Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Kierrokset heittelee.....???

Aloittaja Nissan Almera N16, kesäkuu 18, 2017, 17:54:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nissan Almera N16

Hei!
Ostin  Nissan Almera N16 auton vuoden 2001 1.5L bensa koneella. Autolla ajettu 237 000km ajettu auto. Vikana on tyhjäkäynti heittelee lämpimällä koneella 1500-2000rpm välillä. Kylmällä koneella ei ongelmia. Ajossa myös kierrokset heittelehtii alle 100km/h vauhdissa. Moottorijarrulla  jarruttaessa hetkellisesti nykii. Vaihdoin toisesta almerasta käytetyn ilmamassamittarin tähän autoon mutta ei juuri ollut vaikutusta parempaan. Ajaessa kierrokset nousee kun painaa kytkimen pohjaan ja vaihtaa vaihdetta. Mistä mahtaisi vikajohtua?

datsunpower

JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Nissan Almera N16

Millainen homma on puhdistaa kaasuläppä kotelo?

Nissan Almera N16

Löytyiskö apua ja neuvoja ongelmaan?

Alppuu

Karstastako jumittaa?
Pitääkö jotenkin sopeuttaa?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

mikes

Alipaine vuotoja jos tyhjäkäynti säädin kanavat on putsattu noesta :o

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Nissan Almera N16 - kesäkuu 18, 2017, 20:06:14
Millainen homma on puhdistaa kaasuläppä kotelo?
Siinähän on sähköinen kaasuläppä..
Suurin piirtein niin, että: Imuputki irti, kaasulläpän liitin irti ja lopuksi itse kaasuläppäkotelo irti.
Puhdistat itse läpän ja ne kaikki pikku kanavat vaikka jarrucleanerilla puhtaaksi. Apuna voi käyttää vaikka hammasharjaa ja paperia.
Siellä on todennäköisesti tummaa karstaa/tahnaa ihan jonkin verran.
Kasaat käänteisessä järjestyksessä takaisin.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Harwey

Tuliko tähän mitään ajatuksia tai tietoa missä vika oli?

Itsellä täysin vastaavat oireet ( N16 1.5 Almera ajettu vasta 95tkm -04) - kylmänä kierrokset noin 2000rpm ja aina kun vaihtaa niin kierrokset hyppää. Kun lämpenee niin tippuu tuohon 1500rpm. Sen alle ei mene. Kierrokset ei sinänsä seilaa vaan ovat minusta tasaiset. Hyppää toki oudosti kun vaihtaa.

Huollossa tutkittu (ei merkkihuolto) tsekattu imu puolen vuodot = ei ole, lambda = heidän mukaansa kunnossa, samoten ilmamassamittari. Imuilman lämpötila vanhalla ilmamassamittarilla 127 astetta kuten oli myös uudella ilmamassamittarilla = ei vaihdettu osaa koska arvo ei muuttunut miksikään. Kun ottaa kokonaan irti tippui kuulemma  55 asteeseen (= lienee joku oletus jos ei tule mitään arvoa?) - silloin kierrokset tippui 1000 paikkeille. Onko joku vikamoodi tms.? Ei tietoa.

Kaasuläppäkotelo ollut irti ja putsattu.

Ollut P0031 sekä P0113 vikakoodit, mutta huollon mukaan niiden suhteen tehdyillä testeillä ei ollut perusteltua vaihtaa mitään osia koska uudet osat ei tehneet arvoihin muutosta.

Mitäpäs tässä vois koittaa / tuumia vian syystä?



mertsi1

Vähän jäi epäselväksi, heitteleekö ne kierrokset vai pelkkä mittarin näyttämä? Jos jälkimmäisenä mainittu, niin vika löytyy venyneestä jakoketjusta. Eikä kannata kommentoida, ettei 1.5-koneessa ole ketjuongelmia, kun kyseessä on kuitenkin sama jakopää mikä 1.8:ssa...

Harwey

Tuli kiireessä hieman epäselvästi tosiaan.

Ongelma itseasiassa korjaantui kun päätin tehdä ne kaasuläpän ja polkimen opetukset mistä oli tälläkin palstalla jossain postissa ohjetta.

Ei mennyt kun 5-15s tyhjäkäynnillä proceduurin jälkeen tyhjäkäynnillä kun kierrokset selvästi rauhoittui, sitten putosivat asteittain 1300 - 1000 ja sitten siihen missä nyt ovat eli siinä vartin verran 500 - 1000 välissä. Lienee oikea kohta ja oikein nätisti käy nyt. Eikä pompi vaihdettaessakaan kierrokset mitenkään ihmeellisesti.

Onneksi siis näin simppelillä näyttäs nyt selviävän jos tuo pysyy aisoissa noin.