Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

B11 diisselin jäähdytysongelmat -> CD17 kansiremppa

Aloittaja toukopouko, elokuu 13, 2015, 20:56:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

toukopouko

Moromoro!

Eli B11 CD17 koneella. Ei tahdonnut lämmetä, joten vaihdoin termostaatin. Nyt lämpenee, liiankin. Moottoritienopeuksilla sylkee vedet ulos paisuntasäiliössä ja lämpömittari menee miltei normaalialueen ulkorajalle.. Kaupungissa ei mitään ongelmaa. Samoin jos 80:ä ajelee. Vaihdoin toisen tarviketermarin, ajatellen, että se ois vaan maanantaikappale, mutta sama homma.

Mitäs nyt, tuskin on hyväksi se, että kone on niin kuuma, että paisuntasäiliö puskee tyhjäksi?
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Nozzz

vois olla että on jähytys järjestelmässä ilmaa jonka takia ei kierrä joka paikassa = lämpenee.
koitappas tuleeko lämmintä koppiin. jos tulee niin tuskin ilmavaivaa.
Se huonompi vaihtoehto on että kansipahvi/kansi antautunut.

spetee

Onko termostaateissa se helmi yälaidassa? Omassa dassessa oli sama homma että orkkis termostaatilla lämmöt ~70 asteessa. Uuella tarviketermostaatilla 90 vaikka 82 termostaatti. Hommasin sitten termostaatin jossa helmi ylälaidassa ja tämän jälkeen ei mitään ongelmaa. Ja juurikin kaikista huonoin tuuri  on että kansipahvi palanu.. ja voi vanhalla termostaatilla pelata jos se ei sulkeudu vaa kunnolla ni sillä ei nosta lämpöjä.
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

Mies

Onko sulla syyläri missä kunnossa, entä vesipumppu?
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

toukopouko

helmi ylälaidassa, lämmintä puskee koppiin ja vesipumpun vaihdoin keväällä.

tarviketermari näytti heikommin virtaavalta  kuin orggis voisikohan se vaikuttaa?
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

spetee

Halpa tarvikeha on aina halpa tarvike  :D eipä se kauheesti tarvi virtauksenkaa heikentyä ni ei ehdi termostaatin ohi virrata. Joskus tuli tehtyä semmonenki että ottaa sen helmen pois ni pieni virtaus koko aja. Talvella voi olla vaa hias nostaa lämpöjä..
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

toukopouko

Joo jännä et muut koslat on kyl pysyny lämpötiloissa tarviketermareillakin. Nyt lämmöt nousi kaasupolkimen mukaan, ylämäissä vaarallisen ylös ja alamäissä laski taas kohti puoliväliä.. Peräkärryn kanssa teki tiukkaa ajella 80:ä, sisätilan kennolla autoin koneen jäähdyttämistä..

Vaihdoin varaosa-auton mosasta ikivanhan termostaatin ja nyt pysyy lämmöt kurissa vaikka kaasu pohjassa kiskoin peräkärryä. En suosittele Vernetin termaria CD17 koneeseen. Lisäksi tiiviste piti askarrella itse..
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

AkiH

Vernetistä ei ole tainnut muutenkaan kuulua keskimääräin kovin hyvää. Itselläni ollut kesti alle tankillisen talviajoa, liekö ollut n. 300 km ja vainaa. Wahlerit ovat olleet parempia noista tarvikemerkeistä.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Jylppy

Kolme asiaa, mitkä kokemuksen mukaan kannattaa aina hakea marmoritiskiltä: kannentiivisteet & venttiilivarren kumit E-koneisiin ja termostaatit joka moottoriin. Säästyy paljolta murheelta ja vaivalta..
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

toukopouko

Jep, nyt tietää olla viksumpi. Paljon muuten termarit maksaa suunnilleen marmorilla?
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

AkiH

E-koneen kannentiivisteet ovat jo loppuneet Euroopasta, saa nähdä tuleeko minulle vielä yksi Japanista. Ei ole kyllä mitään kuulunut.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - elokuu 17, 2015, 08:27:21
Joo jännä et muut koslat on kyl pysyny lämpötiloissa tarviketermareillakin. Nyt lämmöt nousi kaasupolkimen mukaan, ylämäissä vaarallisen ylös ja alamäissä laski taas kohti puoliväliä.. Peräkärryn kanssa teki tiukkaa ajella 80:ä, sisätilan kennolla autoin koneen jäähdyttämistä..

Vaihdoin varaosa-auton mosasta ikivanhan termostaatin ja nyt pysyy lämmöt kurissa vaikka kaasu pohjassa kiskoin peräkärryä. En suosittele Vernetin termaria CD17 koneeseen. Lisäksi tiiviste piti askarrella itse..

Lainaus käyttäjältä: AkiH - elokuu 17, 2015, 08:31:07
Vernetistä ei ole tainnut muutenkaan kuulua keskimääräin kovin hyvää. Itselläni ollut kesti alle tankillisen talviajoa, liekö ollut n. 300 km ja vainaa. Wahlerit ovat olleet parempia noista tarvikemerkeistä.

Taitaa olla noissakin vähän laatuvaihtelua. Mulla on ollut Almerassa Vernet -termari jotain 100tkm ja ainakin tähän asti toiminut hyvin.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Jos marmorilta sai CA:han orkkiskannentiivisteen japanista tilattua niin kai E-koneiseenkin vielä saa.

Tuli muuten tiivisteelle hintaa, kevyt 102€ :D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

toukopouko

Toi sama vernetin termari menee noin 20: eri nissaniin/mitsuun, toimiikohan se sitten paremmin jossain muussa koneessa.

Tossa oli jännästi termostaattikoppa jäähdyttimen alavesiletkun lähdössä, yleensä tupannut näkemään ylävesiletkun päässä. Onko tää yleistä vai vain tämän moottorin erikoisuus?
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

matti43

Lainaus käyttäjältä: AkiH - elokuu 17, 2015, 12:50:38
E-koneen kannentiivisteet ovat jo loppuneet Euroopasta, saa nähdä tuleeko minulle vielä yksi Japanista. Ei ole kyllä mitään kuulunut.

En tiedä jos tämä ruottinmaa lasketaan Euroopaksi, mutta minulla on yksi alkuperäinen E-koneen
tiiviste, nimeltään 11044-33m10, joka passaa fastin mukaan melkein kaikkiin E-koneisiin. Se passaa
E13S,E15et,E15S,E16I ja E16S koneisiin.
Matti ruotsista.

AkiH

Marmoritiskin Eurooppa tarkoittaa tässä tapauksessa kotimaan varastoa ja Hollannin keskusvarastoa. ;)
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

cedricfan

Onhan noita termareita ollut vaikka missä kohtaa letkua. Ja kannattaa huomioida paikka lämpötilan suhteen. Perinteinen 92 talvimalli keittää jos kylmässä kohtaa ja oikea olisi 70-jotain.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

toukopouko

Ok. Alkuperäinen ja vernetti oli molemmat 88-asteisia. Ja aika samaan tahtiin näytti aukeevankin kun niitä kattilassa keittelin.
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

toukopouko

Voihan Vernetti! Nyt puskee pakokaasua paisuntasäiliöstä.. Kannatti vaihdella termostaattia kesällä :(  Sit pitäis taikoo motivaatiota vaihdella kansipaffi, jos sillä tulis kuntoon. Noita kannentiivisteitä oli joskus montaa eri paksuutta myynnissä, ilmeisesti paksumpaa pahvia, jos höylää kannesta siivua?
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

toukopouko

Nyt kun on tarpeeksi kylmä ulkona niin nappasin kannen irti. Yllättävän kivuttomasti läks, pelkäsin jo, että diesel-pumppuun ois pitäny kajota, mutta ei onneksi.





En löytänyt kansipahvista mitään ilmiselvää kohtaa josta olisi palanut tai vuotanut, ja oisin olettanut, että vuoto ois "pessyt" karstoja pois männän päältä tms. mutta sellaista ei näkynyt. Lieköhän sitten pakokanavassa joku halkeama vesitilaan  :( Pitää ottaa pakosarja irti ja ihmetellä..

Mulla on yksi varakansi jouten, en tiedä pitäisikö heittää se keulille. Sen kunto on arvoitus ja sit kun ei tiedä toimiiko hehkut tms.. ..
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Shamsa

Nakkaa se kansi alan liikkeeseen koeponnistettavaksi jos et ole varma onko pahvissa vika, vai kannessa. Maksaa noin 30-60€ riippuen liikkeestä. Samaan syssyyn sitten tasohionta, kun olet aikaisemmin käyttänyt konetta huonolla termarilla. Tekee höpöä laittaa kone kasaan jos se kansi on halki, tietää purkuhommia taas. Se koeponnistus on pieni investointi siihen että ei tarvitse purkaa konetta taas.

On muuten tutunnäköiset vesi- ja öljykanavat oikeassa paikassa. Pelkästään kun lohkon tiivistepintaa katsoo niin vois erehtyä luulemaan että tuo on CA eikä CD moottori, pieniä poikkeuksia lukuunottamatta.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

toukopouko

Juu mukavasti on sukua C-alkuiset koneet keskenään. Mulla ois yks CA20E jouten, laitan sen keulille, jos en saa tota toimimaan. Etummaista koneen kannaketta lukuunottamatta bolt-on, muistaakseni (niin ja sähköhommat tietysti).. Houkuttaa vaan ton CD:n alhainen polttoaineenkulutus ja kun just tuli uudet remmit vaihdettua niin täytyy koittaa ehjätä sitä vielä.
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Datsuuna


Tuosta kansijutusta tulee mieleen velipojan entinen pööppö eli Toyota Corolla FX joka alkoi kuluttaa vettä. Aluksi vaikutti, että vuoto oli ulkoinen ja löysimmekin ulkoisen vuodon kiinteän metalliputken ja letkun saumasta hyvin ahtaasta ja näkymättömästä paikasta koneen ja tulipellin välistä laittamalla muovin auton alle ja tarkistamalla tilanteen vuorokauden päästä.
Kun letkuvuoto oli korjattu velipoika jatkoi tyytyväisenä ajoa kunnes ällistyksekseen huomasi auton yhä "kuluttavan vettä". Päättelimme todennäköistä olevan, että kansipahvi vuotaa joten irroitimme kannen ja veimme sen koneistamoon oikaistavaksi varmuuden vuoksi ja uusin pultein ja pahvein kansi takas ja ajo jatkui.
Aluksi vaikutti hyvältä mutta sitten huomasimme auton vieläkin kuluttavan vettä !
Seuraavaksi velipoika kävi autolla Turussa Autokiilassa jossa varmistui, että kansi oli halki niin, että jostain vesikanavasta pääsi koneen lämmettyä hieman vettä pakokanavaan pkle.
Seuraavaksi vaihtui koko kone  ;D
Itse autolla ajeltiin vielä pitkään ja monenlaisten sattumuksien ja remonttien ( putosi kerran pukilta ja vararenkaan syvennys muotoitui väärin päin, auton sisustus paloi lähes täysin hitsatessa ym. ym.) jälkeen sen lopulta vei mustamies ajamalla sen purkuun vaikka auto oli pois liikennekäytöstä ja loppusijoitus oli Afrikassa  ;D
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

toukopouko

Kirjoitellaas tähänkin jatkoa, vaikka tuskin ketään henkeä pidätellen vastausta odottelee :P

Koneistamon setä huomas heti kannen pesun jälkeen vekin palotilan ja vesikanavan välillä kannessa. 0.20mm piti kantta laskea ja varmuudeksi venttiileistä otettiin saman verran pois, ettei osu männät niihin. Koneistamoon meni 120e ja tiivistesarja oli kolmisen kymppiä Saksanmaalta.

Eka käynnistys oli aika jännä, kävi aika huonosti, mutta syyksi osoittautui hydrauliset venttiilinostimet, jotka oli päässyt kuivahtamaan, vaikka niitä oikein päin säilytin. Olis vissiin pitänyt upottaa kunnolla öljyyn.

Venttiilikopan tiivisteeseen joutu laittaa runsaasti tiivisteliimaa, että piti päädyistä. Jälkeenpäin huomasin siitä maininnan korjausmanuaalistakin.

Aikansa yskittyään kone alkoi käydä normaalisti ja leimakin tupsahti. Nyt 400km takana ja ainakin toistaiseksi ei ole kuiuttanut nesteitä. Ennen kansiremppaa maistui myös öljy, mutta ne saattoi olla venttiiilinvarrenkumekset.



Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

AkiH

Hienoa, että joku jaksaa ylläpitää diesel-Sunnyakin liikenteessä. :)
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

toukopouko

Juu hulluuden ja harrastamisen raja on joskus häilyvä :D Varsinkin, kun vuotuinen käyttövero rupee olee suurempi kuin auton arvo. Mutta sitä ei kannata miettiä :P
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

toukopouko

Nyt tuli sellanen jännä juttu, jos laittaa lämppärin hanan auki(lämmöt täysille) niin moottorin lämmöt nousee. jos laittaa hanan kokonaan kiinni ni lämmöt pysyy normissa.

Ei varmaan muu voi olla ku kennon vuoto tai sit kansi taas menossa? lykkäsin auton nyt kuivaan ja katon viikon päästä onko märkää kennon lähistöllä..
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Shamsa

Jos perinteinen hana lämppärin kennolla ja tekee noin, niin siellä kennossa on ilmaa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08