Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Jakohihna Sunny b12 Ca16DE

Aloittaja Nissantabu, syyskuu 23, 2017, 11:15:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nissantabu

Sopiiko Pulsar nx _87-89 j.hihna sunyyn?

Part Number Dnj TB 628.
Jossei ,niin mikä on vastaavuusnumero.


Tero-75

Kyllähän tuo pienen googletuksen jälkeen näyttäisi olevan sopiva, mutta tuossa on pelkkä hihna joka posteineen maksaa liki 50€, lisäksi tarvitset kiristimen joka maksaa sekin yli 50€: http://www.ebay.com/itm/Safety-11-9241-Timing-Belt-Tensioner-for-Nissan-CA16DE-CA18DE-CA18DET-CA18-/152480079806?hash=item2380855fbe:g:nqsAAOSw4YdYx5C9&vxp=mtr.

Motonetista löytyy valmiina koko setti (yleensä) laadukkaalta valmistajalta: http://www.motonet.fi/fi/varaosat/355/817126/autot/nissan/sunny-n13-b12-1986-1991#Moottorin-osat-Jakohihnasarjat-GatesSKFBosch
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Shamsa

Älä sitten kiristä itse yli sitä kiristintä. Se on automaattinen. Kuulet kyllä jos se on vähänkään liian kireällä, ulisee hienosti.
Nimimerkillä kiristin yli kiristimen jousivoiman ja purin koko roskan uudestaan ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Nissantabu


datsunpower

#4
Sillä automaattisella on taipumus mutteria kiristettäessä kiriä itse itseään, eikä se muutenkaan ota kunnolla "löysiä pois". Paras kireys tulee kun antaa aivan vähän lisää tenkua kuusiokoloavaimella ja ottaa hihnasta löysät pois. Sitten kiristettäessä oltava tarkkana ja pitää kuusiokoloavaimella rulla paikoillaan. Hankala kyllä selittää paljonko se lisäjännitys on.. sopivasti, tosi vähän.
Tämä korostuu varsinkin silloin jos kiristinrullan mukana ei tule uutta jousta.

Ja tosiaan se hyvä puoli ko. jakopäässä kyllä on, että se varmasti ilmoittaa automaattisesti jos hihna on liian tiukalla  :)



EDIT: edit

EDIT2: Niin ja ennen kuin kasaat jakopään kopat takaisin niin pyörittele moottoria "käsin" ihan reilusti useampia kierroksia. Aikoinaan näissä tuli jonkin verran vastaan sellaisia ohjuri- ja kiristinrullia joissa jalka oli koneistettu vinoon ja hihna rupesi ajamaan itseään pois rullilta.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.