Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

X-Trail projekti, sammuu käynnistyksen jälkeen

Aloittaja Markom1984, toukokuu 30, 2017, 19:55:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Markom1984 - elokuu 02, 2017, 20:57:38
Jospa ei  :)

Kiinnostas kokeilla saako tuohon vähän lisää eloa. Ihan semmosta aattelin mikä tuli jonnekki liittimen väliin. En nyt muista minkä. Ei montaa kymppiä maksas jos tilaa vähä kauempaa.

Yleensä ne nostaa vain railin painetta.. Ei kannata. Railin varoventtiili ei edes salli kovin kummoista paineen nostoa.


Turbolta outlet ja downpipe uusiksi 2,5" putkella, peltikuorinen catti vaikka jostakin vaggilaisen 1.9tdi:stä -> autta kaikinpuolin enemmän kuin ne "teho" boxit.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Markom1984

Niin meinaatko et suuttimien painetta nostaa?
Enhän minä näistä mitään tiiä. Ikinä mitään autoo virittäny. Kuha osia vaihellu.
Aattelin et kävis helposti noin.

Markom1984

Semmosta vielä, kun pitäs tässä piakkoin katastaa ja jarruista ei taho lähtä kaikki ilmat pois.

Miten se vaikuttaa katsastukseen, kun poljin painuu pikkuhiljaa pohjaan?
Oisko vinkkejä tuohon ilmaukseen? Pari kertaa ilmannu mut ei se paremmaksi ole muuttunut. Toisellakin kerralla tuli vähän ilmaa muistaakseni oikealta takaa.

Markom1984

Raitisilmansuodattimen vaihoin. Aika helppo homma ku on tuolla hanskalokeron takana.

Samalla vaihtoin puhaltimen pyörimissuuntaa niin jopas alko puhaltaan. Väärinpäin oli sitten sekin.

Markom1984

Minkälainen homma se on vaihtaa jarrupääsylinteriin tiivisteet? Jarrut kyllä nappaa heti kiinni, mutta polin painuu pikkuhiljaa pohjaan. Saa tuolla esim äkkijarrutuksen tehtyä, mut en tiiä mitä katastuksessa tykkää siitä.

Mistä johtuu, että kytkin on jäykkä? Voisko olla liian kulunut vai onko siinä jotain vikana. Kakkos vaihe myös rusahtaa jos ei polinta paina lattiasta läpi. Kannattasko aluksi kokeilla laatikkoon vaihtaa uudet öljyt? Vai eikö kytkin irrota?

Mitkä ois Nissaniin hyvät öljyt lootaan?
Kerran vanhempaan Nissaniin vaihoin jotku halvat ja oli sen jälkeen kyllä jäykkä loota. Ei meinannu pakkasella mennä vaihteet silmään :D

Markom1984

Ei haitannu katsastuksessa tuo jarrupolkimen painuminen.
Eikä muutenkaan löytänyt mitään vikaa. Jotain positiivista sentään.

Markom1984

Tympeä vika ilmennyt Nissaniin.

Alkuun lähti hyvin käyntiin, mutta sammui melkeen heti. Pitkän starttauksen jälkeen sai käyntiin.
Vika vaan pahenee ja nyt starttaukset on vaan pitempiä ja toistuu aina kun auton sammuttaa.
Lämpimänä saattaa pysyä käynnissä heti ekasta startista.

Voisko olla ilmaa polttoaineputkissa?
Kokeilen tuon suodattimen vaihdella. Entisellä "ajettu" noin 50tkm.

Ehkä savuttaakin enempi ja käynti ei ole ainakaan alkuun kovin tasaista.
Vinkkejä?

Markom1984

#37
Ainakin suodattimelta pumpulle menevä letku oli väännetty niin mutkalle että oli ihan litussa ja halkeillut jo. Oisko tuosta tihkunu dieselit pihalle. Putki oli ainakin tyhjä.
Senpä näkee sitten huomenna vaikuttaako tuon suodattimen ja letkun vaihto. Jos siis jostain löydän siihen letkun.

Lisäystä vielä.
Kyllähän siitä putkesta meni puhaltamalla ilma läpi niin ei ihme, että ilmaa oli seassa.
Löysin onneksi sopivan pätkän toisesta auton raadosta.
Vaikutti käyvän nyt tasasemmin tyhjäkäynti.
Huomenna kokeilla pysyykö nyt käynnissä. Ei ainakaan sammunu kun pari kertaa sammutin ja käynnistin uudestaan. Ennen kylmänä temppuili jos vähänkin aikaa oli sammuneena. Siis auto.

Markom1984

Siinä letkussa se vika näytti olevan.

Näytti kummasti piristävän kun saa nyt polttoainetta eikä ilmaa.
Oonkin ihmetellyt tuota surkeaa alavääntöä, kun ilman kaasua ei juuri uskaltanut liikauttaa ettei sammu. Nyt jaksoi nelivedollakin liikkua pienessä lumessa pelkällä kytkimellä. Huomattava parannus. Muutenkin jaksoi paremmin vääntää kun oltiin tien päällä.

Jospa tästäkin on jollekin hyötyä.