Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Käyttökustannukset K11 micrassa

Aloittaja Mase, elokuu 17, 2017, 22:30:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: chery - elokuu 18, 2017, 15:29:03
Saatika sitten et paljonko jonkun sähköauton akkujen valmistaminen kuluttaa luonnonvaroja. Auton omistaminen varsinkin vanhan on suuri rikos tämän päivän Suomessa.

Kiinnostais tietää, miten kauan sähköautot kestää pohjolan oloissa - pitääkö akut vaihtaa uuteen muutaman vuoden välein? Tuleekohan tyyritä remppoja sit ku takuuaika menee umpeen. Ja tehdäänkö asiat siten, että pitää vaihtaa koko akusto, sähkömoottori tms. vai saako pienempiä komponentteja ollenkaan vaihdettua/hankittua... Perimätietoa, kun ei taida vielä olla
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Shamsa

Ainakin tesloissa käytetään oikosulkumoottoria, joka on rakenteeltaan aika yksinkertainen ja kestävä. Itse moottoria ohjaa taajuusmuunnin.
Akusto koostuu 8256 kappaleesta 18650 akkuja. Periaatteessa niitä akkuja pystyy vaihtamaan sinne akustoon yksitellen.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

chery

Lainaus käyttäjältä: toukopouko - elokuu 21, 2017, 09:41:01
Lainaus käyttäjältä: chery - elokuu 18, 2017, 15:29:03
Saatika sitten et paljonko jonkun sähköauton akkujen valmistaminen kuluttaa luonnonvaroja. Auton omistaminen varsinkin vanhan on suuri rikos tämän päivän Suomessa.

Kiinnostais tietää, miten kauan sähköautot kestää pohjolan oloissa - pitääkö akut vaihtaa uuteen muutaman vuoden välein? Tuleekohan tyyritä remppoja sit ku takuuaika menee umpeen. Ja tehdäänkö asiat siten, että pitää vaihtaa koko akusto, sähkömoottori tms. vai saako pienempiä komponentteja ollenkaan vaihdettua/hankittua... Perimätietoa, kun ei taida vielä olla
Samaa miettinyt itsekkin. Jotenkin tuntuu vaan siltä että ei noi sähköautot yksinkertaisesti voi toimia Suomen talviolosuhteissa varsinkaan vähääkään vanhempana. No aika näyttää...ja eiköhän ne tietysti rakenneta niin että saa puoli autoa vaihtaa kerralla.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

cedricfan

No mitä Suomessa yleisimpään eli  Priusiin tulee, niin akut ei todellakaan ole ollut heikko kohta. Ja mitäs noita on nyt tuotu, nelisentoista vuotta?

Takuun suhteen Toyota sanoo noin:
"Hybrideillämme on normaalin takuun lisäksi 5 vuoden / 150 000 km hybridijärjestelmän takuu jonka lisäksi vielä 10 vuoden / 350 000 km hybridiakkuturva."

Kia: 7 vuotta.

Nissan: "Parannettu akku · 8 vuoden takuu"
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

toukopouko

#34
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

micramies

Lainaus käyttäjältä: Mase - elokuu 17, 2017, 22:30:48
Tervehdys,
Mulla ois kiikarissa -97 mallin 1.0 Micra.
Kiinnostaisi tietää, paljonko sellaisessa on verot, vakuutukset ym.

En tarkkoja summia enää muista eikä ne enää ajankohtaisia hintatietoja olisikaan mutta mielikuvaksi jäi että Micra (1,0 vm. 2001) oli edullinen auto ylläpitää, esim. motonetissä oli jo tämän vuosikymmenen alussa ilmansuodattimia ja raikkareita useita vaihtoehtoja halvasta kalliiseen ja siltä väliltä.
Kylläpä aika rientää, ensi vuonna tulee jo 10v siitä kun ostin Micran vaikka tuntuu että sehän oli aika äskettäin :P
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

mies51

Elikkä taidat päästä yhtä vähällä kuin nykyautotkin. Edellä minun Auris 1.2T lukema 6,35L ja viimeisessä Tekniikan Maailmassa Astra 1.0T 30000km 6,4L/100km. Ei ne autot pyhällä hengellä kulje!