Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Almera N15 GA16DE ->SR20DE Moottoriswappi.

Aloittaja Hämppy, syyskuu 14, 2016, 16:42:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hämppy

Ainiijoo, sitä mie vielä mietin että pitääkö Nats poksi ja Ecu viedä avainten kanssa merkkiliikkeeseen, vai miten ? Jos sattuu käymää niin että en saa virtalukkoa ehjänä irti. Ja se natspoksi taitaa olla siinä virtalukossa kiinni, ja ecu on keskikonsoolin alla sellane 15x15cm laatikko. En ole vielä niin paljoa tutkinut bokseja, kunhan saan purettua moottorin että saan talliin tilaa niin pääsee purkaa muita, mutta kabiinista saatu konehuoneen puolelle kaikki johdotukset.

datsunpower

#31
NATSin saa ratkaistua ilman merkkiliikettäkin...




Mitä johdotuksia olet vetänyt kabiinin ja konehuoneen välille? Vai tarkoitatko moottorinohjauksen johtosarjaa?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Hämppy

Siis olen vasta purkanut kojelaudan, sitte nyppäsin irti moottorihuoneeseen menevät johdot ja vedin konehuoneeseen ne, niin saa nostettua moottorin pois.

datsunpower

JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: Hämppy - lokakuu 31, 2016, 14:04:50
Ainiijoo, sitä mie vielä mietin että pitääkö Nats poksi ja Ecu viedä avainten kanssa merkkiliikkeeseen, vai miten ? Jos sattuu käymää niin että en saa virtalukkoa ehjänä irti. Ja se natspoksi taitaa olla siinä virtalukossa kiinni, ja ecu on keskikonsoolin alla sellane 15x15cm laatikko. En ole vielä niin paljoa tutkinut bokseja, kunhan saan purettua moottorin että saan talliin tilaa niin pääsee purkaa muita, mutta kabiinista saatu konehuoneen puolelle kaikki johdotukset.

Siis virtalukon yhteydessä on vain NATSin "antenni", joka lukee avaimen sirun. NATS IMMU on käsittääkseni ohjausakselin kupeessa vähän syvemmällä ja ECU tosiaan keskikonsolin alla. Liitteenä ehkä hieman selventävä kuvatus.


Lainaus käyttäjältä: datsunpower - lokakuu 31, 2016, 14:11:47
NATSin saa ratkaistua ilman merkkiliikettäkin...

Mites tää onnistuu?

[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Datsuuna

#35
Kyllä eli sirunlukijan voi ottaa esim. toisesta autosta ja se toimii ilman sen kummempia. Sen sijaan mielestäni tuossa tekniikanvaihdossa ei ole mitään järkeä, koska GTI mallin Almeroita saa jo hyvin edullisesti saat hyväkuntoisen yksilön varmasti jo tonnilla.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: Datsuuna - lokakuu 31, 2016, 15:19:36
Sen sijaan mielestäni tuossa tekniikanvaihdossa ei ole mitään järkeä, koska GTI mallin Almeroita saa jo hyvin edullisesti saat hyväkuntoisen yksilön varmasti jo tonnilla.

Lainaus käyttäjältä: Hämppy - syyskuu 16, 2016, 13:38:29
No mutta kun mä en todellakaan pidä siitä hatchpäkki mallisesta almerasta, en sitten yhtään. Ihan hirveä. Sentakia vaihdan sedaniin tuon GTI koneen.


Ja tämähän sitä harrastamista juurikin on, eikös vaan..?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Hämppy

Näinpä, en diggaa 2 ovisesta autosta, sentakia laitetaa sedaniin tuo tekniikka. Muutenkin tullu fixailtua tuota sedanin koria niin turha sitä hukkaan on heittää.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Datsuuna - lokakuu 31, 2016, 15:19:36
Kyllä eli sirunlukijan voi ottaa esim. toisesta autosta ja se toimii ilman sen kummempia. Sen sijaan mielestäni tuossa tekniikanvaihdossa ei ole mitään järkeä, koska GTI mallin Almeroita saa jo hyvin edullisesti saat hyväkuntoisen yksilön varmasti jo tonnilla.
Oletko testannut? Saattaa jäädä ajelut vähemmälle, koska avain, vastaanotin ja ECU pitäisi olla koodattu kaikki keskenään  ::)
Ja se, että auto saattaa vielä käynnistyäkin vaikka vaihtaisit jonkun näistä osista toiseen, ei tarkoita sitä, ettei ajonesto toimi..
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Datsuuna

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - lokakuu 31, 2016, 23:15:39
Lainaus käyttäjältä: Datsuuna - lokakuu 31, 2016, 15:19:36
Kyllä eli sirunlukijan voi ottaa esim. toisesta autosta ja se toimii ilman sen kummempia. Sen sijaan mielestäni tuossa tekniikanvaihdossa ei ole mitään järkeä, koska GTI mallin Almeroita saa jo hyvin edullisesti saat hyväkuntoisen yksilön varmasti jo tonnilla.
Oletko testannut? Saattaa jäädä ajelut vähemmälle, koska avain, vastaanotin ja ECU pitäisi olla koodattu kaikki keskenään  ::)
Ja se, että auto saattaa vielä käynnistyäkin vaikka vaihtaisit jonkun näistä osista toiseen, ei tarkoita sitä, ettei ajonesto toimi..
Olen testannut omassa "talvi Almerassa" pari talvea sitten, kun autoon murtauduttiin ja varas rikkoi koko virtalukko sydeemin paskaksi hain purkaamolta uuden virtalukon + sirunlukijan ja auto toimii kuin uusi  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Datsuuna - marraskuu 02, 2016, 14:47:32
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - lokakuu 31, 2016, 23:15:39
Lainaus käyttäjältä: Datsuuna - lokakuu 31, 2016, 15:19:36
Kyllä eli sirunlukijan voi ottaa esim. toisesta autosta ja se toimii ilman sen kummempia. Sen sijaan mielestäni tuossa tekniikanvaihdossa ei ole mitään järkeä, koska GTI mallin Almeroita saa jo hyvin edullisesti saat hyväkuntoisen yksilön varmasti jo tonnilla.
Oletko testannut? Saattaa jäädä ajelut vähemmälle, koska avain, vastaanotin ja ECU pitäisi olla koodattu kaikki keskenään  ::)
Ja se, että auto saattaa vielä käynnistyäkin vaikka vaihtaisit jonkun näistä osista toiseen, ei tarkoita sitä, ettei ajonesto toimi..
Olen testannut omassa "talvi Almerassa" pari talvea sitten, kun autoon murtauduttiin ja varas rikkoi koko virtalukko sydeemin paskaksi hain purkaamolta uuden virtalukon + sirunlukijan ja auto toimii kuin uusi  :)
Jahas.. silloin siinä on oltava varhaisempi NATS, eli sama kuin P10 Primerassa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Datsuuna

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - marraskuu 03, 2016, 19:47:41
Lainaus käyttäjältä: Datsuuna - marraskuu 02, 2016, 14:47:32
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - lokakuu 31, 2016, 23:15:39
Lainaus käyttäjältä: Datsuuna - lokakuu 31, 2016, 15:19:36
Kyllä eli sirunlukijan voi ottaa esim. toisesta autosta ja se toimii ilman sen kummempia. Sen sijaan mielestäni tuossa tekniikanvaihdossa ei ole mitään järkeä, koska GTI mallin Almeroita saa jo hyvin edullisesti saat hyväkuntoisen yksilön varmasti jo tonnilla.
Oletko testannut? Saattaa jäädä ajelut vähemmälle, koska avain, vastaanotin ja ECU pitäisi olla koodattu kaikki keskenään  ::)
Ja se, että auto saattaa vielä käynnistyäkin vaikka vaihtaisit jonkun näistä osista toiseen, ei tarkoita sitä, ettei ajonesto toimi..
Olen testannut omassa "talvi Almerassa" pari talvea sitten, kun autoon murtauduttiin ja varas rikkoi koko virtalukko sydeemin paskaksi hain purkaamolta uuden virtalukon + sirunlukijan ja auto toimii kuin uusi  :)
Jahas.. silloin siinä on oltava varhaisempi NATS, eli sama kuin P10 Primerassa.
Auto on vm. 1998 kuitenkin valmistettu loppuvuodesta 1997 koska ei ole facelift malli. Facelift mallissa eli 98 > myös sirunlukija muuttui hieman ja sen vaihtokelpoisuudesta suoraan autosta toiseen en tiedä.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Hämppy

No mutta nyt oon irrotellut natspoksin, antennin ja ecun. Niillä pitäis saada 2 litranen soimaa sedanin korissa, laitetaan sirullinen avain vaikka johonkin mistä se lukee sen ettei tarvi virtalukkoa vaihtaa. Huomenna vetarien kimppuun ja konetta irrottamaan.

Hämppy

No nyt,  moottori on irrotettu, selvitelty johdotukset ja muut, avaimen sirun saa vaihdettua gti:n avaimesta sedanin avaimeen niin ei tarvitse virtalukkoa vaihtaa. Selviis myös et venavarren kumit vuotaa joten taidan tehdä kansiremontin ja täys huollon enneku alan moottoria sedaniin lyömään. Onkohan gti:saä ja sedanissa sama ohjaustehostin?

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: Hämppy - marraskuu 08, 2016, 11:37:18
Onkohan gti:saä ja sedanissa sama ohjaustehostin?
Eri tehostin osanumeron perusteella. Ja kiinnitys toki erilailla kun lohko on eri. En tiedä kävisivätkö ristiin kuinka helposti.

Hämppy

Joopa, pitää viel tutkia onko jarrutehostajat samat, ja hammastanko, tuntu ohjaus gti:ssä paljon erilaiselle kun sedanissa..

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: Hämppy - marraskuu 09, 2016, 21:14:22
Joopa, pitää viel tutkia onko jarrutehostajat samat, ja hammastanko, tuntu ohjaus gti:ssä paljon erilaiselle kun sedanissa..
Jarrutehostin on sama, toki GTi:ssä sitten järeämmät jarrut muuten. Hammastanko on eri, GTi:n hammastanko on "nopeampi". Onko se nyt sitten teknisin termein tiheämpi välityksiltään.

Totenkopf

Mikäli olet aukomassa konetta, niin uusi männänrenkaat ja jakopään hilut samalla. Näissä karstoittuu öljyrenkaat umpeen kun ajetaan 15tkm vaihtoväleillä ja huonoilla öljyillä. Sen jälkeen sitä palaakin ihan urakalla. Voisin lyödä vaikka vetoa, että sinunkin moottorissasi on tätä samaa oiretta.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

Hämppy

Hyvin mahdollista, pitää siis vaihtaa myös hammastanko. Jarrut tottakai laitetaa sedaniin, pitää eka niitä huoltaa ( soodapuhallus ja männän/tiivisteiden vaihto ) ja ajattelinkin jakopääremontin rehdä samalla kun kannen aukaisen, vai männänrenkaatkin olisi hyvä viahtaa.. pitää käydä kyselemässä vähän hintoja siihen hommaa, tai siis mitä kustantaa osat.

Hämppy

Enpä tiedä, huvittaako hammastankoa alkaa vaihtamaan, ensviikolla jos alkais purkamaan tuota sedania, hetikun jaksan purkaa jarrusatulat vaan tuosta gti:stä,  sain tänään purettua ilmastoinnin kennot ja lämppärinmoottorit vielä.

Hämppy

Alkaa olee luovuttaja-auto purettuna kokonaan, enää pitäis navat purkaa. Tosin pitää auto työntää pihalle ja pihalla purkaa.. ensviikolla pääsee purkamaa sedania kun pitää mersusta eka pestä alusta niin vie kaiken tilan tallista.. eiköhän tää iloks vielä muutu!

Hämppy

Edistystä rojektiin. Sedanista purettu kojelauta, laitettu ilmastoinnin kenno tavallisen tilalle, johtosarja vaihdettu mikä kiertää konehuoneessa ja tulee sisätiloihin, gti:n puskuria soviteltu, 1.6:nen on nostamista vaille irti. Sr20:nen pesty liotinaineella sun muuta..

Hämppy

Nonyt, gti:n kone nostettu sedanin keulille, pitää viel laittaa takakannake kiinne ja johdot koneesee kiinni ja voidaan puhua ensisavuista.

Hämppy

Alkaaa projekti olemaa hyvässä vauhdissa! Sr20 saatu käymää ykskutosen tilalle! Enää pitäis kasata ja metsästää uudet murrokset. Huh, voiton puolella ollaa!

Nugetti

Hienoa työtä, tämmöstä projektia seuraisi mielellään kuvien kera ;)

Toivottavasti hyvät vetarit/nivelet löytyy, ilmeisesti GTi:n tarvikenivelissä ollut aika paljon yhteensopivuusongelmia.

Hämppy

On mulla jotain kuvia, en vaan osaa lisätä niitä.. tai voisin kokeilla aijaa sivustoa.


Mies

Hyvin kuvat pelaa,  siinä sitä pikku rojektia  ;D
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Datsuuna

Itse en alkaisi moiseen projektiin jossa ei ole järjen hiventäkään siis miksi pitää tehdä perusautosta GTI malli kerran GTI mallia on saatavana ja vielä edullisesti  eri asia olisi jos vaikka Datsun 100A:n asennettaisiin SR20DE moottori  ;D
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Totenkopf

Lainaus käyttäjältä: Datsuuna - joulukuu 20, 2016, 08:22:13
Itse en alkaisi moiseen projektiin jossa ei ole järjen hiventäkään siis miksi pitää tehdä perusautosta GTI malli kerran GTI mallia on saatavana ja vielä edullisesti  eri asia olisi jos vaikka Datsun 100A:n asennettaisiin SR20DE moottori  ;D

Omistaja mainitsi aiemmin, että ei perusta hatchbackista ja tämä sedanin kori olisi iskussa. En itsekään lähtisi moiseen operaatioon, mutta mikäli on tilat, aikaa ja intoa tehdä tekniikan vaihto, niin katson sen järkevämmäksi kuin ostaa edullinen valmis auto, mikä erittäin todennäköisesti on jo melkoinen hapankorppu.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)