Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Puolan ja virranjakajan välisessä johdossa öljyä?

Aloittaja niksuuu, elokuu 30, 2017, 17:40:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

niksuuu

Huomasin, että puolan ja virranjakajan välinen johto kirkkaassa nesteessä (öljyssä?). Ilmeisesti puolassa on sisässä jäähdytyksen takia öljyä sisässä?

Mikä voisi aiheuttaa kyseisen vaivan, koska auto kuitenkin toimii aivan normaalisti? Ajon jälkeen kokeillut puolaa eikä se näillä keleillä edes lämpeä.

B11 sani kyseessä.

mies51

Avaapa virranjakajan kansi ja katso, onko sinne päässyt öljyä. Virranjakajan akselin laakerointi voi olla jo niin väljä, että sieltä pääsee öljyä. Heiluta akselia, onko väljä? Tosin ei se öljy helposti sinne asti nouse, ellei moottorin huohotus ole tukossa.

niksuuu

Lainaus käyttäjältä: mies51 - elokuu 30, 2017, 18:28:45
Avaapa virranjakajan kansi ja katso, onko sinne päässyt öljyä. Virranjakajan akselin laakerointi voi olla jo niin väljä, että sieltä pääsee öljyä. Heiluta akselia, onko väljä? Tosin ei se öljy helposti sinne asti nouse, ellei moottorin huohotus ole tukossa.

Itse jakajassa ei ole öljyä eli moottorista se ei tule. Eikä se voisi kirkasta olla..
Keväällä joskus vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän, eikä silloin öljyä näkynyt johdossa.

mikes

Öljy hiipii johtoa myöden, moottorin syövereistä ;D

AnttiA


datsunpower

#5
Lainaus käyttäjältä: AnttiA - syyskuu 01, 2017, 20:55:55
Onko sun puolassa öljyeristys?
Ei. Se on öljyjäähdytys.



Lainaus käyttäjältä: niksuuu - elokuu 30, 2017, 18:40:32
Itse jakajassa ei ole öljyä eli moottorista se ei tule. Eikä se voisi kirkasta olla..
Keväällä joskus vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän, eikä silloin öljyä näkynyt johdossa.

Eikä se sieltä jakajasta sinne johtoon pääsisikään vaikka jakaja tulvisi öljyä.. johdin on valettu koppaan ja ilman halkeamia kopan sisästä ei ole yhteyttä liittimeen.


Eli, eiköhän se ööli sieltä puolasta tule.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

vnu84

Öljy varmaan tekee molempia, sekä eristää, että jäähdyttää. Itse olen töissä alalla, jossa puuhataan öljyyn upotettujen käämien kanssa. Tärkein käyttö on eristys, pidemmissä käytöissä myös jäähdytys. Pelkkä jäähdytys ei koskaan.

Mulla B11 saniainen vuotaa öljyä virranjakajan jalan juuresta moottorin päälle, mutta kova hinku öljyllä täytyy johtoon olla, jos se siitä johtoon mönkii. Väri varmaan paras indikaattori, mistä öljy on tulee.

Jos öljy tulee puolasta, ei ole hassumpi ajatus ottaa takaluukkuun mukaan varapuolaa, jos puola hajoaa kuivuttuaan liikaa.
Nissan Sunny B11 1983 2 kpl, 1984 2 kpl, Nissan Micra K10 1986 1 kpl, Nissan Micra K11 1998 1 kpl.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: vnu84 - syyskuu 12, 2017, 19:05:06
Öljy varmaan tekee molempia, sekä eristää, että jäähdyttää. Itse olen töissä alalla, jossa puuhataan öljyyn upotettujen käämien kanssa. Tärkein käyttö on eristys, pidemmissä käytöissä myös jäähdytys. Pelkkä jäähdytys ei koskaan.


Totta kyllä tuokin.
Olisihan se voitu valaa vaikka epoksiin eristyksen nimissä, mutta siinä tulee mahdolliset omat ongelmansa.
Ja kun se kupari on kalliimpaa kuin öljy niin varsinkin autopuolella mennään siitä missä aita on matalin.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.