Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera P12 ohjaustehostin vuotaa öljyä?

Aloittaja espi, toukokuu 09, 2017, 01:02:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

espi

Rimpula käytetty katastuksessa, hylsyhän siitä tuli paperissa lukee:
Ohjaustehostin, Öljyvuoto, palovaara, 1-akselilla oikealla

Jos unohdetaan tuo palovaara, niin mitä siellä on vikana? Onko tuo "1-akseli oikealla" ohjaustehostimen pumpussa vai? Eli pumppu vaihtoon vai?
Paha/vaikea/kallis korjata/vaihtaa?

Kävin tarkastamassa, niin tehostimen säiliössä kyllä öljyä...

Whee

#1
-

cedricfan

Miksi ihmeessä sitä ei voinut kysyä siltä leimasedältä?

"1-akseli" tarkoittaa etuakselia ja sen perusteella viittaa itse hammastankoon.
Tietty jos nestevuotoa näkyy ylhäältää pumpulta saakka, niin sitten setä on merkinnyt vain sen kohdan, jonne kertyy.

Liukkaria ja painepesua (fiksustu: kylmä moottori, ei jakajaan/laturiin yms) ja kun kuiva niin katsot tyhjäkäynnillä mistä alkaa kostumaan.
Ja jos laitettu hylsyyn öljyvuodosta, niin ei se enää ihan kevyesti tiputa enää...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

espi

Työkiireiden takia en päässyt itse autoa katsastamaan, enkä samasta syystä itse kerkiä korjaakaan. Kysyin koska omasta mielestäni ohjaustehostimessa ei ole 1-akselia oikealla:)

Jotain katsastusetä oli tehnyt, oli ohjaustehostimen säiliöltä alas moottoritilan kylki märkä öljystä ja säiliö osittain irti paikaltaan. Näin ei ollut kun vaihdoin viikonloppuna polttimot.
Aamulla tuli konehuone pesty, joten katsotaan mitä sieltä paljastuu, saa sitten korjaamo ensiviikolla lisää hommaa huollon yhteyteen. Ei siellä ainakaan yläpuolelta parinkymmenen kilsan jälkeen öljyä näkynyt.

cedricfan

Vaikka kuinka olisi kiire, niin silti on joitain asioita joissa on pakko käydä itse aina silloin tällöin: hammaslääkäri ja katsastus...
Ja tuossa se syykin tuli. Edes se ohjauslaitteiston hammastanko ei ole tarkkaan ottaen akselilla, niin nyt joutuu tulkitsemaan toisen ajatuksia. Ja kun tuo telepatiaosasto on ihan eri palstoilla, ei selkeää vastaustakaan pysty kukaan antamaan.
Toivottavasti löytyy vuoto nyt kun on puhdasta, mahdollisia komponentteja tuossa on kuitenkin säiliö, pumppu, letkut ja putket sekä se hammastanko.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

mikes

Ettei vaan vuotaisi hammastanko? suojakumin alta tihuttelee yleensä!

clarkkent

BB SR20VET (GTI 05-06/2011)
BB CA18ET
Primera WP11-144 SR20 Sport+

espi

Eipä ole tähän mennessä tuo vuotanut öljyä, tiedä mitä silloin oli tapahtunut!
Leimallakin käytetty ajat sitten.

Hanskyl

Moi,
Ei kannata heti vaihtaa kalliita osia, vaan ensin kannattaa kokeilla ohjaustehostimen öljyn vaihtoa (ne saattavat olla jopa alkuperäiset vielä!!) Ohjaustehostimen öljymäärä on useimmiten melko vähäinen, eli tämä korjaus, tai oikeastaan huolto, ei paljoa maksa

Ensimmäisen vaihdon jälkeen kannattaa käännellä ohjausta laidasta laitaan, jotta uudet öljyt vaihtuvat, sitten vielä toisen kerran uudet öljyt säiliöön, niin saattaa vuodot hävitä lähes kokonaan - kokeiltu on jo kolmessa eri autossa ja tämä on todella auttanut (Seat, Nissan, Fiat) Yksi kokenut autonasentaja tämän vinkin kertoi, ja painoin sen visusti mieleen!

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

toukopouko

Romikselta vuotamaton tehostin ja swäppää paikalleen. Vaikeinta on saada aurauskulmat pysymään kohillaan.

Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

espi

Lainaus käyttäjältä: espi - kesäkuu 05, 2017, 21:33:35
Eipä ole tähän mennessä tuo vuotanut öljyä, tiedä mitä silloin oli tapahtunut!
Leimallakin käytetty ajat sitten.

Miksi ehjälle pitää jotain tehdä?

ps. Vaihdettu parivuotta sitten, alle 50tkm sitten ohjaustehostimen öljyt.

mikes

Painava auto ja huonot laakerit iskareiden yläpäässä, tietysti rasittaa hammastankoa :-*

NisPri

Moikka joo kysäisisin että miten paha on vaihtaa tuo hammastanko. Saako pultit auki alapuolelta vai pitääkö jotain purkaa konehuoneenpuolelta.

mies51

Lainaus käyttäjältä: mikes - kesäkuu 26, 2017, 19:55:17
Painava auto ja huonot laakerit iskareiden yläpäässä, tietysti rasittaa hammastankoa :-*
Onko P12:ssakin muoviset liukulaakerit iskarien yläpäissä, kuten Almera N16:ssa?
Tuo säästö älyttömissä paikoissa on ihan p*rs**stä. Sunnyssa oli vielä kuulalaakerit ja ei ollut kolinoita tai narinoita rattia parkkiksella käännettäessä. Ja jaksoi kääntää, vaikka oli tehostamaton ohjaus.

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: mies51 - lokakuu 09, 2018, 21:44:46
Onko P12:ssakin muoviset liukulaakerit iskarien yläpäissä, kuten Almera N16:ssa?

N15 on.  :D Kerran on tarvinnut erikseen putsata, muuten toimineet hyvin.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4