Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

N13 Sunny jakopää rallattaa.

Aloittaja Sedan, lokakuu 30, 2017, 09:07:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sedan

Hommasin täs sunnyn 1.6 tais olla 12V kone. Jakopääketjusta kuuluu pientä kilinää. Onko tuossa jotain kiristys ruuvia tms?
Onko kellään myynnis jakopääketjusarjaa tuohon edullisesti? Aika suolanen tuo motunetin 350e..

Vielä ois suht helppo homma korjata kun ei ole katkennu kuitenkaan. 400tkm ajettu ja edellinen omistaja väittää et alkuperänen ketju.
Jännä kakka housussa tuon kanssa.


EDIT:
Neuvokaa tulokkaalle, onko tuossa jotain tarkistus aukkoa josta pystyis sitä kiristämään?
Auto itessään vaikuttais ihan hyvältä et ainut hätä on tuo jakopääketju niin sitä kannattaa rueta laittelemaan.

chery

#1
Käykös tuo?

https://www.ebay.com/itm/Timing-Chain-Kit-Fits-89-90-Nissan-Pulsar-NX-Sentra-1-6L-SOHC-12v-GA16I/281328987869?fits=Make%3ANissan&hash=item418083aedd:g:qlEAAOSwG7lZ3PNs&vxp=mtr#vi-ilComp

Ainakaan vajaa 10v. sitten ei saanut enään ketjusarjaa N13 Sunnyyn motonetistä.

Ei pysty kiristämään. Eli jos rallattaa niin ketju on tiensäpäässä. 
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Sedan

Kiitos linkistä. Näkyy myös tuohon DOHC versioon olevan jotan 40e tuo sarja.
Pitää kahtoo tarkemmin kumpi tuo on kunhan joutaa. Onko millanen homma tuo ketjun vaihto? Pääseekö siihen ihan käsiks? Saako tuon renkaan pois ottamalla sieltä lokarin sisältä jotenkin aukastua tuota?

Onko joku joensuun alueella joka on noita ketjuja vaihellu? Ottaa nuo korjaamot melko suolasen hinnan noista rempoista.
Kiva ois jos jollain ois aikaa neuvoo niin sais ite tuon vaihettua.

Onko nuo ebayn ketjut ihan ok?

Koneesta mitattu 10 barin puristukset että vielä ihan hyvä kone ois tuossa.

Shamsa

Muovinen sisälokasuoja lähtee irti iskaritolpan takaa. Kiinni joko ruuveilla tai muoviniiteillä. Sen ottaa pois niin näkee ihan kohtuullisesti ja saa helpommin ketjukotelon pultit auki.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Sedan

#4
Juu tuo on GA16I eli 12 venttiilinen yhellä ketjulla.
Hyvähän se on vaihtaa kun harmitella jälkikäteen.
Tarviiko tuossa koneessa ottaa öljypohjaa auki kun ketjua vaihtaa?


EDIT:
Tälläne löyty kans:
https://www.ebay.com/itm/Timing-Chain-Kit-Set-fits-89-90-Nissan-Pulsar-NX-Sentra-1-6L-GA16i/192346861287?hash=item2cc8c42ee7:g:GXsAAOSwVtZZ9UTl&vxp=mtr

Verrattuna tähän:
https://www.ebay.com/itm/Timing-Chain-Kit-Fits-89-90-Nissan-Pulsar-NX-Sentra-1-6L-SOHC-12v-GA16I/281328987869?hash=item418083aedd:g:qlEAAOSwG7lZ3PNs&vxp=mtr

Tuo ensimmäinen on musta ja tuo toinen on kiiltävä. Huomasin että tuo kiiltävä on CPW merkkinen ja toinen on unbranded.
Sitten on myös sarjoja joissa ylärattaassa on sellanen uloke keskellä??

Kumpi noista sit on se oikea?

Sedan

Okei taitaapi olla isompaa remonttia tiedossa. Kuulostaa hieman että ois kiertokanki menny.
Pitää pistää myyntipalstalle kyselyä koneesta.

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

chery

Kunnossa oleva vähemmän ajettu kone tulee kyllä kaikinpuolin halvemmaksi varsinkin jos on laakeri vika. Jos ei sitten harrastemielessä tee täydellistä koneremonttia uusine laakereineen ja jakopäineen ;) Autoa on ilmeisesti tarkoitus kuitenkin pitää :) Hienoa kyllä että näitä N13 koppasiakin harrastaa kun ovat aika tehokkaasti kadonneet katukuvasta.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Sedan

Koneesta kuuluu kilinää kylmänä ja lämpimänä kilinän vauhti nopeentuu kierroksilla.
Tänään kun kylmänä käynnistin niin tuntu kun jotain ois koneen sisällä tapahtunu kun jotenkin väkisin sammu.. Sit se käynnisty ja pitkän aikaa rallatti ihan selvään ääneen ennenkun lämpeni ja ääni vaimeni.. Sen jälkeen oli vaan se rallatus kovemmil kierroksil.

Juu tää ois tarkotus pitää käyttiksenä kun harraste auto on talviunilla.
Kyl jos joku mulle koneen möis niin vois laittaa paikoilleen. On nimittäin auto muuten ihan hyväkuntonen.
Tän meinasin sit pitää pidemmän ajan itelläni.


Tässä ois linkkiä kyseiseen autoon jos joku tunnistaa:
https://www.nettiauto.com/nissan/sunny/9204083

Sedan

Taidan vielä viimeisenä toivona kokeilla ketjunvaihtoa jos sillä sais vähän lisää ajoaikaa.
Onko kukaan tilannu tuolta ebaystä noita ketjusarjoja? Onko ihan hyviä?

Kyselin merkkiliikkeestä niin 1200€ remppa johon sisältyy 504 euron ketjusarja. Eli 700€ työ.
Taidan suosiolla laittaa haalarit niskaan ja lähtee tallille tekemään itte.

Jos kukaan on ketjuja vaihellu niin kertokaa mistä saitte sarjan.
Ja tuo 12 venttiilinen kone jossa yksi ketju.

Sedan

Juu kävin korjaamolla ja asiasta enemmän tietävämpi sano että kuulostaa enemmän hydraulinostimien ääneltä. Epäili että onko tiet tukossa kun kylmänä ei pääse öljy kunnolla nostimille asti.
Eli nou hätä.

chery

Öljyt vaihtoon ja moottorin sisäpesuaine ensin vanhojen öljyjen sekaan.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/608182/Motox-moottorin-sisapesuaine-500ml

Itse olen tuon laittanut aina kun olen auton ostanut ja ekan kerran öljyt vaihtanut. Almerassakin pysyy öljyt kirkkaana pitkään.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Sedan

Juu lähtee öljyt vaihtoon ennen katastusta (huhtikuu)
Autossa tosiaan ei muuta ongelmaa kun kylmänä pitää vähän ääntä ja 3k kierrosten yläpuolella myös pieni ääni.
Muuten toimii loistavasti.  Uskaltaako ajaa huhtikuuhun asti ihan tälläsenään?
Auton kun ostin ja katoin öljytikkuun niin öljy oli kirkasta.

Whee

#13
-

AkiH

Tee vain suosiolla se koneen sisähuuhtelu. Huhtikuulle on kuitenkin useampi kuukausi aikaa, joten miksi ottaa pienen kustannuksen vuoksi riskiä?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

datsunpower

Eikös GA16S/i moottoreita ole kahta versiota.. toisessa manuaali välyksensäätö ja toisessa hydraulinen.
Tuli vaan mieleen kun joku mainitsi nostajan ääntämisestä...
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Shamsa

Vai oliko joissakin malleissa kulumispaloilla välykset? Jostakin olin lukevinani että GA16S olisi 'solid valve lifters'. Ja DE olis käsisäädöllä.
Tiedä sitten  ::)
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

datsunpower

DS ja DE ovat shimmipaloilla säädettävillä kovilla nostajilla.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.