Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan almera n16 käyntiin lähtö ongelmaa

Aloittaja Riisikippomies, marraskuu 21, 2017, 18:06:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Riisikippomies

Auto nissani almera n16 1.8 vm2000
Elikkäs kippo on arvoituksellinen käyntiin lähtijä. Joskus lähtee laakista käyntiin ja joskus taas saa starttaila n10min ja yrittää 2 tai 3 sylinterillä rynkyttää käyntiin. Mutta sitten kun lähtee nii ei mitään ongelmaa. Vikakoodia ei anna! Ja jakoketju uusittu, lambdat,tulpat , ykk anturit, pensa pumppu testattu+ pensa pumpun rele.. nats ajon estoaki tarkasteltu mutta mitaan vikaa en löydä. Testattu myös käyntiin toisella avaimella.

shamrock

Millaisissa tilanteissa? Ns liimaventtiili vaivaa Nissaneitakin. Just tein viikonloppuna sen virheen, kun bensapumpun suodattimen putsasin, että menin sen jälkeen hetkeksi starttaamaan kylmän koneen nähdäkseni että kaikki toimii, ja sammutin samantien. Seuraavana päivänä saikin sitten sahailla minuuttikaupalla ja pytty kerrallaan ontuen käyntiin.

Toisin sanoen, jos olet vaikkapa siirtänyt autoa pari metriä pihalla käyttämättä konetta lämpimäksi, seuraavalla starttikerralla melko helposti käy juuri näin. Venttiilit jää kantamaan eikä koneessa ole puristuksia.

Riisikippomies

Vikaa esintyy ehkä enemmän silloin kun kone on lämmin.. mutta joka päiväinen ongelma  .aika harvoin jos statrtti kertoja enemmän kun 2 nii pelais niinkuin kuuluu ja huomannu myös että kostea keli pahentaa asiaa jonkun verran. Ja koitin myös huvikseni kolvata ecun uudelleen mutta ei vaikutusta.. ja semmoinen outous kans että jos ei auto heti lähde käyntiin nii sitä sais sahata 3 pytyllä akun tyhjäksi. Eli aina virrat poikki jos ei heti lähde. tiedä sitte mistä tätä lähtis selvittään.. voisko olla jossain piuha sarjas jotain?

Alppuu

Jossain primeroissa oli jotain konkka juttuja..
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

datsunpower

Moottorin lämpötila-anturi tai sen johdot? Se jos valehtelee moottorin reilusti todellisuutta kylmemmäksi niin tulpat ja kipinä hukkuu polttoaineeseen.
Ei anna vikakoodia jos ECU saa edes jotakin tietoa anturilta.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

sbm

Joku sytytyspuolista voi oireilla?

Ei saa kipinää ja jää rynkyttämään vajaalla.
Jossain vaiheessa sitten kontakti palautuu ja kone alkaa käymään normaalisti.
Itsellä ainakin kävi vastaavanlaisesti että kylmänä jäi pyörittämään vajaalla ja jossain vaiheessa
puola heräsi ja toiminta palasi normaaliksi. Ei meinannut vikaa löytyä alkuunsa kun puola ei ollut täysin pimeänä. Sai minuuttitolkulla käydä vajaalla että sai misfire vian aikaiseksi ja sitä kautta sai suunnistettua oikeaan kohteeseen.

Jostain nettivaraosakaupasta olin näkevinään että puolia saisi pariin kymppiin. Mötönetissä tms. hinnat aika suolaisia.

Riisikippomies

 Lämpötila anturi toimii niinku kuluu läppärin mukaan. Täytyy nämä puolat ottaa kyllä kuulusteltavaksi ja konkkaki saattaa vissiin löytyä autosta  :o tutkitaampa seki.

Riisikippomies

#7
Nonii elikkäs puolat ok ja  konkkaa ei autosta löydy mutta puolien ohjaus virta välillä kateiss ( triggeri virta)  olisko ideoita mitäs nytten? Ajon eston virtalukko pää purittu ja kolvattu uudestaan ja avain koodattu uudelleen ei vaikutusta.. sellainen huomi tuli että kaasupohjassa saattaa lähteä ilman virtojen rämppäystäkin :o

Riisikippomies

Korjausta edelliseen Siis kokka löytyy autosta. Ja sen löytää kun seuraa eculta tulevaa johtonippua. moottorin jakopään puolella on johto nipussa läskimpi ja teipattu kohta niin löytyy sieltä.