Kirjoittaja Aihe: voi poistaa  (Luettu 804 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa datsun nissan

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 43
voi poistaa
« : Joulukuu 12, 2017, 19:42:45 »
voi poistaa
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2017, 00:36:11 kirjoittanut datsun nissan »

Poissa datsun nissan

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 1994 n14 automatic öljynvaihto? kiire
« Vastaus #1 : Joulukuu 14, 2017, 15:07:53 »
onko n14 automaattina niin harvinainen että ei oo kellään tietoa

Poissa cedricfan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 12 596
  • Puhasta tulloo...
Vs: 1994 n14 automatic öljynvaihto? kiire
« Vastaus #2 : Joulukuu 14, 2017, 16:10:36 »
1) En  muista ulkoa, mutta ei nyt yli 100 tkm kannata ajella millään automaatilla
2) On
3) Pohjaproppu auki jos on, pohja pois, suodatin vaihtoon (ei siis saa sutia tms kikkakepposia!!!) ja kootaan uudella pohjatiivisteellä. Mitataan ulos tullut öljymäärä ja täytetään yhtä paljon, olettaen tietty että ennen oli oikea määrä. Käytetään lämpimäksi, kelataan vaihteet läpi, ja katsotaan tikusta öljyn määrä P-asennossa
4) Huuhtelu on tietty paras tapa, mutta samalla kallein, ja taitaa tehdä parikin normaalia vaihtoa puoleen hintaan huuhtelusta
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Optima

Poissa datsun nissan

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 1994 n14 automatic öljynvaihto? kiire
« Vastaus #3 : Joulukuu 14, 2017, 20:08:00 »
1) En  muista ulkoa, mutta ei nyt yli 100 tkm kannata ajella millään automaatilla
2) On
3) Pohjaproppu auki jos on, pohja pois, suodatin vaihtoon (ei siis saa sutia tms kikkakepposia!!!) ja kootaan uudella pohjatiivisteellä. Mitataan ulos tullut öljymäärä ja täytetään yhtä paljon, olettaen tietty että ennen oli oikea määrä. Käytetään lämpimäksi, kelataan vaihteet läpi, ja katsotaan tikusta öljyn määrä P-asennossa
4) Huuhtelu on tietty paras tapa, mutta samalla kallein, ja taitaa tehdä parikin normaalia vaihtoa puoleen hintaan huuhtelusta
ok. missä hinnoissa huuhtelu liikkuu? voiko sitä itse kokeilla?

Poissa Tero-75

  • NCF jäsen
  • Rahastonhoitaja
  • *****
  • Viestejä: 4 140
Vs: 1994 n14 automatic öljynvaihto? kiire
« Vastaus #4 : Joulukuu 14, 2017, 20:51:15 »
1) En  muista ulkoa, mutta ei nyt yli 100 tkm kannata ajella millään automaatilla
2) On
3) Pohjaproppu auki jos on, pohja pois, suodatin vaihtoon (ei siis saa sutia tms kikkakepposia!!!) ja kootaan uudella pohjatiivisteellä. Mitataan ulos tullut öljymäärä ja täytetään yhtä paljon, olettaen tietty että ennen oli oikea määrä. Käytetään lämpimäksi, kelataan vaihteet läpi, ja katsotaan tikusta öljyn määrä P-asennossa
4) Huuhtelu on tietty paras tapa, mutta samalla kallein, ja taitaa tehdä parikin normaalia vaihtoa puoleen hintaan huuhtelusta
ok. missä hinnoissa huuhtelu liikkuu? voiko sitä itse kokeilla?
Ei voi, vaan siihen on oma laitteensa. Karkea hinta-arvio 300-500€.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Seat Toledo 1.6 -98, Suzuki GT 125R

Poissa StanLaurel

  • Ylläpitäjä
  • NCF jäsen
  • Hallitus
  • *****
  • Viestejä: 4 029
Vs: 1994 n14 automatic öljynvaihto? kiire
« Vastaus #5 : Joulukuu 14, 2017, 21:29:45 »
Toimiiko se laatikko nyt niinkuin kuuluukin? jos toimii niin tarkistat öljyn määrän ja annat soittaa. Todennäköisesti se kestää yhtä kauan kuin muukin auto.
Jos siinä on jotain häikkää niin tuskin öljynvaihdosta on paljoakaan apua.
Nissan Laurel SGL MLC130ATE -76, (Datsun 200L KHLC130T -75), Datsun 200L KPLC130T -7?
Nissan Primera SJNFCAP11U -97, Nissan Micra  HLK10FQ -90, Nissan Micra SJNEBAK11U -00

Poissa datsun nissan

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 1994 n14 automatic öljynvaihto? kiire
« Vastaus #6 : Joulukuu 14, 2017, 21:42:11 »
Toimiiko se laatikko nyt niinkuin kuuluukin? jos toimii niin tarkistat öljyn määrän ja annat soittaa. Todennäköisesti se kestää yhtä kauan kuin muukin auto.
Jos siinä on jotain häikkää niin tuskin öljynvaihdosta on paljoakaan apua.
kyllä toimii täydellisesti ja öljyä on ylämerkissä. pelottaa vaan kun jäähdytysnestettä katoaa eikä ulospäin vuotoja oo

Poissa datsun nissan

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 1994 n14 automatic öljynvaihto? kiire
« Vastaus #7 : Joulukuu 14, 2017, 21:43:20 »
1) En  muista ulkoa, mutta ei nyt yli 100 tkm kannata ajella millään automaatilla
2) On
3) Pohjaproppu auki jos on, pohja pois, suodatin vaihtoon (ei siis saa sutia tms kikkakepposia!!!) ja kootaan uudella pohjatiivisteellä. Mitataan ulos tullut öljymäärä ja täytetään yhtä paljon, olettaen tietty että ennen oli oikea määrä. Käytetään lämpimäksi, kelataan vaihteet läpi, ja katsotaan tikusta öljyn määrä P-asennossa
4) Huuhtelu on tietty paras tapa, mutta samalla kallein, ja taitaa tehdä parikin normaalia vaihtoa puoleen hintaan huuhtelusta
ok. missä hinnoissa huuhtelu liikkuu? voiko sitä itse kokeilla?
huuhtelu ei siis kannata 400 euron arvoiseen n14:seen
Ei voi, vaan siihen on oma laitteensa. Karkea hinta-arvio 300-500€.

Poissa cedricfan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 12 596
  • Puhasta tulloo...
Vs: 1994 n14 automatic öljynvaihto? kiire
« Vastaus #8 : Joulukuu 15, 2017, 06:43:55 »
Toimiiko se laatikko nyt niinkuin kuuluukin? jos toimii niin tarkistat öljyn määrän ja annat soittaa. Todennäköisesti se kestää yhtä kauan kuin muukin auto.
Jos siinä on jotain häikkää niin tuskin öljynvaihdosta on paljoakaan apua.
kyllä toimii täydellisesti ja öljyä on ylämerkissä. pelottaa vaan kun jäähdytysnestettä katoaa eikä ulospäin vuotoja oo

No jos se katoaisi atomaattiin, niin siellä alkaisi määrä sitten lisääntyä. Ja samalla neste alkaisi muuttua maitomaisemmaksi, oikeasta kirkkaasta tummanpunaisesta.
Se jäähdytysnestehän voi kadota kannentiivisteen tai kannen halkeaman kautta pakoputkeen, tai lämmityslaitteesta mattoihin. Kumpaakaan ei näy ensi alkuun muuta kuin nesteen määrässä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Optima

Poissa GT Primmu

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 43
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: 1994 n14 automatic öljynvaihto? kiire
« Vastaus #9 : Joulukuu 15, 2017, 15:41:38 »
Mulla GT-Primerassa katoaa aina jäähdytysneste paisuntasäiliöstä mutta tuskin on kansivika kun olen ajanut sillä jo noin 80 000 km ja eikä tuu ylimääräistä höyryä putkesta eikä haise salmiakki sisällä ja toi 407 000 km ajettu vehje ei merkkaa reviiriä...
Gt Primera -98
Toyota Crown ms-123 -84
Toyota Crown ms-123 -85
Maxima A33 (ex)

Poissa datsun nissan

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 1994 n14 automatic öljynvaihto? kiire
« Vastaus #10 : Joulukuu 15, 2017, 21:53:29 »
Toimiiko se laatikko nyt niinkuin kuuluukin? jos toimii niin tarkistat öljyn määrän ja annat soittaa. Todennäköisesti se kestää yhtä kauan kuin muukin auto.
Jos siinä on jotain häikkää niin tuskin öljynvaihdosta on paljoakaan apua.
kyllä toimii täydellisesti ja öljyä on ylämerkissä. pelottaa vaan kun jäähdytysnestettä katoaa eikä ulospäin vuotoja oo

No jos se katoaisi atomaattiin, niin siellä alkaisi määrä sitten lisääntyä. Ja samalla neste alkaisi muuttua maitomaisemmaksi, oikeasta kirkkaasta tummanpunaisesta.
Se jäähdytysnestehän voi kadota kannentiivisteen tai kannen halkeaman kautta pakoputkeen, tai lämmityslaitteesta mattoihin. Kumpaakaan ei näy ensi alkuun muuta kuin nesteen määrässä.
jäähdytin nestettä katoaa pieni määrä, 0,1 litraa 1000km

Poissa datsunpower

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 2 834
  • Jeesuskin ajoi Nissanilla!
Vs: 1994 n14 automatic öljynvaihto? kiire
« Vastaus #11 : Joulukuu 16, 2017, 13:43:11 »
Mulla GT-Primerassa katoaa aina jäähdytysneste paisuntasäiliöstä mutta tuskin on kansivika kun olen ajanut sillä jo noin 80 000 km ja eikä tuu ylimääräistä höyryä putkesta eikä haise salmiakki sisällä ja toi 407 000 km ajettu vehje ei merkkaa reviiriä...
Minullapa oli joskus vuosia sitten yksi S13 korinen SX ja ihmettelin, että jo on kovin kumma tapaus kun paisarista ei juurikaan katoa nestettä... autosta antautui kannentiiviste muutaman kuukauden kuluttua -> täysi yläkerran remontti, kone nippuun ja sen jälkeen ei nesteet viihtyneet paisarissa siinäkään autossa.

Eli se on ominaisuus, ei vika. Ja "tieto" ei perustu yhteen tai kahteen autoon, vaan kymmeniin ja kymmeniin kokemuksiin.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 16, 2017, 13:45:13 kirjoittanut datsunpower »
JPL710 -73 / RS13 -90 / PNN13 4x4 -88 / P12 2.2 dCi -03 / P10 -91 / P10 -96 / P11 GT Sedan -99
Moottorinohjauksen säädöt ja vikakoodien luku.
-> ULTRAÄÄNIPESUT 0.8, 80 ja 800 litran koneilla <-

Poissa datsun nissan

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 1994 n14 automatic öljynvaihto? kiire
« Vastaus #12 : Joulukuu 16, 2017, 20:55:52 »
Mulla GT-Primerassa katoaa aina jäähdytysneste paisuntasäiliöstä mutta tuskin on kansivika kun olen ajanut sillä jo noin 80 000 km ja eikä tuu ylimääräistä höyryä putkesta eikä haise salmiakki sisällä ja toi 407 000 km ajettu vehje ei merkkaa reviiriä...
Minullapa oli joskus vuosia sitten yksi S13 korinen SX ja ihmettelin, että jo on kovin kumma tapaus kun paisarista ei juurikaan katoa nestettä... autosta antautui kannentiiviste muutaman kuukauden kuluttua -> täysi yläkerran remontti, kone nippuun ja sen jälkeen ei nesteet viihtyneet paisarissa siinäkään autossa.

Eli se on ominaisuus, ei vika. Ja "tieto" ei perustu yhteen tai kahteen autoon, vaan kymmeniin ja kymmeniin kokemuksiin.
[/quote voi poistaa
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2017, 00:35:26 kirjoittanut datsun nissan »