Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera P11-144 vaihdelaatikko

Aloittaja Henrikki, helmikuu 13, 2017, 19:30:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Henrikki

Hei,

Osaako joku fiksumpi kertoa, onko 1.6 ja 1.8 moottorien vaihteistot vaihto kelpoisia keskenään? Kyseessä siis QG sarjan moottorit. Mitä nissan4u sivustolta katsoin ainakin kuoret oli samoja. Tai sopiiko esim qg15DE almeran aski primeraan?

kurttu

En tiedä muuta kuin että autowikin mukaan 1.6 ja 1.8 primeroissa on eri askit:

P11-144 Vaihteistot
GA16DE - RS5F31A
QG16DE - RS5F32A
QG18DE - RS5F70A
SR20DE - RS5F70A
SR20DE - CVT- / CVT-M6 -automaatti
CD20T - RS5F32

qg15de almeran aski taitaa olla heikoin mahdollinen vaihtoehto, sikäli kun se edes sopisi 1.8 moottoriin.

mies51

Almera N16 1.5 vaihteistossa on heikot laakerit. 1.8-koneen laatikko on vahvempi.

mies51

Kysyppä tuolta mieheltä, vanha ammattimies kunnostaa laatikoita.
Ainakin hällä on nyt P12:aan myynnissä
https://www.nettimarkkina.com/haku?site=A&member=U1RVp5mt

Henrikki

Hei,

Hieman mennyt aikaa, ehkä tästä kuitenkin on jollekin apua  :)
QG18DE askin saa sovitettua, kun ottaa 1.8 koneisesta, vetarit,vaihdetangot+kiinikkeen laatikon päähän.
Ja hieman joutuu vaihteiston/moottorin takatukea muokkaamaan, koska 1.6 koneessa vaihdevivuston tukitanko on samaa puuta takatuen kanssa, 1.8 laatikossa on taas ihan oma kiinnike tälle. Itse käytin 1.6 koneen kytkintä, painelaakerit olivat erikoisia, vaikka muuten kytkimet näytti samalle. En nyt muista mikä anturi oli, mutta se joka on alimmaisena, sen johtoa joutuu pidentämään...

Enkä ole ajossa mitään ihmeellistä huomannut välitysten suhteen, ja kohta on 15t ajettu. Kyllä tuon laatikoiden kestävyys eron tajuaa heti kun niitä alkaa siirtelemään, 1.8 aski painaa huomattavasti enemmän kuin tuo 1.6