Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan maxima 2004 3.0 v6 ostoaikeissa

Aloittaja Peteetd, joulukuu 12, 2017, 20:07:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peteetd

Onko kokemuksia kestävyydestä/kulutuksesta kyseisellä autolla? Ja onko kuinka lämmin pakkasilla?

BLLand

Googlaa kyseinen automalli, saat melko ylistäviä arvioita. Tekniikka on poikkeuksellisen kestävä,
ruostuminen on tyyppivika, varsinkin jos ruostesuojausta ei ole uusittu säännöllisesti.

Kulutus on toki toki kova, varsinkin automaattimallissa kaupunkiajossa(15-16L/100km)

Itsellä 1997 2.0 automaatti, jolla ajettu 508 tkm ja autoon ei merkittäviä korjauksia ole ikinä tehty.
Kone ja laatikko esim. ovat alkuperäiset ja hienosti toimivat. Moottoriöljyä kuluu keskimäärin 2 litraa/10 tkm. 
1997 Nissan Maxima 2.0 SE A/T
2000 Nissan Primera Wagon 1.8

eetu

Itsellä juurikin tuo 3 litranen ja vuosimalli -03  185tkm ajettu  olen ollut autoon todella tyytyväinen  Tähän mennessä vaihdettuja osia
-koiranluut
-Akku
-Xsenon polttimot
-Sytytystulpat
-Jarrupaloja
-Takavaimentimen laippa hitsattu uusiksi ja tietysti normaali öljyn vaihto huollot ja suodatin huollot

Auto on käynyt tasan 2x merkkiliikkeen huollossa elämänsä aikana   15tkm ja 60tkm huollot. Loput olen hoitanut itse

Eli ei kovin huonolta vaikuta jos ajattelee että kuin vanha auto kyseessä

Miinuksena pidän merkkiliikkeen varaosa hintoja  jotka tavallisen tuunarin lompsassa tuntuu kovilta :o ja tarvike osien saanti on aika heikkoa, ainakin peltiosien suhteen
Toki! eipä ainakaan tähän yksilöön ole paljon varaosia tarvinnut kysellä ;)  Saa nähdä kun autossa on esim. 300tkm mikä mahtaa olla osa lista silloin ;D
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

nisukkanipponi

#3
Tyyppiviaksi voidaan laskea pinnaltaan huonolaatuinen nahkaratti (liian ohut nahkapinta), joka on ruvella jo alle sadan tonnin ajoilla.

Timppa

Meillä a33 2.0 eikä ratti oo läpi vielä mittarissa 252 nyt ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Shamsa

Riippuu käyttäjän käsistä se ratin kuluminen.
Käsirasvaa jos paljon käyttää niin se jotenkin tahtoo syödä ratin pintaa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

shamrock

Yhdyn edelliseen. Entisenä autofiksarina ratista oli helppo tunnistaa ns. "naisen auto" ... enkä ole sovinisti missään mielessä, mutta katsokaapa noita käsivoiteiden tuoteselosteita. Ne syö niin nahan kuin muovinkin pilalle. Niiden tehtävähän on mukavasti pehmentää, ihmisen ihossa on vaan se ero että se uusiutuu ihan itsekin kun sitä on vähän erilasilla alkoholiyhdisteillä pehmitetty. Ratti ei kasva uudestaan.

nisukkanipponi

Ahaa, okei. Voisiko saman aiheuttaa, jos ajaa esim. talvet nahkahanskat käsissä? Tuo Maxima ei ole ollut itsellä kuin muutaman tuhannen kilometrin verran ja nahkaratti oli valmiiksi kämänen (kilometrit pitää paikkansa). Itse en ole koskaan nahkahanskat käsissä ajanut (enkä käytä myöskään käsirasvaa :D )

wanharouva

Itsellä ollut 2004 mallinen Maxima 3,0 automaatti kohta 5 vuotta. Ostin auton ekalta omistajalta 150tkm ajettuna, nyt kilsoja on n. 201 tkm. Auto on mielestäni lämmin ja ilmastointi kesällä tehokas, sopii siis kylmään kuin kuumaankin. Kylmin kylmästartti jouduttu starttaamaan -27C ilman lohkolämmitintä, ei ongelmia. Johdon päästä kylmemmässäkin, ei ongelmia.

Omia remontteja ollut:
-lambdat vaihdettu, yksi piiputti niin vaihdettiin kaikki 4 samalla. Merkkiliikkeessä n. 230€/kpl, tarvikkeena satasen tuntumassa, samalla putsattiin kaasuläppäkotelo.
-apulaitehihnat vaihdettu, merkkiliikkeessä maksoi saman kuin kahdella villillä korjaamolla, hintaa en muista hihnoineen, mutta mielestäni edullinen oli.
-1 kpl xenoneita vaihdettu 4 vuotta sitten, nyt näyttää että kohta menee toinen.
-alapallonivel vaihdettu
-muuten ollut suodattimien ja öljyjen sun muiden vaihtelua, sekä jarrut eteen ja taakse kertaalleen. Takalevyissä on aika vähäsen kulutettavaa, ennekuin menevät hylkyyn jos mitataan katsastukseen mennessä.
-helmat ehostettiin, ennenkuin ruoste iskee niihin, niin nyt taas ajaa sen puolesta pitkään.

Kulutus omassa ajossa: Maantiellä n. 8-8,5l/100km, kaupungissa 11-12 joten yhdistetty menee tuohon kymmeneen litraan sadalla.

Oon ollut todella tyytyväinen autoon, ollut luotettavaa menoa, eikä katsastuksessa ole ihmeitä esiin tullut. Ainoa mikä hirvittää on vuosittainen vero, nyt jo yli 400€/vuosi  >:(


nisukkanipponi

Lainaus käyttäjältä: wanharouva - helmikuu 07, 2018, 16:25:09

Kulutus omassa ajossa: Maantiellä n. 8-8,5l/100km, kaupungissa 11-12 joten yhdistetty menee tuohon kymmeneen litraan sadalla.

Niin, tuo 11-12 pätee taajama-ajoon mahdollisesti, mutta keskusta-ajoihin (mitä itse kaupunkiajolla käsitän) et alle 15 litran pääse. (tehtaan viitearvot: 15.1 / 7.8 / 10.5 l/100km)

nisukkanipponi

#10
Vakionopeussäätimen (on-off) painike resonoi/värisee/tärisee kiinnikkeessään selvän kuuloisesti/ärsyttävän kovaäänisesti ajon aikana. Mitä tuolle voisi tehdä? Uskaltaako painikkeen juureen suihkauttaa tippasen esim. silikonisprayta - auttaako mitään? Painike on normaalisti kiinni, mutta pientä löysyyttä on, niin pitää moista mekkalaa :o