Kirjoittaja Aihe: Kytkimen säätö  (Luettu 315 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nikoz123

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 19
Kytkimen säätö
« : Lokakuu 15, 2017, 00:01:49 »
Osaisiko joku opastaa miten säätäisin kytkimen semmoiseksi että ottaisi alempaa kun nyt kytkintä nostettaessa aika paljon tyhjää? Auto nissan primera p11 vaijerikytkimellä.

Poissa datsunpower

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 2 795
  • Jeesuskin ajoi Nissanilla!
Vs: Kytkimen säätö
« Vastaus #1 : Lokakuu 15, 2017, 07:10:10 »
Vaijeria löysemmälle vaihdellaatikon puoleisesta päästä.
Toivottavasti ei ole nyt ollut niin tiukalla, että olisi pikkuhiljaa luistattanut levyä ja painelaakeri tietysti pyörii mukana koko ajan jos säätö on liian tiukalla.
JPL710 -73 / RS13 -90 / PNN13 4x4 -88 / P12 2.2 dCi -03 / P10 -91 / P10 -96 / P11 GT Sedan -99
Moottorinohjauksen säädöt ja vikakoodien luku.
-> ULTRAÄÄNIPESUT 0.8, 80 ja 800 litran koneilla <-

Poissa mies51

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 375
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: Kytkimen säätö
« Vastaus #2 : Lokakuu 15, 2017, 15:33:17 »
Katsoin Sunnyn ohjekirjasta, mutta eiköhän nuo samat päde. Kytkinpolkimen vapaaliike:
Polkimesta mitattuna 13-17 mm
Kytkinvivusta mitattuna 2,5-3,5 mm
Mitta kytkinpolkimen viereen poljinkumin keskeltä kohti lattiaa. Käsin painat poljinta. Siinä pitää olla kevyesti painettavaa tuo 13-17 mm ja sitten alkaa raskaampi painaminen.
Tämä liike pitää aina olla ja se vähenee kytkinlevyn kuluessa. Jos ei säädä, vapaaliike loppuu ja vaijeri vetää kytkintä koko ajan auki. Silloin kytkin luistaa ja kytkinlevy palaa pilalle.
Vaijerin konehuoneen puoleisessa päässä on yleensä lukitusmutteri, joka avataan ja sitten kierretään sitä holkkia. Kiertämällä holkkia kierros niin, että holkki siirtyy kohti kytkinvipua, tulee lisää vapaaliikettä jo paljon. Kun vapaaliike on sopiva, pidetään avaimella holkkia ja kierretään lukitusmutteri kiinni.
Jos ei oo aikoihin säädetty, holkki ja mutteri ovat ruosteessa, irroitusöljyä.
mies51