Kirjoittaja Aihe: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?  (Luettu 2711 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JakkeP12

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 3
Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« : Kesäkuu 19, 2017, 17:29:44 »
Moro.eli jo jonkin aikaa sytytelly moottorin häiriövaloo,samuu kyllä kun poistaa,mutta syttyy taas 100-200km ajoin jälkeen.antaa vikakoodit p0420 ja p0430.eli vika on pakosarjan jälkeinen kat.

mutta kysymys kuuluu, onko rikki vai voiko jotenkin elvyttää kuntoon?tarvikkeena ei saa ja uus maksaa 2000e  :o joten  kaikki vinkit on enemmän kun tervetulleita :)

Poissa Alppuu

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 652
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 19, 2017, 21:27:04 »
Kyllä noita tarvikkeena näyttää olevan, mutta onkohan autossa jokin vika, joka katin on mahdollisesti hajottanut.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Poissa JakkeP12

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #2 : Kesäkuu 19, 2017, 22:37:41 »
Eipä ainakaan kukaan noita maahan tuo ja Nissanilta kun kysyin niin ei tarvikkeena saa..yks reikästä saa mutta ei tätä tupla kattia,ei oo muuta vikaa autossa ja ajettukkin vaan 230000km eli just sisään ajettu ;)

Poissa Cherrymies

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 7 092
  • Nissan/Datsun Forever!!
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #3 : Kesäkuu 19, 2017, 23:51:10 »
Käytetty ehjä kissa tilalle ja kovaa ajoa?
N12 Cherry 1.6 Luumu -82
B11 Sunny Wagon 1.5 Low -86
WD21 Terrano 3.0V6 JDM -93
GF8 Impreza JDM WRX STI -97
EG9 Civic Sir Jdm -94
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A33 Maxima 3.0 x2
+muita

Poissa JakkeP12

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #4 : Heinäkuu 25, 2017, 02:34:34 »
Eli jos googlaa täämmösen  B08A0AU302 kuvahaulla näkyy kuva kyseisestä katista,eli periaatteessa kaks kattia rinnakkain ja 4 lambdaa,jos jollakin nurkissa pyörii niin olisin halukas ostaan..omasta katista on tosiaan toinen puoli tukossa😕

Poissa datsunpower

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 2 795
  • Jeesuskin ajoi Nissanilla!
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #5 : Heinäkuu 25, 2017, 09:05:59 »
Minulla on ultraäänipesuri jolla voisi koittaa elvyttää tukkeutuneen katin.. Poistaa kyllä lian/tukkeumat, mutta sulaneelle kennostolle ei tietysti mahda mitään.
JPL710 -73 / RS13 -90 / PNN13 4x4 -88 / P12 2.2 dCi -03 / P10 -91 / P10 -96 / P11 GT Sedan -99
Moottorinohjauksen säädöt ja vikakoodien luku.
-> ULTRAÄÄNIPESUT 0.8, 80 ja 800 litran koneilla <-

Poissa mikes

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #6 : Heinäkuu 25, 2017, 17:03:17 »
Happiantura vaatii vain sen korotus palan jota toyotissa käytetään, katti syöpyy sisältä ja antura herkistyy haistelemaan liikoja :P

Poissa datsunpower

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 2 795
  • Jeesuskin ajoi Nissanilla!
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #7 : Heinäkuu 25, 2017, 18:08:15 »
Happiantura vaatii vain sen korotus palan jota toyotissa käytetään, katti syöpyy sisältä ja antura herkistyy haistelemaan liikoja :P
Oireen korjaus itse vian korjauksen sijasta johtaa yleensä lisä oireisiin ja vikoihin.
JPL710 -73 / RS13 -90 / PNN13 4x4 -88 / P12 2.2 dCi -03 / P10 -91 / P10 -96 / P11 GT Sedan -99
Moottorinohjauksen säädöt ja vikakoodien luku.
-> ULTRAÄÄNIPESUT 0.8, 80 ja 800 litran koneilla <-

Poissa Alppuu

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 652
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #8 : Heinäkuu 25, 2017, 23:33:00 »
Miksiköhän tuossa moottorissa on päädytty rinnakkaisiin katteihin?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Poissa Alppuu

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 652
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #9 : Heinäkuu 26, 2017, 00:16:40 »
Sopisikohan tuohon suoraan pakosarja yksi reikäisellä katilla?
Huomattaisiinko se katsastuksessa...
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Poissa Alppuu

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 652
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Poissa mikes

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #11 : Heinäkuu 26, 2017, 08:36:34 »
Kuvassa on kaksi kattia, kuvattuna eri puolilta, mutta yksi riittää :o

Poissa Sökö

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #12 : Marraskuu 03, 2017, 18:29:01 »
Moro.eli jo jonkin aikaa sytytelly moottorin häiriövaloo,samuu kyllä kun poistaa,mutta syttyy taas 100-200km ajoin jälkeen.antaa vikakoodit p0420 ja p0430.eli vika on pakosarjan jälkeinen kat.

mutta kysymys kuuluu, onko rikki vai voiko jotenkin elvyttää kuntoon?tarvikkeena ei saa ja uus maksaa 2000e  :o joten  kaikki vinkit on enemmän kun tervetulleita :)

Itselläni täysin sama ongelma. Tuplakatti B08A0AU302 kustantaa 1895,06 €:a ja jostain pitäisi saada käytettynä, tarvikkeena tai jotenkin kennon vaihdolla/pesulla. Tarvikkeena kyseistä ei saa mistään motonetista. Tätä ei löydy mistään Fennovaraosa-kirjasta, ehkä lähin muistuttava oli Nissan qashqain katti.

Katti-ongelman ydin oli ensimmäisen sylinterin sytytyspuolan hajoaminen motarilla ja bensa pääsi ykkösen kattiin. Siitä lähtien kone valittaa vikakoodia p0420 ja koneen tehot laskeneet ja bensankulutus noussut.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 03, 2017, 18:33:52 kirjoittanut Sökö »

Poissa Alppuu

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 652
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #13 : Marraskuu 03, 2017, 19:45:08 »
Ostaa tavallisen katin ja siihen lambdat kiinni?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Poissa Shamsa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1 341
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #14 : Marraskuu 03, 2017, 22:18:04 »
Lambdat tulee ennen ja jälkeen katin, ei itse kattiin.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
Nykyinen: BMW 320D Touring -04

Poissa Alppuu

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 652
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #15 : Marraskuu 03, 2017, 22:52:23 »
Hyvä huomio.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Poissa rimeralla

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #16 : Marraskuu 04, 2017, 13:09:14 »
Mulla syttyy tuo p0420 aika-ajoin, välillä saa ajaa 500km, välillä 7 km.
Tiedä sitten onko katti rikki vai joku anturi?
Yhden lambdan siihen vaihdoin, mutta se ei vaikuttanut. Öljyä ei kuluta, joten tuskin tuo katti ihan heti rikki menee kun kiesissä on 260tkm mittarissa.
Mä ainakin sammuttelen vain valon ja jatkan ajamista ;)
日産プリメーラ 2003 1.8l

Poissa rimeralla

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #17 : Marraskuu 06, 2017, 18:57:19 »
Moro.eli jo jonkin aikaa sytytelly moottorin häiriövaloo,samuu kyllä kun poistaa,mutta syttyy taas 100-200km ajoin jälkeen.antaa vikakoodit p0420 ja p0430.eli vika on pakosarjan jälkeinen kat.

mutta kysymys kuuluu, onko rikki vai voiko jotenkin elvyttää kuntoon?tarvikkeena ei saa ja uus maksaa 2000e  :o joten  kaikki vinkit on enemmän kun tervetulleita :)

Mistä muuten päättelet, että itse katti on hajalla? Onko kaikki lambdat vaihdettu?
http://www.p0420.com
tuolla on lisää asiasta.
日産プリメーラ 2003 1.8l

Poissa shamrock

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 196
  • autonoitatohtori
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #18 : Marraskuu 06, 2017, 19:18:01 »
Eikä se väliholkkikaan niille katin jälkeisille lambdoille ole mitään oireen peittelyä, se on vaan näppärä korjaus yliherkkään suunnitteluun. Just tuota ongelmaa selvittelin kaverin Celicaan, johon oli asennettu tarvikekatti. Vaikka päästöt olis täysin ok ja katti toimii, tuota vikakoodia tulee jos pakokaasupulssien ero ykkös- ja kakkoslambdan välillä ei ole odotetuissa rajoissa. Eli varsinkin tarvikekattien kanssa, tai joku naurettava muutos katin virtauksissa  joka ei vielä edes päästöihin vaikuta, saa tuota vikakoodia aikaan ja ihan turhia murheita sen takia.

Poissa rimeralla

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #19 : Marraskuu 06, 2017, 21:00:10 »
Eikä se väliholkkikaan niille katin jälkeisille lambdoille ole mitään oireen peittelyä, se on vaan näppärä korjaus yliherkkään suunnitteluun. Just tuota ongelmaa selvittelin kaverin Celicaan, johon oli asennettu tarvikekatti. Vaikka päästöt olis täysin ok ja katti toimii, tuota vikakoodia tulee jos pakokaasupulssien ero ykkös- ja kakkoslambdan välillä ei ole odotetuissa rajoissa. Eli varsinkin tarvikekattien kanssa, tai joku naurettava muutos katin virtauksissa  joka ei vielä edes päästöihin vaikuta, saa tuota vikakoodia aikaan ja ihan turhia murheita sen takia.

Onko jostain saatavilla lisää tietoa tuosta väliholkista? Itselläni päästöt on mallikkaat, mutta välillä tuo vikavalo vaan syttyy.
Mikä lienee ollut idea tehdä tuollainen ratkaisu, ja vielä neljä anturia.  Tuota vikakoodia viime keväänä selvittelin hyvän tovin.
日産プリメーラ 2003 1.8l

Poissa Susivalkoinen

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #20 : Marraskuu 11, 2017, 18:10:01 »
Moro.eli jo jonkin aikaa sytytelly moottorin häiriövaloo,samuu kyllä kun poistaa,mutta syttyy taas 100-200km ajoin jälkeen.antaa vikakoodit p0420 ja p0430.eli vika on pakosarjan jälkeinen kat.

mutta kysymys kuuluu, onko rikki vai voiko jotenkin elvyttää kuntoon?tarvikkeena ei saa ja uus maksaa 2000e  :o joten  kaikki vinkit on enemmän kun tervetulleita :)
Moi,
Kun mulla syntyi tämä vika kokeilen piosta siitä itse ja jatkaa ajamisen mutta ei auttaa pitkiin.
Ratkaisu oli tommonen että laitan nyt vain E98 bensan ja vika sammu itse. Nyt pari vuotta en nähnyt siitä vikoja.
Konella ajettu lähes 270tkm.

Poissa shamrock

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 196
  • autonoitatohtori
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #21 : Marraskuu 12, 2017, 01:22:55 »
Eikä se väliholkkikaan niille katin jälkeisille lambdoille ole mitään oireen peittelyä, se on vaan näppärä korjaus yliherkkään suunnitteluun. Just tuota ongelmaa selvittelin kaverin Celicaan, johon oli asennettu tarvikekatti. Vaikka päästöt olis täysin ok ja katti toimii, tuota vikakoodia tulee jos pakokaasupulssien ero ykkös- ja kakkoslambdan välillä ei ole odotetuissa rajoissa. Eli varsinkin tarvikekattien kanssa, tai joku naurettava muutos katin virtauksissa  joka ei vielä edes päästöihin vaikuta, saa tuota vikakoodia aikaan ja ihan turhia murheita sen takia.

Onko jostain saatavilla lisää tietoa tuosta väliholkista? Itselläni päästöt on mallikkaat, mutta välillä tuo vikavalo vaan syttyy.
Mikä lienee ollut idea tehdä tuollainen ratkaisu, ja vielä neljä anturia.  Tuota vikakoodia viime keväänä selvittelin hyvän tovin.

Mulla vaan tuosta Toyotasta tietoa, mut toimii niissä. Mun maalaisjärjellä idea ois se, että anturi viedään vähän kauemmas virtauksen keskeltä, eikä nuo pulssit vaikuta niin paljoa sen arvoihin.

Poissa spetee

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • OHO
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #22 : Marraskuu 12, 2017, 08:37:04 »
Eikä se väliholkkikaan niille katin jälkeisille lambdoille ole mitään oireen peittelyä, se on vaan näppärä korjaus yliherkkään suunnitteluun. Just tuota ongelmaa selvittelin kaverin Celicaan, johon oli asennettu tarvikekatti. Vaikka päästöt olis täysin ok ja katti toimii, tuota vikakoodia tulee jos pakokaasupulssien ero ykkös- ja kakkoslambdan välillä ei ole odotetuissa rajoissa. Eli varsinkin tarvikekattien kanssa, tai joku naurettava muutos katin virtauksissa  joka ei vielä edes päästöihin vaikuta, saa tuota vikakoodia aikaan ja ihan turhia murheita sen takia.

Onko jostain saatavilla lisää tietoa tuosta väliholkista? Itselläni päästöt on mallikkaat, mutta välillä tuo vikavalo vaan syttyy.
Mikä lienee ollut idea tehdä tuollainen ratkaisu, ja vielä neljä anturia.  Tuota vikakoodia viime keväänä selvittelin hyvän tovin.

Mulla vaan tuosta Toyotasta tietoa, mut toimii niissä. Mun maalaisjärjellä idea ois se, että anturi viedään vähän kauemmas virtauksen keskeltä, eikä nuo pulssit vaikuta niin paljoa sen arvoihin.

Kaverilla s70 volvossa sama ongelma oli eli päästöt ok mutta silti herjaa että katalysaattori oisi viallinen. Holkki katin jälkeisen lamdan jatkoksi ja homma kunnossa. Ongelman aiheuttaja voi olla imuvuotokin jossakin tai pakosarjan vuoto joten ne kannattaa varmistua ettei niittä ole. se on 50mm pitkä holkki ja siellä sisällä on vain pieni reikä josta pakokaasua pääsee anturille. kyseessä siis tällainen osa

https://www.ebay.com/itm/Silver-Oxygen-Sensor-Lambda-O2-M18-x1-5-Extension-Extender-Spacer-Exhaust-/112369871290
datsun 140y,  120A f2 , cherry n12, sunny n14, sunny n14 GTI, primera p11 facelift, datsun 100A, sunny SLXi

Poissa rimeralla

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #23 : Marraskuu 12, 2017, 18:59:39 »
Moro.eli jo jonkin aikaa sytytelly moottorin häiriövaloo,samuu kyllä kun poistaa,mutta syttyy taas 100-200km ajoin jälkeen.antaa vikakoodit p0420 ja p0430.eli vika on pakosarjan jälkeinen kat.

mutta kysymys kuuluu, onko rikki vai voiko jotenkin elvyttää kuntoon?tarvikkeena ei saa ja uus maksaa 2000e  :o joten  kaikki vinkit on enemmän kun tervetulleita :)
Moi,
Kun mulla syntyi tämä vika kokeilen piosta siitä itse ja jatkaa ajamisen mutta ei auttaa pitkiin.
Ratkaisu oli tommonen että laitan nyt vain E98 bensan ja vika sammu itse. Nyt pari vuotta en nähnyt siitä vikoja.
Konella ajettu lähes 270tkm.

Mulle sanottiin myyjn toimesta, että vain 98-oktaanista tankkiin. Liekö tuolla sitten oma osansa, kun ajan 95e:llä?
日産プリメーラ 2003 1.8l

Poissa rimeralla

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #24 : Marraskuu 12, 2017, 19:01:25 »
Eikä se väliholkkikaan niille katin jälkeisille lambdoille ole mitään oireen peittelyä, se on vaan näppärä korjaus yliherkkään suunnitteluun. Just tuota ongelmaa selvittelin kaverin Celicaan, johon oli asennettu tarvikekatti. Vaikka päästöt olis täysin ok ja katti toimii, tuota vikakoodia tulee jos pakokaasupulssien ero ykkös- ja kakkoslambdan välillä ei ole odotetuissa rajoissa. Eli varsinkin tarvikekattien kanssa, tai joku naurettava muutos katin virtauksissa  joka ei vielä edes päästöihin vaikuta, saa tuota vikakoodia aikaan ja ihan turhia murheita sen takia.

Onko jostain saatavilla lisää tietoa tuosta väliholkista? Itselläni päästöt on mallikkaat, mutta välillä tuo vikavalo vaan syttyy.
Mikä lienee ollut idea tehdä tuollainen ratkaisu, ja vielä neljä anturia.  Tuota vikakoodia viime keväänä selvittelin hyvän tovin.

Mulla vaan tuosta Toyotasta tietoa, mut toimii niissä. Mun maalaisjärjellä idea ois se, että anturi viedään vähän kauemmas virtauksen keskeltä, eikä nuo pulssit vaikuta niin paljoa sen arvoihin.

Kaverilla s70 volvossa sama ongelma oli eli päästöt ok mutta silti herjaa että katalysaattori oisi viallinen. Holkki katin jälkeisen lamdan jatkoksi ja homma kunnossa. Ongelman aiheuttaja voi olla imuvuotokin jossakin tai pakosarjan vuoto joten ne kannattaa varmistua ettei niittä ole. se on 50mm pitkä holkki ja siellä sisällä on vain pieni reikä josta pakokaasua pääsee anturille. kyseessä siis tällainen osa

https://www.ebay.com/itm/Silver-Oxygen-Sensor-Lambda-O2-M18-x1-5-Extension-Extender-Spacer-Exhaust-/112369871290

NIssanissa pitäisi olla sitten 4 näitä holkkeja? Jos yleensä on olemassa? p0420 viittaa ensimmäiseen lambdaan, joita on siis kaksi kappaletta.
日産プリメーラ 2003 1.8l

Poissa spetee

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • OHO
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #25 : Marraskuu 13, 2017, 12:38:53 »
Ne holkit laitetaan vain katalysaattorin jäkeisiin lamdoihin, eli jos yllä olevan kuvan perusteella olevaan niin sillon holkkeja tulee kaksi. Niitä on esim ebay pullollaan  :)
datsun 140y,  120A f2 , cherry n12, sunny n14, sunny n14 GTI, primera p11 facelift, datsun 100A, sunny SLXi

Poissa shamrock

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 196
  • autonoitatohtori
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #26 : Marraskuu 13, 2017, 17:18:44 »
NIssanissa pitäisi olla sitten 4 näitä holkkeja? Jos yleensä on olemassa? p0420 viittaa ensimmäiseen lambdaan, joita on siis kaksi kappaletta.

Ei se viittaa ykköslambdaan, vaan Bank 1:n kakkoslambdaan. P0430 vastaavasti Bank 2:n kakkoslambdaan.

Poissa kurttu

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 161
  • Primera 1.8 00
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #27 : Marraskuu 14, 2017, 14:49:20 »
Mulla on sama ongelma P11-144 primeran QG18DE koneen kanssa.
Keväällä yhtäkkiä tuli koodi p0420 ja myös EGR vikakoodi.
EGR-koodi on häipynyt itsestään, mutta tuo p0420 tulee takaisin aina maantieajossa kun olen nollannut vikamuistin.
Kesällä tuli vielä suutinvika ja ajoin kilometrin verran vikavalon vilkkuessa ja kovan savutuksen kanssa.
Etukatti on varmaan saanut kipeää.
Youtubessa vouhottavat että lakkabensiiniä tankkiin ja kovaa ajoa ja p0420 vikakoodin pitäisi sillä lähteä.

Poissa mies51

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 375
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #28 : Marraskuu 14, 2017, 16:05:26 »
Minulla oli Almera N16 1.5:ssä aikanaan ensin yhden sylinterin sytytyspuolavika, uusin puolan. Sitten alkoi tulla P0420 valo, jos kiihdytti ripeämmin. Auto veti huonosti, tukkoisesti. Taaemman Lambdan uusiminen ei auttanut. Vaihdettiin etuKAT, töineen noin 400eur. Vika ei ole uusinut, kun on ajetty yli 100000km lisää.
mies51

Poissa shamrock

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 196
  • autonoitatohtori
Vs: Primera P12 1.8 "tupla katti" hajalla?
« Vastaus #29 : Marraskuu 14, 2017, 17:52:10 »
Juu, harvemmin tuo koodin itse lambdan viasta ilmoittaa. Se on vain se anturi, joka antaa tuon vikakoodin. En tiedä onko toteutuksessa eroja eri merkkien välillä, mutta esim Toyotalla tuo koodi ei välttämättä edes liity päästöjen määrään millään tavalla. Se tulee jo siitä, että pakokaasupulssi ykkös-ja kakkoslambdojen välillä ei ole oikealla tavalla synkassa. Eli, jos on vaikkapa tukkoinen katti, koodi tulee tuon aikaeron takia, vaikka katti puhdistaisikin kunnolla. Kaveri tämän kanssa joutui taistelemaan, kun autossa oli alunperin oikeasti katti rikki. Tilalle tuli tarvikekatti, jonka kanssa sitten miltei samantien tuo koodi. Ihan vain siksi, etteivät virtaukset vastanneet riittävän lähelle orkkiskattia. Päästöt oli täysin ok, holkilla korjaantui.