Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

nissan primera p12 vikakoodi p0340

Aloittaja kikkana, lokakuu 03, 2016, 16:22:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kikkana

Meidän nissaniin (primera hb 1,8 vm2005) vaihdettiin moottori saman ikäisestä ja tehoisesta farkusta. Kaikki muuten nyt ok, mutta herjaa vikakoodia p0340. Selvisi, että tarkoittaa nokka-akselin asentotunnistinta. Haettiin uusi ja ei auto edes käynnistynyt. Vanhalla käynnistyy, mutta moottorin vikavalo ja esp valo syttyy. Jos kläynnistäessä ei esp valo pala, niin hetken päästä menee autosta sähköt, mutta kun käynnistää uudelleen, niin meno jatkuu. Ei nyi ja muutenkin tasaisesti käy. Missä vois olla vikaa??

datsunpower

JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

kikkana

Nyt tuli yhdeltä korjaajalta tieto, että juurikin jakopään ketju olis venynyt.
Onko muilla kokemusta aiheuttaako tällaista vikaa?
Muuten käy ja toimii hyvin, mutta lähtiessä katkoo virrat 1-3 kertaa ennen kun alkaa kulkeen.

datsunpower

Arvaillaan lisää...  Vikapaikka (liittyen virtojen katoamiseen) voisi olla moottoritilassa akun viereinen sulake"taulu" hapettunut pohjastaan? Voi olla jo niinkin pahasti mennyt, että alkaa olla johtoja poikki, mutta ensiapuna voisit katsoa onko sulakkeiden kontaktipinnoissa hapettumia ja putsata ne pois (sulakkeesta ja myös sieltä vastakappaleesta).
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

kikkana

Kuitenkin kun moottorin vikavalo syttyy aina näyttää p0340, eli nokka-akseli asentotunnistinta. Kun sen vaihtaa, auto ei inahdakkaan, mutta kun laittaa takaisin ns viallisen, niin hyvin hyrrää taas.
Korjaaja sanoi, että herjaa tuota juurikin sen takia, että ketju venynyt ja kampiakselin tunnistimen kanssa eivät puhu samaa maata.
No, vaihdetaan nyt se ketju ja kattellaan mitä sen jälkeen.... Vielä en meinaa luovuttaa.

finski

#5
Mulla valitti tota nokan asentotunnistinta kanssa, monasti se vaihettiinkin, lopussa jopa kumpanenkin kerralla, eli kammentunnistinkin, sitten ei enää käynnistynyt.
Syyksi paljastui lopulta simona venynyt ketju.
Nyt kone pelannut kiltisti sen jälkeen, tosin nyt meni startti, taasen.

Tässä koko tarina tuosta minun nissukasta kun se alko tuo asentotunnistinvika.
http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=16655.0

kikkana

No nythän menee ihmeelliseksi. Autoon on nyt vaihdettu jakopään ketju. Kävin juuri nollaamassa vikakoodit ja se näytti P1111, P0340 ja P0118.
Valot sammui juu ja matka jatkui seuraavaan etappiin. Kotiin lähtiessä hetken ajettuani taas moottorin vikavalo syttyi ja autosta lähti virrat. Käynnistin uudelleen ja taas matka jatkui....hetken. Kun käynnistin uudelleen niin kaikki mahdolliset valot vilkkui ja paloi ja autosta lähti kaikki teho. 20km/h pystyi juuri ajaan ja näyttö oli kuin joulukuusi. Välillä koko näyttö meni kokonaan pimeeks. Mikähän hitto nyt mahtaa olla vikana?????

Mies

Vähän kyllä kuulostaa surullisen kuuluisilta P12 maadoitus/sähköongelmilta.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

kikkana

Mistähän näissä hommissa olis paras aloittaa? Niin ku ettei taas mentäis perse eellä puuhun!! Aika epätoivosta rupee oleen, mut niin paljon sille on jo tehty, että loppuun asti katotaan kyllä.

AkiH

Takavalon maadoituksen heikkous on aiheuttanut näissä oirehdintaa: http://www.ncf.fi/smf/index.php?topic=15059.0
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

parila

Minulla oli myös Primera vm 2005 1, 8 l koneella. Siinä tuli myös vikakoodi näkyviin, en kyllä muista koodia. Vein auton merkkihuoltoon, jossa kerrottiin mm. jakoketjun  venyneen ja ties mitä muuta vikaa oli. Pitäisi vaihtaa jakopään ketju ja olikohan myös ketjupyörä. Hintaa remontille olisi tullut n. 1200 euroa.
Vein kuitenkin auton Hervannan autotarvike Oy:n  korjaamolle vika-arviointiin. Siellä asiantuntija totesi, että  jakopäänketju ei näillä kilometreillä veny niin että se pitäisi vaihtaa. Sen sijaan he totesivat, että kampiakselin vai olikohan jakopään tunnisteanturit pitäisi vaihtaa.
Teetin työn ja sen jälkeen moottori toimi virheettömästi ilman  esiintulevaa vikakoodia. Työ osineen maksoi muistaakseni noin 100 euroa.

AkiH

Lainaus käyttäjältä: parila - marraskuu 21, 2016, 10:47:56
jakopäänketju ei näillä kilometreillä veny niin että se pitäisi vaihtaa
Paljonko autollasi on ajettu?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

mies51

Kannattaa varmaan tehdä tuo takavalon maadoitus. Itsellä ei ole kokemusta Primeroista, mutta ehdottaisin, että tarkastat myös akusta lähtevien plus ja miinus-kaapelien kunnon koko matkalta liittimineen. Kaverin Almerassa oli sähkökatkoja, kunnes lopulta jäi kokonaan tielle. Pimeässä sattumalta jäi miinuskaapelin pää käteen. Miinuskaapeli oli hapettunut poikki alapään liittimestä, eli joka on auton moottorin/vaihteiston kyljessä isolla pultilla. Miinuskaapelissa on yleensä keskellä toinenkin liitin, joka liittää miinuksen auton runkoon (tai haarautuu erillisenä johtona akun luota asti runkoon). Sekin hapettuu akun alta. Ota irti ja hio liittimestä hapettumat ja auton rungosta ruosteet ja laita tarvittaessa uusi pultti. Jos miinuksessa on vikaa, auto voi olla aivan seko, koska kaikki anturit näyttää väärin (moottori/runko ei ole 0 V). Jos plussassa on katkosta, ei lataa akkua kunnolla, ei starttaa kunnolla, ei riitä jännitettä sytytykseen ym.

parila

Lainaus käyttäjältä: AkiH - marraskuu 21, 2016, 10:58:10
Lainaus käyttäjältä: parila - marraskuu 21, 2016, 10:47:56
jakopäänketju ei näillä kilometreillä veny niin että se pitäisi vaihtaa
Paljonko autollasi on ajettu?

Tämä tilanne oli noin 3-4 vuotta sitten ja muistaakseni kilometrejä oli noin 140-150 tuhatta kilometriä.


Konna

Löytyikö vikaa koskaan? Itsellä lähes samat oireet.

Volvomania

Näiden vikojen arvailu on vähän hankalaa, kun ei kerrota autolla ajettuja kilometrejä. Nokkaketju näissä kuulemma venyy ja öljyäkin alkaa kulumaan. Öljyntilavuus on ainakin 1.8l B moottorissa niin pieni, että olettaisi säännöllisellä öljynvaihdolla olevan jonkin verran merkitystä. Sopiva väli öljynvaihdolle voisi olla 10.000km. 
Nissan King Cab 4x4, Datsun 240Z. Nissan Primera 1.8. Nissan Ariya Advance.

Konna

Ketjun aloittajahan oli vaihdattanut jakoketjun ja minullakin se on tarkistettu. Minusta tuossa on kyse sähköviasta, kuten itsellänikin. Kilometrit ei ehkä oleelinen tieto?

pepemän

osaako täällä joku neuvoa miten tuon jakoketjun kireyden pystyy tarkistamaan? oma nissani primera 2005 mallia hyytyi tielle, ja tästä alkanutkin vianselvitys. tuota samaa p0340 vikakoodia antanut. omistuksessa ollut sen verran lyhyen aikaa, ettei omassa käytössä ole vielä mitään "ennakkomerkkejä" antanut mistään.