Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Kysymyksiä Qashqaista (2010 1.6 Acenta style)

Aloittaja Peck4, marraskuu 08, 2017, 20:41:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peck4

Hei vain. Uusi Nissanisti ilmoittautuu, kun tuli vaihdettua Volvo Qashqaihin. Auto on 1.6 bensa Acenta Style varusteilla, eli lasikatto, peruutuskamera ja mitä muuta tuohon nyt kuuluukaan?

Ensimmäinen kysymys: Onko J10 mallin Qashqaissa sivupeilien automatiikka, vai pitääkö ne aina kääntää napilla?

Toinen kysymys: Mikä voisi olla vikana, kun kuskin puolen sivupeili toimii säädettäessä hyvin sivuttain, sekä alaspäin, mutta ylös ei käänny kokonaan. Jumittuu aina samaan pisteeseen, kun yrittää kääntää ylöspäin asentoa. Katselukulma 180 senttisellä on tällä hetkellä takana ajavan etupuskuriin.

Kolmas kysymys: Mistä kynnyslistat edullisesti? Käy metallinen tai musta muovinen. Mistä lastaussuoja takapuskuriin? Käy metallinen tai muovinen, kunhan täsmää kynnyslistojen lookin kanssa.

Neljäs kysymys: Onko tuo 1.6 114hv bensamotti Nissanin omaa käsialaa vai Renaultista? Entäs vaihdelaatikko? Näissä taisi olla ketju?

Viides kysymys: Mikä varoitusvalo palaa kojetaulussa n. 30 sekuntia käynnistämisen jälkeen? Keltainen kolmio siis. Joka kerta syttyy, kun lähden ajamaan.

Kuudes kysymys: Saako näihin LED-ajovaloja? Entäs takalyhdyt LEDinä?

Tässäpä nyt alkuun :) Kiitos!

mcgangsta

Itselläni ei ainakaan ole automatiikkaa, saa lisäpalikalla viritettyä halutessaan, mutta manuaalitilaan palaaminen vaatii sitten tietysti palikan poistoa.

Itse hommasin kynnyksiin teipit - edessä buenot, takana sen verran lyhkäset, että lasten jalat menee huti kuitenkin.

Varoitusvalo on todnäk takapenkin turvavöille (ainakin mulla).

Ketjulla on kone, valmistajasta en lyö päätäni pantiksi oma kiisseli on ainakin rellu.

Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

Peck4

Lainaus käyttäjältä: McGangsta - marraskuu 08, 2017, 20:58:08
Itselläni ei ainakaan ole automatiikkaa, saa lisäpalikalla viritettyä halutessaan, mutta manuaalitilaan palaaminen vaatii sitten tietysti palikan poistoa.

Itse hommasin kynnyksiin teipit - edessä buenot, takana sen verran lyhkäset, että lasten jalat menee huti kuitenkin.

Varoitusvalo on todnäk takapenkin turvavöille (ainakin mulla).

Ketjulla on kone, valmistajasta en lyö päätäni pantiksi oma kiisseli on ainakin rellu.

Kiitos näistä! Itse haluaisin peittävät listat/ei teippiä, kun on entisen seniorikäyttäjän jalat potkineet kynnykset naarmuille, niin meinasin ne maalata ensin kunnolla, ettei ruostu ja peittää mahdollisen rypelöpinnan sitten siisteillä listoilla.

mcgangsta

Joo, siis mulla ne on sellaiset "hiilikuitu" teipit qashqai -tekstillä juurikin samasta syystä - en jaksanut maalata ja teippi taittui juuri sopivasti reunan yli peittäen naarmut :)

http://imgs.jaassa.com/imgs/kuvat/qashqai_door_sill.jpg
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

AkiH

Lainaus käyttäjältä: Peck4 - marraskuu 08, 2017, 20:41:58
Neljäs kysymys: Onko tuo 1.6 114hv bensamotti Nissanin omaa käsialaa vai Renaultista? Näissä taisi olla ketju?
HR16DE siis kyseessä ja on Renault-yhteistyössä kehitelty, jakopää on ketjulla. Samaa pataa löytyy myös ärjyimmän K12-Micran keulilta.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

cedricfan

#5
Lainaus käyttäjältä: Peck4 - marraskuu 08, 2017, 20:41:58
Kuudes kysymys: Saako näihin LED-ajovaloja? Entäs takalyhdyt LEDinä?

Laillisesti ei, järkevällä hinnalla.
Itse virittelemällä tietty saa, mutta mikä on lopputulos?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - marraskuu 08, 2017, 22:11:14
Lainaus käyttäjältä: Peck4 - marraskuu 08, 2017, 20:41:58
Kuudes kysymys: Saako näihin LED-ajovaloja? Entäs takalyhdyt LEDinä?

Laillisesti ei, järkevällä hinnalla.
Itse virittelemällä tietty saa, mutta mikä on lopputulos?

Ei varmaan J11 umpiotkaan mene 1:1 paikoilleen? Liekkö se silti sen laillisempaa vaikka menisi?

Noista LEDeistä tunnistaa kivasti että jaha, tolla on uudempi menopeli - nyt jos joku vaihtelee niin menee nyt pelimerkit ihan sekaisin  8)
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

Peck4

Mitenkäs toi peili? Kannattaako ryhtyä purkamaan ja katselemaan, mikä vikana vai haenko uuden suoraan Laakkoselta ja laitan vain vanhan kuoren kiinni?

Peck4

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - marraskuu 08, 2017, 22:11:14
Lainaus käyttäjältä: Peck4 - marraskuu 08, 2017, 20:41:58
Kuudes kysymys: Saako näihin LED-ajovaloja? Entäs takalyhdyt LEDinä?

Laillisesti ei, järkevällä hinnalla.
Itse virittelemällä tietty saa, mutta mikä on lopputulos?

Juu ei ihan hirveesti nappaa pelkkiä polttimoita vaihtaa, että jos saisi kokonaan uudet umpiot LEDeillä. Mutta ei liene vielä markkinoilla.

Shamsa

Ei ole markkinoilla vielä ainakaan.
Ja esim. BMW niitä tarjoaa lisävarusteena hintaan 2000€, eipä hinnat siitä paljoa eroa muillakaan.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

petriko

Toinen kysymys: Mikä voisi olla vikana, kun kuskin puolen sivupeili toimii säädettäessä hyvin sivuttain, sekä alaspäin, mutta ylös ei käänny kokonaan. Jumittuu aina samaan pisteeseen, kun yrittää kääntää ylöspäin asentoa. Katselukulma 180 senttisellä on tällä hetkellä takana ajavan etupuskuriin.

Oletko koittanut peilin ollessa yläasennossa hieman varovasti painaa yläosaa sisäänpäin. Muistaakseni meganessa oli vastaava ja pystyi pari pykällystä saamaan saamaan ylös sillä moottori oli ääriasennossa. Ei voimaa ja lämpimässä

Viides kysymys: Mikä varoitusvalo palaa kojetaulussa n. 30 sekuntia käynnistämisen jälkeen? Keltainen kolmio siis. Joka kerta syttyy, kun lähden ajamaan.

Se on vain huomiovalo joka infoaa kuljettajaa yleisesti ennen ajoa, sen saa pois kun painaa i -näppäintä ratissa

Kuudes kysymys: Saako näihin LED-ajovaloja? Entäs takalyhdyt LEDinä?

Jos autossasi on ajovalo automatiikka AUTO viiksessä niin miksi et hommaisi päiväajovaloja. KS623-JD001. Lailliset ja asennuksen jälkeen huollossa laittavat moodin päälle. Syttyy ja sammuu valoisuuden mukaan mutta jos valot ei päällä niin päivävalot palaa aina. Säästää tuokin polttimoita. Itse ostin parivuotta sitten autokeskuksen poistotorilta

http://kuva.termiitti.com/v.php?img=44923
Qashqai 1,6 dCi Tekna 2013 (R9M)

Peck4

Mites Qashqaista irtoaa oven alalaidan muovinen lista ja kaarien muovit? Kiinnostaisi puhdistaa alta, ettei jää suola hautumaan :)

Peck4

Lainaus käyttäjältä: Peck4 - maaliskuu 11, 2018, 14:51:38
Mites Qashqaista irtoaa oven alalaidan muovinen lista ja kaarien muovit? Kiinnostaisi puhdistaa alta, ettei jää suola hautumaan :)

Eikö oo kukaan muoveja irroittanut?

Whee

#13
-