Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

*Korjattu*Sunny 1.6LXi 16v 1994 - Rynkyttää, hyytyy, +radion avainkoodi

Aloittaja sunnysti, elokuu 22, 2017, 23:17:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mies51

Entäs tuo bensanhaju, josta mainitsit? Bensapumppu on tankissa, joten voisiko joku letku vuotaa tankin ja ruiskun välillä. Pitäis saada auto ylös ja katsoa, ettei suihki bensaa jostain, vaikkapa tankin päältä letkusta. Silloin kyllä haistaa.
Mulla vuoti tankin täyttöputki, mutta auto oli Sunny v.92 sähkökaasarilla, ei vaikuttanut käyntiin, mutta haistoi kyllä.

spetee

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - elokuu 24, 2017, 23:28:38
Lainaus käyttäjältä: spetee - elokuu 24, 2017, 22:10:54
Lainaus käyttäjältä: Alppuu - elokuu 24, 2017, 17:28:00
Lainaus käyttäjältä: spetee - elokuu 24, 2017, 17:11:13

sunnyssa ei oo esikattia, n15 almeraan tuli toinen katalysaattori pakosarjan juureen. ei oo ainakaa omassa vm 93..

http://nissan4u.com/parts/sunny/er_n14/1994_6/type_47/exhaust_and_cooling/catalyst_converter/

Näyttäisi esikatilta?


http://nissan4u.com/parts/sunny/el_n14/1994_6/type_86/exhaust_and_cooling/catalyst_converter/

onkohan näin että on maakohtasia eroja näissä onko etukattia vai ei  ::)

Suomiautoissa ilmeisesti on

http://www.autopurkaamot.com/varaosahaku/?m=14%2C452&q=katalysaattori

No miten selität sen että mulla on näitä sunnyja ollu monta ja on pihassa nytki, kaikki suomiautoja eikä yhessäkää tuota oo  ;D  onko kellääs sunnya jossa tuo on? Onko ketjun alottajan sunnyssa?  Sen näkee samantie onko pakosarjassa katti ku se on semmone mulikka. Jos ei oo niin siitä lähtee selvästi vain putki.
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

chery

Ei ole tuossa omassa Sunnyssä eikä sen seuraajassa N15 Almerassakaan tuota.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Mies

Lainaus käyttäjältä: sunnysti - elokuu 24, 2017, 17:49:49
Mistä ootte pumppuja tilannu? Kattelin googlen hakuja niin ~200e pumppuja nuo uudet tankkiin menevät.. On meleko tyyristä vanhaan autoon. Olis kyllä käytettynä tiedossa, josko kokeilis onnea.

Uusien korjaaminen se vasta tyyristä onkin ;)

Kyllä niitä uusia halvemmallakin kun 200 löytää, ebaysta esim.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Mies

Lainaus käyttäjältä: mies51 - elokuu 25, 2017, 00:06:47
Entäs tuo bensanhaju, josta mainitsit? Bensapumppu on tankissa, joten voisiko joku letku vuotaa tankin ja ruiskun välillä. Pitäis saada auto ylös ja katsoa, ettei suihki bensaa jostain, vaikkapa tankin päältä letkusta. Silloin kyllä haistaa.
Mulla vuoti tankin täyttöputki, mutta auto oli Sunny v.92 sähkökaasarilla, ei vaikuttanut käyntiin, mutta haistoi kyllä.

Sekin jos ajelee rikkinäisellä täyttöputkella , rikkoo pumpun ja muutakin ajan myötä. Tuossa just on pihalla yks micra mihin on tullut kaikenlaista vaivaa sen takia että ajettu rikkinäisellä täyttöputkella ties kuin kauan ja kaikki pas ka mennyt tankkiin.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: spetee - elokuu 25, 2017, 08:36:29
Lainaus käyttäjältä: Alppuu - elokuu 24, 2017, 23:28:38
Lainaus käyttäjältä: spetee - elokuu 24, 2017, 22:10:54
Lainaus käyttäjältä: Alppuu - elokuu 24, 2017, 17:28:00
Lainaus käyttäjältä: spetee - elokuu 24, 2017, 17:11:13

sunnyssa ei oo esikattia, n15 almeraan tuli toinen katalysaattori pakosarjan juureen. ei oo ainakaa omassa vm 93..

http://nissan4u.com/parts/sunny/er_n14/1994_6/type_47/exhaust_and_cooling/catalyst_converter/

Näyttäisi esikatilta?


http://nissan4u.com/parts/sunny/el_n14/1994_6/type_86/exhaust_and_cooling/catalyst_converter/

onkohan näin että on maakohtasia eroja näissä onko etukattia vai ei  ::)

Suomiautoissa ilmeisesti on

http://www.autopurkaamot.com/varaosahaku/?m=14%2C452&q=katalysaattori

No miten selität sen että mulla on näitä sunnyja ollu monta ja on pihassa nytki, kaikki suomiautoja eikä yhessäkää tuota oo  ;D  onko kellääs sunnya jossa tuo on? Onko ketjun alottajan sunnyssa?  Sen näkee samantie onko pakosarjassa katti ku se on semmone mulikka. Jos ei oo niin siitä lähtee selvästi vain putki.

Pitäähän tähän selvyys saada, miksi joissakin on ja toisissa ei. :D Lieköhän putkia vaihdeltu. Ota kuvaa.

https://www.nettiauto.com/nissan/sunny/9018282
https://www.nettiauto.com/nissan/sunny/9023675
https://www.nettiauto.com/nissan/sunny/9007264

Suojapelti peittää, mutta jos noista voisi päätellä.



When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

sunnysti

No eipä näkyny mitään pienempää kattia putken alkupäässä. Pitää joskus tutkia tarkemmin kun saa keulan ilmaan. Onko se heti pakosarjan jälkeen jos on?

mies51

sunnyisti, joko tarkastit mahdollisen bensavuodon tankin luota ja välin tankista moottorille? bensapumppu on tankissa, joten tuo väli tankista moottorille on paineinen. Jos tarttee vaihtaa siihen osia, paine poistetaan seuraavasti:
Bensapumpun sulake irti, auto käyntiin, käy kunnes bensanpaine poistuu, sulake takaisin, akunkenkä irti (koodillisen radion koodi tiedettävä), korjaa vika, akunkenkä kiinni, käyntiin, radion koodi ja kanavat.

Ja bensan täyttöputken. Silloin vuotaa bensaa maahan. Bensan täyttöputki ruostuu puhki alemman kiinnityskorvan ja putken välisestä raosta hitsauksesta (älä hitsaa ennen putken irroitusta ja huolellista huuhtomista).

paanape

En heti muista että olisi vastaan tullu sunnya 1.4/1.6 tai muutakaan samalla tekniikalla olevaa Nissania jossa olisi ollut tuo etukatti. Redi luettelo 2001-vuodelta ei tuntenut tuota. Noissa purkaamo kuvissa eikös ollut 1.4 sunny. Itse purin juuri 1.6i NX:n -94 yhdellä katilla oli.

Joko tuota "bensapumppu" ongelmaa on tutkittu. Minä en usko siihen syynä, koska auto pelaa matalilla kierroksilla normaalisti. Eikös se näin ollut? Alkaako hyytyminen yli 4000 kierroksilla? Itsellä oli aikoinaan vastaavaa ongelmaa ruisku/katti luupäässä.

Vinkki:
Vanhemmissa Cherry ja 120AF2 kaasari malleissa hyytymisen syyksi paljastui kaasarin kannessa neulan alla oleva sihti joka tukeutui, jos joku vielä painii moisen ongelman kanssa ja suodattimien ja bensapumppujen vaihto ei ole auttanut.

sunnysti

Ei tässä ole kerinny tutkimaan vielä sen enempiä mitä aamupäivästä juostessa kurkkasin näkyykö kattia keulalla.

Kiekkamittaria ei ole, tarkkoja lukemia en osaa sanoa, mutta ei sillä vaikuttas olevan mitään merkitystä. Sama mikä vauhti on niin samat oireet kaasua syvemmälle painettaessa. Ensin ok, sitten nykittämiskohta, ja lopulta vedot pois kokonaan pohjaa lähestyessä. Ens viikolla varaosia.

sunnysti

*rumpujen pärinää*

Varaosat ovat saapuneet.

1. Osa vaihdettu, kaasun asentotunnistin
    ->ei vaikutusta.
Koeajolle ja todeta tilanne.

2. Koeajolla housua alaspäin sopivasti ja meisseli käteen. Ilmamassamittarin vaihto vauhdista.
   -> ei vaikutusta.

3. Polttoainepumpun irroitukseen ja sormet verillä veistellä uutta käytettyä pumppua tilalle.
   -> vaikutus.

Koskaan lienee ajettu noin kovaa tuolla nissanilla mitä nyt. Pätkimiset jäi, starttaa ekalla yrityksellä. Aiemmin pääsi justiin 120 kunnes hyytyminen alkoi jos sinne asti malttoi kiihdyttää.

Kiitokset kaikille arvontaan osallistuneille suuresta arvoituksen ratkaisuun osallistumisesta!! Hieno tunne saada auto kuntoon, nyt on luottoa tulevaan talveen.

sunnysti

Nojoo..

Johan tuolla 10km ajettiin ja pitäs tutkia miksei pumpulle tule sähköä. Siihen pienempään liittimeen ei tule sähkö lainkaan. Päästiin perille minne mentiinkään ja poislähtiessä lähti vielä käymään mutta kävi sen aikaa kunnes linjat tyhjänä.

Sulake ehjä, konehuoneen rele naksuu.

paanape

Enpä oisi uskonut vian olevan pumpussa kerta auto pelasi.

Harvassa ruisku autossa bensapumpulle tulee jatkuva sähkö. Sähkö tulee moottorin pyöriessä. Jos  sulake ehjä, niin tarkista myös releelle tulevat sähköt. Leveät navat ovat pumpun sähkön ja kapeat navat ohjaussähkön, jos toiseen leveään napaan tulee sähkö niin liittämällä ne leveät navat yhteen tulee pumpulle sähköä ellei piuha ole poikki ja jos pumppu ei pyöri niin tarkista maadoitus. Jos nuo kunnossa on vika releen ohjaus puolella. Sitten vain tarkistamaan että tuleeko moottorin pyöriesä ohjaussähköä ja onko maadoitus nasta kunnossa eli kapeat navat. Myös releen toiminnan voi tarkistaa.

sunnysti

Pitääpä jatkaa tutkimuksia. Releen kantaan tuli sähkö ja hyppylangalla leveämpään liitokseen ei vaikutusta, perälle asti ei sähkö kulkenut. Pitää tutkia se takapenkin alla kulkeva johtonippu, oisko siellä vahinkoja sattunut pumpun asennuksen aikana.

sunnysti

#44
Päivä valkenoo ja uusilla mietteillä mittaileen.

Tulee volttia normaalisti. Se vaan tuo käytetty pumppu tais sittenkin losahtaa.

Jepjep. Uus pumppu tulemaan motonetista. 130e.

spetee

Ei ole mitenkää erikoinen juttu että käytetty pumppu lasahtais. Kaverilla oli pitkään sunny purettuna mm. bensapumppu irrallaa tankista. muutaman kk oli käyttämättä ja paikalleen ja menoksi kunnes sano viikon päästä pumppu sopimuksen irti. myin sille sitte omasta varaosa-autosta pumpun jota olin säilyttäny tankissa jossa oli bensaa ja ei oo ollu ongelmia.  kuivana irrallaa oleminen käytetylle ei tee hyvää.. 
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

sunnysti

#46
Joo eipä sitä voi mahottomia käytetyltä olettaa, arvioin että pumpulle tuli joku 10-15e hintaa käytettynä kun tilasin samalla nuot muutkin arvuuttelun kohteena olevat osat. Tärkeinhän tässä oli saada edullinen kasa osia että löytää edes vikapaikan, ja homma hoitui ja ongelmapaikka löytyi.

Ja tulihan mukana toki koko kalusto uimureineen päivineen ja sain "liukkaammin" toimivan uimurin entisen hieman hitaasti reagoivan tilalle.   ;), eli jumahtaneelle pumpulle jäi 5e tapppio plus työt ja haavat käteen. Olihan se pitkästä aikaa kivan terävä pieni reikä tankissa mistä piti ronkkia. Niinkuin säilyketölkkiin kädet tunkis. Ainut hidastava tekijä tuli kasausvaiheessa kun otin reijän suulla olevan o renkaan irti ja takas laittaessa se olikin pari senttiä liian pitkä, meni kikkailuksi miten sen sai sujutettua kannenväliin..

sunnysti

Jos joku sattus muistaan sen tankissa olevan o renkaan halkaisijan niin oispa hieno homma..

toukopouko

Wanhemmissa nissaneissa on kätevä, kun saa tyhjennyspropusta tankin tyhjäksi kaikesta shaibasta, mitä sinne kertyy. Biltemasta saa kanssa walbro kopioo http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Moottorin-ohjaus/Ilmapolttoaine/Polttoainepumppu/Sahkotoiminen-polttoainepumppu-2000033934/

Kerran ruiskutin yhtä autoa ja mulla oli pari tarvikepumppua jäänyt varastoon jemmaan. Molemmat oli aivan kuolleita, kun koitin kytkeä akkuun. Sit löysin hyllyn perältä Boschin pumpun, jonka ostin yli 10 vuotta sitten käytettynä, ja se oli ties kuinka kauan ollut myyjällä käyttämättä. Sehän toimi siihen asti kunnes kyseisen auton möin ja ajelin vielä RE85:lla :)

Se o-rengas tuntuu olevan aina venynyt, kun pumppuasetelman purkaa, oli mikä tahans nissani kyseessä :)
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

sunnysti

Nyt on motonetin uus pumppu paikoillaan ja toistaiseksi toimii. Ei passaa kehua ettei heti kalahda.

Seuraavaksi pitäs metästää minne alkuperäsen clarionille tulevat takakaiuttimien  johdot on keritty tehtaalla. Hattuhyllyllä on neitseellinen vaneri vain ja piuhanpäitä ei näy missään.

mies51

Takapenkin istuinosan etureunassa 2 silmukkaa, joista vetämällä penkki lähtee. Sinne tulevat johdot muistaakseni vasemman kynnyskotelon päällä muovikourussa. Johtojen värit: vasen-taka = mustavalkoinen ja sininen, oikea-taka = mustapinkki ja oranssi.