Kirjoittaja Aihe: Vanteiden oikomista  (Luettu 608 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CherryN12

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 93
  • ローレル
Vanteiden oikomista
« : Joulukuu 28, 2017, 10:30:08 »
Mitäs raati tuumaa poteroon isketyistä alumiinivanteista ja oikomisesta (rosteriset lippavanteet nyt luku erikseen)? Mites tollasten alumiinisten vanteiden oikominen yleensäkin, kestääkö pidemmän päälle jne. kun se alumiinihan  takasinoikomisessa ikäänkuin "pehmennetään" jo toistamiseen, että pysyykö suorana pitkässä juoksussa. Onko porukalla kokemusta ja onko joutunu vielä maalailemaan uudestaan? Hinnat ilm. pyörii siinä ~50€+/vanne pelkässä oikomisessa ja koitetaan nyt pähkäillä kannattaako oikoa tai laittaa se 180€ mielummin uuteen..


Subaru Legacy GT Spec-B JDM -07
Datsun 200L Laurel C130 -74 & -76

Datsun 200L Sedan - The motorcar you´ll spend more time with
A classic car is like a pet - one day its going to die - Jeremy Clarkson

Poissa Whee

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 756
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: Vanteiden oikomista
« Vastaus #1 : Joulukuu 28, 2017, 12:04:18 »
Pitäisi saada kumi pois päältä niin näkee vanteen todellisen kunnon. Vanteeseen on voinut tulla murtumia ja ne pitäisi korjaushitsailla, joka taas johtaa hiomiseen ja maalamiseen = hinta nousee.
Almera 1.8 -03
Megane ST 1.4 TCe Dynamique -11

Poissa Datsuuna

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 2 123
  • Itäautoja Japaniasta
Vs: Vanteiden oikomista
« Vastaus #2 : Joulukuu 28, 2017, 13:54:49 »
Se o näätse silviisii jot näit alumiinvanteloit o nykyvää saatavis vähä joka paikast nii uusii ko käytettyikii nii sitä mie vaa jot mahtanooks tuo nyt kannattaa alkaa korjailemmaa taitajaa tulla kallihimmaks kuitenkii ko koko sarja ehjii käytettui näi mie oon sen aatelt.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Poissa datsunpower

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 2 889
  • Nissan HYBRID - Polttaa bensaa ja kumia
Vs: Vanteiden oikomista
« Vastaus #3 : Joulukuu 28, 2017, 23:07:18 »
On tullut käytettyä oiottavana/hitsattavana useampia vanteita ja ovat kyllä kestäneet kun on ammattilaiset olleet asialla.
Ja itseasiassa yksi alumiinivanne on tullut itsekin oikaistua ja hitsattua.. ollut kohta 15 vuotta koeajossa.


Se o näätse silviisii jot näit alumiinvanteloit o nykyvää saatavis vähä joka paikast nii uusii ko käytettyikii nii sitä mie vaa jot mahtanooks tuo nyt kannattaa alkaa korjailemmaa taitajaa tulla kallihimmaks kuitenkii ko koko sarja ehjii käytettui näi mie oon sen aatelt.
Täällä on oma osastonsa näille.
JPL710 -73 / RS13 -90 / PNN13 4x4 -88 / P10 -91 / P10 -96 / P11 GT Sedan -99
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.
-> ULTRAÄÄNIPESUT 1.3, 80 ja 800 litran koneilla <-

Poissa CherryN12

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 93
  • ローレル
Vs: Vanteiden oikomista
« Vastaus #4 : Joulukuu 29, 2017, 13:14:15 »
Kiitokset pohdinnoista ja Kummelia lainaten niin tämähän tosiaan on "vaalintojen muaailma" ;D Eiköhän me jotain saada kehitettyä taas, loppupelissä uusi olisi verrattain "halpa" (ja kerta saatavillakin) mikäli tuota vanhaa joutuisi alkaa enempi hieromaan (jos murtumaa+hits.+maalaus=€) niin jää erotus sen verta pieneksi. Tutkitaan nyt tarkemmin ensteks.
Subaru Legacy GT Spec-B JDM -07
Datsun 200L Laurel C130 -74 & -76

Datsun 200L Sedan - The motorcar you´ll spend more time with
A classic car is like a pet - one day its going to die - Jeremy Clarkson