Kirjoittaja Aihe: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla  (Luettu 3381 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa toukopouko

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 289
  • B11 x3, T12 x3, N12 x 4, E10, B12x2, K10,N14,RPS13
Tere
Tein kansirempan, ennen toimi hyvin, mutta lämpömittari ei noussut juuri ollekaan, vaihdoin termarin ku vanha oli jumittanut auki öljyisen jäähdytinnesteen johdosta.
Nyt varsinkin lämpimänä on todella tuskaista lähteä valoista.. joutuu laittaa ~3000 kierrosta tai muuten hyytyy, kaasun painaminen pohjaan käytännössä sammuttaa auton. tulpat sen näköset että kävis laihalla. Huippunopeus 80km/h tienoilla. Isommilla kieroksilla toimii suht ok.. Alipainevuotoja ei pitäis olla, ruikin starttipilottia ja vuodonilmaisuainetta. Alipaineletkut näyttää ok , mutta vois vaihtaa ne vielä. Tyhjäkäynti vähän tuskaista, mutta ei sammu kuitenkaan. Vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot, pyörijä ja kansi näyttää hyvältä..

Mitäs seuraavaksi, voisko EGR venttiili aiheuttaa tän? Tai jako pielessä? Tai sytkä?(en irroittanut virranjakajaa) Voisko puola syynä?


Poissa Alppuu

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 738
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #1 : Tammikuu 29, 2018, 15:10:37 »
Mitäs seuraavaksi, voisko EGR venttiili aiheuttaa tän? Tai jako pielessä? Tai sytkä?(en irroittanut virranjakajaa) Voisko puola syynä?

No jako ja sytkä kannattaa katsoa. EGR voinee tulpata ok. Onko tässä kattia joka voisi olla tukossa?

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Poissa chery

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 2 330
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #2 : Tammikuu 29, 2018, 15:26:31 »
Jaon kattosin itsekkin ekana. Jos on mennyt hampaalla pieleen.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Sunny 1.6 N14 -93
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97

Poissa datsunpower

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 2 891
  • Nissan HYBRID - Polttaa bensaa ja kumia
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #3 : Tammikuu 29, 2018, 16:40:25 »
Tere
Tein kansirempan, ennen toimi hyvin, mutta lämpömittari ei noussut juuri ollekaan, vaihdoin termarin ku vanha oli jumittanut auki öljyisen jäähdytinnesteen johdosta.
Nyt varsinkin lämpimänä on todella tuskaista lähteä valoista.. joutuu laittaa ~3000 kierrosta tai muuten hyytyy, kaasun painaminen pohjaan käytännössä sammuttaa auton. tulpat sen näköset että kävis laihalla. Huippunopeus 80km/h tienoilla. Isommilla kieroksilla toimii suht ok.. Alipainevuotoja ei pitäis olla, ruikin starttipilottia ja vuodonilmaisuainetta. Alipaineletkut näyttää ok , mutta vois vaihtaa ne vielä. Tyhjäkäynti vähän tuskaista, mutta ei sammu kuitenkaan. Vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot, pyörijä ja kansi näyttää hyvältä..

Mitäs seuraavaksi, voisko EGR venttiili aiheuttaa tän? Tai jako pielessä? Tai sytkä?(en irroittanut virranjakajaa) Voisko puola syynä?
Ei saa polttoainetta jostain syystä tarpeeksi.

Jako jos olisi pielessä niin moottorin tehoalue muuttuu, mutta kaasuun ei kyllä tukehdu.

Tai voihan siinä olla molemmatkin viat...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2018, 16:42:33 kirjoittanut datsunpower »
JPL710 -73 / RS13 -90 / PNN13 4x4 -88 / P10 -91 / P10 -96 / P11 GT Sedan -99
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.
-> ULTRAÄÄNIPESUT 1.3, 80 ja 800 litran koneilla <-

Poissa mies51

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 512
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #4 : Tammikuu 31, 2018, 15:19:44 »
Onko sähkökaasarin yläosaan johtavat solenoidiventtiilin johdot/liitin kunnossa. Jos ei saa sähköä, ei solenoidiventtiili voi säätää seossuhdetta arvoon Lambda = 1 (0,97-1,03). Kokeilitko tuon solenoidiventtiilin toiminnan: liitin auki ja akun miinuksesta mustaan johtoon, sitten akun plussasta virtaa punaiseen niin ehjästä venttiilistä kuuluu napsaus.
 
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 16, 2018, 11:45:22 kirjoittanut mies51 »
mies51

Poissa toukopouko

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 289
  • B11 x3, T12 x3, N12 x 4, E10, B12x2, K10,N14,RPS13
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #5 : Helmikuu 02, 2018, 07:22:33 »
Kiitos vinkeistä! Olette varmasti oikeilla jäljillä, seosventtiilistä kuuluu selkeä napsahdus kun kytkee 9V pariston ja se saa +12V virtojen ollessa päällä. Mutta antaako ECC sille maita on toinen kysymys. Nyt harmittaa etten omista oskilloskooppia, jolla voisi kätevästi tsekata Lambdan ja mahdollisen seosventtiilin ohjauksen..

Tyhjäkäynti menee selkeesti heikommaksi, kun kone on käynyt tovin.. varmaan menee closed loop tilaan ja pitää soseen laihana... Pitää varmaan lambda vaihtaa kokeeksi, huomasin, että siinä on pieni kurttu kuoressa.. Tänään oli pakko siirtää auto auran tieltä niin huomasin, että kun meinaa hyytyä, niin kaasua pumppaamalla pääsee etiäpäin, eli kiihdytyspumppu toimii :)

Saakohan tuosta ECC:stä jotenkin vikakoodeja ulos? Haynesissa sanottiin vaan, että jos 2000rpm kierroksilla ei vilkuta lediä tiettyä määrää 10 sekan intervallilla, niin vie nissan pajalle.


Poissa toukopouko

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 289
  • B11 x3, T12 x3, N12 x 4, E10, B12x2, K10,N14,RPS13
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #6 : Helmikuu 16, 2018, 07:26:31 »
Lambda vaihettu - mitään hyvää ei tapahtunut.
Kun käynnistää vaikka -7 asteella niin aluksi käy vaivalloisesti hitaampaa tyhjäkäyntiä, sitten kierrokset alkaa pikku hiljaa nousta siihen mihin ryyppy päällä pitäisikin ja käy hyvin, sitten kun painaa kaasua käy hyvin matalampaa tyhjäkäyntiä, mutta kunnes lämpenee siitä vähän niin alkaa ongelmat..

Poissa Alppuu

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 738
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #7 : Helmikuu 16, 2018, 22:03:06 »
Ai lambda ohajatuissa sähkökaasareissa on kuitenkin mekaaninen kiihdytyspumppu?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Poissa shamrock

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 222
  • autonoitatohtori
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #8 : Helmikuu 17, 2018, 10:26:27 »
Tere
Tein kansirempan, ennen toimi hyvin, mutta lämpömittari ei noussut juuri ollekaan, vaihdoin termarin ku vanha oli jumittanut auki öljyisen jäähdytinnesteen johdosta.
Nyt varsinkin lämpimänä on todella tuskaista lähteä valoista.. joutuu laittaa ~3000 kierrosta tai muuten hyytyy, kaasun painaminen pohjaan käytännössä sammuttaa auton. tulpat sen näköset että kävis laihalla. Huippunopeus 80km/h tienoilla. Isommilla kieroksilla toimii suht ok.. Alipainevuotoja ei pitäis olla, ruikin starttipilottia ja vuodonilmaisuainetta. Alipaineletkut näyttää ok , mutta vois vaihtaa ne vielä. Tyhjäkäynti vähän tuskaista, mutta ei sammu kuitenkaan. Vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot, pyörijä ja kansi näyttää hyvältä..

Mitäs seuraavaksi, voisko EGR venttiili aiheuttaa tän? Tai jako pielessä? Tai sytkä?(en irroittanut virranjakajaa) Voisko puola syynä?
Ei saa polttoainetta jostain syystä tarpeeksi.

Jako jos olisi pielessä niin moottorin tehoalue muuttuu, mutta kaasuun ei kyllä tukehdu.

Tai voihan siinä olla molemmatkin viat...

Ei välttämättä näinkään. Taannoin metsästettiin vikaa yksipisteruisku-Ooppelista, jossa lopulta oli syynä pettänyt kampuran kiila. Varsinkin vääntö oli hukassa, eikä kestänyt yhtään kaasua. Liikkelle päästäkseen oli pikkuhiljaa härnättävä kierrokset korkealle ja sittten luistattaen liikkeelle ettei kierrokset pääse putoamaan. Kunhan liikkelle sai kiusattua, tasakaasulla noin 2500-3500 rpm pystyi jotenkuten ajamaan, mutta tehoa ei ollut missään kohtaa koko kierrosalueella.

Poissa datsunpower

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 2 891
  • Nissan HYBRID - Polttaa bensaa ja kumia
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #9 : Helmikuu 17, 2018, 11:15:03 »
Tere
Tein kansirempan, ennen toimi hyvin, mutta lämpömittari ei noussut juuri ollekaan, vaihdoin termarin ku vanha oli jumittanut auki öljyisen jäähdytinnesteen johdosta.
Nyt varsinkin lämpimänä on todella tuskaista lähteä valoista.. joutuu laittaa ~3000 kierrosta tai muuten hyytyy, kaasun painaminen pohjaan käytännössä sammuttaa auton. tulpat sen näköset että kävis laihalla. Huippunopeus 80km/h tienoilla. Isommilla kieroksilla toimii suht ok.. Alipainevuotoja ei pitäis olla, ruikin starttipilottia ja vuodonilmaisuainetta. Alipaineletkut näyttää ok , mutta vois vaihtaa ne vielä. Tyhjäkäynti vähän tuskaista, mutta ei sammu kuitenkaan. Vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot, pyörijä ja kansi näyttää hyvältä..

Mitäs seuraavaksi, voisko EGR venttiili aiheuttaa tän? Tai jako pielessä? Tai sytkä?(en irroittanut virranjakajaa) Voisko puola syynä?
Ei saa polttoainetta jostain syystä tarpeeksi.

Jako jos olisi pielessä niin moottorin tehoalue muuttuu, mutta kaasuun ei kyllä tukehdu.

Tai voihan siinä olla molemmatkin viat...

Ei välttämättä näinkään. Taannoin metsästettiin vikaa yksipisteruisku-Ooppelista, jossa lopulta oli syynä pettänyt kampuran kiila. Varsinkin vääntö oli hukassa, eikä kestänyt yhtään kaasua. Liikkelle päästäkseen oli pikkuhiljaa härnättävä kierrokset korkealle ja sittten luistattaen liikkeelle ettei kierrokset pääse putoamaan. Kunhan liikkelle sai kiusattua, tasakaasulla noin 2500-3500 rpm pystyi jotenkuten ajamaan, mutta tehoa ei ollut missään kohtaa koko kierrosalueella.

Onneksi Nissaneissa jakopäänhilut eivät ole pelkän kiilan varassa...
JPL710 -73 / RS13 -90 / PNN13 4x4 -88 / P10 -91 / P10 -96 / P11 GT Sedan -99
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.
-> ULTRAÄÄNIPESUT 1.3, 80 ja 800 litran koneilla <-

Poissa toukopouko

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 289
  • B11 x3, T12 x3, N12 x 4, E10, B12x2, K10,N14,RPS13
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #10 : Helmikuu 19, 2018, 08:14:36 »
Ai lambda ohajatuissa sähkökaasareissa on kuitenkin mekaaninen kiihdytyspumppu?
Joo, toihan on muuten sama kuin normi kaasari, mutta ECC ohjaa kaasariin lisättyä seossolenoidia, lambdan, boost sensorin ja lämpöanturin yms perusteella.. Mitenköhän boost sensor oireilee?

Poissa toukopouko

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 289
  • B11 x3, T12 x3, N12 x 4, E10, B12x2, K10,N14,RPS13
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #11 : Helmikuu 23, 2018, 10:39:56 »
Vaihdoin varuiksi boost sensorille menevät alipaineletkut. Hetken jo riemuitsin, kun Micra käynnistyi -20 pakkasesta ekalla ja toimi hyvin n. 10min. Sitten alkoi sama show. Kävin äsken pakokaasumittauksessa, arvot olivat tosi hyvät. HC 10-20 ja Lambda-arvo lähellä 1.
Jos jako tai sytkä ois pahasti pielessä niin varmaan ois HC:tä pukannut. Korjaamon setä muisteli et niitä seossolenoideja vaihdetiin aikoinaan urakalla.

Kävin myös motarilla, ylämäissä ihan totaalihyytyminen ja alamäen menee tosi ilosesti. 90km/h alkaa olee maksiminopeus mitä pääsee.
Korjaus oppaan mukaan tässä on joku Speed sensor ja clutch switch, mitenköhän ne vaikuttaa tuon kaasarin ohjainyksikön sielunelämään.

Enää ei Biltemassa myyty kaasuttimen puhdistusainetta, ajaakohan WD40 saman asian?

Eli pahasti näyttäis siltä, et pitäis kaasari ottaa pöydälle...

Poissa chery

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 2 330
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #12 : Helmikuu 23, 2018, 14:15:08 »
Motonetistä saa kaasuttimen puhdistusainetta. WD:tä ei kannata laittaa kun se on öljymäistä voitelevaa.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Sunny 1.6 N14 -93
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97

Poissa toukopouko

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 289
  • B11 x3, T12 x3, N12 x 4, E10, B12x2, K10,N14,RPS13
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #13 : Helmikuu 23, 2018, 21:25:18 »
juu. nyppäsin seossolenoidin töpselin irti ja micra rupes kiihtymään normaalisti. toivottavasti ei käy kovin rikkaalla, jos ajelis näin kunnes vika löytyy..

eli solenoidin ohjaus on jotenkin pielessä silloin kun moottori on rasituksessa..

Poissa StanLaurel

  • Ylläpitäjä
  • NCF jäsen
  • Hallitus
  • *****
  • Viestejä: 4 037
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #14 : Helmikuu 23, 2018, 21:36:25 »
Mulla olis uusi seossolenoidi jos tarvii.

16197-19B00   MIXTURE CONTROL SOLENOID VALVE   K10  07/87->  MA12S with catalyzer
Nissan Laurel SGL MLC130ATE -76, (Datsun 200L KHLC130T -75), Datsun 200L KPLC130T -7?
Nissan Primera SJNFCAP11U -97, Nissan Micra  HLK10FQ -90, Nissan Micra SJNEBAK11U -00

Poissa mies51

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 512
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #15 : Helmikuu 24, 2018, 12:10:52 »
Biltema 15-1366 polttoainepaine- ja alipainemittari maksaa 9,99e. Irroitetaan virranjakajalle tai ehkä kuten Sunny N14:ssa sähköiselle alipainemittarille menevä letku ja liitetään tuo siihen. Kun moottori on lämmennyt että ryyppy on poissa päältä, pitäis alipaineet olla 450-540 Hg.
http://www.biltema.fi/biltemadocuments/manuals/15-1366_man.pdf
mies51

Poissa toukopouko

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 289
  • B11 x3, T12 x3, N12 x 4, E10, B12x2, K10,N14,RPS13
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #16 : Helmikuu 26, 2018, 07:58:37 »
Tutkiskelin vähän ja näyttäis siltä, että kaasuläpän anturissa olis jotain kosketushäikkää, kun alkoi antaa arvoja mittarille vasta kun vähän heiluttelin johtoja.. Sen jälkeen auto toimi 10km täydellisesti, kunnes kävin kaupassa ja temppuilu alkoi uudestaan. pitää ihmetellä saisko tuon irroteltua

Poissa toukopouko

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 289
  • B11 x3, T12 x3, N12 x 4, E10, B12x2, K10,N14,RPS13
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #17 : Maaliskuu 05, 2018, 10:04:13 »
Eipä ollutkaan tuo kaasuläpän asentoanturi.. Oishan se ollut liian helppoa. Empä sitten tiedä mikä tuon hetkellisen toimivuuden aiheutti.

Jännästi kyllä tää mikra pelaa, alle ~2000rpm täysin kuollut, sit sinnittelee, kiihtyy ehkä vähän pintakaaasulla ja ~4000rpm ylöspäin pystyy vetää täyskaasukiihdytyksen ilman puutumista, joten näemmä bensaa saa tarpeeksi jahka kierroksia on riittävästi..
 
Ajaa pystyy sillattis, että valoista pitää ottaa mummolähtö kytkintä luistattaen isoilla kierroksilla tai normisti ja koneen melkeen sammuessa pumppaa kerran kaks kaasua ni ruopasee kierroksia ylös kiihdytyspumpun avulla.. Kakkosvaihteella johonkin 40-50 ahti ja kolmosella 50-80 ja nelosella pystyy ajaa 80-90 matkavauhtia paitsi ylämäissä joutuu aina käyttään pienemmällä.

Voiskohan toi seossolenoidi takerrella jotenkin, et laihentaa seosta ennemmän kuin yrittää? Ollut vanhalla ihmisellä ajossa ja viime vuosina tullu jotain 500-1000km vuodessa vaan..


Poissa mies51

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 512
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #18 : Maaliskuu 05, 2018, 10:47:49 »
Kyllä mie niitä alipainevuotoja edelleen epäilen. Vuotokohtia irti tai halki olevien alipaineletkujen lisäksi tiivisteet moottirin ja imusarjan ja imusarjan ja kaasuttimen välissä sekä EGR-systeemistä.
Letkut ne vaivas toisinaan Sunnyssa, ei koskaan mikään muu. Silloin auto jäi hetkeks miettimään, tottelisko kaasunpolkaisua.
Sulla ilmeisesti pahempi vuoto.
Ja oletko katsonut sytytysajan ajoituslampulla? Kone lämpimäksi, virranjakajaan tai sähköiseen ajoitusrasiaan johtava letku otetaan irti ja tulpataan letkunpää. Sitten ajoituslampulla sytytysaika ohjeen mukaiseksi (x ast. ennen YKK) virranjakajaa kiertämällä. Jos ei virranjakajan säätöalue riitä, jakoketjua asentaessasi meni ketju väärälle hampaalle. Sytytysajasta näet, kumpaan suuntaan väärälle.
mies51

Poissa Alppuu

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 738
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #19 : Maaliskuu 05, 2018, 13:33:38 »
Kyllä mie niitä alipainevuotoja edelleen epäilen. Vuotokohtia irti tai halki olevien alipaineletkujen lisäksi tiivisteet moottirin ja imusarjan ja imusarjan ja kaasuttimen välissä sekä EGR-systeemistä.
Letkut ne vaivas toisinaan Sunnyssa, ei koskaan mikään muu. Silloin auto jäi hetkeks miettimään, tottelisko kaasunpolkaisua.
Sulla ilmeisesti pahempi vuoto.

Brakeclean tms. paljastanee vuodot.  Letkut nyt näkee silmälläkin. EGR voinee tulpata peltilätkällä.

Ja oletko katsonut sytytysajan ajoituslampulla? Kone lämpimäksi, virranjakajaan tai sähköiseen ajoitusrasiaan johtava letku otetaan irti ja tulpataan letkunpää. Sitten ajoituslampulla sytytysaika ohjeen mukaiseksi (x ast. ennen YKK) virranjakajaa kiertämällä. Jos ei virranjakajan säätöalue riitä, jakoketjua asentaessasi meni ketju väärälle hampaalle. Sytytysajasta näet, kumpaan suuntaan väärälle.

Jännä sytyksen ajoitus tuossa: Ignition timing - basic 3 ATDC @ 800+/-50
Tosin polttoaineella RON 91
Suomi polttoaineella voinee säätää nollaan?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Poissa Alppuu

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 738
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #20 : Maaliskuu 05, 2018, 13:36:41 »
Jännästi kyllä tää mikra pelaa, alle ~2000rpm täysin kuollut, sit sinnittelee, kiihtyy ehkä vähän pintakaaasulla ja ~4000rpm ylöspäin pystyy vetää täyskaasukiihdytyksen ilman puutumista, joten näemmä bensaa saa tarpeeksi jahka kierroksia on riittävästi..

Onko jakajassa jonkinlaiset keskipakosäätimet tms.?
Onko tarkistettu että ovat kunnossa eivätkä jumittele?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Poissa Shamsa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1 432
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #21 : Maaliskuu 05, 2018, 16:35:56 »
Keskipakosäätimet jumissa niin vetää hyvin alhaalla mutta yläkierroksilla taas tarina on eri.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
Nykyinen: BMW 320D Touring -04

Poissa toukopouko

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 289
  • B11 x3, T12 x3, N12 x 4, E10, B12x2, K10,N14,RPS13
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #22 : Maaliskuu 06, 2018, 08:07:56 »
Tietääkseni ei oo säätimiä, kun ei oo alipainekelloakaan, ECC hoitaa sytytyksen ajotuksen.. voipi se silti mennä metsään, pitää tarkistaa, kun saan lampun 160km päästä..

Koitin noita alipainevuotoja tsekkailla suihkimalla pilottia ja vuodonilmaisuspreitä.. pitää tarkistaa vielä. Ainakin boost sensorille menevät alipaineletkut on vaihdettu ja kaaviosta tarkistettu.

Ehkä tota EGR:ää vois syynätä, sekun toimii vaan koneen lämmittyä..

Sori huono kuva, päästöt oli tämmöset, nyt kun kattoo tarkemmin niin tyhjäkäynti on aika laihaa mut kierroksilla korjaa lambdan oikein
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2018, 08:16:25 kirjoittanut toukopouko »

Poissa Shamsa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1 432
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #23 : Maaliskuu 06, 2018, 08:17:43 »
Boost sensor vaparissa? :o
Mikä tuo 15.47% muuten on kierroksilla otetuissa päästöissä? Tyhjäkäynnillä 13.62%.
Tuo lappunen ei sitä oikein selkeästi kerro

Vai oliko ppm arvo prosentuaalisesti suhteessa maksimiin ;D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2018, 08:20:52 kirjoittanut Shamsa »
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
Nykyinen: BMW 320D Touring -04

Poissa toukopouko

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 289
  • B11 x3, T12 x3, N12 x 4, E10, B12x2, K10,N14,RPS13
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #24 : Maaliskuu 06, 2018, 08:21:55 »
Oiskohan CO2 ? Joo otin huonosti kuvan ja nyt toi lappu on konttorilla

Boost sensor joo, tässä tapauksessa ei overboost :) Sillä nimellä se kulkee korjausoppaassa, tulipellissä sijaitsee ja mittaa alipainetta..

Poissa mies51

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 512
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #25 : Maaliskuu 06, 2018, 12:46:37 »
"Tietääkseni ei oo säätimiä, kun ei oo alipainekelloakaan, ECC hoitaa sytytyksen ajotuksen.."
Eli on kuten Sunny N14 1.4 1.6 v.1990-92. Sunnyssa on pieni rasia, imusarjan painetunnistin lähellä vasenta etulokasuojaa ja siihen tulee alipaineletku ja sähköjohto. Tämä muuttaa alipainearvon sähköiseksi tiedoksi ja ECC säätää sytytyksen sen ja muiden anturien (kaasuläppäasento, kytkinpoljin, moottorin lämpötunnistin, kierrosluku kammenkulmatunnistimelta) mukaan.
mies51

Poissa toukopouko

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 289
  • B11 x3, T12 x3, N12 x 4, E10, B12x2, K10,N14,RPS13
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #26 : Maaliskuu 22, 2018, 13:41:54 »
Sain kaivettua vihdoin ripauksen motivaatiota ihmetellä tätä lisää:

Boost sensorin letku tukittuna sytyttää muutaman asteen YKK jälkeen, 3 astetta oli manuaalissa, eli vaikuttais ok ja jos jako ois metässä tää ois varmaan astekaupalla pielessä.
letku kiinni oli noin 4 astetta EYKK, kun manuaalin mukaan pitäis olla kymppi. Tää puhuis sen puolesta, että imuvuotoa ois tai boost sensor on viallinen. En kyllä vieläkään vuodonmerkkauspreillä löytänyt kuplintaa ja noi letkutkin sensorille on uudet.

Tulppasin myös EGR:n ja toimii pikkasen paremmin, nyt ei tuu enää totaalihyytymisiä pienillä kierroksilla, mutta voimaa puuttuu vielä matalalla kierrosalueella.

Seuraavaks se alipaineen mittaus varmaankin...

 

Poissa Shamsa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1 432
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #27 : Maaliskuu 23, 2018, 16:56:50 »
Et oo vielä kattonu uutta boost sensoria että paljon kustantaa?
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
Nykyinen: BMW 320D Touring -04

Poissa toukopouko

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 289
  • B11 x3, T12 x3, N12 x 4, E10, B12x2, K10,N14,RPS13
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #28 : Maaliskuu 29, 2018, 09:29:39 »
30e romiksella ja uusi ebayssa kevyet $500

Paljonko sitä alipainetta ois hyvä olla tyhjäkäynnillä? Jotain 0.6-0.7 välillä näytti mittari. https://1drv.ms/v/s!AhEoTz08dmuVgsl0y7iMH32536zsEA

Poissa Shamsa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1 432
Vs: K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla
« Vastaus #29 : Maaliskuu 29, 2018, 10:54:55 »
30€ on vielä semmoinen että uskaltanee kokeilla vaihtaa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
Nykyinen: BMW 320D Touring -04