Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Öljyn kulutus

Aloittaja Kolli05, lokakuu 29, 2016, 19:21:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kolli05

Nyt tarvitaan apuja ja nopeesti kertokaa fiksut että mikä hitto on 2002 vuosimallin almerassa vikana kun se syö öljyä 600 km ajon jälkeen yli 2 litraa alkaa pikkusen korpeemaan ihan oikeesti  :-\ vienko pajalle vai paalattavaksi nisukan  ;)

Mies

K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Kolli05

1,5 koneella ajettu 205 tkm

Alppuu

Ootko katsonut ettei laske alle?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Kolli05

En ole havainnut maassa vuodon jälkiä kylmänä pölläyttää sinistä ulos putkesta

chery

Kannattaa kokeilla toista öljymerkkiä jos pysyisi paremmin sisällä. Onko kone jakopään puolelta öljyinen? Kampiakselin stefa voi vuotaa... Tuntuu olevan aika yleinen vika ainakin vanhemmassa N15 korissa.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

virkkunen

ookko kattonu kampiakselin stefan kohdilta ettei vuoda? sieltähä se yleensä vuotaa  :) mulla samalla koneella oleva nisu,eikä yhtään syö öljyä

Kolli05

Itse en ole havainnut mitään vuotoja

Alppuu

Katsoitko sinne auton alle?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

C 110 ratsuni

No,jos se pakoputkesta savutaa niin männänpäällehän sitä öljyä pääsee.Kansipahvi vuotaa tai ventiilinvarrenkautta vuotaa,ellei ole mäännänrenkaita poikki/väsynyt.Eli,kansi irti.
primera 2,0 sport -00

Kolli05

Joo kyllä se sinistä pöläyttää kun käynnstää auton ja takapää on oikealta puolen mustan paskan peitossa

chery

Tuo musta voisi viitata kampiakselin stefaan joka vuotaa öljyä. Voi vuotaa ajossa/kierroksilla niin paljon että kulkeutuu ilmavirran mukana auton takapäähän.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Kolli05

Mahtaako toi olla isokin ka kallis remontti  :-X

chery

Ei pitäisi olla kovin kummoinen homma vaihtaa. Kampiakselista apulaite hihnapyörä irti ja stefa on sen takana. Ei tarvii edes jakopäätä purkaa kun kyseessä on ketjukone. Kannattaa toki varmistaa että vuotaa varmasti sieltä ettei turhaan vaihda.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Mies

Jos se puskuri on ulkopuolelta mustaks menny niin sillon kantta irti, ei johdu mistään stefasta.

Jos tollasia määriä vuotais stefasta niin ois auton pohjakin jo niin märkä et sen alle katsomalla huomaa.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Totenkopf

Voisin lyödä melkein vetoa, että laiminlyödyistä öljynvaihdoista ja/tai väärän öljyn käytöstä johtuen öljyrenkaat ovat karstoittuneet umpeen. Erittäin yleinen vaiva. Tämä yhdistettynä vuotaviin venttiilivarren kumeihin takaa varmasti mahtavat savut.

Tässä esimerkki SR20DE:n männästä. Koneella ajettu vajaa 300 tuhatta. Öljynkulutus oli omistajan mukaan noin 0,7L/1000km.


Primerassa P11 mallin myötä siirryttiin käyttämään ohuempia, pienemmällä jousivoimalla olevia renkaita. Näillä luvattiin saavutettavan parempi tiiveys, alhaisempi kulutus ja pienemmät päästöt. En osaa sanoa onnistuttiinko niissä, mutta öljynkulutus tuli kyllä riesaksi. Öljyrenkaat ovat todella lössöt. Öljyä saattaa palaa huomattaviakin määriä, vaikka puristuspaineet ovat sallituissa rajoissa. Kun öljyrenkaat pääsevät karstoittumaan, alkaa karstaa kertyä myös puristusrenkaiden uriin ja sen seuraukset ovatkin sitten selvät. No mitä tälle sitten voisi tehdä? Moottorin sisäpesu on joissakin tapauksissa tuottanut hyviä tuloksia. Varmimman tuloksen saa kun ottaa männät pöydälle ja vaihtaa renkaat. Tämä siis P11 SR- moottoreissa, mutta pätee myös muihinkin.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

Kolli05

Ok eli hommia tiedossa mahtaako toi venttiilin varren kumien vaito olla kallis homma ?

spetee

kyllähä se useamma satasen maksaa liikkeessä ja pahemmassa tapauksessa yli tonnin menee. kaverille vaihtovat palaneen venttiilin liikkeessä ja hintaa tuli kiitettävä 1500€   :D  ja en jaksa uskoa että tollanen öljynkulutus johtuu pelkästään venttiilivarrenkumeista..
Käyttis Almera N15 sedan -98 2.0GTI swappi,  Sunny SLXi -93 , projektit Cherry -86 , Sunny B11 -85. Ex menopelejä useampi Nissan ja Datsun..

Alppuu

Minkälaisilla vaihtoväleillä on tullut ajettua?
Vois koittaa ensin sitä sisäpesua?
Forten aineita lie kehutttu..

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

diipadaapa

Kyllä siellä alakerrassa on vika,ei yksistään kumeista kyllä noin isoa kulutusta tule..Kattiki varmaan tullu tiesä päähän,jos savuna ilmaan menee tuollasia määriä.

Kolli05

Kiitoksia vinkeistä ja vastauksista loppuviikosta saadaan fakta tietoa kulutuksen aiheuttavasta viasta kun auto lähtee pajalle tutkittavaksi :'(

mies51

Kampiakselin tiivisteen vuodon löydät seuraavasti:
Pesetä/pyyhi konehuone, varsinkin ohjaamon vastainen seinä. Aja. Jos tuo seinä öljyyntyy hihnapyörien kohdalta, pyyhkäise serlalla. Onko öljy punaista, jos neste ohjaustehostinsäiliössä punaista = ohjaustehostin vuotaa. Jos se taas on moottoriöljynkeltaista (tai hihnapyörän ja moottorin välistä pyyhkäisten), kampiakselin stefa vuotaa.
Kampiakselin stefan vuotaessa noin paljon, öljyä on tuosta seinämästä auton alle perään asti (alustan oikea puoli) ja se ei ole mustaa.
Tässähän todettiin, että se on pakoputken pään lähellä ja mustaa, siis moottorin sisällä vika.
Jos männän renkaat noin jumissa, kuten esimerkkikuvassa, silloin öljy on todella mustaa myös venttiilikopan kannen alla. Venttiilikopan kansi on helppo ottaa pois sekä Sunnyssä (10 ruuvia) että Almerassa ( ruuvit reunoliia sekä 2 keskellä). Olen äskettäin mitannut venttiilinvälykset sekä Sunny N14 1.4 että Almera N16 1.5 (VVT). Molemmilla ajettu 270000km, välykset kuin uudet ja venttiilikoppassa öljy puhdasta kuin uudessa autossa, ei yhtään nokea eikä sakkaa. Kumpaankin olen vaihtanut Teboil Diamond 15000km välein toistakymmentä kertaa. Muistanpa 80-luvun auton, mitä hirveetä möhnää siinä oli, kun käytettiin vanhanajan öljyjä. Öljynvaihtovälillä pitää kerran lisätä öljyä kumpaankin.

Kolli05

No niin vika selvisi elikkäs 1,2,3 pytyn männänrenkaat ovat jumissa 4 pytty oli ainut jossa ei ohivuotoa ollut voi ketun villat pitää alkaa etsimää vissiin uutta konetta autoon :'(

Shamsa

Uudet männänrenkat saattavat tulla halvemmiksi kuin moottorin vaihto.
Vaihtomoottorista et myöskään ikinä tiedä, että kuinka paljon sillä on oikeasti ajettu.

Samalla kun vaihtaa renkaat, niin siinä vaiheessa on sama vaihtaa kampuran stefat ja tarkistaa runko- ja kk laakerien kunto.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

jyppe

minulla on olisi ylimääräinen kokomoottori 1,5l nissan almera n16 sedanista purettu pois. ajettu 172thkm koneella

Kolli05

Mitä mieltä olette mahtasko tuo forte motor flus käsittely auttaa noiden männän renkaiden irroitukseen ?

Shamsa

Ei siitä haittaakaan varmasti ole.
Jos siellä ei vielä mahdottomasti karstaa ole, niin saattavat irrotakin.
Jos sillä irtoaa niin onhan se huomattavasti halvempaa kuin alkaa remonttia tekemään.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

cedricfan

Toisaalta jos ne renkaat on jumissa niin mahtaako enää vaikuttaa?
Moottori täyteen petrolia, annetaan olla, ja sitten pari öljynvaihtoa, joista viimeiseet flushit.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Datsuuna

Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - lokakuu 31, 2016, 16:56:12
Voisin lyödä melkein vetoa, että laiminlyödyistä öljynvaihdoista ja/tai väärän öljyn käytöstä johtuen öljyrenkaat ovat karstoittuneet umpeen. Erittäin yleinen vaiva. Tämä yhdistettynä vuotaviin venttiilivarren kumeihin takaa varmasti mahtavat savut.

Tässä esimerkki SR20DE:n männästä. Koneella ajettu vajaa 300 tuhatta. Öljynkulutus oli omistajan mukaan noin 0,7L/1000km.


Primerassa P11 mallin myötä siirryttiin käyttämään ohuempia, pienemmällä jousivoimalla olevia renkaita. Näillä luvattiin saavutettavan parempi tiiveys, alhaisempi kulutus ja pienemmät päästöt. En osaa sanoa onnistuttiinko niissä, mutta öljynkulutus tuli kyllä riesaksi. Öljyrenkaat ovat todella lössöt. Öljyä saattaa palaa huomattaviakin määriä, vaikka puristuspaineet ovat sallituissa rajoissa. Kun öljyrenkaat pääsevät karstoittumaan, alkaa karstaa kertyä myös puristusrenkaiden uriin ja sen seuraukset ovatkin sitten selvät. No mitä tälle sitten voisi tehdä? Moottorin sisäpesu on joissakin tapauksissa tuottanut hyviä tuloksia. Varmimman tuloksen saa kun ottaa männät pöydälle ja vaihtaa renkaat. Tämä siis P11 SR- moottoreissa, mutta pätee myös muihinkin.
Niimpä öljyt kannattaa vaihtaa mielummin reilusti ennen "virallista vaihtoväliä" riippuen tietysti vielä siitä onko ajo pääasiassa vaan kaupunkipyöritystä vai pitkää maantieajoa joka likaa öljyn huomattavasti hitaammin. Laita koneeseen jotain voimakkaasti pesevää dieselöljyä ja vaihda öljyt uusiin valmistajan suosittelemiin melko pian.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti