Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Kannattaako/voiko Primeran P12 1.8 moottoria korjata?

Aloittaja mikkos, kesäkuu 29, 2017, 14:37:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikkos

Hei,

Minulla on erittäin hyväkuntoinen vuoden 2005 Nissan Primera 1.8l bensa, muuten mutta syö öljyä sikana. Ostin auton noin vuosi sitten kakkosautoksi (big mistake). Erittäin siisti. kaikki toimi, ei ruostetta, mittarissa 200 000 km mutta huoltokirjassa kaikki leimat, elikkä hyvin pidetty ja huollettu joten oletusarvoisesti koneen pitäs vielä kestää 100 000 km  ennen mitään isompaa remppaa (elikkä n. 10 v naisen käytössä). Olis pitänyt googlata ensin ja pysyä kaukana tästä merkistä. Heti oli selvää että öljyä kuluu pari litraa tankillisella. Kolmen kuukauden jäkeen nelos sylinteri meni pimeäksi kuten tässä mallissa on tapana. Ostin uuden (siis käytetyn) moottorin jolla oli ajettu n. 190 000km myyjän mukaan. Sama vika, öljyä menee 1-2 litraa tankillisella. Good news on että kaikissa pytyissä sama paine (n. 11 +-0,5), elikkä ei ehkä kuitenkaa nelos sylinterin soikeusvikaa.  Onko mitään tehtävissä? voiko ko koneella yleensä ajaa yli 200 000km?

Kannattaako tehdä koneremonttia (koska koneen vaihtaminen käytettyyn on ihan venäläistä rulettia) vai ajaako "uuden karhean" auton paalaamoon? Voisko olla vika vain öljyrenkaissa kun paineet on vielä käsittääkseni speksissä ja tasaiset? Onko mitään käärmeöljyä jolla renkaita vois koittaa liottaa irti, mitään hävittäväähän tämäm auoton kanssa ei enään ole.  Tämän moottorin takia Nissan on varmaan menettänyt tuhansia potentiaalisa asiakkaita. Tämänkin auton historiasta löytyi puoli tusinaa omistajia jotka tuskin ovat vaihtaneet Nissaniin vaan laittaneet vahingon kiertämään ja vaihtaneet merkkiä.

datsunpower

Mittasitko puristuspaineita nelos sylinteristä sen pimentymisen jälkeen, että paljonko oli?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppuu

#2
Ei Nissan merkissä mitään vikaa ole, mutta löysit just sen pommi moottorin ja vaihdoit toisen samanlaisen tilalle.  ;D
Mittarista ja mittaajasta riippuen, mutta vähän alhaisia paineita minusta näyttää(?)
Voihan niitä öljyrenkaita koittaa liottaa ja sisäpesua tehdä, mutta tuskin on mikään lopullinen ratkaisu.
Voisko venttiilivarsien kumit vuotaa? Jossain moottoreissa auttaa PCV venttiilin vaihto..
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Datsuuna

RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

petua

Moi,
Paska säkä. Itse ostin vuosi sitten saman ikäisen (-05 hatchbak)  ja olin tieoinen 1.8l moottorivioista.
Tämäkin ollut naisella (nainen laitettu myymään ;D). Noppana tuon kaikkien vakuuttelujen jälkeen ostin. (Kori toka/Moottori ensin)
Mulla kävi munkki p1.8 pirumerralla vie 10k 1l. Autolla ajettu 230k.



shamrock

Huhua olen kuullu että eroa ois myös vuosimalleissa. Exällä on 1.8 Almera, muistaakseni 2002, ja isällään Tino samalla koneella. Noissa kilsoja päälle 300000 eikä syö öljyä.

mikkos

Ihan tiedoksi että purin sen moottorin ihan mielenkiinnosta ja tutkin mikä vaivaa, youtubesta löytyy sarja jos jotain kiinnosta:
https://www.youtube.com/watch?v=EyYHgU_HWYg&t=906s

Tilalle laitettiin 60 000km ajettu Japanista tuotu vaihtomoottori (Japan Motors Oy). Loppu öljynsyönti.