TAMPEREEN PISTEJÄÄ AJETAAN 8.3.2017 KLO 18 PYYNIKIN URHEILUKENTÄLLÄ

Aloittaja mikan, maaliskuu 05, 2017, 23:38:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikan

Moikka!

Toivottavasti pakkasherra on suosiollinen ja kisat päästään ensi keskiviikkona ajamaan. Liput 20€ käteisellä paikan päällä.

Osallistujat:
1) John.K.Westman KokUA, Volvo 240
2) Ari-Pekka Pylväs NokUA, Ford Escort
3) Sami Saari KalUA, Toyota Starlet
4) Antti Hirvonen TamUA, VW Golf
5) Rauno Kotanen NokUA, Opel Kadett
6) Jari Koskimaa ÄhtUA, Opel Corsa B
7) Hannu Kopsa TamUA, Datsun 100A
8 ) Joonas Juupajärvi ParkUA, Volvo 240
9) Peter Pörtfors VUA, Volvo S40
10) Kirsi Nieminen LemUA, BMW 325i
11) Timo Pitkäniemi LamUA, Honda Integra Type R
12) Matti Niemi TamUA, Ford Escort MK2
13) Juha Nätkin TeiskonUA, Skoda Felicia 1.6
14) Petro Koski NokUA, Opel Kadett GTE
15) Emil Westman KokUA, Volvo 242
16) Jukka Lifländer ImUA, Opel Astra GSi 16V
Varamiehet:
17) Jari Kuikka KangUA, Honda Civic Type R
18) Toni Luukko TamUA, Opel Corsa B

t. Mika

ps. https://www.google.com/maps/place/Pyynikin+urheilukentt%C3%A4,+F.E.+Sillanp%C3%A4%C3%A4n+katu,+33230+Tampere,+Finland/@61.496732,23.7461174,15z/data=!4m2!3m1!1s0x468ed8bab40cc547:0x5787fe11f6fd702
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

valpas

Yritin, että Lappajärveltäkin olis yks Finni päässy mukaan, mutta ei. Olis varmaan ollu liian ylivoimainen. ;D

mikan

Taitaa olla halukkaita osallistujia enemmän kuin kisaan mahtuu. Neljän auton lähtöinä ajetaan, niin 16 auton kaavio on varsin sopiva. Kiva kuitenkin, kun on etu- ja takavetoisia sekaisin. Niin ja tietysti Hanskin Datsunille pitää toivoa menestystä ja ehjää kisaa.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

ILVES-Joe

Mika, tapahtuman infossa ilmoitetaan että parkkipaikkoja ei ole ja suositellaan saapumista julkisilla mutta niitä ei täältä tule niin onko kohtuu kävelymatkan (100-500m) päässä mahdollisuus pysäköintiin ilman sakkoa?

Onkohan varikolle yleisöllä vapaa pääsy?
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

valpas

Saatiin Pirkanmaan porukalla hommattua Kopsalle Vauhtipyörä, ja kaikkee muuta tarpeellista. Onhan tässä vielä aikaa laittaa Vautipyörä kiinni, ja muutkin systeemit kuntoon.
Aikasemmin ainakin on päässy varikolle samalla lipulla, kun niitä alueita ei voi oikeen erotella.

mikan

Lähellä ei tosiaan ole oikein mitään isoa parkkipaikkaa tai parkkihallia. Pyynikin tori on ihan lähellä, mutta siinäkin on aika rajallisesti paikkoja. Kadun varsilla on varsin vähän paikkoja. Kannattaa tulla hyvissä ajoin, lämmintä vaatetta päälle ja istuinalusta mukaan. Muistakaa käteismaksu!

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

proxdatsun

Toivotaan että Hanskin vauhtipyörä pysyy myös kiinni ,,toivotaan että pultit ja muut kestää. Tsemppiä myös mun paikka kunnalta lähtöisin olevalle kuskille.

valpas

Lainaus käyttäjältä: proxdatsun - maaliskuu 08, 2017, 06:47:05
Toivotaan että Hanskin vauhtipyörä pysyy myös kiinni ,,toivotaan että pultit ja muut kestää. Tsemppiä myös mun paikka kunnalta lähtöisin olevalle kuskille.
Ilmeisesti oli syys elvinnyt, ja kone oli eilen menossa takasin paikoilleen. Pidetään peukkuja. En pääse paikalle, kun jälkikasvun pippalot ajaa ohi.
Toivotaan, että keli olis suotuisa kisalle, eikä ketään sattuis, kun penkat saattaa olla pienempiä, kuin ennen.

BA

#8
Ei montaa puhelua vauhtipyörä lopulta maanantaina tarvinnut.  ;)
Koitan ehtiä mukulan kans paikalle myös.

Pyynikintorin paikat (n.100 parkkipaikkaa) ovat ilmaisia, mutta aina täynnä muutenkin koska ympäröivissä taloissa ei ole ruutuja lainkaan. Tai on hallit, mutta ne on vuokrattu muille kuin talojen asukkaille, kuten vaikka itselleni museoauton ruuduksi...

Torille ei siis isompi yleisöryntäys parkkiin sovi, ajoissa paikalla ollessa siitä kyllä varmaan ruutu irtoaa. Parhaiten maksuttomia parkkipaikkoja on Pyynikintorilta 150m harjua ylöspäin konservatorion ohi ammattikoulun parkkipaikalla, tai sitten pyhäjärven rannassa eteläpuistossa mistä tulee kentälle n. 600-700m matkaa. Amikselta tulee n. 500m kentälle myös.
Pyynikin alueella (Hämeenpuisto-pirkankatu-pyynikki sisällä) on kadunvarsipysäköinti maksutonta, joskin kadut ovat aika täynnä. Pyynikin uimahallin/katolisen kirkon parkkipaikka Pirkankadun toisella puolen on maksullinen.

valpas

Meillä päivänsankari tuli kuumeeseen, joten kun kerran hallilta tulin kesken päivän, niin sitten Pistejääradalle sittenkin.

AkiH

Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

proxdatsun

Hanski ollu 8:sas. Hirvosen Antti 5:des jos nyt sama kaveri, hänen pitäs olla Haapavedeltä lähtöisin.

valpas

Aina siellä on kylmä,vaikka kuinka pukis päällensä. Nyt unohtu istuma-alusta. Muuten ei tullu kylmä.
Kopsalta katkes Titaanipultti alapallon kiinnityksestä (vaikka oli kiinnityksen kerinny aikasemmin tarkistamaan). Tolppa kaatu, ja vetari tuli ulos. Ei pystyny korjaamaan siellä.
Olis voinu saada paljon pisteitä? Ajo meni tosi hienosti. Ekankin lähdön varmaankin olis voittanu, jos olis tienny, kuinka hyvä pito oli lähdössä. Aikamoisia eroja noillaautoilla oliviivalta lähtemisissä. Muutamaetuvetonenkin liikahti tosi hyvin.
Huonoilla renkailla tuonne ei kannata lähtee. Tulee osumia, ellei pääse heti kärkeen, ja pysy siellä .........
Kannattihan tuolla poiketa.
Makkarat oli kuumia (vain)ennen lähtöä? Minulla ainakin, kun olis pitäny olla sepän kädet makkaraa pidellessä. Olinkin siellä hyvin aikasessa vaiheessa, eli samaan aikaan, kun Kopsa otti satkua trailerilta.
On muuten hieno konehuone siinä satkussa!

mikan

Hanskin kisasta sen verran, että ehti ajamaan kaksi lähtöä (sijoitukset 2 ja 1) viidestä. Joten siinä mielessä sijoittuminen kahdeksanneksi on hyvä suoritus. Ennenkin on ollut sama ongelma, eli tukivarren uniballista pultti poikki. :-(

Porukkaa oli kait noin 2000 ja tunnelma hyvä. Mulla oli perseenalunen mukana.  ;) Ei palellut kuin varpaat. Toivottavasti ensi vuonna uudestaan!

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

valpas

Lainaus käyttäjältä: mikan - maaliskuu 09, 2017, 12:16:41
Hanskin kisasta sen verran, että ehti ajamaan kaksi lähtöä (sijoitukset 2 ja 1) viidestä. Joten siinä mielessä sijoittuminen kahdeksanneksi on hyvä suoritus. Ennenkin on ollut sama ongelma, eli tukivarren uniballista pultti poikki. :-(

Porukkaa oli kait noin 2000 ja tunnelma hyvä. Mulla oli perseenalunen mukana.  ;) Ei palellut kuin varpaat. Toivottavasti ensi vuonna uudestaan!

t. Mika
Pultti ei sittenkään katkennut, mutta eipä sillä suurta merkitystä ole lopputulokseen. Fiilis oli kuskilla korkealla, kun ajo muuten luisti. Hauskaahan sinne oltiin tultu pitämään. Olispa kaikki ollu samalla asenteella mukana (jollekkin saattaa tulla kilpailukieltoa?).
Olikohan tuota vikaa ollu aikasemmin? Viimeks siellä järven jäällä meni molempien nivelien akselit poikki? Olin just  kyselly, että miten hänellä on kestäny orkkikset satkun vetarit! Hyvin oli kestäneet (siihen asti). Pahanilman lintu taas....... Kopsalla on nyt N10/A14 vetarit. "Uus" Kone laulaa nyt hienosti, Koskenkorva (siis paikkakunta) on auttanut. Konehuone on hieno!
Jos kilpaa ajaa, niin nuo kannattaa silloin tällöin värillä katsoa, koska pyörä irtoo välittömästi, kun nivelen akseli katkee.

ILVES-Joe

Hieno tapahtuma kokonaisuudessa. Yleisömäärä yllätti järjestäjän, ennakkojutussa arvioitiin 1500 katsojaa.
Oltiin päämekaanikon kanssa Pyynikintorilla pari tuntia ennen kisaa ja ainoa vapaa ruutu täytettiin.
Aateltiin käydä kahvilla mutta Tuopissa ei sitä saanutkaan mutta juotavaa saatiin...

Kevyt talvivarustus päälle ja reppuun myös pakattiin yksi vauhtipyörä Hannnulle viemisiksi, onneksi ennen kisaa löytyi lähempää.

Kisa oli sopivan nopeatempoinen iltakisaksi, varikko oli ahdas mutta juuri tarpeeksi tilaa, yhtään enempää autoja ei tuohon kisaan sovi tilan ja aikataulun suhteen.
Puukatsomosta takaa keskeltä näki hyvin koko radan ja kylmäkään siellä ei ollut niin joutui hieman keventämään varustusta.
Historic ratapuolelta "oman lähdön" kilpakumppaneitakin näin neljä.

Harmittava pikkuvika, olisi mielenkiintoista ollut nähdä 100A:n kaikki lähdöt ja uskon että finaali ei olisi ollut ihan mahdoton. Koskimaa sinne pääsi ainoana etuvetoisena ja Hannulla oli erilainen ajotyyli ja linjat.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

ILVES-Joe

Pieni tappiokin tuli kun yksi avain hukkui reissussa todennäköisemmin joko pukiessa tai riisuessa haalareita Pyynikintorilla.
Onneksi ei ollut tuvan avain niin pääsi sisälle.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

mikan

#17
Juutuupista näyttää löytyvän muutama video:

https://www.youtube.com/watch?v=v98OZVbfNBQ

Naamakirjan ystäville:

https://www.facebook.com/pistejaa/

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita