Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

milläs saan liitokset tiiviiksi pakoputkistossa?

Aloittaja virkkunen, toukokuu 18, 2017, 17:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

virkkunen

hei,vaihdoin eilen omaan alluuni väliputken sekä takapöntön täysin uusiin osiin,asennus meni hyvin,mutta väliputken etuosan liitoskohtaan jäi tiivisteen väliin tosi pieni kohta,mistä pakokaasu tulee ulos,siis väliputken liitos kohta oli kapeempi moottorin puoleisessa päässä kuin alkuperäisessä putkessa oleva liitos,että kannattaako laittaa liitoskohtaan vielä päälle pakoputki tahnaa?

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

spetee

Tarkotatko liitoskohtaa joka tulee etupenkkien alla eli katille? uuen putken laippa täysin suora ja catin laippa vääntynyt--> vuotaa. Oon suosiolla ostanu kaks tiivistettä sinne jo valmiiksi ja laittanu ne koska yhellä ei pidä. joistakin olen sitten suoristanut laippaa jos on kovin pahasti vääntynyt. tahnat kannattaa unohtaa suosiolla ne on vain ensiapuja.
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

Teemu-

Miul on n15 katin laippaliitoksissa 2x2 tiivisteet ja tahnat välissä ja hyvin pitää. Yksi ei riittänyt, oli laippa kierossa kuten aiemmassa sanottiinkin.
740 '90 | Almera '97 GXe

mies51

Onko kaikki kannatinkumit ehjät? Pakoputki pakkaa roikkumaan, jos ei oo. Muutenkin KATin laipat ovat ruostunemmat, kun ei viitsi KATia kovin usein uusia.
Kiitos hyvästä neuvosta, pitää minunkin laittaa 2 tiivistettä päällekkäin.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: spetee - toukokuu 18, 2017, 19:02:00
Tarkotatko liitoskohtaa joka tulee etupenkkien alla eli katille? uuen putken laippa täysin suora ja catin laippa vääntynyt--> vuotaa. Oon suosiolla ostanu kaks tiivistettä sinne jo valmiiksi ja laittanu ne koska yhellä ei pidä. joistakin olen sitten suoristanut laippaa jos on kovin pahasti vääntynyt. tahnat kannattaa unohtaa suosiolla ne on vain ensiapuja.

Paitsi jos laittaa sen tahnan siihen laippojen/tiivisteen tiivistepintoihin ennen kasaamista. Ei varmasti vuoda ja monessa autossa todelliset "ongelma"liitokset ovat pysyneet tiivinä useita vuosia.

Huonompaakin tiivistettä pystyy käyttämään vielä useita kertoja koska tiiviste toimii tavallaan vain muottina.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

cedricfan

No nyt alkaa tulla jo asiaakin. Tahna on se, millä nuo tiivistetään, ei tuplatiivisteet, jotka saattaa palaa puhki, eikä nekään auta kuoppaisessa laipassa.
Ja ne kumit, ei kai kukaan ole niin hölmö, että asentaa putkea vanhoilla löysillä kannatinkumeilla?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

spetee

Ketjun aloittaja kysyy kannattaako tahnaa laittaa liitoskohdan PÄÄLLE. Vuotavan kohdan paikkaaminen tahnalla on ensiapu :) Eipä oo vielä ykskään tuplatiiviste palanu puhki nykynenki liitos paikallaan jo 7 vuotta..
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

virkkunen

#!@#¤%,minä en ala väliputkea irroittamaan enää sen takia että saan lisää tiivisteitä väliin sinne, laitan tahnan siihen päälle vaan. vanha auto nii kestää mitä kestää sit  :D

Jonttula

Lainaus käyttäjältä: virkkunen - toukokuu 19, 2017, 14:38:23
kukkanen,minä en ala väliputkea irroittamaan enää sen takia että saan lisää tiivisteitä väliin sinne, laitan tahnan siihen päälle vaan. vanha auto nii kestää mitä kestää sit  :D

Onks kyseessä n16 almera? Jos on niin tein itse tuon saman operaation joku aika sitten ja tuo laippa kohta oli kahdella läpipultilla muttereineen kiinni. Niiden aukaisuun ja takas laittoon menee joitain minuutteja. Ei takapönttöä tai kannatinkumeja tarvi edes irroittaa. Tiivisteet saa kyllä keskilaipan väliin tai tahnaa jos mielii. Ohivuotoahan saa hieman olla. Jos ei ääni ole kamala ja päästöt menee läpi ni sille tarvi tehä mittää. :)

virkkunen

siis tuo pieni vuoto jäi tuohon väliputken liitoskohdan eteen kun vaihdoin vanhaa väliputkea uuteen osaan. eli se uuden väliputken laipan pää siinä ennen kattia oli pienempi kuin mitä vanhassa,mutta sain osat silti sopimaan,ainoastaan se että laipan tiivisteen väliin jäi tuon takia pieni reikä josta pääsee tulemaan pakokaasua ihan vähän,mutta sen siis ajattelin tahnalla laittaa että sais umpeen sen liitoskohdan kunnolla  :)

virkkunen


Alppuu

Ei sitä saa tukittua tahnalla jos siihen saumaan vaan töpötät, irti vaan ja kunnolla paikalleen.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4