Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Micra K10 vm. 1991

Aloittaja Micra1991, heinäkuu 19, 2017, 20:48:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Micra1991

Ajattelin vain kehua vanhaa Micraamme.  ;) Aika vähän sillä ajetaan, muutama tuhat km vuodessa. Mutta seitsemäs vuosi sillä meillä menossa ja seitsemättä kertaa käytin tänään leimalla. Aina ilman huomautuksia on leima tullut. Viime talvena oli puoli vuotta lumihangessa käyttämättä, naisihmisen huonossa hoidossa. Keväällä pärähti apuvirralla hyvin käyntiin. Sen jälkeen se varastettiin ja oli muutaman viikon kadoksissa. Mutta tänään taas Micra kotona ja tuore leima paperissa!  :) Pientä tuunaamista ja puunaamista, ja mukava tehdä kauppamatkoja, tai kyläreissuja!  8)

Micra1991

Jatkan tätä mainiota aloitusta!  ::)

Ennakoin tulevaa katsastusta, joka on ajankohtainen joskus alkukesällä. Nyt vaihdan kesärenkaita, ja ajattelin samalla puhdistaa takajarrukengät. Taitaa olla rummut auki Micrassa ensimmäistä kertaa nyt. Kilometrejä pian 210tkm. Pintaa on vielä ihan hyvin jäljellä, eli puhdistus ja kevyt karhennus sitten. Mikä aine on sopiva jarrujen puhdistukseen? Ehkä Masinoli? Vai ajanko sata kilometriä Biltemaan katsomaan jotain jarrujen puhdistajaa?
Etujarrusylinterit täytyy myös herkistellä, niin taas pääsee vuoden verran huolettomasti eteenpäin.  8)


cedricfan

No mitäs sieltä pitäisi puhdistaa? Rasvaa? Jarrukliineri. Pölyä? Paineilmaa, harjaa, ja hengityssuojain. Kuivat puhtaat kengät ja rummut ei tarvi mitään. Mekanismit voitelua, eikä liikaa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Micra1991

Joo, teräsharjaa, hiekkapaperia ja paineilmaa olen aina käyttänyt, kun noita olen puhdistanut. Joskus kuulee puhuttavan jarrujen puhdistusaineista, mutta lienevät turhakkeita nekin? Rasvaa ei ole jarruissa, niinkuin ei kuulukaan olla.
Eli sateen tauottua jatkan jarruremppaa...!  ;)

Alppuu

Brakecleanereilla (jarrujen puhdistusaineet) puhdistetaan yleensä rasvoja, esim. jarrulevyt ja rasvaista likaa.. se on sellainen nopeasti haihtuva liuotin.

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: micra1991 - huhtikuu 15, 2018, 16:50:33
Joo, teräsharjaa, hiekkapaperia ja paineilmaa olen aina käyttänyt, kun noita olen puhdistanut. Joskus kuulee puhuttavan jarrujen puhdistusaineista, mutta lienevät turhakkeita nekin? Rasvaa ei ole jarruissa, niinkuin ei kuulukaan olla.

Uusissa levyissä/rummuissa on usein suojarasva, joka pitää saada pois. Myös siinä asennustyössä tuppaa saamaan rasvaisia jälkiä levyihin, jotka pitää saada pois. Mutta eipä tosiaan sitä muuten tarvi. Ja jos kitkapinnoilla on rasvaa tai jarrunestettä, niin ei sitä yleensä sieltä enää pois saa millään kliinerillä suihkaisemalla.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV