Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunny b12 bensapumppu

Aloittaja Nissantabu, lokakuu 17, 2017, 19:22:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nissantabu

Missä on automaatti sunnyn bensapumppu? Gtin pumppu on tankissa,eihän automaatin pumppu oo siä?
Käy ainoastaan,kun kaataa bensaa suoraan kaasariin.Polttoainesuodatin on vaihdettu,mutta ainetta ei silti tuu.
Mistä hakee vaivaa?

Tero-75

Bensapumppu löytyy imusarjan alapuolelta vaihdelaatikon puoleisessa päässä koneen kyljestä.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

cedricfan

Ja kaasutin = mekaaninen pumppu ;)

Okei, on autoja joissa on kaasutinmoottori ja sähköpumppu, mutta harvinaisia.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Nissantabu

Mulla kahdessa automaatissa (b12,coupessa),kummassakin pilttoainelinjat tulee suoraan kaasuttimeen,jossei pumppua oo sitten jossain matkalla?

Tero-75

Onko varmasti kyseessä normaali kaasutin eikä 1-pisteruisku.
Mikä moottorityyppi autossa on? Vaihteiston tyypillä ei ole merkitystä tässä asiassa.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Shamsa

Ainakin -89 facelift 1.6 SLX coupe GA16S koneella oli mekaaninen pumppu.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Tero-75 - lokakuu 20, 2017, 10:24:45
Onko varmasti kyseessä normaali kaasutin eikä 1-pisteruisku.
Mikä moottorityyppi autossa on? Vaihteiston tyypillä ei ole merkitystä tässä asiassa.
Mitenniin? Nelivedossakin on AINA sähköinen PA-pumppu.


B12 E16S AT
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Shamsa

Vuosimallin jos tietäis niin moottorityypin tietää jo melkein siitäkin.
Prefacelift:E16S
Facelift:GA16S
Toki viimeisimmät facelift coupet sai jo katalysaattorin ja ilmeisesti sähkökaasarin.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Tero-75

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - lokakuu 21, 2017, 08:12:00
Lainaus käyttäjältä: Tero-75 - lokakuu 20, 2017, 10:24:45
Onko varmasti kyseessä normaali kaasutin eikä 1-pisteruisku.
Mikä moottorityyppi autossa on? Vaihteiston tyypillä ei ole merkitystä tässä asiassa.
Mitenniin? Nelivedossakin on AINA sähköinen PA-pumppu.


B12 E16S AT
Mutta kun B12 coupea ei ole valmistettu nelivetona
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

datsunpower

#9
Lainaus käyttäjältä: Tero-75 - lokakuu 21, 2017, 18:41:54
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - lokakuu 21, 2017, 08:12:00
Lainaus käyttäjältä: Tero-75 - lokakuu 20, 2017, 10:24:45
Onko varmasti kyseessä normaali kaasutin eikä 1-pisteruisku.
Mikä moottorityyppi autossa on? Vaihteiston tyypillä ei ole merkitystä tässä asiassa.
Mitenniin? Nelivedossakin on AINA sähköinen PA-pumppu.


B12 E16S AT
Mutta kun B12 coupea ei ole valmistettu nelivetona
Tarkoitin nelivetoa vain esimerkkinä siitä, että vaihteisto/voimansiirto voi suoraan vaikuttaa siihen PA-pumppuun. Jäi vaan näköjään kirjoittamatta, että kyseessä N13 Sedan/B12 Wagon.
Ja ilmeisesti jos B12 automaatti on E16S moottorilla niin siinä on aina sähköinen PA-pumppu, mutta kun ketjun aloittajan auton moottorin tyyppiä ei ole vieläkään selvinnyt.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Nissantabu

Autot ovat -87 mallia ja E-16 S ,siis kaasutinmalli,ei kattia. 

C 110 ratsuni

Olisko helpoin alkaa seuraamaan putkea joka tulee kaasarille,eiköhän se pumppu löydy sieltä jostain.
primera 2,0 sport -00

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Nissantabu - lokakuu 22, 2017, 20:42:28
Autot ovat -87 mallia ja E-16 S ,siis kaasutinmalli,ei kattia.
Silloinhan siellä pitäisi olla tankissa sähköinen pumppu.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Shamsa

Niin tuo nissan4u sanoi myös. Sähköinen pumppu tankissa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

mies51

Kaasutinmallissa on varmaan mekaaninen pumppu, joka on imusarjan alla lähellä kytkintä. Onko se mahdoton katsoa, onko?
Jos on sähköinen bensapumppu, niin se on tankissa ja sinne menee musta/punainen plusjohto ja musta miinusjohto. Mustapunainen tulee virtalukolta sulakkeen kautta bensapumupun releelle ja sieltä jatkaa sinne tankkiin bensapumpulle. Releen ja tankin välistä mittaat, tuleeko 12V, kun virta-avain on käynnissäolo-asennossa. Käsiksi bensatankkiin meneviin pääset takaistuimen poistettuasi luukusta.

Nissantabu

Luukku tankkiin on niin ruosteessa ,etten arvaa ruveta väkivalloin availemaan.Poikii kummiskin lisähommaa.

Sen verta,et gtin pumppu kun on tankissa ja virran pistää päälle,niin kuuluu selvä pumpun naksutus.
Automaatissa,kaasutin versiossa ei kuulu mitään ääntä.

En viäkään tiedä missä pumppu on?  Joka tapauksessa se on vaihdettava,tai sitten pistää ennen kaasutinta tarvike sähköpumpun.

datsunpower

Ei voi olla todellista...  :o


Pumpun on oltava tankissa, kolme kertaa vasta mainittu asiasta, se ei ole kovaääninen korkeapaine ruiskupumppu, moottorissasi on kaasutin ja sen tarvitsema PA-paine on n.0,2-0.3bar -> pumppu on hiljainen ja pienituottoinen.



Mutta mitä väliä sillä oikeastaan on kun tankin luukku on kuulema niin ruosteessa, ettei sitä uskalla lähteä aukomaan kuitenkaan.
Uskaltaako sitä edes katsoa sen vertaa, että montako johtoa sinne tankkiin menee?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

paanape

Imurointi tai paineilma puhdistus(hiekka ja irtoruoste), wd-40 pullo, lukkopihdit(jos ruuvin kanta näkyy). Jos taas kierrettävä malli niin lukkopihdit voi jättää pois ja tilalle vasara ja puulista tai joku muu tylppä esine tai helvetin isot siirtoleukapihdit. Puhdistus, Wd:tä liukenemaan AINAKIN pariin kertaan(jos oikein varovainen haluaa olla niin antaa vuorokauden vaikuttaa), sitten työstämään. Kyllä lähtee ja yleensä ehjänä.

Lukkopihti kohta:Lukko pihdeillä pyöräyttää ruuvit auki jos ruuvarilla ei saa.

Sitten uskoa, kyllä saat sen auki.

Shamsa

Lainaus käyttäjältä: Nissantabu - lokakuu 23, 2017, 19:56:52
Luukku tankkiin on niin ruosteessa ,etten arvaa ruveta väkivalloin availemaan.Poikii kummiskin lisähommaa.

Sen verta,et gtin pumppu kun on tankissa ja virran pistää päälle,niin kuuluu selvä pumpun naksutus.
Automaatissa,kaasutin versiossa ei kuulu mitään ääntä.

En viäkään tiedä missä pumppu on?  Joka tapauksessa se on vaihdettava,tai sitten pistää ennen kaasutinta tarvike sähköpumpun.
Jos nyt vaan katsot sinne takapenkin alle, saat vastauksesi sieltä tai korjaamolta.
Me muut voimme etänä antaa valistuneita arvauksia annettujen tietojen perusteella.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08