Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

K10 Micra ma12S sähkökaasari hengetön pienillä kieroksilla

Aloittaja toukopouko, tammikuu 29, 2018, 10:03:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

toukopouko

Tere
Tein kansirempan, ennen toimi hyvin, mutta lämpömittari ei noussut juuri ollekaan, vaihdoin termarin ku vanha oli jumittanut auki öljyisen jäähdytinnesteen johdosta.
Nyt varsinkin lämpimänä on todella tuskaista lähteä valoista.. joutuu laittaa ~3000 kierrosta tai muuten hyytyy, kaasun painaminen pohjaan käytännössä sammuttaa auton. tulpat sen näköset että kävis laihalla. Huippunopeus 80km/h tienoilla. Isommilla kieroksilla toimii suht ok.. Alipainevuotoja ei pitäis olla, ruikin starttipilottia ja vuodonilmaisuainetta. Alipaineletkut näyttää ok , mutta vois vaihtaa ne vielä. Tyhjäkäynti vähän tuskaista, mutta ei sammu kuitenkaan. Vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot, pyörijä ja kansi näyttää hyvältä..

Mitäs seuraavaksi, voisko EGR venttiili aiheuttaa tän? Tai jako pielessä? Tai sytkä?(en irroittanut virranjakajaa) Voisko puola syynä?

Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - tammikuu 29, 2018, 10:03:09
Mitäs seuraavaksi, voisko EGR venttiili aiheuttaa tän? Tai jako pielessä? Tai sytkä?(en irroittanut virranjakajaa) Voisko puola syynä?

No jako ja sytkä kannattaa katsoa. EGR voinee tulpata ok. Onko tässä kattia joka voisi olla tukossa?

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

chery

Jaon kattosin itsekkin ekana. Jos on mennyt hampaalla pieleen.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

datsunpower

#3
Lainaus käyttäjältä: toukopouko - tammikuu 29, 2018, 10:03:09
Tere
Tein kansirempan, ennen toimi hyvin, mutta lämpömittari ei noussut juuri ollekaan, vaihdoin termarin ku vanha oli jumittanut auki öljyisen jäähdytinnesteen johdosta.
Nyt varsinkin lämpimänä on todella tuskaista lähteä valoista.. joutuu laittaa ~3000 kierrosta tai muuten hyytyy, kaasun painaminen pohjaan käytännössä sammuttaa auton. tulpat sen näköset että kävis laihalla. Huippunopeus 80km/h tienoilla. Isommilla kieroksilla toimii suht ok.. Alipainevuotoja ei pitäis olla, ruikin starttipilottia ja vuodonilmaisuainetta. Alipaineletkut näyttää ok , mutta vois vaihtaa ne vielä. Tyhjäkäynti vähän tuskaista, mutta ei sammu kuitenkaan. Vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot, pyörijä ja kansi näyttää hyvältä..

Mitäs seuraavaksi, voisko EGR venttiili aiheuttaa tän? Tai jako pielessä? Tai sytkä?(en irroittanut virranjakajaa) Voisko puola syynä?
Ei saa polttoainetta jostain syystä tarpeeksi.

Jako jos olisi pielessä niin moottorin tehoalue muuttuu, mutta kaasuun ei kyllä tukehdu.

Tai voihan siinä olla molemmatkin viat...
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

mies51

#4
Onko sähkökaasarin yläosaan johtavat solenoidiventtiilin johdot/liitin kunnossa. Jos ei saa sähköä, ei solenoidiventtiili voi säätää seossuhdetta arvoon Lambda = 1 (0,97-1,03). Kokeilitko tuon solenoidiventtiilin toiminnan: liitin auki ja akun miinuksesta mustaan johtoon, sitten akun plussasta virtaa punaiseen niin ehjästä venttiilistä kuuluu napsaus.

toukopouko

Kiitos vinkeistä! Olette varmasti oikeilla jäljillä, seosventtiilistä kuuluu selkeä napsahdus kun kytkee 9V pariston ja se saa +12V virtojen ollessa päällä. Mutta antaako ECC sille maita on toinen kysymys. Nyt harmittaa etten omista oskilloskooppia, jolla voisi kätevästi tsekata Lambdan ja mahdollisen seosventtiilin ohjauksen..

Tyhjäkäynti menee selkeesti heikommaksi, kun kone on käynyt tovin.. varmaan menee closed loop tilaan ja pitää soseen laihana... Pitää varmaan lambda vaihtaa kokeeksi, huomasin, että siinä on pieni kurttu kuoressa.. Tänään oli pakko siirtää auto auran tieltä niin huomasin, että kun meinaa hyytyä, niin kaasua pumppaamalla pääsee etiäpäin, eli kiihdytyspumppu toimii :)

Saakohan tuosta ECC:stä jotenkin vikakoodeja ulos? Haynesissa sanottiin vaan, että jos 2000rpm kierroksilla ei vilkuta lediä tiettyä määrää 10 sekan intervallilla, niin vie nissan pajalle.

Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

toukopouko

Lambda vaihettu - mitään hyvää ei tapahtunut.
Kun käynnistää vaikka -7 asteella niin aluksi käy vaivalloisesti hitaampaa tyhjäkäyntiä, sitten kierrokset alkaa pikku hiljaa nousta siihen mihin ryyppy päällä pitäisikin ja käy hyvin, sitten kun painaa kaasua käy hyvin matalampaa tyhjäkäyntiä, mutta kunnes lämpenee siitä vähän niin alkaa ongelmat..
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Alppuu

Ai lambda ohajatuissa sähkökaasareissa on kuitenkin mekaaninen kiihdytyspumppu?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

shamrock

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - tammikuu 29, 2018, 16:40:25
Lainaus käyttäjältä: toukopouko - tammikuu 29, 2018, 10:03:09
Tere
Tein kansirempan, ennen toimi hyvin, mutta lämpömittari ei noussut juuri ollekaan, vaihdoin termarin ku vanha oli jumittanut auki öljyisen jäähdytinnesteen johdosta.
Nyt varsinkin lämpimänä on todella tuskaista lähteä valoista.. joutuu laittaa ~3000 kierrosta tai muuten hyytyy, kaasun painaminen pohjaan käytännössä sammuttaa auton. tulpat sen näköset että kävis laihalla. Huippunopeus 80km/h tienoilla. Isommilla kieroksilla toimii suht ok.. Alipainevuotoja ei pitäis olla, ruikin starttipilottia ja vuodonilmaisuainetta. Alipaineletkut näyttää ok , mutta vois vaihtaa ne vielä. Tyhjäkäynti vähän tuskaista, mutta ei sammu kuitenkaan. Vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot, pyörijä ja kansi näyttää hyvältä..

Mitäs seuraavaksi, voisko EGR venttiili aiheuttaa tän? Tai jako pielessä? Tai sytkä?(en irroittanut virranjakajaa) Voisko puola syynä?
Ei saa polttoainetta jostain syystä tarpeeksi.

Jako jos olisi pielessä niin moottorin tehoalue muuttuu, mutta kaasuun ei kyllä tukehdu.

Tai voihan siinä olla molemmatkin viat...

Ei välttämättä näinkään. Taannoin metsästettiin vikaa yksipisteruisku-Ooppelista, jossa lopulta oli syynä pettänyt kampuran kiila. Varsinkin vääntö oli hukassa, eikä kestänyt yhtään kaasua. Liikkelle päästäkseen oli pikkuhiljaa härnättävä kierrokset korkealle ja sittten luistattaen liikkeelle ettei kierrokset pääse putoamaan. Kunhan liikkelle sai kiusattua, tasakaasulla noin 2500-3500 rpm pystyi jotenkuten ajamaan, mutta tehoa ei ollut missään kohtaa koko kierrosalueella.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: shamrock - helmikuu 17, 2018, 10:26:27
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - tammikuu 29, 2018, 16:40:25
Lainaus käyttäjältä: toukopouko - tammikuu 29, 2018, 10:03:09
Tere
Tein kansirempan, ennen toimi hyvin, mutta lämpömittari ei noussut juuri ollekaan, vaihdoin termarin ku vanha oli jumittanut auki öljyisen jäähdytinnesteen johdosta.
Nyt varsinkin lämpimänä on todella tuskaista lähteä valoista.. joutuu laittaa ~3000 kierrosta tai muuten hyytyy, kaasun painaminen pohjaan käytännössä sammuttaa auton. tulpat sen näköset että kävis laihalla. Huippunopeus 80km/h tienoilla. Isommilla kieroksilla toimii suht ok.. Alipainevuotoja ei pitäis olla, ruikin starttipilottia ja vuodonilmaisuainetta. Alipaineletkut näyttää ok , mutta vois vaihtaa ne vielä. Tyhjäkäynti vähän tuskaista, mutta ei sammu kuitenkaan. Vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot, pyörijä ja kansi näyttää hyvältä..

Mitäs seuraavaksi, voisko EGR venttiili aiheuttaa tän? Tai jako pielessä? Tai sytkä?(en irroittanut virranjakajaa) Voisko puola syynä?
Ei saa polttoainetta jostain syystä tarpeeksi.

Jako jos olisi pielessä niin moottorin tehoalue muuttuu, mutta kaasuun ei kyllä tukehdu.

Tai voihan siinä olla molemmatkin viat...

Ei välttämättä näinkään. Taannoin metsästettiin vikaa yksipisteruisku-Ooppelista, jossa lopulta oli syynä pettänyt kampuran kiila. Varsinkin vääntö oli hukassa, eikä kestänyt yhtään kaasua. Liikkelle päästäkseen oli pikkuhiljaa härnättävä kierrokset korkealle ja sittten luistattaen liikkeelle ettei kierrokset pääse putoamaan. Kunhan liikkelle sai kiusattua, tasakaasulla noin 2500-3500 rpm pystyi jotenkuten ajamaan, mutta tehoa ei ollut missään kohtaa koko kierrosalueella.

Onneksi Nissaneissa jakopäänhilut eivät ole pelkän kiilan varassa...
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - helmikuu 16, 2018, 22:03:06
Ai lambda ohajatuissa sähkökaasareissa on kuitenkin mekaaninen kiihdytyspumppu?
Joo, toihan on muuten sama kuin normi kaasari, mutta ECC ohjaa kaasariin lisättyä seossolenoidia, lambdan, boost sensorin ja lämpöanturin yms perusteella.. Mitenköhän boost sensor oireilee?
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

toukopouko

Vaihdoin varuiksi boost sensorille menevät alipaineletkut. Hetken jo riemuitsin, kun Micra käynnistyi -20 pakkasesta ekalla ja toimi hyvin n. 10min. Sitten alkoi sama show. Kävin äsken pakokaasumittauksessa, arvot olivat tosi hyvät. HC 10-20 ja Lambda-arvo lähellä 1.
Jos jako tai sytkä ois pahasti pielessä niin varmaan ois HC:tä pukannut. Korjaamon setä muisteli et niitä seossolenoideja vaihdetiin aikoinaan urakalla.

Kävin myös motarilla, ylämäissä ihan totaalihyytyminen ja alamäen menee tosi ilosesti. 90km/h alkaa olee maksiminopeus mitä pääsee.
Korjaus oppaan mukaan tässä on joku Speed sensor ja clutch switch, mitenköhän ne vaikuttaa tuon kaasarin ohjainyksikön sielunelämään.

Enää ei Biltemassa myyty kaasuttimen puhdistusainetta, ajaakohan WD40 saman asian?

Eli pahasti näyttäis siltä, et pitäis kaasari ottaa pöydälle...
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

chery

Motonetistä saa kaasuttimen puhdistusainetta. WD:tä ei kannata laittaa kun se on öljymäistä voitelevaa.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

toukopouko

juu. nyppäsin seossolenoidin töpselin irti ja micra rupes kiihtymään normaalisti. toivottavasti ei käy kovin rikkaalla, jos ajelis näin kunnes vika löytyy..

eli solenoidin ohjaus on jotenkin pielessä silloin kun moottori on rasituksessa..
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

StanLaurel

Mulla olis uusi seossolenoidi jos tarvii.

16197-19B00   MIXTURE CONTROL SOLENOID VALVE   K10  07/87->  MA12S with catalyzer
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

mies51

Biltema 15-1366 polttoainepaine- ja alipainemittari maksaa 9,99e. Irroitetaan virranjakajalle tai ehkä kuten Sunny N14:ssa sähköiselle alipainemittarille menevä letku ja liitetään tuo siihen. Kun moottori on lämmennyt että ryyppy on poissa päältä, pitäis alipaineet olla 450-540 Hg.
http://www.biltema.fi/biltemadocuments/manuals/15-1366_man.pdf

toukopouko

Tutkiskelin vähän ja näyttäis siltä, että kaasuläpän anturissa olis jotain kosketushäikkää, kun alkoi antaa arvoja mittarille vasta kun vähän heiluttelin johtoja.. Sen jälkeen auto toimi 10km täydellisesti, kunnes kävin kaupassa ja temppuilu alkoi uudestaan. pitää ihmetellä saisko tuon irroteltua
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

toukopouko

Eipä ollutkaan tuo kaasuläpän asentoanturi.. Oishan se ollut liian helppoa. Empä sitten tiedä mikä tuon hetkellisen toimivuuden aiheutti.

Jännästi kyllä tää mikra pelaa, alle ~2000rpm täysin kuollut, sit sinnittelee, kiihtyy ehkä vähän pintakaaasulla ja ~4000rpm ylöspäin pystyy vetää täyskaasukiihdytyksen ilman puutumista, joten näemmä bensaa saa tarpeeksi jahka kierroksia on riittävästi..

Ajaa pystyy sillattis, että valoista pitää ottaa mummolähtö kytkintä luistattaen isoilla kierroksilla tai normisti ja koneen melkeen sammuessa pumppaa kerran kaks kaasua ni ruopasee kierroksia ylös kiihdytyspumpun avulla.. Kakkosvaihteella johonkin 40-50 ahti ja kolmosella 50-80 ja nelosella pystyy ajaa 80-90 matkavauhtia paitsi ylämäissä joutuu aina käyttään pienemmällä.

Voiskohan toi seossolenoidi takerrella jotenkin, et laihentaa seosta ennemmän kuin yrittää? Ollut vanhalla ihmisellä ajossa ja viime vuosina tullu jotain 500-1000km vuodessa vaan..

Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

mies51

Kyllä mie niitä alipainevuotoja edelleen epäilen. Vuotokohtia irti tai halki olevien alipaineletkujen lisäksi tiivisteet moottirin ja imusarjan ja imusarjan ja kaasuttimen välissä sekä EGR-systeemistä.
Letkut ne vaivas toisinaan Sunnyssa, ei koskaan mikään muu. Silloin auto jäi hetkeks miettimään, tottelisko kaasunpolkaisua.
Sulla ilmeisesti pahempi vuoto.
Ja oletko katsonut sytytysajan ajoituslampulla? Kone lämpimäksi, virranjakajaan tai sähköiseen ajoitusrasiaan johtava letku otetaan irti ja tulpataan letkunpää. Sitten ajoituslampulla sytytysaika ohjeen mukaiseksi (x ast. ennen YKK) virranjakajaa kiertämällä. Jos ei virranjakajan säätöalue riitä, jakoketjua asentaessasi meni ketju väärälle hampaalle. Sytytysajasta näet, kumpaan suuntaan väärälle.

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: mies51 - maaliskuu 05, 2018, 10:47:49
Kyllä mie niitä alipainevuotoja edelleen epäilen. Vuotokohtia irti tai halki olevien alipaineletkujen lisäksi tiivisteet moottirin ja imusarjan ja imusarjan ja kaasuttimen välissä sekä EGR-systeemistä.
Letkut ne vaivas toisinaan Sunnyssa, ei koskaan mikään muu. Silloin auto jäi hetkeks miettimään, tottelisko kaasunpolkaisua.
Sulla ilmeisesti pahempi vuoto.

Brakeclean tms. paljastanee vuodot.  Letkut nyt näkee silmälläkin. EGR voinee tulpata peltilätkällä.

Lainaus käyttäjältä: mies51 - maaliskuu 05, 2018, 10:47:49Ja oletko katsonut sytytysajan ajoituslampulla? Kone lämpimäksi, virranjakajaan tai sähköiseen ajoitusrasiaan johtava letku otetaan irti ja tulpataan letkunpää. Sitten ajoituslampulla sytytysaika ohjeen mukaiseksi (x ast. ennen YKK) virranjakajaa kiertämällä. Jos ei virranjakajan säätöalue riitä, jakoketjua asentaessasi meni ketju väärälle hampaalle. Sytytysajasta näet, kumpaan suuntaan väärälle.

Jännä sytyksen ajoitus tuossa: Ignition timing - basic 3 ATDC @ 800+/-50
Tosin polttoaineella RON 91
Suomi polttoaineella voinee säätää nollaan?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - maaliskuu 05, 2018, 10:04:13
Jännästi kyllä tää mikra pelaa, alle ~2000rpm täysin kuollut, sit sinnittelee, kiihtyy ehkä vähän pintakaaasulla ja ~4000rpm ylöspäin pystyy vetää täyskaasukiihdytyksen ilman puutumista, joten näemmä bensaa saa tarpeeksi jahka kierroksia on riittävästi..

Onko jakajassa jonkinlaiset keskipakosäätimet tms.?
Onko tarkistettu että ovat kunnossa eivätkä jumittele?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Keskipakosäätimet jumissa niin vetää hyvin alhaalla mutta yläkierroksilla taas tarina on eri.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

toukopouko

#22
Tietääkseni ei oo säätimiä, kun ei oo alipainekelloakaan, ECC hoitaa sytytyksen ajotuksen.. voipi se silti mennä metsään, pitää tarkistaa, kun saan lampun 160km päästä..

Koitin noita alipainevuotoja tsekkailla suihkimalla pilottia ja vuodonilmaisuspreitä.. pitää tarkistaa vielä. Ainakin boost sensorille menevät alipaineletkut on vaihdettu ja kaaviosta tarkistettu.

Ehkä tota EGR:ää vois syynätä, sekun toimii vaan koneen lämmittyä..

Sori huono kuva, päästöt oli tämmöset, nyt kun kattoo tarkemmin niin tyhjäkäynti on aika laihaa mut kierroksilla korjaa lambdan oikein
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Shamsa

#23
Boost sensor vaparissa? :o
Mikä tuo 15.47% muuten on kierroksilla otetuissa päästöissä? Tyhjäkäynnillä 13.62%.
Tuo lappunen ei sitä oikein selkeästi kerro

Vai oliko ppm arvo prosentuaalisesti suhteessa maksimiin ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

toukopouko

Oiskohan CO2 ? Joo otin huonosti kuvan ja nyt toi lappu on konttorilla

Boost sensor joo, tässä tapauksessa ei overboost :) Sillä nimellä se kulkee korjausoppaassa, tulipellissä sijaitsee ja mittaa alipainetta..
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

mies51

"Tietääkseni ei oo säätimiä, kun ei oo alipainekelloakaan, ECC hoitaa sytytyksen ajotuksen.."
Eli on kuten Sunny N14 1.4 1.6 v.1990-92. Sunnyssa on pieni rasia, imusarjan painetunnistin lähellä vasenta etulokasuojaa ja siihen tulee alipaineletku ja sähköjohto. Tämä muuttaa alipainearvon sähköiseksi tiedoksi ja ECC säätää sytytyksen sen ja muiden anturien (kaasuläppäasento, kytkinpoljin, moottorin lämpötunnistin, kierrosluku kammenkulmatunnistimelta) mukaan.

toukopouko

Sain kaivettua vihdoin ripauksen motivaatiota ihmetellä tätä lisää:

Boost sensorin letku tukittuna sytyttää muutaman asteen YKK jälkeen, 3 astetta oli manuaalissa, eli vaikuttais ok ja jos jako ois metässä tää ois varmaan astekaupalla pielessä.
letku kiinni oli noin 4 astetta EYKK, kun manuaalin mukaan pitäis olla kymppi. Tää puhuis sen puolesta, että imuvuotoa ois tai boost sensor on viallinen. En kyllä vieläkään vuodonmerkkauspreillä löytänyt kuplintaa ja noi letkutkin sensorille on uudet.

Tulppasin myös EGR:n ja toimii pikkasen paremmin, nyt ei tuu enää totaalihyytymisiä pienillä kierroksilla, mutta voimaa puuttuu vielä matalalla kierrosalueella.

Seuraavaks se alipaineen mittaus varmaankin...

Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Shamsa

Et oo vielä kattonu uutta boost sensoria että paljon kustantaa?
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

toukopouko

30e romiksella ja uusi ebayssa kevyet $500

Paljonko sitä alipainetta ois hyvä olla tyhjäkäynnillä? Jotain 0.6-0.7 välillä näytti mittari. https://1drv.ms/v/s!AhEoTz08dmuVgsl0y7iMH32536zsEA
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Shamsa

30€ on vielä semmoinen että uskaltanee kokeilla vaihtaa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08