Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Tiivisteet ja niiden vaihtaminen

Aloittaja Alppuu, joulukuu 12, 2017, 17:26:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alppuu

Ei mitään enää
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Nugetti

Tuskin tuntia enempää menee pajalla. Apparin puolen rengas irti, moottorin suojamuovi irti jos sellainen siellä ylipäätään enää on, apulaitehihnat pois, kampuran hihnapyörä irti. Tiiviste ulos, putsailut ja sitten käänteisessä järjestyksessä homma pakettiin. Samalla uudet apulaitehihnat jos on tarvetta vaihtaa.

Alppuu

#2
-
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

chery

Pultti auki ja lähtee vetämällä. Kasaus päín vastasesti. Tuo motonetin tiiviste on ihan hyvä. Ainakin omassa Almerassa pitänyt öjyt sisällä. Samalla kun apulaitehihnat on pois kannattaa tarkistaa vesipumppu. Vaihtuu kätevästi samalla jos tarvetta.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Alppuu

#4
-
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - joulukuu 12, 2017, 21:36:07
Mietin ettei sitä hihnapyörää tarvii mitenkään lukita, ei kai se mihinkään pyöri jos vaikka käsijarru on päällä.

Pulttia en ajatellut vaihtaa, ei kai tarvii? Onko pultille momenttia, mihin kiristää?

Tuleeko öljyä ulos tiivistettä vaihtaessa?
132-152Nm kertoo N15 korjausmanuaali. (Edit: ei tarvitse vaihtaa pulttia t.korjausmanuaali)

Pultti voi olla kyllä hitokseen tiukassa, eli kohtuutehokkaalla pulttipyssyllä lähtee helpoiten auki. Vaikka olisi vaihde ja käsijarru päällä niin käsikaluilla avatessa meinasi itsellä ainakin pyörähtää kampiakseli mukana silti.

Starttimoottorin avulla saa sitten jos oikein tiukassa on... Eli vääntövarsi hylsyineen pulttiin kiinni -> kammetaan alatukivartta vasten ja käytetään avainta mikrosekunnin verran starttausasentoon (pa-pumpun sulake ja puolan johto irti) niin aukes samantien. Lämmittää ei kannata, siinä hihnapyörässä on sisällä kumivaimentimet jotka voipi sulaa jos meinaa punahehkuiseksi päästellä.

Ei tule öljyä ulos muutakuin joitain tippoja mitä siihen kohtaan on kertynyt.

Alppuu

#6
-
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

toukopouko

Voihan sitä jatkovarrella yrittää vaihde päällä vääntää, mutta startilla helpointa, niin kuin viestiä edempänä sulle neuvottiin
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Alppuu

#8
-

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Alppuu

#9
-
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

chery

Alempi kuva on ulkopuoli eli se ulospäin.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Alppuu

#11
-
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Alppuu

#12
-
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - helmikuu 01, 2018, 22:56:23
...

Tiiviste laitetaan ilmeisesti niin syvälle kuin menee, tiivisteen ulkokehällä on kohouma ja ilmeisesti vastinpinnassa ura sitä varten.
Ei välttämättä... GA:sta en muista, mutta esim. CAxxDE(T)-moottoreissa ei ollut vastinpintaa ollenkaan.
Parasta ehkä jos laitat sen niin, että stefan ulkopinta on jakopäänkopan ulkopinnan tasalla.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

chery

Pultti auki ja hihnapyörä lähtee nitkuttelemalla irti. Tai ainakin pitäisi lähteä. Pultti voi olla lujassa joten kunnon pulttipyssy olis hyvä tai sitten sillä startilla auki.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Alppuu

#15
-
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

mies51

Kyl se helpoin keino on laittaa hylsyyn pitkä varsi, joka tulee auton runkoa vasten. Sitten erittäin lyhyt starttaus ja virta heti pois. Voit myös ennen starttausta ottaa puolan johdon tai tulpan johdot irti, niin ei ainakaan lähde käyntiin. Ja pultti on auki.

Alppuu

#17
-
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Alppuu

#18
-
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

maukka899

Ei ole momenttia tässä. Mutta itse olen saanut tällä tosi isotkin pultit auki.
Datsun Nissan sunny 2kpl 1.7 Diesel ja 1.3 bensa
Datsun Finn Datsun 510
Datsun 120y Nissan bluebird  Nissan Micra Nissan Almera Nissan Primera Datsun Pickup

Alppuu

#20
-
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

StanLaurel

Momenttiavain on oikea työkalu kiristämiseen, muutama tippa lukitusnestettä jos epäilee ettei pysy kiinni.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Alppuu

#22
-
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

datsunpower

#23
Lainaus käyttäjältä: Alppuu - huhtikuu 13, 2018, 20:01:30
Hommat etenee.. nyt on hankittuna tuo Bilteman sähköinen mutterinväännin. Toivottavasti tuolla aukee. Nuo momenttitangot näytti poistuneen valikoimista.
Kyllä sen pitäisi olla ihan toimiva kampe, mitä noita nyt muutamalla tutulla on ollut. 450Nm.. sähköinen toivottavasti pystyy samaan molempiin suuntiin. Paineilmatoimisissa tahtoo olla se "vika", että avauksen voima on huomattavasti heikompi kuin ilmoitettu kiristys momentti.
Lepokitka on tietysti kyllä eri asia kuin liikekitka..
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppuu

#24
-
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4