Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

X-trail 2011 2.0 dCi kierrokset vain 3000??

Aloittaja Valesähkäri, heinäkuu 06, 2017, 00:32:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Valesähkäri

Helou! Osaako joku sanoa mikä vika kun hetken ajon jälkeen "tehot häviää"? Auto ei kiihdy mihinkään ja kierrokset ei nouse yli kolmen tonnin.
Kyseessä vuoden 2011 2.0 litran dieselkone, manuaali laatikolla. Ajettu 190tkm.

Auto on liikkeessä myynnissä ja kävin sen koeajamassa mutta hämmästyin asiaa suuresti. Alussa tosi pirteä ja vaikutti hyvältä mutta koeajossa piti lähteä ohittamaan mutta eipäs onnistunutkaan.
Sammutin koneen, odotin hetken, käynnistin uudelleen. Hyvin starttasi ja taas toimi hienosti hetken. Sitten taas tehot pois.
Myyjä ei tiennyt asiasta mitään mutta lupasi selvitellä.

Vikavaloista en osaa sanoa kun en X-trailin kojelautaa tiedä mutta mitään kirkasta moottorinkuvaketta ei ainakaan syttynyt.

Onko joku x-trailin tyyppivika? Saako kuntoon?

...vai kannattaako kaupat unohtaa?

kiitos jos jaksatte jelpata.

Jarski61

#1
Veikkaan ilmamassatunnistin paskanen. Anturi ulos ja cleanerilla puhtaaksi.Omassa oli juurikin tuo oire.
T Jarski
Juu lisätään että saattaa olla joku suutin pimeä-

Whee

#2
-

Valesähkäri

Lainaus käyttäjältä: Whee - heinäkuu 06, 2017, 09:42:30
Jos auto kiinnostaa ja se on vielä liikkeellä myynnissä niin ei muutakuin sovit liikkeen kanssa, että auto laitetaan kuntoon ennnen ostoa.

Juu, Myyjähän sanoi heti että asia selvitetään ja sitten vasta myydään kunnossa oleva auto. Toki myös sanoi korjauksen nostavan hintaakin.
Nousi vaan itsellä karvat välittömästi pystyyn kun olen ajellut autolla (pösöllä) josta koko talvi meni merkkiliikkeellä etsiessä vikaa miksi auto sammuu ajosta. Ja koko talven aikana vikaa eivät löytäneet. Kesän tullen vika poistui mutta pitkiä aikoja sai talvella ajella hätäkäyttötilassa vian selvityksen aikana ja silloin juuri kierrokset ei nousseet yli kolmen tonnin ja max vauhti oli 95km/

Liike jossa X-trail on nyt myynnissä ei ole nissanin merkkiliike ja heti epäluulo iski että yrittävätkö itse rääpiä jotain että saavat auton kaupaks ja sitten se alkaa minulla temppuilemaan.

Siksi täällä vähän kyselenkin että onko auton käyttäjillä tietoa viasta ja että onko yleinen vika. Sais tietoa sitten korjaajille eli auton kuntoon.

Sillä sit jos aletaan vaihteleen osia anturi kerrallaan ja kokeileen auttoiko, niin aikaa palaa ja harmittaa.  Jostain luin että kiihtyvyysongelma voisi johtua myös jakopäästä ja sen korjaus ei kai ole halpa.

Mutta kiitos vastaajille ja odotellaan. Otetaan edelleen ehdotuksia vastaan.

(Ehkä olen myös vainoharhainen)  ::)

Jarski61

No ei sen korjauksen hintaa pitäis mihinkään nostaa! Tai osta auto ja korjuuta sitten myyjän piikkiin:)
T Jarski

Jonttula

Jos on kyseessä joku "jobbari" niin antaisin itse olla. "Joo kyllä tää myydään paskana tähän hintaan, korjaus nostaa sitten hintaa" Siis mitä vit..? Eli ovat jo valmiiksi hinnoitelleet sen "rikkinäisenä", mutta eivät ajatelleet mainita jos et koeajossa huomaisi?!

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Valesähkäri - heinäkuu 06, 2017, 10:15:13
Lainaus käyttäjältä: Whee - heinäkuu 06, 2017, 09:42:30
Jos auto kiinnostaa ja se on vielä liikkeellä myynnissä niin ei muutakuin sovit liikkeen kanssa, että auto laitetaan kuntoon ennnen ostoa.

Juu, Myyjähän sanoi heti että asia selvitetään ja sitten vasta myydään kunnossa oleva auto. Toki myös sanoi korjauksen nostavan hintaakin.
Nousi vaan itsellä karvat välittömästi pystyyn kun olen ajellut autolla (pösöllä) josta koko talvi meni merkkiliikkeellä etsiessä vikaa miksi auto sammuu ajosta. Ja koko talven aikana vikaa eivät löytäneet. Kesän tullen vika poistui mutta pitkiä aikoja sai talvella ajella hätäkäyttötilassa vian selvityksen aikana ja silloin juuri kierrokset ei nousseet yli kolmen tonnin ja max vauhti oli 95km/

Liike jossa X-trail on nyt myynnissä ei ole nissanin merkkiliike ja heti epäluulo iski että yrittävätkö itse rääpiä jotain että saavat auton kaupaks ja sitten se alkaa minulla temppuilemaan.

Siksi täällä vähän kyselenkin että onko auton käyttäjillä tietoa viasta ja että onko yleinen vika. Sais tietoa sitten korjaajille eli auton kuntoon.

Sillä sit jos aletaan vaihteleen osia anturi kerrallaan ja kokeileen auttoiko, niin aikaa palaa ja harmittaa.  Jostain luin että kiihtyvyysongelma voisi johtua myös jakopäästä ja sen korjaus ei kai ole halpa.

Mutta kiitos vastaajille ja odotellaan. Otetaan edelleen ehdotuksia vastaan.

(Ehkä olen myös vainoharhainen)  ::)

;D  minullakin on tuolla logiikalla tuhansien eurojen arvoisia nuo vanhat "muutaman satasen romut"   ;D


Eli samoilla linjoilla Jarsk61 ja Jonttula:n kanssa..
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Valesähkäri

Samaa kans mietin.  ???
Kyseessä on kyllä iso, tampereen lakalaivassa sijaitseva autoliikeketju joilta saa vielä puolen vuoden käyttöturvan kaupan päälle.
Kai se myyjä otti pahemman skenaarion heti mieleen että koko kone pitää vaihtaa.  ;D

Soitin aikaisemmalle omistajalle ja sanoi vajaa vuosi sitten olleen samanlaista vikaa ja silloin syynä oli haljennut ahtopaineletku. Mutta silloin kuulemma syttyi keltaista ja punaista diagnostiikkavaloa kojetauluun.

Mulle tärkein olis nyt saada vika selville ja auto kuntoon ettei sitten tarvi tien päällä tapella.
Vika vaan kuulostaa niin ihmeelliseltä.

No täytyy odotella että jos vielä ottavat yheyttä...

p.s. Onko muuten x-traileissa millaiset kytkimet noin niin kuin yleensä?
Olen kuullut puhetta että eivät meinaa kestää vai onko se kateellisten puhetta?

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: Valesähkäri - heinäkuu 06, 2017, 16:33:18
p.s. Onko muuten x-traileissa millaiset kytkimet noin niin kuin yleensä?
Olen kuullut puhetta että eivät meinaa kestää vai onko se kateellisten puhetta?

Kaksoismassavauhtipyörällähän se on kuten muissakin uudemmissa. Eli remontin hinta nelinumeroinen ???
Kestää kytkimen käytöstä riippuen 150 - 400 tkm.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Jarski61

No siinä tuo kestää kun muutkin kipposet.Vai onko oikeesti joku joka kestää ikuisesti:) Ihan normi korjauksia on tarvinnut ja huoltaa kohtuudella niin kyllä se pelittää. Oikeesti tää netti on toisaaltaan ihan perseestä noin autonkin ostajan kannalta. Kukaan ei oikeestaan kehu kun toimii,vaan huutaa ettei tää paska toimi! Aiheuttaa hirvittävää tuskaa ostajalle:):)
Sori kiitos ja anteeksi.
T Jarski