Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Menneekö sr20de automaatti suorilta asentaa 1.8 tilalle primerassa p11 144

Aloittaja datsunratsun, tammikuu 24, 2018, 13:19:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

datsunratsun

Elikkä olis aikeissa jossain kohtaa tehä kone vaihos tuohon omaan facelift primeraan ja kymysys ois meneekö suorilta asentaa sr20de paikoilleen siihen?

Shamsa

Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

datsunratsun


Shamsa

Moottorin ja vaihteiston tuenta uusiksi, moottorinohjausyksikkö sille SR20DE koneelle(vai oliko SR20De?)moottorille johtosarja, jarrut SR20DE koneisesta Primerasta. Ja vaihteisto siihen SR20 koneeseen.

Samoista aiheista on juttua paljon täällä foorumilla, kannattaa ensin käyttää hakutoimintoa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

datsunratsun

Niin justiinsa. Kauheasti ovat samannäköisesti sr20de p11 144 koppasessa ku mitä se on tuossa omassa qg18 moottorisessa primerassa mut onhan niissä aivan varmasti eroja moottorin tuentojen suhteen. Joo aatoksena oiski vetää kaikki sähkö hilpeet siitä toisesta autosta omaani ku 1.8 ja 2.0 sähköosat eivät käy päikseen. Pittää yrittää löytää täältä aiheeseen liittyvää keskustelua jos sais hieman tietoa tuommosesta hommasta ennenkö alkaa tekeen mitään.

datsunratsun

Jos jollaki on kokemuksia tälläisestä operaatiosta niin vinkkejä voisin kaivata. Aika heikonpuoleisesti löytyy tämänkaltaisia projekti juttuja tälläisestä moottori swapista

datsunpower

Suoriltaanhan ne on tehtaallakin ne moottorit sinne laittaneet, eli saa sen sinne kyllä laitettua jälkeenpäinkin, mutta joudut vaihtamaan melkein kaiken mikä millään tavalla on (edes välillisesti) kiinni moottorissa... myös ajoneston kanssa naimissa olevia osia myöten kaikki.
Mitään kun ei tarvitse alkaa rakentelemaan niin helppo homma, mutta aikaa palanee sen verran reilusti, että epäilen projektin kannattavuutta..


Jarrujen pitäisi kyllä olla samat P11-144 korissa olipa moottori mikä tahansa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

datsunratsun

Joo kylhän tuo melkonen urakka on alkaa tekeen mut ihan sillä mietin tämmöstä ku ei kehtais alkaa toista autoa ostaan jossa olis jo nämä kaikki valmiina ja olis hieman autoprojekti hommista pieni tovi et kaipais hieman jotain näprättävää.  Kattoa jos sitä alkas touhuun tässä ku löytää jostain oikean moottorin tähän tarkotukseen ja alkas pajomma kesällä sitä. Mukavahan et sitä on jotain touhua vaikka saattaa joistakin olla aika turhaa mut onpahan sit kokenu senkin

;D ;D

shamrock

Mikään ei ole mahdotonta. Kokemukset ei tosin ole Nissanista, mutta itse olen hätäpäissäni kun hihna katkesi, vaihtanut kahdessa päivässä Astra 1.8 16V:hen Corsan 1.4 koneen, kun se nyt sattui olemaan ainoa toimiva kone nurkissa siihen hätään. Tähän sisältyi siis tietenkin ecun, johtosarjan ja napojen vaihto erikokoisten vetarien takia. Tuli muuten aika laiska Astra :D

Parikin Volvon koneenvaihtoa on tehty, 240- sarjalaisiin on laitettu dieselin tilalle B230F-konetta. Eli ruiskutekniikka, joten hommaa on tuossakin.

Kyllä siinä autossa useimmiten löytyy paikat kaikelle valmiina mitä se uusi tekniikka tarvitsee, tai ainakin aihiot. Eihän se kiteytettynä ole sen vaikeampaa, kuin vanha tekniikka kokonaan ulos ja uutta tilalle. Opeleissa joutui naittamaan auton johtosarjaan (mittaristo ym) piuha kerrallaan kun liittimet ei sopineet, mutta hyvällä tuurilla voi päästä helpommallakin.

datsunratsun

Lainaus käyttäjältä: shamrock - tammikuu 27, 2018, 00:07:55
Mikään ei ole mahdotonta. Kokemukset ei tosin ole Nissanista, mutta itse olen hätäpäissäni kun hihna katkesi, vaihtanut kahdessa päivässä Astra 1.8 16V:hen Corsan 1.4 koneen, kun se nyt sattui olemaan ainoa toimiva kone nurkissa siihen hätään. Tähän sisältyi siis tietenkin ecun, johtosarjan ja napojen vaihto erikokoisten vetarien takia. Tuli muuten aika laiska Astra :D

Parikin Volvon koneenvaihtoa on tehty, 240- sarjalaisiin on laitettu dieselin tilalle B230F-konetta. Eli ruiskutekniikka, joten hommaa on tuossakin.

Kyllä siinä autossa useimmiten löytyy paikat kaikelle valmiina mitä se uusi tekniikka tarvitsee, tai ainakin aihiot. Eihän se kiteytettynä ole sen vaikeampaa, kuin vanha tekniikka kokonaan ulos ja uutta tilalle. Opeleissa joutui naittamaan auton johtosarjaan (mittaristo ym) piuha kerrallaan kun liittimet ei sopineet, mutta hyvällä tuurilla voi päästä helpommallakin.


Joo eipä tuo varmasti mahottomuus työ tieten oo. Sillä tätä lähinnä lähen kokeileen et sais hieman kokemusta hieman erikoisemmista moottori swapeista ja kesän aikana alkais suunnitteleen tuota :)  aijjaa :D no sul on kyllä ollu huonoq tuuria sen ooppelis kans :)  joo eihän tup varmaan paljoa loppujen lopuks vie aikaa ku tietää vain mitä on tekemässä :) tosi mukava huomata et tääl on porukkaan jokka vastaa aiheeseen ku en oo niin kokenu tekijä näissä hommissa :) pirun hyvä auto ollu eikä suuresti oo moitittavaa tässä koslassa ainakaan toistaseksi :D