Kirjoittaja Aihe: Lataussäädin/rele  (Luettu 989 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make1975

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 2
Lataussäädin/rele
« : Joulukuu 13, 2017, 15:02:41 »
Osaako joku kertoa miten toi erillinen säädin ohitetaan. Siihen tulee 3 johtoa .
Siis auto on datsun 100a
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2017, 20:21:40 kirjoittanut Make1975 »

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 244
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Lataussäädin/rele
« Vastaus #1 : Joulukuu 13, 2017, 18:18:56 »
Mikä auto, mikä malli, mikä säädin?  ::)

Poissa mies51

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 622
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: Lataussäädin/rele
« Vastaus #2 : Helmikuu 11, 2018, 16:58:16 »
Miksi lataussäädin pitäisi ohittaa? Lataussäätimen tarkoituksenahan on ladata akkua koko ajan noin 14,x voltin tasajänniteellä. Ilman lataussäädintähän laturi toimisi seuraavasti: jos latais lähes tyhjäkäynnillä, 1000rpm 14 volttia, niin 2500rpm:llä latais 35 volttia ja auton laitteet kärähtäis, akku kiehuis.
mies51

Poissa Jylppy

  • Ylläpitäjä
  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 4 749
  • Karu paikka...
Vs: Lataussäädin/rele
« Vastaus #3 : Helmikuu 11, 2018, 17:10:45 »
Miksi lataussäädin pitäisi ohittaa?

Jos vaikka vaihtaa sisäisellä säätimellä varustetun laturin.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75