Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Almeran käynnistys ongelma

Aloittaja Pekka53, joulukuu 17, 2017, 13:29:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pekka53

Almera N15 -96 käynnistys kostealla kelillä, kone lämmin, 30 km ajoa, auto parkkiin ja viidentoista minuutin kuluttua startti, kaikki varotusvalot jäi mittaritauluun palamaan ja toisenpuolen ajovalot vain palo, toisella kerralla taas kone lämmin ja starttaus, lähti käyntiin mutta kävi tukkoisesti ja ei juurikaan reagoinut kaasuun, uusinta startti niin kävi taas normaalisti. Ajossa ei nyi ja käy normaalist, paitsi kostealla vilauttaa moottorin vikavaloa noin parin sekunnin verran. Yritetty katsoa akun maadotusta, mutta kaapeli sukeltaa jonnekkin koneen ja lokasuojan ahtaaseen väliin, eikä juuri huvita mennä auton alle näillä keleillä.

Nugetti

Tuo toisen puolen ajovalon palaminen = todennäköisesti kärvähtänyt H4 liitin siinä palamattomassa ajovalossa. Voi olla myös "päivävalorele" mutta se oireilee useimmiten niin että viiksen 0-asennossa palaa vain toinen ja sitten kun kääntää viiksestä valot päälle niin palaa molemmat.

Vikakoodit voi lukea hyppylangalla siitä Consult-portista mikä on kuskin jalkatilassa, tässä lisää infoa: http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=14779.0


mies51

Jos lampunkannan luona on H4-liitin kärähtänyt, niin saattaa tehdä ihme-ilmiön: Ajovalot päällä lyhyillä valoilla ei pala toinen ajovalo, mutta mittarissa palaa pitkien valojen merkkivalo. Sähkö ei pääse rikkoontuneen liittimen miinukseen vaan kiertää pitkänmerkkivalon kautta.

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: mies51 - joulukuu 19, 2017, 16:24:26
Jos lampunkannan luona on H4-liitin kärähtänyt, niin saattaa tehdä ihme-ilmiön: Ajovalot päällä lyhyillä valoilla ei pala toinen ajovalo, mutta mittarissa palaa pitkien valojen merkkivalo. Sähkö ei pääse rikkoontuneen liittimen miinukseen vaan kiertää pitkänmerkkivalon kautta.
Juuri näin oli meikäläisen Almerassa, pitkien merkkivalo paloi, mutta kuskin puolen lyhyt ajovalo ei. Juottelin kärvähtäneen liittimen/piuhan tilalle keraamisen H4-liittimen. Kesti moitteetta sen muutaman vuoden mitä auto minulla oli.