Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Jeesiä ja ideaa almeran viritykseen

Aloittaja Henelol, syyskuu 25, 2017, 13:31:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Henelol

moro, mulla ois tarkotus virittää ekaa omaa autoa -> Nissan Almera -00 N16 1.5l 66kw/90hv.
Tarvisin Ideaa miten tota vois virittää esim. Turbo ois ihana, mut sit tulee taas mun tietämys näistä vastaan.
Otan ideaa mielellään vastaan, mielellään alottelisin näistä yksin kertasimmista hommista :)


vituttaa vaan kovasti kun yks tuttu lesoaa +200hp turbotetulla mersullaan.

Monet sanoo aina et "jos et osaa älä ees yritä" mut en opi ellen ees yritä :)
Nissan Almera N16 1.5l 66kw -00

Shamsa

Tottapuhuen ei ole mitenkään järkevä viritysaihio, saadut tehohyödyt kyseisestä moottorista ovat pieniä ja rahanmeno on suurta.
Turbottamaan tuota konetta en alkaisi, niin harvinainen turbotuskohde että on varmaan hankalaa ja kallista löytää kestävämpiä sisuskaluja siihen.

Mutta jos haluat, niin perus peltipakosarja, uusi pakoputkisto, imupuolelle jotakin vapaammin virtaavaa ja uudet nokka-akselit. Tehoja noilla saat ehkä 10-30hp, riippuen nokista. Polttoaineensyöttöä joutuu luultavasti myös värkkäämään.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Whee

#2
-

Mies

Myy tuo N16 almera suosiolla pois ja etsi tilalle N15 gti....siihen vaikka sitten se ahdin.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Fordsonmies

#4
Varmasti helpoin ja halvin ratkaisu on kun annat sen yhden sankarin vaan lesota ihan rauhassa etkä noteeraa sitä millään tavalla. En tiedä minkälainen tyyppi on kyseessä, mutta omien kokemusten mukaan sellanen yleensä loppuu aika äkkiä kun se leuhkiva osapuoli tajuaa ettei toinen ole kiinnostunut asiasta. Tuollaiset tyypit nimenomaan nauttivat siitä kun muita ärsyttää.

Kannattaa miettiä onko järkevää laittaa suuria summia koneen viritykseen vain sen takia kun joku ulkopuolinen tekijä painostaa tekemään niin. Tuokin 90hv mitä tuossa sinun Almerassa on riittää liikenteessä aivan hyvin ja saa silläkin sen kortin hyllylle jos niin haluaa. Sen rahan mitä esimerkiksi siihen turbottamiseen menisi voi käyttää vaikka auton ulkonäön tai äänentoiston paranteluun, tai polttoaineesen tai johonkin muuhun mikä ei liity autoon millään tavalla, koska jostainhan se on aina pois. :)

Noin siis minä tekisin vastaavassa tilanteessa. Jos silti tekee mieli viritellä, niin Shamsan viestissä on lueteltu aika hyvin se mistä kannattaa lähteä liikkeelle.
Nissan Primera P11 2.0 GT -97
Nissan Primera P11 1.6 SLX -98

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Henelol - syyskuu 25, 2017, 13:31:35
..-
Turbo ois ihana, mut sit tulee taas mun tietämys näistä vastaan.
...
Niin ois ihana, mut sit tulee taas laki vastaan.
Ajoneuvon päästöluokan on oltava alle Euro3 jos meinaa ilman sitä kallista (ja käytännössä lähes mahdotonta läpäistävää) VTT:n testiä saada asian tehtyä laillisesti.

Vaparinahan tuotakin Almeraa saa viritellä melko vapaasti.
Mutta niin kuin on jo sanottu, kyseisessä tapauksessa rahat ja mersumies menevät molemmat menojaan.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

sbm

Lainaus käyttäjältä: Fordsonmies - syyskuu 26, 2017, 00:15:29
Varmasti helpoin ja halvin ratkaisu on kun annat sen yhden sankarin vaan lesota ihan rauhassa etkä noteeraa sitä millään tavalla. En tiedä minkälainen tyyppi on kyseessä, mutta omien kokemusten mukaan sellanen yleensä loppuu aika äkkiä kun se leuhkiva osapuoli tajuaa ettei toinen ole kiinnostunut asiasta. Tuollaisilla tyypit nimenomaan nauttivat siitä kun muita ärsyttää.
Fordsonmies puhuu paljon mutta asiaa. Kannattaa elämään etsiä jotain muuta sisältöä niin ei tuttujen lesoilut pääse ihon alle. Näitä lesoilevia mersumiehiä on joka paikassa ja ikäluokassa. Joillain ei vain ole elämällään muuta tarkoitusta kuin tuoda esilleen omaa erinomaisuuttaan. Useimmiten vain tyhjä rumpu kolisee ;D
Teet elämästäsi yllättävän hankalaa jos tuhlaat ajatuksia toisten leveilyn takia.

Jos Almeran tuning kiinnostaa kuitenkin kannattaa suunnata tänne: https://www.almeraownersclub.com/
Tässä oli keskustelua turbottamisesta ja vastaus olis sama kuin täälläkin
https://www.almeraownersclub.com/threads/fitting-a-turbo.47470/

N16 on kuitenkin ihan soiva peli liikenteessä ja itse laittaisin rahani vaikka säännölliseen pesuun jos muuten auton ulkonäkö  on kohdillaan. Kun aika tuosta pelistä jättää ja tehot kiinnostavat kannattaa alkujaan hommata sellainen kulkuneuvo jossa lähtökohdat virittämiselle on paremmat.

Henelol

nojoo, lueskelin itekki nuita foorumeita et vaparii yms. voisin laittaa, turboo ei tuohon koneesee sit laiteta.

Mut paremmi mulla menee kui tolla lesoavalla tutulla, kun mulla ei ainakaa oo kortti hyllyllä ja emmää piä sitä nii tärkeenä asiana et sillä on joku ruosteine mese, toivon vaan et ajaa sen puuhu :D
Nissan Almera N16 1.5l 66kw -00

cedricfan

Täällä ilmoittautuu se erilainen Mersu-harrastaja  ;D
Nimenomaan valitsin sen tehottoman, enkä kutosellista.
Ei se 30 vuotta vanha silloin vaihdikas ole enää nykymittapuulla kulkeva auto, mutta ihan liian moni on sitä jo polkenut kuin XXX, eli nuhkipussittu.
Ja noilta mesoajilta kannattaisi ekana kysyä penkityslappu, kun ne tehot on yhtä luotettavia kuin se kalakaverin paras saalis ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Shamsa

Ja täällä Bemari-harrastaja ;D neloskoneella kans mennään.
Jos ei penkkilappua ole, niin voi perstuntumalta arvioida 100hp tarkkuudella. Lesoajan mersussa luultavasti juuri se 100hp jäljellä mitä edellisten omistajien jäljiltä on ehkä jäänyt ;D
Ei se ole se teho, vaan se fiilis minkä siitä kyseisestä autosta ajaessa saa. Hitaampikin auto voi olla aivan mahtava ajaa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08