Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Alhaisilla kierroksilla ajaminen

Aloittaja jukkax, lokakuu 22, 2016, 17:18:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mies51

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - lokakuu 24, 2016, 08:06:27
Itse pitäisin 100-150tkm vaihtoväliä liian pitkänä. Vaihdoin Fordiin lootaöljyt kun mittariin tuli 100tkm, ei se enää edes näyttänyt lootaöljyltä ;D
Vaihteisto joutuu kuitenkin erittäin koville, niin vaihtakaa niitä öljyjä, pitää kulutuksenkin pienempänä kun on tuoreet öljyt.
Ei tuo öljy ole pahalta näyttänyt Sunnyn 130 eikä 260 tuhannessa eikä myöskään Almeralla ensivaihdossa. Mutta kylläkin Almeran kolmannessa vaihdossa vähän ennen kuin laatikko meni 270 tuhannessa, ei oltu ajettu pitkäänkään toisen vaihdon jälkeen, öljy oli palanut ja metallia ihan kimmelsi.
Eli öljyt ei kestä kuumentua. Tekevät siinä vaiheessa, kun laakerit ei enää pyöri normaalisti vaan keittävät sitä.

cedricfan

Jaahas, noin 1.300 rpm on alin kierrostaso jota tuo DCT-6 pitää koreanihmeessä. Eikä kakistele, tosin kaasua rivakammin painettaessa lataa heti pienempää numeroa pesään. Moottori 1,6GDi ei bensasuoraruisku, japanilaisen korkeahuippuisella vääntökäyrällä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

valpas

Lainaus käyttäjältä: Cherrymies - lokakuu 25, 2016, 20:03:29
Eikai sillä volvolla ole väliäkään vaikka sen rikkois? ;)
Ei volvokaan saa rikki mennä...... Nytkin farkku on täynnä Datsunin osia, ja muutama Nissaniinkin (350Z:n äänenvaimentajapaketti). Finniin ne ei mahtus......  :)

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Cherrymies - lokakuu 25, 2016, 20:03:29
Jos haluaa vääntöä alhaalta ja ei jaksa vaihtaa vaihteita niin tomaattidiesel on sellaiselle oikea valinta, ite taas tykkään sporttisemmasta ajotyylistä mutta on mullakin tomaattidiiseli ja joihinkin laitteisiin se vaan omastakin mielestä sopii.

No ex. oli Citroën C5 2.0HDi Tourer Aut. -09 ja kyllähän tuo Aisinin 6-lovinen sopi todella hyvin tuohon yhdistelmään, rauhallisen miehen lupsakka hyde-jousitettu taikamatto + pehmosesti vaihtava automaagi :)

Vaan kun tarkoitus olisi vedellä tuota 1300/1700kg as.vaunuakin, niin siihen tuo C5 oli jo ihan liiankin lupsakka. Aski luisteli sen minkä kerkis ja voin vaan kuvitella miten kuumana ne askiöljytkin siellä kävi = se on jokasyksyinen askiöljyjen vaihto jos haluaa tuon askin moista rääkkiä kestävän ja tuo Aisinin askiöljykään kun ei ihan ilmaista ollut :-\

No nyt on sitten vetokykyä 1800kg ja man.askisena, niin eipä ole noita ongelmia enää. Ja kun Nisu on lisäksi nelikko, niin eipä aiheuta enää nuo märätkään nurmipaikat jännityksiä liikkeellepääsyn suhteen as.vaunun kanssa ja tuo Nisun per.kamera on ihan must kun tuota as.vaunua koukkuun tähtäilee :)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007...

cedricfan

Vielä kun saisivat vaihdettua sen porsivan CVT-automaatin DCT-automaattiin, joka Rellun keulamerkillä varustetussa Kumkvatissa on jo, niin voisi mennä tosissaan Autokeskukseen...

On muuten hämmästyttävän muhkea vetokyky tuossa 1,6DCi'ssä. Hakkaa tosissaan edellisen polven kaksilitraiset.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

HiTec

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - lokakuu 26, 2016, 09:59:03
On muuten hämmästyttävän muhkea vetokyky tuossa 1,6DCi'ssä. Hakkaa tosissaan edellisen polven kaksilitraiset.

Vaan sekin pitää ottaa sitten man.askisena, sillä sama auto XTronic-automaagilla romahduttaa vetopainot jo melko vaatimattomaan 1400kg saakka :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007...

cedricfan

#36
No sen CVTeen saa unohtaa joka tapauksessa, p*ska mikä p*ska :-[
Kestä edes normaalikäytössä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Datsuuna

Ylipäätään ainakaan hinta tuskin on öljynvaihtojen esteenä eli parempi vaihtaa vaikka hieman liian aikaisin kuin liian myöhään  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Shamsa

Lainaus käyttäjältä: mies51 - lokakuu 26, 2016, 00:35:27
Lainaus käyttäjältä: Shamsa - lokakuu 24, 2016, 08:06:27
Itse pitäisin 100-150tkm vaihtoväliä liian pitkänä. Vaihdoin Fordiin lootaöljyt kun mittariin tuli 100tkm, ei se enää edes näyttänyt lootaöljyltä ;D
Vaihteisto joutuu kuitenkin erittäin koville, niin vaihtakaa niitä öljyjä, pitää kulutuksenkin pienempänä kun on tuoreet öljyt.
Ei tuo öljy ole pahalta näyttänyt Sunnyn 130 eikä 260 tuhannessa eikä myöskään Almeralla ensivaihdossa. Mutta kylläkin Almeran kolmannessa vaihdossa vähän ennen kuin laatikko meni 270 tuhannessa, ei oltu ajettu pitkäänkään toisen vaihdon jälkeen, öljy oli palanut ja metallia ihan kimmelsi.
Eli öljyt ei kestä kuumentua. Tekevät siinä vaiheessa, kun laakerit ei enää pyöri normaalisti vaan keittävät sitä.

Kai sitten myös tiedät miksi ne laakerit "ei enää pyöri normaalisti"? Paskaa öljyä tai sitä on liian vähän.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Mies

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - lokakuu 26, 2016, 11:24:01
Lainaus käyttäjältä: mies51 - lokakuu 26, 2016, 00:35:27
Lainaus käyttäjältä: Shamsa - lokakuu 24, 2016, 08:06:27
Itse pitäisin 100-150tkm vaihtoväliä liian pitkänä. Vaihdoin Fordiin lootaöljyt kun mittariin tuli 100tkm, ei se enää edes näyttänyt lootaöljyltä ;D
Vaihteisto joutuu kuitenkin erittäin koville, niin vaihtakaa niitä öljyjä, pitää kulutuksenkin pienempänä kun on tuoreet öljyt.
Ei tuo öljy ole pahalta näyttänyt Sunnyn 130 eikä 260 tuhannessa eikä myöskään Almeralla ensivaihdossa. Mutta kylläkin Almeran kolmannessa vaihdossa vähän ennen kuin laatikko meni 270 tuhannessa, ei oltu ajettu pitkäänkään toisen vaihdon jälkeen, öljy oli palanut ja metallia ihan kimmelsi.
Eli öljyt ei kestä kuumentua. Tekevät siinä vaiheessa, kun laakerit ei enää pyöri normaalisti vaan keittävät sitä.

Kai sitten myös tiedät miksi ne laakerit "ei enää pyöri normaalisti"? Paskaa öljyä tai sitä on liian vähän.

Taikka sitten laatikko on ihan lopussa laakereitten osalta ja lopulta silpoo itsensä.
On tullut useammalla nissanilla ajettua missä laakerivikaa lootassa, mutta koskaan en kehannu täysin juntturaan asti ajaa.

K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: Cherrymies - lokakuu 26, 2016, 17:07:04
Lainaus käyttäjältä: Shamsa - lokakuu 26, 2016, 11:24:01
Lainaus käyttäjältä: mies51 - lokakuu 26, 2016, 00:35:27
Lainaus käyttäjältä: Shamsa - lokakuu 24, 2016, 08:06:27
Itse pitäisin 100-150tkm vaihtoväliä liian pitkänä. Vaihdoin Fordiin lootaöljyt kun mittariin tuli 100tkm, ei se enää edes näyttänyt lootaöljyltä ;D
Vaihteisto joutuu kuitenkin erittäin koville, niin vaihtakaa niitä öljyjä, pitää kulutuksenkin pienempänä kun on tuoreet öljyt.
Ei tuo öljy ole pahalta näyttänyt Sunnyn 130 eikä 260 tuhannessa eikä myöskään Almeralla ensivaihdossa. Mutta kylläkin Almeran kolmannessa vaihdossa vähän ennen kuin laatikko meni 270 tuhannessa, ei oltu ajettu pitkäänkään toisen vaihdon jälkeen, öljy oli palanut ja metallia ihan kimmelsi.
Eli öljyt ei kestä kuumentua. Tekevät siinä vaiheessa, kun laakerit ei enää pyöri normaalisti vaan keittävät sitä.

Kai sitten myös tiedät miksi ne laakerit "ei enää pyöri normaalisti"? Paskaa öljyä tai sitä on liian vähän.

Taikka sitten laatikko on ihan lopussa laakereitten osalta ja lopulta silpoo itsensä.
On tullut useammalla nissanilla ajettua missä laakerivikaa lootassa, mutta koskaan en kehannu täysin juntturaan asti ajaa.

Oliko tää nyt N16 Almera ja joku tyyppivika?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Mies

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - lokakuu 26, 2016, 21:29:43
Lainaus käyttäjältä: Cherrymies - lokakuu 26, 2016, 17:07:04
Lainaus käyttäjältä: Shamsa - lokakuu 26, 2016, 11:24:01
Lainaus käyttäjältä: mies51 - lokakuu 26, 2016, 00:35:27
Lainaus käyttäjältä: Shamsa - lokakuu 24, 2016, 08:06:27
Itse pitäisin 100-150tkm vaihtoväliä liian pitkänä. Vaihdoin Fordiin lootaöljyt kun mittariin tuli 100tkm, ei se enää edes näyttänyt lootaöljyltä ;D
Vaihteisto joutuu kuitenkin erittäin koville, niin vaihtakaa niitä öljyjä, pitää kulutuksenkin pienempänä kun on tuoreet öljyt.
Ei tuo öljy ole pahalta näyttänyt Sunnyn 130 eikä 260 tuhannessa eikä myöskään Almeralla ensivaihdossa. Mutta kylläkin Almeran kolmannessa vaihdossa vähän ennen kuin laatikko meni 270 tuhannessa, ei oltu ajettu pitkäänkään toisen vaihdon jälkeen, öljy oli palanut ja metallia ihan kimmelsi.
Eli öljyt ei kestä kuumentua. Tekevät siinä vaiheessa, kun laakerit ei enää pyöri normaalisti vaan keittävät sitä.

Kai sitten myös tiedät miksi ne laakerit "ei enää pyöri normaalisti"? Paskaa öljyä tai sitä on liian vähän.

Taikka sitten laatikko on ihan lopussa laakereitten osalta ja lopulta silpoo itsensä.
On tullut useammalla nissanilla ajettua missä laakerivikaa lootassa, mutta koskaan en kehannu täysin juntturaan asti ajaa.

Oliko tää nyt N16 Almera ja joku tyyppivika?

Niin kuka oli? En ymmärrä sun kysymystä.
Mulla ei ole n16 ollut eikä tule, jos siitä oli kyse.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)