Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

L18+3n71b ongelmaa

Aloittaja Zam1z, elokuu 15, 2017, 23:49:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Zam1z

Terve.
Itsellä on siis 810, eli l18 ja 3N71B laatikko.
Loota tuntuu toimivan vauhdissa, mutta parkissa ja hitaammassa vauhdissa heittelee vapaalle. Tuntui myös luistavan jonkin verran.
Vaihteisto "kuuleman" mukaan toimi hyvin, ennen kuin auto jäi seisomaan noin vuonna 2002. Tällä välillä(02-17) on korkeintaan 40km tullut ajettua hyvin satunnaisesti, paitsi nyt viimeaikoina projektin tultua lähes valmiiksi. Öljyt olen kertaalleen vaihtanut, onko jotain muita mihin pitäisi kiinnittää huomiota tuossa laatikossa?
Lisäksi, onko mahdollista että tuo laatikolta imusarjaan tuleva alipaine(?) putki vaikuttaisi auton käyntiin, tai savutukseen?

matti.l

Laatikolta tuleva imuputki voi todellakin vaikuttaa savutukseen ,koska se tulee alipaine modulaattorilta missä on kalvo ja sen takana laatikon öljyt,
Muihin oireisiin en osaa sanoa,saataa olla käyttämättömyyttäkin,joka korjaantuu ajolla.laatikkoon ei sitten kannata mitään synteettistä litkuu laittaa,kun ei sellasta ollu kun laatikko suunniteltiin ja tehtiin.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Shamsa

Miksei sinne saisi laittaa synteettistä?
Kunhan oikealla viskositeetilla ja ei mitään GL5 peräöljyä laita ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Zam1z

Juu, öljyt on ihan suositusten mukaiset  8)
Pitää viikonloppuna jatkaa tutkimuksia. Mikäs olisi helpoin tapa tarkistaa tuo modulaattorin toimivuus?

matti.l

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - elokuu 16, 2017, 08:06:58
Miksei sinne saisi laittaa synteettistä?
Kunhan oikealla viskositeetilla ja ei mitään GL5 peräöljyä laita ;D
Se synteettinen on  liukkaampaa.ainakin turbotetussa laurellissa huomasi että laatikko luisti enemmän.jenkkilaatikotkin pelaa paremmin sillä öljyllä missä oli valaanrasvaa.voit toki laittaa omaan automaattiisi vaikka GL4 luokituksen öljyä niin huomaat selkeän eron perinteiseen automaattiloota öljyyn verraten.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

matti.l

Lainaus käyttäjältä: Zam1z - elokuu 16, 2017, 22:36:34
Juu, öljyt on ihan suositusten mukaiset  8)
Pitää viikonloppuna jatkaa tutkimuksia. Mikäs olisi helpoin tapa tarkistaa tuo modulaattorin toimivuus?
Ottaa letkun irti ja kattoo ettei ole öljynen.tai väliin kirkasta letkua niin näkee meneekö punasta öljyy.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Shamsa

Ohhoh, pöljä luulin että puhuttiin manuaalista ;D pahoittelut.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

cedricfan

Valaanrasva:
http://www.lubegard.com/lxe.aspx
Ei ole siis ihan vähään aikaan ollut missään ATF'ssä enää...
Siitä korviketta jos valaanrasvaan uskoo:
http://www.lubegard.com/C-110/Transmission
Ja ei tarvi ostaa kaukaa, saa ihan Piispanristiltä:
http://www.jntrading.fi/
Voi sitten samalla kysellä Juhalta, joka on ollut automaattien kanssa tekemisissä työnsä puolesta jo kauan, että miten nuo eri ATF't oikeesti menee.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Zam1z

Nostelen tätäkin, jos joku painii joskus samojen ongelmien kanssa.
Tuntui olevan siis kummassakin vikaa, laatikossa ja kaasarissa. Jenkeistä tuli uusi kaasari, jonka ansiosta loppui tuo moottorin itsensä tuottama tupruttelu ja huonohko tyhjäkäynti.
Laatikkoon vaihtelin öljyjä, ei tuntunut paranevan ja vaikutti että vuotaisi jostain. Noh, laatikko sitten pääsi liian kuivana käymään, onneksi vain muutaman metrin verran. Tämän episodin jälkeen täytin laatikon ja ilman mitään syytä se alkoi toimia(savutusta lukuunottamatta). Ei heittele vapaalle, vaihtaa pehmeästi jne. Enkä sitä mystistä öljyvuotoakaan löytänyt koskaan, eikä se enää ole vuotanutkaan.
Viimeinen vika on nyt paikannettu tuohon modulaattoriin. Jahka saan sen uusittua, päivitän tännekkin jotta olisiko ongelmat viimein selätetty. 8)