Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Datsun 160j sss coupe?

Aloittaja koksiukko, elokuu 09, 2016, 16:44:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

koksiukko

Onko jollakin varmaa tietoa mikä datsun mahtaa olla kyseessä? Valmistenumero trafilta oli KPL710, käyttöönotto 1975, iskutilavuus 1590 kuutiosenttiä ja vaihteita löytyy 5 + pakki. Auton perässä oli tunnus 1600 sss, mutta ainakaan kuvien perusteella se ei olisi oikea malli? Osaakohan joku heittää pientä osviittaa mikä mahtaa olla kyseisen vaunun hintahaitari nyky markkinoilla? Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille!  :) Jahas, toivottavasti kuvat toimii kun ei meinaa kuvien lisääminen onnistua  :'(   http://myalbum.com/album/9H0TkvNflKmQ tuossa vähä kuvia.

MK510

Kyllähän tuo on malliltaan 160J SSS, korimalli 710. Maailmalla tunnettu myos mallinimellä Violet.
1300-L510, 1600-PL510, 1800SSS-HL510

koksiukko

#2
onko tietoa onko kyseessä joku harvinaisuus? netin mukaan tämä malli sai korin muutoksen 1976 vuonna eli onko kyseistä mallia tehty vain muutama vuosi?
autoon ilmeisesti tehty tekniikan vaihdon kun pellinalla hyrrää 2l tekniikka

hmr66

Ht- ja 4-ovista 160 j mallia valmistettu vuosina 73-76, tekniikka yhteneväistä 610- ja 510- sarjojen kanssa.

Toivottavasti ei ole kauaa seissyt ruohikossa, ovat yleensä pohjasta ja kynnyksistä aika pehmoisia.

Hinta riippuu täysin kuun ja vuoroveden asennosta kaupantekohetkellä, myös korin kunto vaikuttaa aika paljon.

t. muutaman noita omistava  ;)
monimerkkiongelmainen moottoriurheilun sekakäyttäjä

koksiukko

#4
pohjasta voi katsella vilisevää tietä eli pitäs uus pohja alkaa värkkään pellistä. ainut mikä oli pohjassa hyvää niin oli kartaani tunneli :D.
eli kyseessä 3doors hardtop coupe sss? ei netistä tahdo tulla vastaan samanmoista autoa vaikka ympäri mailmaa katsellut.

jos tuo sattuu nyt talliin tulemaan niin tarkoituksena on purkaa koko auto osiin ja mahdollinen soodapuhallus ja peltien korjaus.
tekniikka olisi mukava muuttaa alkuperäiseen vaan eikait tuo haittaa vaikka pellinalla vähä enemmän tehoa

hmr66 olisi hienoa saada kuvia sinun projekteistasi jos samanmoinen malli löytyy tallista :)

sössössös

Mie löysin samanlaisen muutama  vuosi sitten maapohjaisesta liiteristä.
Katon ja kardaanitunnelin varassa se käytännössä seisoi.
Nyt on toisen puolen helma jo uusittu ja toinen pientä viitsimistä vaille, niin uskaltaa nostaa jo tunkillakin.
Ikuisuusprojektihan tuo on, mutta teen kun siltä tuntuu.

Peltejä et saa mistään, kaikki pitää tehdä itse.

koksiukko

helmat oli hyvässä kunnossa ainaskin tuossa ainut oli vaan jalkatilat missä on hommaa. yhen auton oon aikasemmin hitsaillu ja pellit vääntäny nii tuttua hommaa ois tiedossa :)

jos mahdollista niin laitelkaa kuvia omista projekteista.

hmr66

tuossa linkin takana kuva härvelistä

http://canonfotopalvelu.kuvat.fi/kuvat/Historic+Race+Bosniaring+2016/ABCD3436.JPG

kannattaa myös tarkistaa runkopalkkien kunto etupyörien koteloista, poikittaispalkin kiinntyskohdasta
monimerkkiongelmainen moottoriurheilun sekakäyttäjä

C 110 ratsuni

Kaikki coupe Datsunit ovat jo hyvinkin harvinaisia,kannataa talletaa jo pelkkien osien takia.Kyllähän tästä mallista kuvia ja tarinaa löytää,useita eri hakusanoja,parhaiten löytyy Datsun 710 violet.Kerhoon liittyminen avaa paljon auttavaa tietoa luettavaksi,mummuassa soveltuvuus joistakin osista muista malleista.
primera 2,0 sport -00

JuppeW

Jaahas, tutun näkösen tatsunin oot heinikosta löytänyt. Oon tainnu itekkin joskus ajaakkin tolla. Ex omistaja Petrooli kertokoon mikä tekniikka siellä on, jos sattuu huomaamaan tämän. Eikai näillä mitään listahintoja ole  ;D Hinta on se, mikä ostajaa, ja myyjää molempia miellyttää..
180B SSS 1975 yms.

Timppa

#10
N.15 vuotta sitte tuo auto oli minun pihassa. Ostin hajottamolta rekisteröinti katsastin ajoin vajaan vuojen vein kilvet pois myin petroolille :) mutta miksi nyt päätyny heinikkoon :'( oli jo sillon erittäin laajasti hitsattu mutta kohtalaisen hyvin kuitenki ei toki viimesenpäälle.
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

koksiukko

onpa hienoa että löytyy auton vanhempiakin omistajia :) auto vaihtanut parikertaa omistajaa tuossa 15v aikana ja tietääkseni viimeksi on katsastettu 2004.

itse en vielä kyseistä autoa omista, koska on vielä harkinnassa ettei tule liian isoa palasta haukattua :D kovasti kyseinen auto kinnostaisi vaan voi reissutöiden takia olla aika melko kortilla

Timppa

kannattas tuo nyt jonku taltioida heinikosta pois :-X
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

cedricfan

Juu, toi heinikko mullakin karmaisi eniten :'(
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Mike_

Ihme et tollasii vielä heinikosta löytyy :o Taltee vaa ja kuntoo!
180B sss -75

rebelisti

joo kyllä tuo on datsun 160j sss ja mulla oli kans tommonen 75 mallinen ja siinä oli lukkoperä niin,tein sillä donitseja asfaltilla  ja kerran sit katkes vetoakseli,kun aloin tekeen niitä ja sillai.No sit jossain vaiheessa se perä alko pitää ääntä ja koitin korjata sitä ja ostin siihen samalla tiuhemman3.7 välityksen,kun tuumasin et se välitys sitä ääntä antaa siinä,mut laakerit siinä äänti kumminkin ja otin sen pois ja pistin toisen perän ,missä ei ollu lukkoo siihen autoon ja myin sen auton sit sillä  ja se lukkoperä jäi mulle ja se on mulla vieläkin ja jos jotakuta kiinnostaa,niin myin sen kohtuullisella hinnalla ja sillai.

Timppa

Vieläköhän tämä on heinikossa :-X
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

katoava

Eihän tuollasta autoa tapaa edes mobiiliauto tapahtumissa. Tänä vuonna tuli taasen käytyä Vääksyssä katselemassa tapahtumaa jossa oli muitakin kuin jenkkiautoja.

hmr66

Historic Gran Racessa tuollainen on taas mukana, samassa teltassa on myös 240Z ja numerot kyljessä silläkin.....

http://historicrace.fi/HGR2017/index.html

t. hmr66
monimerkkiongelmainen moottoriurheilun sekakäyttäjä

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: hmr66 - elokuu 07, 2017, 09:37:10
Historic Gran Racessa tuollainen on taas mukana, samassa teltassa on myös 240Z ja numerot kyljessä silläkin.....

http://historicrace.fi/HGR2017/index.html

t. hmr66

Linkki ei toimi "The connection has timed out"
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

C 110 ratsuni

Toimiihan tuo ihan oikein.
primera 2,0 sport -00

hmr66

monimerkkiongelmainen moottoriurheilun sekakäyttäjä

valpas

Lainaus käyttäjältä: hmr66 - elokuu 21, 2017, 23:20:26
tilannekuva sunnuntailta

https://kimi59.kuvat.fi/kuvat/Historic+Grand+Race+20.8.2017/_MG_2343.JPG
Pitää olla vauhti sopiva, että tuossa paikassa uskaltaa kanttareen päältä ajella!
Monikaan, jolla oli kova vauhti ei menny tuosta. Nähdäkseni se pääsuoran keskellä oleva kaarre. Kyllä mää vähän kattelin, että pomppas.......

hmr66

nelonen pesässä ja lämä lattiassa tuo ajetaan kuivalla kelillä

1-ryhmäläinen ei vaan kulje lujempaa. Ladalla tuo meni myös nostamatta jos oli hyvät renkaat ( se oli viime vuosituhannella ja kuskikin nuorempi ja ..... )

Tuo paikka on tornin mutka, pääsuoralla ei ole mutkaa....

monimerkkiongelmainen moottoriurheilun sekakäyttäjä

ILVES-Joe

Liki 20 sekkaa matalemmilla kierrosajoillakin vedettiin samaa linjaa/samassa asennossa kuin Hannu eli vielä olisi ollut varaa painaa poljinta syvemmälle kierrosajan kärsimättä...  jos Kadetilla ajoi tuossa kanttarin yli niin sisätakapyörä suti 50-100 metriä niin mää vaan tyydyin moikkaamaan kuvaajille...
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

proffa

#25
Samanlainen vuodesta -90 omistettu itsellä säilössä/työn alla reilu 15v seisonnan jälkeen. Nyt on ollut pitempi tauko laitossa kun tuo jäätynyt olkapää estää enemmät hommat. Ko. automallista on paljon nippelitietoa kertynyt vuosien saatossa joten saa kysyä. Parhaiten kyllä tavoittaa FB-ryhmästä Datsun-harrastajat Suomi missä on monta muutakin harrastajaa jos myös ko. palvelua käyttää (ja jos täällä saa tuollaisen mainita?).

Tuo sun oli siis -75? Eli vakiona nelivaihteinen loota ja pienemmät levyt sekä "vinopalat" edessä jos olen oikein ymmärtänyt.
Harkitaan...

proffa

Lainaus käyttäjältä: hmr66 - elokuu 09, 2016, 18:50:06
Ht- ja 4-ovista 160 j mallia valmistettu vuosina 73-76, tekniikka yhteneväistä 610- ja 510- sarjojen kanssa.
Valmistusvuodet oli 73-77, itsellä -77 valmistettu.
Harkitaan...