Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Almera tukehtuu

Aloittaja Raven, heinäkuu 21, 2017, 12:49:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Raven

Eli Allu tukehtuu ku kierrokset nousi yli 3000. Nyt laskenu jo noin 2000 yli mennessä. Ajoneuvo kakoo ja nykii eikä taho oikein löytyä voimaa liikkumiseen.

Vika koodi ilmoittaa kampiakselin asento tunnistinta ja sehän käsittäkseni vähän suuntaa diaknoosia jakoketjun suuntaan.

Kysymyksinä onkin nyt, et voiko vika olla oikeasti muuallaki ja millä varmuudella. Jostaki luin, et oli kettingin vaihtanu, mutvika korjaantu vasta kun oli vaihtananu tukkeutuneen katin. Ei välttämättä 2000 vm. N16 1,5l Almeraan jaksais alkaa ketjua vaihdattamaan, kun kustannukset nousee äkkiä kulkineen arvon tasolle.

Toinen kysymys on, et mistä tuollaisen ketjun saa halvalla ja mistä voin olla varma, että se sopii kyseiseen vekottimeen? Jos vaikka koittas vaihtaa sen ite... kuhan kustannukset pysyy järkevällä tasolla.

Alppuu

Ketjun ja kiristimen sai esille kun vähän koppaa raottaa?
Paljonko mittarissa?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Datsuuna

Likainen ilmamäärämittari vois aiheuttaa samankaltaisia oireita
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Raven

#3
Miten tämän viestin saa poistettua?

Raven

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - heinäkuu 21, 2017, 13:50:08
Ketjun ja kiristimen sai esille kun vähän koppaa raottaa?
Paljonko mittarissa?
250 tuhatta mittarissa, mutta ketju muka vaihdettu jo 180 tuhannen kohalla. Tiedä sitten millä lailla...

Raven

Lainaus käyttäjältä: Datsuuna - heinäkuu 21, 2017, 14:38:15
Likainen ilmamäärämittari vois aiheuttaa samankaltaisia oireita
Sitä olen kyllä yrittäny putsailla, mutta vois kokeilla tällekki kesää ku purkki löytyy kaapista.

Alppuu

#6
Samallahan sitä kattoo tulpat ja ilmansuodattimen.
Olikohan se juuri esikatti joita on mennyt.
Muistellaan vielä, että joissakin on kaksi kattia, toisissa yksi..



When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Alppuu

Mutta miten kampiakselin asento tunnistin liittyy tähän kaikkeen?
Eli katsomaan paljonko kiristin on ulkona. :)
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Raven

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - heinäkuu 21, 2017, 20:13:08
Mutta miten kampiakselin asento tunnistin liittyy tähän kaikkeen?
Eli katsomaan paljonko kiristin on ulkona. :)
No kun ei käy kunnolla/oikein moottorivalo palaa koko ajan. Vikakoodi ilmoittaa ainoaksi viaksi juuri kyseisen anturin.

Varmaanki tämä kiristimen tuijotus on vielä edessä. Ku vain tietäs jostaki jotaki....

mies51

Kiristimen näkee, kun ottaa pois venttiilikopan kannen ja jakopään ylemmän kannen. Jos auto on v.2000 N16 1.5 tai 1.8, niin sellainen jakoketjusarja, joka ei sisällä muuttuvaa imuventtiilien ajoitusta. Mutta vaihdettava koko sarja eli sekä ketju että ketjupyörät ym.
Tuo tukkoisuus, epäilen, että vika on jossain muussa kuin ketjussa. Minulla 277000km ajettu 1.5, kiristin ulkona jo yli 12mm, mutta kulkee hyvin alkuperäisillä osilla.

mies51

Tukkoisuus on todennäköisesti esiKATin syytä. Siis heti pakosarjan jälkeen oleva pönttö. Minulla meni jotain 160000km ajettuna ihan tukkoon.

Raven

Lainaus käyttäjältä: mies51 - heinäkuu 22, 2017, 19:43:41
Tukkoisuus on todennäköisesti esiKATin syytä. Siis heti pakosarjan jälkeen oleva pönttö. Minulla meni jotain 160000km ajettuna ihan tukkoon.
Saako tuo katti vika myös kierrokset hyppimään noin 300-800 kierrosta ja välillä käymään kuin kolmella? Sellaistakin on ilmennyt...

Raven

Lainaus käyttäjältä: mies51 - heinäkuu 22, 2017, 11:34:52
Kiristimen näkee, kun ottaa pois venttiilikopan kannen ja jakopään ylemmän kannen. Jos auto on v.2000 N16 1.5 tai 1.8, niin sellainen jakoketjusarja, joka ei sisällä muuttuvaa imuventtiilien ajoitusta. Mutta vaihdettava koko sarja eli sekä ketju että ketjupyörät ym.
Tuo tukkoisuus, epäilen, että vika on jossain muussa kuin ketjussa. Minulla 277000km ajettu 1.5, kiristin ulkona jo yli 12mm, mutta kulkee hyvin alkuperäisillä osilla.
No en tiiä onku tuo se kiristin, mut minusta se kovin sellaiselta vaikuttaa....

https://www.dropbox.com/s/vgwl4b2vwtgxhmp/IMG_20170726_163222.jpg?dl=0
(Toivottavasti linkki toimii)

Tero-75

Lainaus käyttäjältä: Raven - heinäkuu 26, 2017, 17:32:53
Lainaus käyttäjältä: mies51 - heinäkuu 22, 2017, 11:34:52
Kiristimen näkee, kun ottaa pois venttiilikopan kannen ja jakopään ylemmän kannen. Jos auto on v.2000 N16 1.5 tai 1.8, niin sellainen jakoketjusarja, joka ei sisällä muuttuvaa imuventtiilien ajoitusta. Mutta vaihdettava koko sarja eli sekä ketju että ketjupyörät ym.
Tuo tukkoisuus, epäilen, että vika on jossain muussa kuin ketjussa. Minulla 277000km ajettu 1.5, kiristin ulkona jo yli 12mm, mutta kulkee hyvin alkuperäisillä osilla.
No en tiiä onku tuo se kiristin, mut minusta se kovin sellaiselta vaikuttaa....

https://www.dropbox.com/s/vgwl4b2vwtgxhmp/IMG_20170726_163222.jpg?dl=0
(Toivottavasti linkki toimii)
Kyllä tuo on se kiristin ja aika reilusti näyttää jo olevan ulkona.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Raven

Lainaus käyttäjältä: Tero-75 - heinäkuu 26, 2017, 18:46:40
Lainaus käyttäjältä: Raven - heinäkuu 26, 2017, 17:32:53
Lainaus käyttäjältä: mies51 - heinäkuu 22, 2017, 11:34:52
Kiristimen näkee, kun ottaa pois venttiilikopan kannen ja jakopään ylemmän kannen. Jos auto on v.2000 N16 1.5 tai 1.8, niin sellainen jakoketjusarja, joka ei sisällä muuttuvaa imuventtiilien ajoitusta. Mutta vaihdettava koko sarja eli sekä ketju että ketjupyörät ym.
Tuo tukkoisuus, epäilen, että vika on jossain muussa kuin ketjussa. Minulla 277000km ajettu 1.5, kiristin ulkona jo yli 12mm, mutta kulkee hyvin alkuperäisillä osilla.
No en tiiä onku tuo se kiristin, mut minusta se kovin sellaiselta vaikuttaa....

https://www.dropbox.com/s/vgwl4b2vwtgxhmp/IMG_20170726_163222.jpg?dl=0
(Toivottavasti linkki toimii)
Kyllä tuo on se kiristin ja aika reilusti näyttää jo olevan ulkona.
Eli kettinki vaihtoon.... huoh

Alppuu

Jotkut on laskenut noita hampaita montako on ulkona.
12 kpl tuosta laskin.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Raven

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - heinäkuu 26, 2017, 20:36:53
Jotkut on laskenut noita hampaita montako on ulkona.
12 kpl tuosta laskin.
Onko se sitten paljon vai vähän? Ite oon tottunu, et kettinkiä ei tarvi vaihtaa.

mies51

Oletko katsonut suorasytytyspuolat? Onko jonkun puolan alapäässä kosteutta ja vihreää möhnää, jos käy kolmella?

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: Raven - heinäkuu 26, 2017, 21:56:42
Onko se sitten paljon vai vähän? Ite oon tottunu, et kettinkiä ei tarvi vaihtaa.
Kyllähän tuo on jo reippaasti "venynyt".

Ja juu, eipä noita kettinkejä ole läheskään niin yleisesti tarvinnut vaihdella ennen vuosituhannen vaihdetta. Nykyään melkeinpä ihan sama mikä merkki, niin ketjut on kulutustavaraa, oli auto sitten Saksasta tai Japanista tai mistälie. Nissanilla ekat ketjuvammaiset koneet juurikin nuo QG-sarjalaiset.

Raven

Lainaus käyttäjältä: Nugetti - heinäkuu 27, 2017, 11:22:34
Lainaus käyttäjältä: Raven - heinäkuu 26, 2017, 21:56:42
Onko se sitten paljon vai vähän? Ite oon tottunu, et kettinkiä ei tarvi vaihtaa.
Kyllähän tuo on jo reippaasti "venynyt".

Ja juu, eipä noita kettinkejä ole läheskään niin yleisesti tarvinnut vaihdella ennen vuosituhannen vaihdetta. Nykyään melkeinpä ihan sama mikä merkki, niin ketjut on kulutustavaraa, oli auto sitten Saksasta tai Japanista tai mistälie. Nissanilla ekat ketjuvammaiset koneet juurikin nuo QG-sarjalaiset.
Minkähänlainen homma tuo on sit vaihtaa? En oo ennen mokomaa hommaa tehny, mut ei mulla nyt ihan minne sattuu työkalut kuitenkaan tipahtele ja varmaan saisinki jotenkuten vaihettua, kuhan vaan sais varmuutta alottaa. Osat oisin ehkä pitkin hampain valmis maksamaan varsinki jos jostaki EBAY:ä sais halvalla, mut työstä se vähintään 500e ei enää oikein kiihota, ku kulkineen arvo on kuitenkin sen alle 1000e luokkaa...

mertsi1

Lainaus käyttäjältä: Raven
Onko se sitten paljon vai vähän? Ite oon tottunu, et kettinkiä ei tarvi vaihtaa.

Jakoketjun vaihtamattomuus tarkoittaa käytännössä auton elinikää ja ainoastaan niitä vanhan liiton moottoreita. Noissa 1.5 ja 1.8 moottoreissa eli 2000 ja uudemmissa saa ketjun vaihtaa usein jo 120tkm jälkeen. Kertoo jotain laadusta... :D

chery

Lainaus käyttäjältä: mertsi1 - elokuu 18, 2017, 18:30:35
Lainaus käyttäjältä: Raven
Onko se sitten paljon vai vähän? Ite oon tottunu, et kettinkiä ei tarvi vaihtaa.

Jakoketjun vaihtamattomuus tarkoittaa käytännössä auton elinikää ja ainoastaan niitä vanhan liiton moottoreita. Noissa 1.5 ja 1.8 moottoreissa eli 2000 ja uudemmissa saa ketjun vaihtaa usein jo 120tkm jälkeen. Kertoo jotain laadusta... :D
Taattua Britti laatua  ;D
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04