Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Qashqain lämppärilaitteesta kysymyksiä, auttakaa, kiitos

Aloittaja vee8, joulukuu 19, 2017, 18:07:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vee8

Auto on Qashqai 2014 Tekna diesel 4x4. Siinä on lämppärinä se nippelinappelilämppäri, 2 alueinen ja automaatti-ilmastoinnilla jne. Autoon on asennettu Webasto ja nyt ihmetyttää se, miksi Webasto ei lämmitä autoa kunnolla, vaikka ilmatkin ovat leutoja. Kaikki asetukset teen huolella ennen kuin lopetan edellisen ajon, eli säädän lämpötilan hi asentoon ja puhalluksen tuulilasille. Silti auto on puolen tunnin Webaston käytön jälkeen tosi viileä ja lasit märät yms. Olen huomannut sen, että vaikka lämpötilan on kääntänyt hi asentoon hyvissä ajoin ennen sammuttamista, niin, kun aamulla starttaa, niin lämpötilan näyttö säätimessä näyttää aina 21,5 astetta. Onko toi 21,5 astetta ominaisuus, vai vika, ja johtuuko Webaston tehottomuus siitä? Voiko sen ohjelmoida Nissan liikkeessä, että se pitää sen hi asennon? Joku varmaan tietää asian, olisin halukas kuulemaan siitä, miten sen kuuluisi toimia , ja onko muiden Qashqait huonoja lämpenemään Webastolla?


Datsuuna

Liian uusi auto ja webastot hepreaa useimmille vanhojen Datsunien omistajille eli kysyppä merkkikorjaamon mielipidettä asiassa  :D
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Qassipe

Luulin jo, että lämppäripulma on ratkemmut uusimmissa Qasseissa vuoden -12 jälkeen koska forumissa ei ole ollut viestejä.
Minulla on niitä ollut kylmänkalseassa 1,2 turbo 2014 Qassissa.

Viime talvena n. -15 asteen pakkasessa piti päästä 10 km:n matka asemalle  Pohjoisen junaan. Alussa tuli haaleaa lämmintä koska auto oli ollut lämmityksessä vajaan tunnin. Puolimatkassa ikkunat huurtuivat. Onneksi vaimo sai pidettyä rätin avulla pidettyä parin kämmenen kokoisen alueen huurteettomana. Ehdin junaan. Onneksi en yrittänyt autolla Pohjoisen pakkasiin. Noin 10 min. odottelun (tyhjäkäynnillä) jälkeen lämmintä tuli niin paljon, että apukuski pystyi ajamaan auton kotiin.

Tänä syksynä sumuisena 0-kelin iltana piti ajaa Hollolasta Heinolaan. Lähtö jälleen lämmitystolpasta eli moottori ja sisätilat lämpimänä. Muutaman km:n ajon jälkeen lämmön tulo hiipui ja tuulilasi alkoi huurtua. Tilannetta lienee pahentanut se että käänsin lämmön ja puhaltimen täysille sekä ilmastoinnin päälle . 8 km:n ajon jälkeen oli pakko pysäyttää auto ja kerätä kaikki vaatteet päälle. 40 km:n matkalla olisi sisävaatteilla paleltunut autoon. Alkumatkasta tuulilasi pysyi tärästi huurteettoman kun pienellä puhaltimen teholla kaikki ilma meni tuulilasille. Lämpö asetettu maksimiin. Noin 10 min moottoritie ajon jälkeen lämmintä alkoi tulla ja loppumatkasta läpöä tuli niin paljon että lämpötilaa piti säätää pienemmälle. Autossa on jo ensimmäisen talven hytistelyjen jälkeen asennettu maskin viimasuojat. Eivät ole auttaneet!!!

Kyllä vee8:n Qashqai 2014 Tekna diesel 4x4 pitää lämmittä oman moottorin voimalla ilman Webaston apua ainakin näissä Etelä-Suomen 15-20 asteen pakkasissa. Luulenpa että pulmanamme on Qassien perusvika, jota ovat selvittäneet: antki - Helmikuu 03, 2012, 20:14:26 ja antki - Helmikuu 04, 2012, 16:19:48 sekä  Porinmatti - Joulukuu 25, 2013, 21:44:18. Näistä selostuksista löytyvät myös korjausohjeet. Vikaa on varmasti myös Webastossa.

Olen yrittänyt selvittää pulmaa merkkikorjaamon kanssa. Ainoa ehdotus on ollut suojamaski, jonka itse maksoin...eikä auttanut pulmaan. Ehdottelin korkeamman lämpötilan termostaattia. Ei käynyt, valmistaja ei suosittele. Pulmani tuntuivat olevat merkkikorjaamolle aivan outoja, niinkuin kukaan ei olisi asiasta valittanut. Kyllä korjaamoiden ammattilaiset lukevat edustamansa mekin asiakasfoorumeita...olen varma.

Qashqain omistajat; yhteisvoimin pitää saada tallaiset selvät perusviat korjatuksi.

PS.mekano - Tammikuu 08, 2015, 12:40:10. Voitko kuvailla tarkemmin missä se " käyttömoottorin hammasratas ei kohdistunut läpän akselin rattaaseen ja siten ei sulkeudu täydellisesti" sijaitsee? Mista löytyy lämmityksen rakenne-korjaus  tai varaosakuvia?