Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Vika käynnistys

Aloittaja JiiTee, marraskuu 16, 2017, 20:21:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JiiTee

Olen vahingossa startannut jo käynnissä olevan Qashqai 1.6 vm-11 muutaman kerran, se pahus karauttaa startin päälle. Eikö tähän hölmöyteen ole ollut estin jo pitkänaikaa kaikissa autoissa. Puuttuuko tästä autosta tämä ominaisuus, vai olisiko vialla.

Shamsa

Jos normaali virtalukko niin esto löytyy oikeasta kädestä.
Nappistartilla olevat ei yleensä anna startata kone käynnissä.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Datsuuna

Ainakin GTI Almerassa on jonkinlainen "vikakäynnistyksen esto". Olen muutaman kerran onnistunut jotenkin "ryssimään" käynnistyksen ja sen jälkeen auto ei anna käynnistää itseään hetkeen eli vaikka avaimesta kiertää starttausta mitään ei tapahdu. Pienen odottelun jälkeen uudestaan käynnistäessä kaikki toimii. Sitä ei ole tullut kokeilluksi antaako auto startata jos jo käy.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Tumes

Itellä p11 pitää pakoputkesta sellastamekkalaa että ei tuu mieleen startata uudelleen
Nissan Silvia S15
Nissan Cedric Y30 2.8D SGL
Nissan Cherry N12 1.5 GL vm.86 (ex)
2 x Nissan Primera P11 SE vm.97 (toinen osina)
Nissan Primera 2.0 SLX (ehkä rata-aihio)
Nissan Primera 1.6 SI Varaosin

JiiTee

Tämä yksilö on ilmeisesti ainakin minun korviini niin hiljainen ja lisäksi siinä monesti palaa hämäävästi punainen turvavyönvalo, että on erehtynyt muutaman kerran starttaamaan. Ihmettelen kyllä uudelleen käynnistyksen eston puuttumista. Ei varmaan monimutkainen olisi ollut toteuttaa, kun tässäkin on vaikka minkälaista sähköistä hilavitkutinta. Jo ammoisna aikoina oli mekaanisesti toteutettu virtalukossa, että piti käyttää avainta nollilla ennen kuin pystyi uudelleen starttaamaan. Oli ihan pätevä keksintö.

mies51

Ei ole kaksoiskäynnistyksen estoa myöskään Almera N16 v.2003:ssa, vaikka jo Fiesta 1.0 v.85:ssä oli esto.
Fiestassahan oli myös takalasinlämmityksen automaattinen pois päältä laukaisin. Ei palanut yhtään vastuslankaa poikki koko auton ikänä 23v 220000km.

shamrock

On tuo takalasinlämmittimen automatiikka muuten P11:ssä ... mutta tuo startin estoa en ole kyllä edes ymmärtänyt kaivata. Kun mittaristossa sentään on olemassa kierroslukumittari, niin useimmiten siitä nyt ainakin näkee käykö se auto vai ei.

Alppuu

Käy kyllä todella tasaisesti ja hiljaa, jos ei ees huomaa. Vanhemmissa rotteloissa tuskin sellaista huolta on. :)
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: mies51 - marraskuu 18, 2017, 16:42:12
Ei ole kaksoiskäynnistyksen estoa myöskään Almera N16 v.2003:ssa, vaikka jo Fiesta 1.0 v.85:ssä oli esto.
Fiestassahan oli myös takalasinlämmityksen automaattinen pois päältä laukaisin. Ei palanut yhtään vastuslankaa poikki koko auton ikänä 23v 220000km.
Eipä palanut P10 Primerassa ainakaan vielä reilun 500tkm kohdalla yhtään vastusväliä poikki ilman mitään automatiikkoja..



Ja henkilökohtainen mielipide starttauksen estosta on sama kuin shamrockilla..
Uusavuttomuus lisää vaatimuksia erinäisille turhuuksille.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Jonttula

Lainaus käyttäjältä: mies51 - marraskuu 18, 2017, 16:42:12
Ei ole kaksoiskäynnistyksen estoa myöskään Almera N16 v.2003:ssa, vaikka jo Fiesta 1.0 v.85:ssä oli esto.
Fiestassahan oli myös takalasinlämmityksen automaattinen pois päältä laukaisin. Ei palanut yhtään vastuslankaa poikki koko auton ikänä 23v 220000km.

Kyllä tämä ominaisuus löytyy myös n16 allusta. Kaksi talossa ja molemmat katkaisee takalasin/pelien lämmityksen itsestään tovin kuluttua.

JiiTee

Lainaus käyttäjältä: shamrock - marraskuu 18, 2017, 20:23:00
On tuo takalasinlämmittimen automatiikka muuten P11:ssä ... mutta tuo startin estoa en ole kyllä edes ymmärtänyt kaivata. Kun mittaristossa sentään on olemassa kierroslukumittari, niin useimmiten siitä nyt ainakin näkee käykö se auto vai ei.

Kyllä tässäkin Qashqaissa näkee esim. kierroslukumittarista, kun vaan on tarpeeksi skarppina, mutta onko meistä jokainen jokahetki? Viimeksi sattui vilkasliikenteisen tien levähdyspaikalta lähtiessä, luulin ilmeisesti sammuttaneeni moottorin. Kyllä mielestäni olisi tarpeellinen varuste, ainakin minulle. Olen ollut siinä luulossa, että se on ollut jo vuosikymmeniä kaikissa autoissa.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: JiiTee - marraskuu 19, 2017, 10:47:26
Lainaus käyttäjältä: shamrock - marraskuu 18, 2017, 20:23:00
On tuo takalasinlämmittimen automatiikka muuten P11:ssä ... mutta tuo startin estoa en ole kyllä edes ymmärtänyt kaivata. Kun mittaristossa sentään on olemassa kierroslukumittari, niin useimmiten siitä nyt ainakin näkee käykö se auto vai ei.

Kyllä tässäkin Qashqaissa näkee esim. kierroslukumittarista, kun vaan on tarpeeksi skarppina, mutta onko meistä jokainen jokahetki? Viimeksi sattui vilkasliikenteisen tien levähdyspaikalta lähtiessä, luulin ilmeisesti sammuttaneeni moottorin. Kyllä mielestäni olisi tarpeellinen varuste, ainakin minulle. Olen ollut siinä luulossa, että se on ollut jo vuosikymmeniä kaikissa autoissa.

Eikös se lakikin sano jotakin liittyen itse autolla ajamiseen ja vireystilaan/yms...  ::)
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Shamsa

Joskus B11 sunnysta jäänyt se Bendix jumiin ja startin hampaat pyöriny vauhtipyörän mukana, mutta eipä ole tullut itse ikinä startattua toista kertaa auton jo käydessä. Sen verran kuitenkin aina muistaa että on laittanut auton käyntiin ;D

Jos on semmoinen vireystila tms ettei tiedä onko auto sammuksissa vai ei, niin ei kannattaisi ajaa siinä tilanteessa ollenkaan. On vaaraksi muillekin tielläliikkujille kuin itselleen.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: Jonttula - marraskuu 19, 2017, 09:03:25
Lainaus käyttäjältä: mies51 - marraskuu 18, 2017, 16:42:12
Fiestassahan oli myös takalasinlämmityksen automaattinen pois päältä laukaisin. Ei palanut yhtään vastuslankaa poikki koko auton ikänä 23v 220000km.

Kyllä tämä ominaisuus löytyy myös n16 allusta. Kaksi talossa ja molemmat katkaisee takalasin/pelien lämmityksen itsestään tovin kuluttua.

Tämä ominaisuus löytyy jo N15 Almerasta.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4