Kirjoittaja Aihe: P12, vm.02 1,8, käynti ongelma  (Luettu 379 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Catjushka

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 25
  • \,,/
P12, vm.02 1,8, käynti ongelma
« : Lokakuu 19, 2017, 08:57:37 »
Neuvoja mistä vois vikaa lähtee hakee. Auto käy huonosti ja meinaa sammuilla esim. valoihin (ja on joskus sammunutkin, mutta lähtenyt käyntiin).

Vikakoodi: PO335 - voimansiirto, Crankshaft position sensor a circuit
Type: Powertrain - Innition System or Misfire - ISO/SAE Controlled
Description: Crankshaft position (CKP) sensor 1 - circuit malfunction.
Cause: Wiring, CKP sensor, ECM

Tollaisia tietoja sain vikakoodeista.

Poissa Catjushka

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 25
  • \,,/
Vs: P12, vm.02 1,8, käynti ongelma
« Vastaus #1 : Lokakuu 19, 2017, 09:16:38 »
YKK - anturi?

Poissa Tero-75

  • NCF jäsen
  • Rahastonhoitaja
  • *****
  • Viestejä: 4 126
Vs: P12, vm.02 1,8, käynti ongelma
« Vastaus #2 : Lokakuu 19, 2017, 10:27:14 »
Crankshaft=kampiakseli, eli kampiakselin asentoanturia herjaa.
Asiaa ei helpota että kyseessä ei välttämättä olekaan anturivika vaan jakoketju saattaa olla venynyt, minkä johdosta kampi- ja nokka-akseleiden anturit saavat signaalit eri tahdissa mistä syystä herjaa tuota anturivikaa.
Ja jos vika onkin itse anturissa on joidenkin tarvikeantureiden todettu aiheuttavan jo uutena samoja oireita.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 19, 2017, 10:30:14 kirjoittanut Tero-75 »
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Seat Toledo 1.6 -98, Suzuki GT 125R

Poissa Catjushka

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 25
  • \,,/
Vs: P12, vm.02 1,8, käynti ongelma
« Vastaus #3 : Lokakuu 24, 2017, 13:19:17 »
Kuinkahan tuon anturin saa vaihdettua? On aika v****maisessa paikassa.