Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera p12 vm 05

Aloittaja Basse86, joulukuu 16, 2016, 16:19:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Basse86

Termos vaan kaikille. Tuli eilen ostettua otsikon mukainen kikkare surullisen kuuluisalla QG18DE pannulla. Nyt on ilmennyt vikaa ja vituttaa niin maan kukkanenesti. Vikana käynti kolmella aina tonne päälle parintonnin, vikavalo luonnollisesti palaa ja meno pienillä kierroksilla nykyttävää. Jakopäästä ei kuulu mitään ihmeenpää kilkatusta eikä venatkaan naputtele. Tulpan käytin pois ja oli karstanen  kuten myös mäntäkin reiästö katottuna. Pitäneekö tässä alkaa kahtelemaan uutta moottoria vai hommaanko jakohilpetta esim, ketjun ja uuden kiristimen? Vai meneekö kansihommiksi? Öljyä ei kuluttele eikä savuta. Vika on ollu edellisellä omistajallakin  satunnaisesti päällä mutta ei ole sen kummemin perehtyny asiaan. Helemikuussa ois tötterö leimattavakin niin ei yhtään haittais että sais piakkoin kuntoon. Ainii ja varmasti ehjällä puolalla testattu sekä tulpalla. Nelosen sylkässä vielä kaikenlisäksi vika joten pelko persiissä mennään että kone kaput. Jos joku oululainen rasvanokka lukkee tätä ja sattuu asumaan haukiputaan kulumilla ni saapi tulla vilikaseen :D

espi

Hei,

Mitä vikakoodi(t) sitten kertoo? Ilman testeriäkin pystyy saamaan rimeran koodit ulos. Itsellä lukija, mutta google osaa kertoa, esim:
http://enginepartsdiagram.com/resetting-check-engine-codes-ecu-light-nissan-primera/

Mitä tarkoittaa, ehjällä puolalla ja tulpalla testattu, helppohan tuo on testata vaihtamalla esim. kolos ja nelos pytyistä tulppa & "puola" ristiin. Siirtyykö ongelma.
Oliko muut tulpat karstaisia, nokisia, öljyisiä?

Paljon ajettu? Kulutus normaali?

Basse86

Itse en ole testeriä käyttäny mutta edellinen kuski kerto että missfire engine. Eli syttökatkoksia. Ja on testattu silleen että vaihoin puolaa ja tulppaa nelosesta. Tänää katoin tulpan uudestaan eikä ollu karstanen/öljynen. Oon aika raskaalla kaasujalalla rankassu jos vaikka ois ollu karstanen :D päälle parintonnin ko menee kiekat ni skulaa ihan jees mutta nykyttää...välillä jopa vikavalo vilkkuu kun oikein tasasella kaasulla päästelee motarilla. Ajettu 230joten aika varmasti jakoketjun vaihto edessä kun venynyt... jotenni vaan itellä meinaa laiskuus iskeä vaikka ei ole homma eikä mikhä.

mies51

Yksi sytytyspuola on rikki. Niitä on mennyt mun Almerassa 2 kpl 270000 km:llä. Motonetisä ilmeisesti 75 eur, netistä vielä halvemmalla. Niitä jakoketjuja vaihdetaan usein turhaan, kun vika on sähköissä. Esim. akkukaapelien moottorinpuoleisten päiden kunto.

espi

Veikkaan myös viallista puolaa, jos pätkii ja vikavalo vilkkuu.

Onko joku muu kokeillut purkaa "puolia"(suojaeriste ja jousi irti puolan rungosta), itse otin pari vanhaa aikoinaan auki ja molemmissa oli sisällä oleva jousi väljä "puolan" päästä ja "puolan" päässä palanut piikki --> vois veikata aiheuttavan sytkä katkoja... Tuon jos saa pitäväksi, niin voi katkot hävitä.
Pitihän se pistää takas käyttöön ja siellä ne on vieläkin, on tosin varalla toinenkin "puola".

Omaan vaihdettiin kesällä jakopään hilutkin, eikä turhaan. Auto vetää paremmin, kulutus putos, käy tasasemmin, jne... ajettuna oli 255tkm.

mies51

Juu, ilmeisesti hapettuma ja kosteus olivat syynä molempien rikkoutuneiden poulien pätkimiseen. Toisessa ole vihreätä kosteaa töhnää alapäässä (kupari-vihtrilli) ja toisessa oli hapettunut tuo kohta, johon jousen yläpää painaa. Ostin kuitenkin varmuuden vuoksi uudet puolat.

Basse86

No mutta mite se nyt sitte kierroksilla pelaa ja kun vaihtaa vaikka kakkosesta neloseen puolan ni silti on pimiänä nelonen?

spetee

oletko mitannu että puolalle asti varmasti tulee virta? jos on täysi varmuus että puolalle tulee virta ja puola pelaa ja puolaa vaihtamalla ei kummene ni seuraavaksi sylinteripaineiden mittaus. täysin samat oireet oli yhdessä autossa jota tuli pähkäiltyä ja oli jo kaveri ehtiny jo turhaan ehjät puolatki vaihtaa uusiin. puristusmittauksessa yhessä pytyssä katos paineet. kävi kolmella ja kierroksia lisäämällä tuntu pelaavan.
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..