Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Vasemman eturenkaan ilmanpaineet laskevat

Aloittaja LaCekki, lokakuu 01, 2016, 14:12:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

LaCekki

Hei,

Mitähän voisi tehdä kun yhdestä renkaasta vähenee n. 2 viikossa 2,5bar -> 1,5bariin paineet? Tai missä vika voisi olla? Onko jotain millä saisi edes väliaikaisen korjauksen asiaan? En haluaisi ostaa nyt uusia renkaita.

Shamsa

Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

JohnWayne

Tai sitten on naula renkaassa tai hapettuma / ruostetta vanteen syrjässä. Halvin tapa lienee laitattaa sisärengas. Taitaa nykyään olla direktiivien vastainen mutta toimii yhtä hyvin kuin ennekin.

Meillä oli hapettumaa takarenkaan syrjässä ja siitä aiheutui vuoto. Rengasliikkeessä pohdittiin siivotaanko hapettumat pois vai laitetaanko sisärengas. Päätimme kokeilla hapettumien poistoa. Vuoto väheni mutta ei loppunut joten laitettiin sisärengas. Olisi kannattanut laittaa heti.

Datsuuna

Mini Cooper S:n isommissa Chili varusteluun kuuluvissa vanteissa tuo on niin tuttua että .... lisäilen vaan ilmaa kerran pari viikossa ... laiskuuttani   :D
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: JohnWayne - lokakuu 01, 2016, 14:38:56
Tai sitten on naula renkaassa tai hapettuma / ruostetta vanteen syrjässä. Halvin tapa lienee laitattaa sisärengas. Taitaa nykyään olla direktiivien vastainen mutta toimii yhtä hyvin kuin ennekin.

Meillä oli hapettumaa takarenkaan syrjässä ja siitä aiheutui vuoto. Rengasliikkeessä pohdittiin siivotaanko hapettumat pois vai laitetaanko sisärengas. Päätimme kokeilla hapettumien poistoa. Vuoto väheni mutta ei loppunut joten laitettiin sisärengas. Olisi kannattanut laittaa heti.

Seuraavan kerran kun paine laskee ja rengas on lytyssä tai paine 1-1,5 tms. bar, paina sinne paikkauspullon sisältö.

Aja heti normi ajoa 50km tms. (lue pullosta).

Mulla on tuo pari kertaa toiminut. Katso ensin, näkyykö kulutuspinnassa naulaa tms. Älä poista jos näkyy.

Rengasliikkeessä laittoivat mulle naulan/ruuvin tilalle kamelinpaska(?) paikan ja hyvin piti ilmat. Maksoi joitain vuosia sitten 10-15€.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Joo, mutta sillä paikkausaineella täytetyllä renkaalla ei ole hirveän suositeltua ajaa hirveän pitkään. Sama idea kuin runflateissä, pääset lähimpään rengasliikkeeseen.

Ja paikkauspulloa käytettäessä renkaan tulisi olla tyhjä.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Desperate child

Miten mulla on muistikuva että noi kamelinpaskat ei oo virallisesti hyväksyttyjä paikkausmenetelmiä, vaan pitäis käyttää semmosta virallista tubelessin paikkaa mikä vedetään renkaan sisältä päin reikään ja liimataan ja on semmonen kartio että tavallaan renkaassa kun on ilmaa niin puristaa sitä vielä kovemmin kiinni. Noita kamelinpaskoja kyllä laitetaan tosiaan ihan rengasliikkeissäkin, eikä niiden kanssa yleensä ole kai ongelmia ollu? Ja saahan niitä sarjoja että voi itekin laittaa.

Itellä on ollu monta vanhaa peltivannetta mitkä on vuotanut renkaan ja vanteen välistä, sitten kun on ottanut renkaan vanteelta ja putsannut vanteen reunasta ruosteet niin jo on on alkanut pitämään.

Pyörä vaan isoon paljuun missä vettä ja katsoo mistä kuplii. Tai sitten vuodonilmasu aineella, tai saippuavedellä etsii vuodon. Tosin itelläkin on tossa yks vanne mikä vuotaa muutaman kuukauden aikana tuon 1 bar ja siitä en vaan ole vuotoa löytänyt vielä  :-\
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

HiTec

Paukkupullo myös sotkee ne renkaan sisuskalut ihan totaalisesti, TPMS-anturit ottaa nokkiinsa jne = sen paukkupullon hinta palaa moninkertaisesti noita jälkiä siivotessa :-\

Ja kyllä, ns. kamelinpaskat ovat nykyisin kiellettyjä renkaan rakennevaurioon vedoten. Sinne kun se "torttu" tungetaan rättien väliin, se samalla aikaansaa niihin pistemäisen repivän voiman ja näin sen renkaan totaalinen repeäminen on teoriassa askeleen verran todennäköisempää => EU on kieltänyt noiden käytön :-\

Paikkaus tehdään nykyisin poistamalla kumi vanteelta, sisältä päin reikään laitetaan ohutkaulainen "tatti", joka vulkanoidaan sisäpuolelta siihen kumin pintaan pysyvästi, uusi venttiili, rengas takaisin vanteelle ja tasapainotus = n. 40€ kiitos. Juuri viime Pe kävin Euromasterilla yhden ruuvin Nisun takarenkaasta poistamassa kun TPMS ilmoitteli renkaan paineen alentuneen alle 2.1 ja tuosta kuitenkaan ole kuin 2pv kun renkaspaineet tarkastin, 2.5 joka kulmaan = vuoto oli siis fakta ja löytyihän sieltä ihan komea 45mm terassiruuvi, aivan pystyssä mennyt kumin pinnasta läpi kantaansa myöten :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex: Nissan Qashqai II 1.6dCi, Citroen C5 III 2.0HDi, Renault Grand Scenic II 2.0dCi, Renault Master 3.0dCi, Peugeot 1007...

mies51

Käy rengasliikkeessä. Kyllä se vuotokohta siellä selviää. Minulla hankalin tapaus ei paikallaan seisten vuotanut eikä löytynyt rengasliikkeessä edes vesiastiassa. Mutta pois otettuna renkaan sisäpuolelta löytyi törröttävä naula.
Panivat paikan sisäpuolelle eikä kamelinpaskaa. Tuli laillinen paikkaus.
Vuotavan renkaan kanssa leikkiminen on kuin ladatun revolverin heiluttelua. Vaarana itselle ja muille.