Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Käyttökustannukset K11 micrassa

Aloittaja Mase, elokuu 17, 2017, 22:30:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mase

Tervehdys,
Mulla ois kiikarissa -97 mallin 1.0 Micra.
Kiinnostaisi tietää, paljonko sellaisessa on verot, vakuutukset ym.

chery

#1
Ajoneuvovero lienee jotain parin sadan luokkaa. Vakuutushan riippuu bonuksista ja yhtiöstä. Itse olen todennut IF:n halvimmaks omalla kohdalla. Tuollainen K11 on varmasti halvimmasta päästä ylläpitää jos haluaa edullisesti (ja luotettavasti) liikkua paikasta toiseen.

Verothan lienevät halvemmat noilla uudemmilla hybridsnopikertakäyttöromupaskamuovilelu "autoilla" mutta sellaisen hinnalla saa Microja loppuiäksi.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

toukopouko

Verot pystyy tarkistaa trafin sivuilta ja vakuutukset pystyy kilpailuttaa aika monen vakuutusfirman sivuilta, ne kun riippuu asuinpaikasta,iästä yms historiasta
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

mies51

Tuo pienimoottorinen pieni auto lienee erittäin taloudellinen vaihtoehto.
Mutta sehän on pahassa ristiriidassa "poliitikkojen viljelemän totuuden kanssa". Heidän ehdotuksensahan on sähköauto, joka on päästötön, kun sähköä saa töpselistä. Muutama viikko sitten oli Helsingin Sanomissa joukko kirjoituksia sen puolesta. Minun vastinetta ei julkaistu. Se kertoi, kuinka sähköautojen lisääntyminen johtaisi huippukuormituksen lisääntymiseen ja sitä kautta kaikki Suomessa asujat maksaisivat sähkön kallistumisen. Puhumattakaan sähkön varastamisesta taloyhtiöiltä ja työnantajalta lämmitystolpista.

Shamsa

Siinä vaiheessa kun tänne pohjolaan saa sähköautoja missä toimintamatka on pakkasella pidempi kuin 200km, niin eiköhän ne sähköverkko-ongelmat ole saatu mietittyä.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

chery

Saatika sitten et paljonko jonkun sähköauton akkujen valmistaminen kuluttaa luonnonvaroja. Auton omistaminen varsinkin vanhan on suuri rikos tämän päivän Suomessa.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Mies

Eikä se sähkökään tyhjästä synny...saatikka se uuden auton tekeminen kokonaisuudessaan, miten paljon sekin luontoa kuluttaa.

Itse säästän luontoa ja ajan vanhoilla , kertakäyttöautot tuplaverolle perkeles!!!
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - elokuu 18, 2017, 13:20:20
Siinä vaiheessa kun tänne pohjolaan saa sähköautoja missä toimintamatka on pakkasella pidempi kuin 200km, niin eiköhän ne sähköverkko-ongelmat ole saatu mietittyä.

Ja koko asutun Suomen kattava riittävän tiheä latauspisteverkosto.
Plus latauspisteet työpaikoille, kotipihoille ja katujen varsille.

Meillä unohtui kokonaan se, että ENSIN pitää olla se infra.
Sitten PORKKANA ostaa, kuten esim Norjassa.
Ja vasta viimeisenä voidaan julistaa, minä vuonna ei saa myydä autoja, jotka käyttävät ainoastaan fossiilisia polttoaineita. Joka ei siis ole sama kuin täyssähköauto.

Sähköverkon kuormituksen piikit pystyy välttämään fiksulla latausjärjestelmällä. Ja itse asiassa toisin päin: piuhassa oleva sähköauto voi tasata verkon hetkellisiä piikkejä. Ihan nykytekniikkaa, kannattaa tutustua aiheeseen tarkemmin jos kiinnostaa. Ei IS, IL, eikä enää edes populistinen Hesari.

Se, mikä pitää silti kaikkien muistaa, on mistä nuo käytetyt autot oikein tulee. Se ysiseiska oli nimittäin ihkauusi 20 vuotta sitten. Silloin puolustettiin täyspeltistä 100A-Datsunia ja sen omistamista, kun muovinen Micra oli kallis ja moderni ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Mies

Niin se maailma muuttuu ja kertakäyttökulttuuri ottaa vallan.

Nykypäivänä kun ihmisiä koijataan ostamaan niitä ns trendikkäitä eko-juttuja , ei se ole niin yksinkertaista se luonnonvarojen säästäminen mitä luvataan jossain mainoksessa.
Kaikenkaikkiaan kuulostaa täysin järjettömältä ainakin omaan korvaan jo se että jonkin Uuden ostamalla pelastat maailman, eikö se teollisuus niitä päästöjä tehnytkään ja kaikki lukemattomat siihen liittyvät asiat?

No , tuhoon tuomittu tämä sivilisaatio on muutenkin ja parempi vaan. Kokoajan idiootimmaksi touhu menee.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - elokuu 18, 2017, 17:11:05


Ja koko asutun Suomen kattava riittävän tiheä latauspisteverkosto.
Plus latauspisteet työpaikoille, kotipihoille ja katujen varsille.

Meillä unohtui kokonaan se, että ENSIN pitää olla se infra.
Sitten PORKKANA ostaa, kuten esim Norjassa.

Mutta me ollaan suomessa ja Berner.  ::)

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

cedricfan

Ei uutta ostamalla pelasteta maailmaa.
Mutta jopa Kekkoslovakiamme autokannan pitäisi jo alkaa uudistua, kun niin monet vuodet on keski-ikä jo noussut.
Siinä samalla sitten laskee sekä kulutus että haitalliset päästöt mukavana kaupanpäällisenä.
Ja siinäpä ostatte sitä käytettyä, jollei noita uusia myydä. Ei ne uudet kertakäyttöisiä ole, itse asisassa päinvastoin.
Tai niinhän se on, että aina on syytetty uutta. Kärjetön sytytys, ruisku, katti jne kukin vuorollaan. Kaikki p*skaa moternia huuhaata joka ei kestä mitään ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

vnu84

Lainaus käyttäjältä: Mase - elokuu 17, 2017, 22:30:48
Tervehdys,
Mulla ois kiikarissa -97 mallin 1.0 Micra.
Kiinnostaisi tietää, paljonko sellaisessa on verot, vakuutukset ym.
Mä kurvaan tuollaisella 98-mallisella päivittäiset työmatkat, n. 132 km/pv. Neljässä päivässä (528 km) pensaa menee n. 32 litraa, eli aika tarkkaan 6 litraa/100 km. Jos vähän hurjastelee, menee 6,5 litraa/100 km, jos ajaa hyvin rauhallisesti, voi päästä 5,5 litraan/100 km. Tankin tilavuus 40 litraa, joten pitää tankata 4 työpäivän välein. Mulle on kertynyt vajaan 1,5 vuoden aikana jo yli 40 000 km.

Kuljettajanpuoleisen vetoakselin ulomman nivelen suojakumin vaihdoin kesäloman päätteeksi, kun viime vuonna katsastuksessa huomauttivat, että kumissa alkaa näkyä murtumia. Uusi maksoi Sparetolla SKF-merkkisenä alle 40 €. Halvempiakin oli tarjolla, mutta pitää kestää kilometrejä vielä jonkin aikaa, joten ostin kalliimman. Toinen puoli on vaihdettu jo edellisen omistajan aikana ja se näyttää vielä hyväkuntoiselta. Muuten auto on mennyt öljyn ja suodattimien sekä muutamien polttimoiden vaihdolla. Ruostetta ei ole käytännössä missään. Auto on ruostesuojattu uutena ensimmäisen omistajan toimesta ja toisen kerran 10 vuotta myöhemmin. Jakopää on ketjulla, joten siitä ei tarvitse murehtia. Ostin juuri Ebaystä täsmälleen alkuperäisen näköisen uuden Bosch-merkkisen laturin postikuluineen 109 €:lla (jokin hyllyyn unohtunut kappale, ei "tehdaskorjattu?), joten sen voisi pian vaihtaa, jotta luotettavuutta saisi varmisteltua. Boschin nimellä myytävä moniurahihna Ebayssä postikuluineen n. 15 €. En muista oliko auton papereissa mainintaa vesipumpun vaihdoista, mutta se taitaa pyöriä jakopäänketjun pyörittämänä, joten hieman hankalampi vaihdettava. Hintaa en ole selvittänyt.

Autossa kilometrejä takana nyt n. 136 000 km. Jos mitään yllättävää ei satu, ainakin saman verran vielä edessäkin.
Nissan Sunny B11 1983 2 kpl, 1984 2 kpl, Nissan Micra K10 1986 1 kpl, Nissan Micra K11 1998 1 kpl.

cedricfan

Vesipumppu pyörii apulaitehihnalla. Ja siitä harvinainen osa, että kertoo huonosta kunnostaan vuotamalla. Eli kun ei ole jakohihnaa, ei pumppua kannata vaihtaa huoltotyönä.
40 euroa vetoakselin suojakumista on ryöstö. Olkoon vaikka kenenkä laatikossa. Ja jos kestävintä olisi haettu, niin kumilaatuna se on ylivedettävässä mallissa. Tai Thermoplast, mutta se ei ole mukava asentaa.
Laturin alkuperäinen valmistaja on Bosch, joten kaikki tehdaskorjatut näyttävät Bosch-latureilta. Bosch on myös kunnostaja, eli silloin korjattua on vaikea erottaa ihkauudesta. Laturin pitkä Bosch-tuotekoodi sen vasta paljastaa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

vnu84

Se vajaa 40 € oli 27,43 €. Sisälsi kaikki tarvittavat osat ja voiteet.

https://spareto.com/products/vkjp-3047-drive-axle-bellows-kit

Vajaan 4 euron sarjojakin olisi ollut, mutta vähän epäilin niitä.

https://spareto.fi/t/vehicles/nissan/nissa-micra-ii-k11-1-dot-0-i-16v/vetopyorat/paljekumi

Toimituskuluja "ei tarvitse" täysimääräisesti huomioida, koska tilasin samalla vanhempaan K10 Micraan uudet etujarrulevyt, 10 €/kpl. Hinta näyttää nyt olevan 12 €.

https://spareto.com/products/c31070abe-brake-disc

Laturin suhteen mäkin olen jo pelkästään hinnan takia vahvasti varautunut siihen, että laturi on tehdaskunnostettu. Tuossa saman myyjän jäljellä olevat 2 samanlaista laturia.

http://www.ebay.com/itm/Lichtmaschine-65A-Nissan-Micra-K11-1-0-1-3-i-16V-/182527854948?hash=item2a7f820964:g:acoAAOSwoXRZkYnH

Laturi on vielä matkalla, mutta valokuvan perusteella laturin muoviseen päätykappaleeseen on ruiskupuristuksen yhteydessä puristunut Boschin nimi, joten sen päätykappaleen ainakin luulisi olevan aito. Samaisessa päätykappaleessa on silkkipainettuna kai valmistusviikko ja -vuosi 26/00, mutta jos latureita on ollut myynnissä 3 kpl, kuva ei välttämättä ole juuri ostamastani laturista. Jos laturi on tehdaskorjattu, alkuperäistä tekstiä tuskin on alettu hiomaan pois, mutta ei mulla tehdaskorjatuistakaan ole huonoja kokemuksia, joten kyllä korjattukin kelpaa.

Ilmoituksessa lukee kuntona "New other (see details)", mutta ainakaan mun silmiin ei osu tarkennusta, tarkoittaako tuo "other" tehdaskunnostettua. Luultavasti tarkoittaa, joten täsmennetään, että laturi ei ehkä ole uusi sanan varsinaisessa merkityksessä, vaikka se mun auton kannaltani onkin uusi, kunnostettuna "uutta vastaava".

Mutta ken elää, sen näkee (ensi viikolla).
Nissan Sunny B11 1983 2 kpl, 1984 2 kpl, Nissan Micra K10 1986 1 kpl, Nissan Micra K11 1998 1 kpl.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: vnu84 - elokuu 18, 2017, 22:53:32
Lainaus käyttäjältä: Mase - elokuu 17, 2017, 22:30:48
Tervehdys,
Mulla ois kiikarissa -97 mallin 1.0 Micra.
Kiinnostaisi tietää, paljonko sellaisessa on verot, vakuutukset ym.
Mä kurvaan tuollaisella 98-mallisella päivittäiset työmatkat, n. 132 km/pv. Neljässä päivässä (528 km) pensaa menee n. 32 litraa, eli aika tarkkaan 6 litraa/100 km. Jos vähän hurjastelee, menee 6,5 litraa/100 km, jos ajaa hyvin rauhallisesti, voi päästä 5,5 litraan/100 km. Tankin tilavuus 40 litraa, joten pitää tankata 4 työpäivän välein. Mulle on kertynyt vajaan 1,5 vuoden aikana jo yli 40 000 km.

...

Miten se noin "janoinen" on? Minun edellinen P10 Primera kulki samoilla kulutuksilla ja autossa oli kuitenkin isompi moottori ja painoa enemmän  :o
Ja aika tarkalleen 132km/pv on työmatka-ajot minullakin.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

vnu84

Huonoa pensaa? Kun tankkaan peräkkäin Teboilin kylmäasemalla, tankkiin menee yleensä n. 32 litraa. Olen ollut huomaavinani, että jos olen tankannut läheisellä Nesteen asemalla, ihan kuin seuraavalla kerralla tankkiin mahtuisi vähemmän, n. 30 litraa. Tähän vaikuttaa tietysti tankkausasento, millaisia ilmataskuja tankkiin jää. Nesteellä on yleensä pensa hieman kallimpaa, joten en ole ehkä koskaan tankannut kahta tai useampaa kertaa peräkkäin Nesteellä, eli tuo pienempi tankkausmäärä on havaittu seuraavalla Teboil-tankkauksella, joten varmempaa tietoa ei tankkauspaikan vaikutuksesta ole. Ehkä pitäisi testata tarkemmin. Pitää tietysti aina ajaa samalle mittarille ja samoinpäin, että ilmataskujen vaikutus tulee eliminoitua.

En ole tarkistanut mitä pensaa tähän pitäisi laittaa, mutta 95:lla olen ajanut.
Nissan Sunny B11 1983 2 kpl, 1984 2 kpl, Nissan Micra K10 1986 1 kpl, Nissan Micra K11 1998 1 kpl.

Shamsa

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - elokuu 18, 2017, 18:48:27
Ei uutta ostamalla pelasteta maailmaa.
Mutta jopa Kekkoslovakiamme autokannan pitäisi jo alkaa uudistua, kun niin monet vuodet on keski-ikä jo noussut.
Siinä samalla sitten laskee sekä kulutus että haitalliset päästöt mukavana kaupanpäällisenä.
Ja siinäpä ostatte sitä käytettyä, jollei noita uusia myydä. Ei ne uudet kertakäyttöisiä ole, itse asisassa päinvastoin.
Tai niinhän se on, että aina on syytetty uutta. Kärjetön sytytys, ruisku, katti jne kukin vuorollaan. Kaikki p*skaa moternia huuhaata joka ei kestä mitään ;D

Niin, pelotti itselläkin ostaa käytettynä tuo käyttöauton virkaa toimittava E46 commonrail dieseli. Bemun ekoja commonraileja, mutta 311tkm takana eikä moottorissa havaittavissa mitään vikaa.
Normaalit kuluvat osat tietenkin hajoaa.
Vähän on silti kokoajan pelko perseessä että koska losahtaa suutin ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

mies51

Eikös tuo 6 litraa sadalla ole ihan hyvä arvo, jos on vähintään parin tuhannen km tankkauskuiteista summattu arvo eikä mikään autokauppiaan mainos?
Itse asun Hesan ruuhkassa ja Almera N16 1.5 Sedanin 278000 km summa on 7,32L/100km. Pienimmillään lapin reissulla oon päässyt 5,5L , yleensä 6L kun on ollut vauhtia. Auris 1.2T pääsi myös 5,5 litraan lapin reissussa ja 19000km summa 6,35L/100km. Eli ei pidä paikkaansa CO2-päästöjen putoaminen 160 g:sta 112g:hen. Mutta Bernerille tärkeäähän ei olekaan todellinen päästöjen väheneminen vaan EU-etupenkin kilttinä oppilaana pysyminen! Tulee vain kovin kalliiksi vaalikarjalle, kun sitä sähköä tuottamaan tarvittava viides ydinvoimala ei valmistunutkaan 3 miljardilla, 4 vuodessa vaan maksaa yli 8 miljardia ja 14 vuotta.

NikookiN

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 19, 2017, 11:03:21
Lainaus käyttäjältä: vnu84 - elokuu 18, 2017, 22:53:32
Lainaus käyttäjältä: Mase - elokuu 17, 2017, 22:30:48
Tervehdys,
Mulla ois kiikarissa -97 mallin 1.0 Micra.
Kiinnostaisi tietää, paljonko sellaisessa on verot, vakuutukset ym.
Mä kurvaan tuollaisella 98-mallisella päivittäiset työmatkat, n. 132 km/pv. Neljässä päivässä (528 km) pensaa menee n. 32 litraa, eli aika tarkkaan 6 litraa/100 km. Jos vähän hurjastelee, menee 6,5 litraa/100 km, jos ajaa hyvin rauhallisesti, voi päästä 5,5 litraan/100 km. Tankin tilavuus 40 litraa, joten pitää tankata 4 työpäivän välein. Mulle on kertynyt vajaan 1,5 vuoden aikana jo yli 40 000 km.

...

Miten se noin "janoinen" on? Minun edellinen P10 Primera kulki samoilla kulutuksilla ja autossa oli kuitenkin isompi moottori ja painoa enemmän  :o
Ja aika tarkalleen 132km/pv on työmatka-ajot minullakin.

Samoja kokemuksia P10:stä. Se meni aika vähällä, jos oikein halus nätisti mennä, varmaan 5 litranen riitti sadalle. Mutta muistelisin äipän Micrasta vm -92 tai -93, että meni 6 tai alle sadalle, vaikka tuntui että eihän se paljon voi viedä. Tosin vaikuttaa tuohon aika moni asia. Kaupunki taksat on sitten erikseen.

Mutta onhan tuo näppärä huoltaa, melkein käsillä ympäri ylettää  ;). Halpoja ja halpoja osia, mutta aika yksinkertanen. Eipä paljon muuta kun öljyä, suodattimia ja polttimoita. Noilla pääsee pitkälle. Ostettaessa ruostesuojasin, kaikki perusjutut vaihtoon ja jarrut auki. Siitä eteenpäin katsuri aina leiman paperiin kirjotellu.
Nissan Primera 2.0 GT -98, VW Transporter T4 2.4d -02 (pitkä)
Toyota Carina II 1.6 -92 (entinen)
Nissan Primera 1.6 -92 (entinen)

Alppuu

Ei katsastuksessa ole leimoja saanut ainakaan kymmeneen vuoteen...
Jostain on jäänyt mieleen, että jos vaihtaa 1.3 nokka-akselit, tulee jo siitä lisää menohaluja (mutuna tämä).

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

StanLaurel

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - elokuu 19, 2017, 14:13:06
Ei katsastuksessa ole leimoja saanut ainakaan kymmeneen vuoteen...
Jostain on jäänyt mieleen, että jos vaihtaa 1.3 nokka-akselit, tulee jo siitä lisää menohaluja (mutuna tämä).

Niin tai unohtaa ne litraset ja ostaa samantien ykskolmosen, enemmän tehoa (ja varusteita) eikä taida kuluttaa sen enempää.
Jos pitää oikein halvalla päästä niin ostaa dieselin (ja leimaa pakettiautoksi) se vie maksimissaan vitosen satasella.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: vnu84 - elokuu 19, 2017, 10:49:00
Se vajaa 40 € oli 27,43 €. Sisälsi kaikki tarvittavat osat ja voiteet.

https://spareto.com/products/vkjp-3047-drive-axle-bellows-kit

Vajaan 4 euron sarjojakin olisi ollut, mutta vähän epäilin niitä.

https://spareto.fi/t/vehicles/nissan/nissa-micra-ii-k11-1-dot-0-i-16v/vetopyorat/paljekumi

Toimituskuluja "ei tarvitse" täysimääräisesti huomioida, koska tilasin samalla vanhempaan K10 Micraan uudet etujarrulevyt, 10 €/kpl. Hinta näyttää nyt olevan 12 €.

https://spareto.com/products/c31070abe-brake-disc

Laturin suhteen mäkin olen jo pelkästään hinnan takia vahvasti varautunut siihen, että laturi on tehdaskunnostettu. Tuossa saman myyjän jäljellä olevat 2 samanlaista laturia.

http://www.ebay.com/itm/Lichtmaschine-65A-Nissan-Micra-K11-1-0-1-3-i-16V-/182527854948?hash=item2a7f820964:g:acoAAOSwoXRZkYnH

Laturi on vielä matkalla, mutta valokuvan perusteella laturin muoviseen päätykappaleeseen on ruiskupuristuksen yhteydessä puristunut Boschin nimi, joten sen päätykappaleen ainakin luulisi olevan aito. Samaisessa päätykappaleessa on silkkipainettuna kai valmistusviikko ja -vuosi 26/00, mutta jos latureita on ollut myynnissä 3 kpl, kuva ei välttämättä ole juuri ostamastani laturista. Jos laturi on tehdaskorjattu, alkuperäistä tekstiä tuskin on alettu hiomaan pois, mutta ei mulla tehdaskorjatuistakaan ole huonoja kokemuksia, joten kyllä korjattukin kelpaa.

Ilmoituksessa lukee kuntona "New other (see details)", mutta ainakaan mun silmiin ei osu tarkennusta, tarkoittaako tuo "other" tehdaskunnostettua. Luultavasti tarkoittaa, joten täsmennetään, että laturi ei ehkä ole uusi sanan varsinaisessa merkityksessä, vaikka se mun auton kannaltani onkin uusi, kunnostettuna "uutta vastaava".

Mutta ken elää, sen näkee (ensi viikolla).

Sama SKF-suojakumi on suomalaisessa kivijalassa samaa hintaluokkaa, tinkaamisella alle.
Verkkokaupoissa puoleen hintaan.
Se kestävämpi ns ylivedettävä malli VKJP 01001 alle kympin verkkokaupoissa.

Laturi "Herstellernummer:    441120739175" ja sama myyjä kauppaa toisessa ilmoituksessaan tuolla samalla toimittajanumerolla samaa laturia "Markenlos" eli merkitön. Tuo toimittajanumero ei ole suinkaan Boschin numero, mutta jonkun muun kunnostama se on.
Eikä kunnostuksessa viilailla pois alkueräisiä merkintöjä, miksi niin edes tehtäisi?
Ja miten niin aito tai epäaito? Ei se Boschin laturi muutu muuksi korjaa sen sitten vaikka Erkki-setä. Jollekin voi olla lisäarvoa sillä, korjaako Bosch-osan vaikkapa Bosch. Mutta näkemättä sisälle on melkoisen mahdotonta sanoa, mitä palikoita kunnostuksessa on vaihdettu, ja kenen tekemiin.
Yleensä ns tunnetut tehdaskorjaajat kuitenkin mainostetaan, koska ne antaa ostajalle lisäarvoa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Ptlepha

Kyllä sillä litrasella alle kuuden litran pääsee helpolla jollei ihan kaupunkipyörittelyä ole. Vitosen pintaan menee facelifti kaheksankympin matkavauhdilla kevyellä kuormalla. Litrasen tehonpuute ilmenee lähinnä kärry perässä, muuten menee siinä missä isommatkin, toki kaasunkäyttö kiihdytyksissä on opeteltava uusiksi, kyllä twincam kierrosta kestää...  ;)


Ruosteettoman yksilön kun löytää niin siitä on hyvä lähteä, tosin niin ruosteettomat lienevät jo vähissä ettei etukehikon alapalkkia joudu uusimaan. Tosin koko kehikon saa kuudella kympillä ja sen vaihtaa illassa - parissa, itse kiinnitin uuden pulttaamalla vaikka alunperin pistehitsaten onkin..

Muutenkin remppojen suhteen todella helppo ja halpa, kaikki on käsillä. Vastavuoroisesti osakierto on hieman nopeampaa kuin isommissa kulkineissa. Vaihteiston öljy kannattaa vaihtaa ja sen määrää tarkkailla silloin tällöin; itsellä porsi vitonen öljynpuutteen takia alle 200 tuhannen (kuntoon laitettiin, 200e oli uuden laatikon hinta ja joku 8 tuntia meni vaihdossa kaverin kanssa kun kumpikaan ei ollut laatikkoa ikuna irroittanut. Toki kytkinkin laitettiin sitten samalla).

Alustan ollessa kunnossa on kyllä kokoluokka huomioiden todella vakaa menijä, sen sijaan väljillä nivelillä ja olemattomilla iskareilla aivan kauhea.

vnu84

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - elokuu 19, 2017, 18:06:10Laturi "Herstellernummer:    441120739175" ja sama myyjä kauppaa toisessa ilmoituksessaan tuolla samalla toimittajanumerolla samaa laturia "Markenlos" eli merkitön.
Tuolla numerolla mä en löydä kuin yhden ilmoituksen ja se on sama, jolta minä laturin ostin. Siis latureita oli myynnissä 3, nyt 2 jäljellä. "Markenlos":iä en näe missään. Mistä Ebaystä katsoit?

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - elokuu 19, 2017, 18:06:10Ja miten niin aito tai epäaito? Ei se Boschin laturi muutu muuksi korjaa sen sitten vaikka Erkki-setä. Jollekin voi olla lisäarvoa sillä, korjaako Bosch-osan vaikkapa Bosch.
Historiallisista syistä johtuen en halua Lucasta. Jos alkuperäinen olisi Lucas, pitäisi etsiä joku muu, joka menisi vähimmällä työllä vanhan paikalle. Jotta liittimien tai muun asennuksen kanssa ei tarvitse säätää, helpointa hankkia samanlainen, kuin siinä nytkin on, siis Bosch. Näin K11:een kaupattavan latureita, joissa kaapelit olivat lattaliittimillä. Helpointa asentaa laturi, jossa kaapelit ovat ruuviliitoksella, kuten alkuperäisessäkin.
Nissan Sunny B11 1983 2 kpl, 1984 2 kpl, Nissan Micra K10 1986 1 kpl, Nissan Micra K11 1998 1 kpl.

cedricfan

Laitapa tuo numero googleen ;)
Ei Boschista tule Lucasta vaikka sen laittaisi Lucas-laatikkoon...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Whee

#25
-

vnu84

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - elokuu 20, 2017, 09:25:30
Laitapa tuo numero googleen
Kokeilin jo aiemmin Googlella, mutta sillä kertaa ei osunut silmään. Nyt tuli heti. Ehkä edelliskerralla tuli sittenkin näppäilyvirhe ja siksi en löytänyt.
Nissan Sunny B11 1983 2 kpl, 1984 2 kpl, Nissan Micra K10 1986 1 kpl, Nissan Micra K11 1998 1 kpl.

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: Whee - elokuu 20, 2017, 09:55:35
Lainaus käyttäjältä: mies51 - elokuu 19, 2017, 12:40:02
Eikös tuo 6 litraa sadalla ole ihan hyvä arvo, jos on vähintään parin tuhannen km tankkauskuiteista summattu arvo eikä mikään autokauppiaan mainos?
Itse asun Hesan ruuhkassa ja Almera N16 1.5 Sedanin 278000 km summa on 7,32L/100km. Pienimmillään lapin reissulla oon päässyt 5,5L , yleensä 6L kun on ollut vauhtia. Auris 1.2T pääsi myös 5,5 litraan lapin reissussa ja 19000km summa 6,35L/100km. Eli ei pidä paikkaansa CO2-päästöjen putoaminen 160 g:sta 112g:hen. Mutta Bernerille tärkeäähän ei olekaan todellinen päästöjen väheneminen vaan EU-etupenkin kilttinä oppilaana pysyminen! Tulee vain kovin kalliiksi vaalikarjalle, kun sitä sähköä tuottamaan tarvittava viides ydinvoimala ei valmistunutkaan 3 miljardilla, 4 vuodessa vaan maksaa yli 8 miljardia ja 14 vuotta.
Vähän offia. Nykyautojen päästölukemia ei kannata kauheasti tuijotella, sillä tuo nykyinen mittausmenetelmä suosii downsizing moottoreita. Valmistajan ilmoittamat ja mitatut todelliset päästöt poikkeavat peräti 30%. Eli tuo Auriksen 112g on todellisuudessa lähempänä 145g. Ensi vuonna myytäviin autoihin tulee uuden todenmukaisemman mittaustavan mukaan mitatut päästöarvot, kun tämä poistuva nykyjärjestelmä taisi olla peräisin 70-luvulta.

Mutta päästöpohjainen verotus ei muutu. Siinä oli vissiin joku siirtymäaika?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Se CO2 lukema ei ole sitten suoraan verrannollinen litrakulutukseen..
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

cedricfan

Jep. Mutta auttaa hieman kun vertailee autoja toisiinsa. Tosin kannattaa katsoa ennemmin kaupunki ja maantie lukemia erikseen kuin yhdistettyä lukemaa. Tuossa Korean taksissakin laski uuteen malliin yhdistetty, kun uusi DCT laski kaupunkilukemaa paljon. Käytännössä, kun kilsat tulee tien päällä, jää ero mitättömäksi.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV