*Korjattu*Sunny 1.6LXi 16v 1994 - Rynkyttää, hyytyy, +radion avainkoodi

Aloittaja sunnysti, elokuu 22, 2017, 23:17:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sunnysti

Herve,

Sunnyssä jännää oiretta. Mittarissa nyt vain 230tkm. Sukkasillaan ajellessa (kaasupoljinta hiplaamalla, painamalla n. 1-2cm) homma toimii ja kiihtyy niinkuin kirkkoon menossa. Hiemankaan enemmän jenkaa niin meinaa tekohampaat iskeytyä rattiin kun rynkyttää ja pätkii sekä ehkä se polttoaineen haju tulee hyttiin asti varsinkin ikkuna auki ajaessa. Kaasu pohjaan asti niin hyytyy ja booaa, palautat kaasua takaspäin niin rynkytyskohta löytyy mutta taas sukkasillaan onnistuu ajo niinkuin on onnistunut jo puolivuotta.

Voiko jakoketjun venyminen olla kyseessä kun käy kuitenkin erittäin nätisti ilman rahinoita, jakopäästä ehkä pienenpieni kilkatus kuuluu mutta ei rahinoita laahauksesta niinkuin olis venymää.

Tulpat vaihdettu, polttoainesuodatin vaihdettu. Katsastettu kesän alussa, joten lambda ei voi olla syypää kun päästöistä läpi? Virranjakajan kannessa oli jonkinmoiset uraset kontaktipinnoissa sekä hapettumaa jotka rappailin meisselillä kirkkaammiksi, ja pyörijä nyt oli vain pyörijä eipä tuosta nää minkä kuntoinen se on. Ilmamassa putsattu, ja testasin käynnissä ollessa vetästä liittimen irti ja auto sammui ja tietojen mukaan se vois olla silloin toimivan maffin merkki.

Virranjakajan sisällä puola? Löysin kasan ketjuja joissa varmaan samaa nykimistä käsitellään ja osa porukkaa puolaa vaihtanu eikä auttanut. Polttoainepumpun teho, millä mittarilla tuon paineen mittais vai riittääkkö visuaalinen näytös irroittamalla letku ja metrimitalla tuumailu voimista?

Alipaineletkuja silmäilty ja hinkattu, erittäin terveen oloista kumia kaikinpuolin mitä niitä näkee ilman että ilmanputsarinkoteloa irrottelin edestä. Joku kysymys oli vanhassa ketjussa kaasulappakotelon liitoksista, eikö se oo käytännössä se maffin putkenpätkä missä se on kiinni?

Oftopikkina: Alkuperäisen soittimen avainkoodi, onko jollain sattumalta vanhoja Clarionin key generaattoreita koneillaan? Ei löydy manuskoiden välistä avainta enää. Jos ei joku ole hoksannut SECURITYn lukiessa näytöllä, muutaman minuutin voi ralleja kuunnella kun virtojen päällä ollessa ottaa takaa isomman töpselin irti ja takas laittaessa BAND nappi pohjassa, muutaman minuutin päästä security lukee ja hiljaista on, lauloi martti innanen. Tunnin antaa virroissa olla niin jälleen kyselee avainta.

+Sisätilanpuhaltimen etuvastus oli menny, vänkärin jalkatiloista hanskalokeron alapuolelta ruuvasin irti luottokortin kokoisen lätkän jossa oli kaks erittäin mytevöitynyttä tinaklönttiä, sulattamalla ne ja hankaamalla pois ja uudet klöntit tilalle -> taas tarkenee. Ja säästettiin 50e uuden osan ostolta.

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

paanape


sunnysti

Tästähän saa jonkinlaisella ledikikkailulla vikakoodejakin ulos... Pitänee tutkia mistä semmoisen liittimen löydän.

Tuo asentotunnistin vois kans kuulostaa järkevältä ongelmapaikalta, voiko tuota mitenkään järkevästi mitata tai todentaa?

Katti ongelma luulis käyttäytyvän hieman eri tyyliin, edes kiihtyvän täys kaasulla hieman, vaan enempikin tuntuu että kaasuläppä vois mennä tiedottomaksi polkaistessa polkimen pohjaan.

toukopouko

Yleismittarilla voi testata sitä asentotunnistinta kun kääntelet käsin kaasuläppää, siinä pitäisi ainakin kahen navan välille kytkeytyä yhteys kun kaasupoljin on kokonaan nostettu ylös. Tässä tapauksessa se vois virheellisesti kytkeä vasta silloin kun kaasu on tietyssä asennossa, jolloin polttoainesyöttö katkeaa ja meno loppuu kuin seinään. Sitä asentotunnistinta pystynee säätämään oikeaan asentoon
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

sunnysti

Kiitos toukopouko. Lähdenkin kohta testaileen mitä sielä pellin alla tapahtuu.

sunnysti

Mittailtu on. 3 napainen liitin siis. Opeli foorumilta löyty ohjetta ja ohjetta miten näitä vois mittailla, lukuarvoista en tiedä passaako yhteen. Mutta syöttöjännite mittaus näytti lukemaa 2,5v? mitä tulee johdosta asentotunnistimelle, opelin foorumilla arvoksi annettiin n.5v.

Vastus 1 ja 3 napojen väliltä tunnistimesta antoi tasaisesti kasvavaa lukemaa 0,66 -> 4,5 kilo ohmiin kun käänsin kaasua. Vaikuttaa siis omasta mielestäni terveeltä. Maadoitus näytti nollaa ohmia 3 navasta akun miinukseen mitaten.

sunnysti

#7
Olipas yksinkertainen katella vikakoodit. Antoi koodin 55. Selitys: no faults. Jaa.

Eli supistuuko se ongelma sittenki sinne virranjakaja/puola suunnille joista ei jää suoranaisia vikakoodeja. Veikkaanpa vain.

Katin kuntoa ei nää muuten kuin irroittamalla ja tekemällä ruumiinavaus? Toimiiko auto ilman kattia jos leikkaa putken poikki ja lähtee testilenkille muuttuuko käytös, vai sekoaako lambdan käyrät.

paanape

Toinen virran jakaja kehiin niin vika selviää. Multa löytyy tarvittaessa toimiva paketti kokonainen moottori+ecuboksi( jossa jakajakin kiinni) H.100e, otettu vajaa pariviikkoa sitten autosta irti eikä nikotellut yhtään ajossa, huonokuntoisen näköinen, mutta toimiva kattikin löytyy.  Paikkakunta Karkkila. Otettu 100NX vm.-94 auto on Sunnyn tekniikalla.

sunnysti

Olis kyllä herkullinen vaihtomoottori.. Vaan tulee täältä pohjois-pohjanmaalta vaan matkaa lähtiä moottoria hakemaan. Jostain purkuautosta on sieltä etelästä varaosia tiedossa, pitänee varmaan laittaa testiksi tulemaan ja vaihdella nuita osia.

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: sunnysti - elokuu 23, 2017, 11:19:50
Olipas yksinkertainen katella vikakoodit. Antoi koodin 55. Selitys: no faults. Jaa.

Eli supistuuko se ongelma sittenki sinne virranjakaja/puola suunnille joista ei jää suoranaisia vikakoodeja. Veikkaanpa vain.

Katin kuntoa ei nää muuten kuin irroittamalla ja tekemällä ruumiinavaus? Toimiiko auto ilman kattia jos leikkaa putken poikki ja lähtee testilenkille muuttuuko käytös, vai sekoaako lambdan käyrät.

Ei katille ruumiinavausta tarvi tehdä, ottaa vaan irti ja katsoo että kennot ovat ehjät ja puhtaat, ei ole kökköä siellä täällä, ei helise.
Näyttää taskulampulla toisesta päästä ja valon pitäisi näkyä toisestä päästä läpi kennojen, luulisin.
Lambda-anturi ei ota mitään kantaa siihen, onko katalysaattoria vai ei. Näissä kun ei ole katin jälkeistä lambdaa, joka valvoisi katalysaattorin toimintaa.
Taitaa muuten olla kaksikin katalysaattoria, mutta useinmiten se ensimmäinen pakosarjassa tahtoo tukkeutua/hajota.
Vaimentimestakin voi sisuskalut irrota.
Toki ongelma voi olla muuallakin, kuten siellä virtapuolella, on näihin silloin tällöin jakajiakin vaihdeltu.

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

mies51

Aloittaisin sen virranjakajan kannen ja pyörijän vaihdolla, että jaksaa sytyttää laihemmankin seoksen, joka on isommalla kaasulla. Jos ei tehoa, jatkaisin niistä KAT- ja takapönttöongelmista.

Shamsa

Isommalla kaasulla laihempi seos, mielenkiintoinen teoria ;D
Täyskaasulla seos on rikkaampi kuin osakaasulla. Ja osakaasulla seos pysyy lambda-ohjatuissa siinä 13:1-14,7:1 pinnassa kunhan anturit toimii.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

mies51

En puhunut täyskaasu- enkä kiihdytyspumppuseoksesta.
"Hiemankaan enemmän jenkaa niin meinaa tekohampaat iskeytyä rattiin kun rynkyttää ja pätkii sekä ehkä se polttoaineen haju tulee hyttiin asti varsinkin ikkuna auki ajaessa" kertoo, että ei sytytä kunnolla, kun sukka-jalka-kiihdyttää, ei tallapohjaan-kiihdytystä.

"Kaasu pohjaan asti niin hyytyy ja booaa, palautat kaasua takaspäin niin rynkytyskohta löytyy mutta taas sukkasillaan onnistuu ajo niinkuin on onnistunut jo puolivuotta." kertoo tallapohjaan-kiihdytyksestä, ei sytytä.

Oliko tänä vika-aikana käyty katsastuksen päästömittauksessa? Jos oli, niin ihmettelen, jos vika olis polttoaineen ruiskutuksessa, seossuhteissa.
Kyllä kallistuisin huonon sytytyksen kannalle tai KAT- tai pakopöntön tukkeutumiselle.
Kerran on mennyt Almeran etu-KAT tukkoon ja alkoi nykiä, mutta sytytti kyllä vikavalon. Tosin N16 on kahdella lambdalla, joten tunnistaa etuKAT-tukoksen.
Kerran on jäätynyt kaasutin-Fiestan takapönttö täysin tukkoon, lähti käyntiin ja vain hetken kävi. Sen jälkeen, kun pönttö räjähti, kävi hienosti.


sunnysti

#14
Mies51, kyllä, katsastettu myöskin vika-aikana. Korjauskehoitus vain tuli kaaressa olevasta reijästä pellissä.

Alkoi mietityttään tuo tankissa oleva polttoainepumppu myös, ominaisuutena on lisäksi että ensimmäisellä starttauksella ei lähde, vaan toisella lähtee. Ja tämä siis vain kylmänä, hetken ajon jälkeen lähtee lämpimänä heti käyntiin.

Alppuu

Voisko koittaa ottaa putken pois esikattia myöden jättäen vain pakosarjan paikalleen ja menee sitten koittamaan kulkisko paremmin.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Mies

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - elokuu 24, 2017, 16:43:30
Voisko koittaa ottaa putken pois esikattia myöden jättäen vain pakosarjan paikalleen ja menee sitten koittamaan kulkisko paremmin.

Ei oikein vaparikone toimi kunnolla pelkällä pakosarjalla  ::)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Mies

Lainaus käyttäjältä: sunnysti - elokuu 24, 2017, 14:53:18
Mies51, kyllä, katsastettu myöskin vika-aikana. Korjauskehoitus vain tuli kaaressa olevasta reijästä pellissä.

Alkoi mietityttään tuo tankissa oleva polttoainepumppu myös, ominaisuutena on lisäksi että ensimmäisellä starttauksella ei lähde, vaan toisella lähtee. Ja tämä siis vain kylmänä, hetken ajon jälkeen lähtee lämpimänä heti käyntiin.

Suosittelisin vaihtamaan pumpun, ei uusikaan montaa kymppiä maksa.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

spetee

#18
Lainaus käyttäjältä: Alppuu - elokuu 24, 2017, 16:43:30
Voisko koittaa ottaa putken pois esikattia myöden jättäen vain pakosarjan paikalleen ja menee sitten koittamaan kulkisko paremmin.

sunnyssa ei oo esikattia, n15 almeraan tuli toinen katalysaattori pakosarjan juureen. ei oo ainakaa omassa vm 93..


Oireet on kyllä hyvin samanlaiset kuin eukon n15 allusta alko bensapumppu vetelee viimesiä kunnes särky lopullisesti. Oireilu alko juuri tuolla ettei ensimmäisellä starttauksella lähteny käyntii, siitä alko ohituksessa pienet nykimiset ja loppujenlopuksi auto kun kävi tyhjäkäyntiä pääsi kilometrin ja alko jumalaton nykiminen ja booaus  :D sitten taas tyhjäkäynnille ja mentii taas kilometri, lopuksi sitte ei enää suostunu käynnistyy. boschin pumpun sinne laitoin, ei ollu muutaman kympin pumppu...
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

Alppuu

#19
Maanantaikapppale jos pumppu mennyt, N15 Almerallani on ajettu 100tkm enemmän (325tkm), josta 100tkm RE85:llä.

Kauanko speteen eukon Almerassa kesti?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

sunnysti

Mistä ootte pumppuja tilannu? Kattelin googlen hakuja niin ~200e pumppuja nuo uudet tankkiin menevät.. On meleko tyyristä vanhaan autoon. Olis kyllä käytettynä tiedossa, josko kokeilis onnea.

Alppuu

#22
Lainaus käyttäjältä: sunnysti - elokuu 24, 2017, 17:49:49
Mistä ootte pumppuja tilannu? Kattelin googlen hakuja niin ~200e pumppuja nuo uudet tankkiin menevät.. On meleko tyyristä vanhaan autoon. Olis kyllä käytettynä tiedossa, josko kokeilis onnea.

Purkamoilta pitäisi saada jonkinlainen takuu käytettyynkin.. ei tosin varmaan hyvin pitkää.


When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

spetee

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - elokuu 24, 2017, 17:28:00
Lainaus käyttäjältä: spetee - elokuu 24, 2017, 17:11:13

sunnyssa ei oo esikattia, n15 almeraan tuli toinen katalysaattori pakosarjan juureen. ei oo ainakaa omassa vm 93..

http://nissan4u.com/parts/sunny/er_n14/1994_6/type_47/exhaust_and_cooling/catalyst_converter/

Näyttäisi esikatilta?

Olen sitten ollut vääräuskoinen sillä en itse ole sunnyyn vielä törmänny jossa tuo on   ;D
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

spetee

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - elokuu 24, 2017, 17:17:05
Maanantaikapppale jos pumppu mennyt, N15 Almerallani on ajettu 100tkm enemmän (325tkm), josta 100tkm RE85:llä.

Kauanko speteen eukon Almerassa kesti?


siinä meni 340tkm kohalla, omassa sunnyssa meni 335tkm kohalla   :D 

jos ajelee paljon huurubensoilla eli lähes tyhjällä tankilla niin sekin edesauttaa pumpun rikoontumista.
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

sunnysti


paanape

Ihme jos pumppu viallinen. Edullisia yleispumppuja on Motonet ja Biltema. Jos vika bensalinjassa niin se on helppo tarkistaa ei muuta kuin tulo letku  pulloon kone huoneesta. Niin ja jos yksin olet ettei kaveri voi startata niin johto napojen väliin releellä. Aamulla ennen starttia kun virrat laittaa päälle niin pumpunhan pitäisi pitää surinaa hetken kun paineet putkeen tulee. Tuolla bensan pakko syötöllä releellä voi autoa käydä kokeilemassa, muttei kannata pitkää matkaa ajaa ja jos sillä pelaa niin vikaa kannattaa etsiä pumpun ohjauksesta. ÄLÄ POLTA AUTOA. ¨

spetee

Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

spetee

#28

Paineet sieltä bensaletkusta pitää mitata. se että pulloon tulee bensaa ei kerro pumpun toiminnasta mitään.. tuli eukonki auton letkusta bensaa ku virrat käänsi, ei vaan jaksanut tarpeeksi kuiten painetta nostaa letkun ollessa kii.

Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4