Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera -03 virta-avain

Aloittaja opla, huhtikuu 30, 2012, 07:36:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

opla

Ostin äskettäin kyseisen kinnerin ja pulma on tämä: Vara-avaimen kaukosäädin ei toimi, tämä tosin on pieni haitta.
Avain kyllä käy virtalukkoon ja sillä saa virrat päälle, mutta moottori ei käynnisty (starttimoottori ei lähde pyörimään). Toimiva vara-avain olisi hyvä olla olemassa. Avaimen kuminen pää on selvästi kuluneempi kuin toimivassa avaimessa.
Uudet avaimet näkyy maksavan yli 200 €.

espi

LainaaOstin äskettäin kyseisen kinnerin ja pulma on tämä: Vara-avaimen kaukosäädin ei toimi, tämä tosin on pieni haitta.
Avain kyllä käy virtalukkoon ja sillä saa virrat päälle, mutta moottori ei käynnisty (starttimoottori ei lähde pyörimään). Toimiva vara-avain olisi hyvä olla olemassa. Avaimen kuminen pää on selvästi kuluneempi kuin toimivassa avaimessa.
Uudet avaimet näkyy maksavan yli 200 €.

Me kanssa ostettiin moinen muutama viikko sitten, samaten toisesta avaimesta ei toiminut nappi, siis avaus. Sulkeminen toimi.
Avasin avaimen, se perä lähtee siitä avaimesta irti ja siellä oli se juotoksistaan irti se nappi. Laitoin sen kiinni, toimii kuten pitääkin.
Ebay:n kautta uudet kumit molempiin avaimiin, niiden saavuttua samalla vaihdoin molempiin uudet paristot.
Esim. täältä löytyy ja monesta muustakin paikasta. Jos haluaa pelkät kumit, niitäkin näkyy on tuolla tarjolla.
http://www.ebay.com/itm/Shell-CR2025-2-switches-Repair-Kit-Nissan-NATS-key-fob-remote-Almera-Primera-/130689138320?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e6dadfe90

Tiedä sitten onko vara-avain jostain syystä hävittänyt NATS koodauksen vai miksi se ei käynnistä autoa?

opla

Avain on purettu useammankin kerran ja paristo vaihdettu. Piirilevyn tarkastin molemmin puolin mikroskoopin alla, juotokset näyttivät ehjiltä. Mikrokytkimien kuminappulat on tosin aika kuluneen näköiset, mutta molemmat kytkimet kyllä naksuvat.
Saaha auton oven lukon auki avaimella, mutta sitten on ongelma jos moottori ei käynnisty sillä toisellakaan avaimella. Ja ollaan jossain "horon kuusessa".
Pitää vielä kokeilla kytkeä käynnistinmoottorin herätevirta ohituspiuhalla ennen kuin tilaan  ajoneston ohituslaitteen vara-avaimeksi. Mikä sekin on paljon halvempi kuin se uusi virta-avain

espi

LainaaAvain on purettu useammankin kerran ja paristo vaihdettu. Piirilevyn tarkastin molemmin puolin mikroskoopin alla, juotokset näyttivät ehjiltä. Mikrokytkimien kuminappulat on tosin aika kuluneen näköiset, mutta molemmat kytkimet kyllä naksuvat.
Saaha auton oven lukon auki avaimella, mutta sitten on ongelma jos moottori ei käynnisty sillä toisellakaan avaimella. Ja ollaan jossain "horon kuusessa".
Pitää vielä kokeilla kytkeä käynnistinmoottorin herätevirta ohituspiuhalla ennen kuin tilaan  ajoneston ohituslaitteen vara-avaimeksi. Mikä sekin on paljon halvempi kuin se uusi virta-avain

Oletko kokeillut parittaa avaimen ja auton uudelleen?
http://www.npoc.co.uk/forum/nissan-primera-p12-keyfob-programming_topic58839.html

Suutarit tekee avaimen kunhan sulla on autosi NATS koodi mukana, ohjekirjan takasivulta tai sitten maahantuojalta saa pyytämällä.
Tiedä vaikka suutari pystyisi tekemään toimivasta avaimesta toimivan kopsun, oletko kysynyt?

opla

Toimimattomalla avaimella olen tehnyt ON-OF 6 kertaa 10 sek. sisällä ....
Natsista en tiedä, mutta huoltovihkon kannen sisäpuolella on avaimen numero, nelinumeroinen luku. Avaimen pään sisäpuolella on pieni vihreä muovipala, liittyykö tämä siihen ajonestoon jotenkin.

hartsa72

#5
Vanha aihe mutta meille ajankohtainen nyt. Eli rouvan p12 2004 primera kaukosäädin teki tenän. Tai itseasiassa molemmat mykkänä. Tänään vaihdoin molempiin uudet patterit. Ohjelmoiti ei nyt jostain syystä onnistu. 6x kun kääntää avainta ja sit kun hätävilkut antaa merkin, että voi alkaa paineleen nappeja niin nappien painelujen jälkeen ei anna merkkiä, että rekisteröinti olisi onnistunut. Voisiko siihen liittyä semmoinen, kuin, että yksi aamu auto ei startannut. "naksahti" vain ja tällä naksahduksella ymmärtäisin, että solenoidi olisi naksahtanut. Auto sitten lähti kolmannella yrityksellä käyntiin ja työmaan pihalla kake ei sitten toiminut. Sulake mennyt jostain??? Hyviä ideoita otan vastaan sillä aikaa kun imen kaljaa ja mietin ja pohdin ittekkin asiaa..

hartsa72

Kaverilta kysäsin joka sattumoisin harrastaa nissaneita niin alkoi epäileen NATS vikaa. Taidan kokeilla tota kontakti spray kikkaa ensin jota tällä on suositeltu. Kattellaan sitten tota johtosarjan vaihtoa? Onko jollain tiedossa hyvää edullista toimivaksi todettua vikakoodin lukijaa Nissaniin. Hintaluokka 50-70€