Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

X-Trail projekti, sammuu käynnistyksen jälkeen

Aloittaja Markom1984, toukokuu 30, 2017, 19:55:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Markom1984

Kyseessä Nissan X-Trail 2.2dci vm-06.
Koneen yläpäästä tihkuu öljyä koneen päälle ja toki pakosarjallekin. Varsin jos koittaa reippaammin kiihdyttää ja sitten pysäyttää auton niin savuhan sieltä konepellin alta alkaa nousta.
Mistä se yleensä vuotaa? Onko se sitten välijäähdytin ja liekkö turbo menossa?

Vasta tämänkin ostin ja tuntus olevan jarrulevyt kierot ja varmaan jarrut jumissa. Ainakin koiranluut on väljät.
Eniten tässä nyt huolettaa tuo öljyvuoto. Pitää koittaa jossain välin keretä rassaamaan.

Markom1984

Sen verran kurkkasin, että huomasin tuon välijäähyttimen olevan paikattu ja sieltä se jostain tippasi etureunan paikkauksesta. Öljyä oli vähän muuallakin mutta eniten juuri tässä kohtaa.

Parissa viikossa mennyt jotain 0,5-1L öljyä. Edellisessä öljynvaihdossa oli jotain lisäainettaki laitettu, mutta ei ollut öljystä mitään mainintaa että minkälaista oli.

Kannattaako ainakin tuo välijäähdytin vaihtaa uuteen. Hyövyttäskö ees sen verran ettei koneen päälle valu öljyt?

Jylppy

No jos se välijäähdytin vuotaa, niin kannattaa se vaihtaa jo senkin takia, että siitä samasta reiästä karkaa myös ahtopainetta. Tämä taas aiheuttaa sen, että saattaa seokset olla pielessä, kun mitatun ja todellisen ilman määrä on eri koneeseen mennessä.

-Tosin jos tuolla aikavälillä hukkaa noinkin paljon öljyä, niin ei se turbokaan enää taida parhaissa voimissaan - olettaen, että koko määrä hukkaantuu sinne ahtoputkistoon.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Markom1984

Mistähän tuon kapistuksen saisi halvimmalla?
Se tuossa on jännä et pakokaasu ei haise öljylle eikä savuta. Voiko ne kaikki valua sitte koneen päälle.
Onhan tuo kone jotenki tukkosen olonen. Paremmin toimii ku antaa kenkää, mut sitten tulee taas öljyt pihalle. Tai enemmän pihalle mitä muuten.

Jylppy

eBaysta kannattanee katella, tossa yks suhteellisen edullinen:

http://www.ebay.co.uk/itm/122212663034

Hakuun vaan suoraan varaosanumerolla: 14461-ES60A
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Markom1984

Tilailin yhen suht halvan ja muitaki osia.
Katotaan miten vaikuttaa kunhan saan vaihettua.

Markom1984

Kuinka selvästi näissä pitäisi tuo turbon vihellys kuulua?  Kyllä se 2000 kieppeillä jo kuuluu. Alkuperäinen taitaa olla ja km 286t.

Markom1984


Markom1984

Miksihän nuita jarruja ei voi kunnolla huoltaa kun niihin vaihdetaan osia. Toinen jarrupala kuin uusi ja toinen kulunut melkeen puoleen. Levyt arvatenkin kierot ja liukutapit jumissa. Toinen mäntä vaan liikkui. Sain ne tapit pieksettyä irti ja männätki liikkumaan mutta meni siinä aikaa. Vaihan vielä uudet tapit kunhan saan ne. En älynny valmiiksi ostaa.
Niin ja koiranluut tosiaan oli lopussa.

Muita osia vielä ootellaan.

Whee

#9
-

Markom1984


Lainaa
Kaikki maksaa.
Näin se varmasti onkin.

Eipä tahtonu muuten millään nousta jarruneste säiliöön, vaan nosti paineen männän ja kumin väliin josta ne päästin pihalle. Liekkö joku eri systeemi tuossakin.

cedricfan

Autokorjaamoilla on taipumus yrittää hinnoitella itsensä alakanttiin tekemällä vajaita töitä, eli jättää osa hyvään lopputulokseen johtavasta työstä tekemättä. Muka kilpailukeino, kun asiakas maksaa vähän. Mutta kun se koko vika ei tulekaan korjatuksi... Ja toisaalta syövät myös omaa leipäänsä, eli sen lisätyön palkkahan jää saamatta. Plus jotkut saivartelee, että kun asiakas tilasi palojen vaihdon, niin eihän sitä muuta voi tehdä. Tajuamatta, että eihän se asiakas ole autonkorjaaja, joka tietäisi - eikun jonka pitäisi tietää mitä kaikkea on hyvä tehdä samalla.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Markom1984

Tietääkö joku mistä löytäs tuon etujarrusatulan kiinnikkeen vai mikä pidin se on tai kannatin. Tai sitte tietäs sen varaosanumeron. Otti vähä osumaa ku irrotin tappeja toiselta puolen.

Perhana melkeen uus levy niin oli ihan kiero.
Viimeks siis toisen puolen laittelin.

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - kesäkuu 11, 2017, 09:11:10
Autokorjaamoilla on taipumus yrittää hinnoitella itsensä alakanttiin tekemällä vajaita töitä, eli jättää osa hyvään lopputulokseen johtavasta työstä tekemättä. Muka kilpailukeino, kun asiakas maksaa vähän. Mutta kun se koko vika ei tulekaan korjatuksi... Ja toisaalta syövät myös omaa leipäänsä, eli sen lisätyön palkkahan jää saamatta. Plus jotkut saivartelee, että kun asiakas tilasi palojen vaihdon, niin eihän sitä muuta voi tehdä. Tajuamatta, että eihän se asiakas ole autonkorjaaja, joka tietäisi - eikun jonka pitäisi tietää mitä kaikkea on hyvä tehdä samalla.

Nissanin (merkki)huoltoon kyllä kuuluu jarrujen herkistely, joko A- tai B-huoltoon. Kaikkia kolmea primeraa tuli käytettyä merkkihuollossa, eikä kyllä ikinä ollut mitään ongelmia jarrujen kanssa - paitsi tietenkin palojen kuluminen. Kerran jopa piti viedä P12 jälkikäteen pelkkään jarrujen herkistelyyn, kun jäi lukkomutterien avain kotiin, eivätkä saaneet renkaita siis irti itse huollossa.

Mutta joo, näkyyhän se toki hinnassakin sitten, kuten kaikki muukin. Esim. pissapojan täyttö muistaakseni 10€, meni ainetta desi tai 5 litraa. -Tosin multa kyllä aina kysyttiin, että saako sen täyttää vai ei. Sama juttu pyyhkijänsulkien ja palaneiden polttimoiden kohdalla.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Markom1984

#14
Huomenna tulisi välijäähdytin, mutta kannattaako sitä vaihtaa ennen vai vaihtaako samalla turbon kanssa?

Tulee tuo öljynkatku sisälle asti ku auton pysäyttää. Siis ihan se käry näkyy. Liekkö raitisilmansuodatinta ees paikallaan. Uus olisi paketissa, mutta en ole vielä kerennyt vaihtaan.
Puheltimen teho on aika heikohko jos ei ihan täysillä pidä ja oon jostain lukenu, että tuo suodatin voisi olla syyllinen.
Kaikkea ne kehtaa liikkeessä myyä eikä vastata sitten edes sähköpostiin. Samapa tuo. Korjaillaan sitten vaan. Jospa se sen jälkeen kestää vuosia.

Ai niin ja sen satulan liukukehdon sain purkamolta.
Jarrujen ilmaus ei vaan taho onnistua. Jossain siellä se ilma kummittelee vaikka ilmatessa sitä ei tule. En tiiä vaikuttaako katsastukseen, kun jarruttaa hyvin mut polin painuu pikkuhiljaa alemmas.

Markom1984

Vaihtelin eilen tuon välijäähyttimen.
Nyt ehkä tasasemmin kiihtyy, mutta semmonen turbon potkasu puuttuu.
Sitä tuli aiemmin satunnaisesti. Mistä lie johtuu? Onko turbon siivet jumissa vai voiko sen vuodon takia aiemmin toimia miten sattuun? No jokatapauksessa turbo menee vaihtoon lähiaikoina.

Markom1984

Aika älytön homma tuo turbon vaihto. Aina on joku osa sen viimesen mutterin edessä ja pura taas lisää. Laturit ja kaikki lähti eestä. Nuita pakosarjan peltejä oli kiinni vähä joka puolelta ja osassa kannat pyöreet.
Lopulta on turbo irti ja jos se uus menis helpommin paikoilleen.  :D

Markom1984

Turbo on vaihettu. Outo ääni vaan kuuluu nyt koneesta. Niinku hihna luistas mut ei näyttäs sieltä tulevan.
Aika kovasti vielä ääntää. Joku käry haisi mut saatto olla pakokaasua mikä viittais tiivisteen vuoroon.

Tiivisteet vaihdettu paitsi pakosarjan.

Oisko ideoita?
Ei kyllä uskalla ajaa ennen ku selviää.

Markom1984

#18
https://youtu.be/jkrmMehItm4

Tollanen ääni. Kuulostaa ainakin omaan korvaan pakosarjan vuodolta.

Täytynee koittaa saako kireämmälle tai sitte uudet tiivisteet.

spetee

Kannattas vaihtaa ne tiivisteet uusiin aina tällasissa remonteissa jossa ne joutuu irrottamaan nii ei tarvis vanhan vuotavan tiivisteen takia alkaa uuestaan purkaa tai miettimään vuotaako siellä joku  ;D uusikin tiiviste joka on kerran kiritty paikalleen voi vuotaa uudelleenkäytettynä.
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

Markom1984

#20
Ois toki kannattanu. No tuo ei onneksi enää kovin paha ole vaihtaa.

Kuuluuko niitä tiivisteitä olla 1 vai 2? Tuossa oli 2 päällekkäin.

Tero-75

Lainaus käyttäjältä: Markom1984 - elokuu 01, 2017, 10:30:29
Ois toki kannattanu. No tuo ei onneksi enää kovin paha ole vaihtaa.

Kuuluuko niitä tiivisteitä olla 1 vai 2? Tuossa oli 2 päällekkäin.
Tiivisteitä kuuluu aina olla vain yksi, tuossa on todennäköinen syy vuodolle.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Markom1984

Vähä sitä ihmettelin mut luulin että oli tarkoituksella. Joskus vaihettu se jossain korjaamolla. Näköjään lisätty vaan.

Toki yks niitä tiivisteitä on muualla ollu.

Tuossa muuten flekti käynnistyy yhtenään. Varmaan 20s välein. Onko normaalia vai oisko joku anturi sökö?

mikes

Onko turbo öljytty ennen asennusta? Ja saa myös käynnissä voitelua?

Markom1984

Ei öljytty kun oli valmiiksi öljyssä. Onhan se testattu.
Öljylinjat testattu alipainepumpulla.
Jos se turbo ääntäs niin olisi se hajonnut jo kun on sitä käytetty kuitenkin tovin aikaa ja kierroksiakin nostettu.

Se pakosarjan tiiviste on muuten tupla vaan ne pitäs olla toisissa kiinni.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Markom1984 - elokuu 01, 2017, 21:47:17
Ei öljytty kun oli valmiiksi öljyssä. Onhan se testattu.
Öljylinjat testattu alipainepumpulla.
Jos se turbo ääntäs niin olisi se hajonnut jo kun on sitä käytetty kuitenkin tovin aikaa ja kierroksiakin nostettu.

Se pakosarjan tiiviste on muuten tupla vaan ne pitäs olla toisissa kiinni.
Turbon ja pakosarjan välinen? Siinä eikös ole metallinen se tiiviste? Jos niitä on kaksi päällekäin niin tuo kimakka ääni voisi hyvinkin tulla vuodosta/resonoivista peltitiivisteistä.
Pakovuoto on kyllä helppo löytää saippua vedellä. Täräytät mielellään kylmän koneen käyntiin ja ruiskit sitä fairy-vettä sinne tiivisteiden suuntaan. Jos siellä on pieni vuoto -> muodostuu kuplia. Jos iso vuoto -> sylkee kyllä saippuat kaaressa pois.


Niin ja onko varmasti kaikki alipaineletkut vielä remontin jäljiltä omilla paikoillaan ja kaikki letkut ehjiä? Tämänkin voit testata siten, että nyppäät alipainepumpulta lähtevän ohuen letkun irti koneen käydessä -> jos ääni loppuu niin vikaa voisi varmaan alkaa etsimään alipainepuolen komponenteista.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Markom1984

#26
Pakosarjan ja kannen välissä oli 2.

Oli vaan jääny siitä egr pöntöstä 2 mutteria kiristämättä mikä tulee pakosarjaan. Hävisi se ääni sillä. Kylläpä se melkosen äänen päästi.  :D

Markom1984

Ensimmäisen lenkin kävin heittään ja pääsi vielä takaisin.
Kaasu aika herkkä nyt ja pirteämpi alemmilla kierroksilla. Öljynkulutuksestahan ei vielä osaa sanoa mitään.

Onko se seuraavaksi sitten lastun vuoro?

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Markom1984 - elokuu 02, 2017, 20:00:30
Ensimmäisen lenkin kävin heittään ja pääsi vielä takaisin.
Kaasu aika herkkä nyt ja pirteämpi alemmilla kierroksilla. Öljynkulutuksestahan ei vielä osaa sanoa mitään.

Onko se seuraavaksi sitten lastun vuoro?
En usko, että lastutus auttaa öljynkulutukseen...





;)
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Markom1984

Jospa ei  :)

Kiinnostas kokeilla saako tuohon vähän lisää eloa. Ihan semmosta aattelin mikä tuli jonnekki liittimen väliin. En nyt muista minkä. Ei montaa kymppiä maksas jos tilaa vähä kauempaa.