Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Almera N15 GA16DE ->SR20DE Moottoriswappi.

Aloittaja Hämppy, syyskuu 14, 2016, 16:42:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hämppy

Eli tosiaan ois tarkotus tehä pienimuotoinen piristys omaan almeeraan vaihtamalla 1.6:sen tilalle 2.0 GTI kone. Sinäänsä vaikuttaa helpolle rojektille kun on auto kokonainen niin siitä saa napsittua sähkösarjat yms. Mitenkäs ilmastointi kun tuossa omassa ei ole ja GTI:ssä taas on, onko se iso rojekti laittaa. Informaatiota otetaan ilomielin vastaan.

Datsuuna

En ymmärrä mikset osta GTi mallia valmiina nehän alkavat olemaan jo tosi edullisia tonnilla tai kahdella irtoaa ... eroja on muussakin kun koneessa ... alustassa ... sähköjohdotuksissa ... sisustuksessa ...penkeissä .. mittaristossa ... jarruissa .. ilmastointi ...jopa kori on mitoiltaan hieman eri .. kaksi GTi:tä ollut ja toinen niistä on vieläkin vara-autona
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Hämppy

No mutta kun mä en todellakaan pidä siitä hatchpäkki mallisesta almerasta, en sitten yhtään. Ihan hirveä. Sentakia vaihdan sedaniin tuon GTI koneen.

chery

Itseäkin kiinnostaisi tuollainen GTi mutta niitä ei taida olla Suomessa kuin 3-ovisina? Pitäisi olla 5-ovinen hb.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: chery - syyskuu 16, 2016, 14:48:18
Itseäkin kiinnostaisi tuollainen GTi mutta niitä ei taida olla Suomessa kuin 3-ovisina? Pitäisi olla 5-ovinen hb.

Ei GTI:tä ole kun 3-ovisena HB:na.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Hämppy

Ny on sit haettu varaosaauto mistä napata kone, vielä kun löytyy pikaisesti tallipaikka niin aletaa väsäämääs. Tuli myös viikonloppuna ajeltua siirtokilvillä nissanilla, kiusaamassa vähän amiksia, yllättävän ripeästi liikkuu kun ei 2000 kompuramersutkaan pärjännyt. Siihen japanista peltisatsi, kevyempi vauhtis ja isompaa suutinta sunmuuta niin johan alkaa liikkumaan, ensitöiksee tilattava kyllä murrokset, rutisee ja paukkuu niin perkeleesti. Harmi kun en kuvia osaa lisätä tähän, lisäilisin rojektin edetessä pieniä kuvia.

AkiH

#6
Lainaus käyttäjältä: Hämppy - syyskuu 19, 2016, 14:12:23
ensitöiksee tilattava kyllä murrokset, rutisee ja paukkuu niin kukkanenesti. Harmi kun en kuvia osaa lisätä tähän, lisäilisin rojektin edetessä pieniä kuvia.
Noita murroksia ei nettijuttujen perusteella tahdo löytyä oikein mistään, DNSF:n puolella mahdollisesti jotain vinkkejä: http://www.dnsf.org/forum/autot-ja-tekniikka/nissan-gt-gti-mallit/nissan-almera-gti-n15/11034-almeran-vetonivel/page8

Kuvia voi lisätä lataamalla ne ensin jollekin ulkoiselle palvelimelle (esim. Photobucketiin) ja linkittämällä sieltä tänne.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Datsuuna

Eihän se mikään raketti ole tuolla teholla 143 hv ja 178 Nm väännöllä mutta turbo tai remmiahdin kyllä virkistäisi sitä kummasti  ;D
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Hämppy

Kyllä se raketilta tuntuu, Turboa ajattelin, sitte luin vähä niin pitäis vaihtaa männistä veiveihin, moottorinohjaus yms. Joten voipi olla että tilataan virtaavampi peltisatsi, kevyempi vauhtis ja vähä isompaa suutinta niin kyllä se vähän siitä piristyisi. Kyllä tuolla asemalla jätäteltiin vaikka ja minkänäköstä autoa, leuka loksahti pois paikaltaan kun riisikippo tuli ja katos horisonttii :D

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: Hämppy - syyskuu 20, 2016, 18:17:27
Kyllä se raketilta tuntuu, Turboa ajattelin, sitte luin vähä niin pitäis vaihtaa männistä veiveihin, moottorinohjaus yms. Joten voipi olla että tilataan virtaavampi peltisatsi, kevyempi vauhtis ja vähä isompaa suutinta niin kyllä se vähän siitä piristyisi. Kyllä tuolla asemalla jätäteltiin vaikka ja minkänäköstä autoa, leuka loksahti pois paikaltaan kun riisikippo tuli ja katos horisonttii :D
Vakiosuuttimet riittävät kyllä pitkälle vapaastihengittävässä käytössä. Peltisatsi, tuurnataivutettu 2,25"-2,5" putkisto ja sytytyksen aikaistaminen tuovat jo joitain koneja pellin alle lisää. Sitten tietty mainitsemasi kevennetty vauhtipyörä ja lisäksi kevennetyt hihnapyörät tuovat kierrosherkkyyttä koneeseen. Nokkiakin on saatavilla monenmoisia SR20 koneeseen, niillä sitten kaivattua lisäpuhtia.

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: Hämppy - syyskuu 20, 2016, 18:17:27
Kyllä se raketilta tuntuu, Turboa ajattelin, sitte luin vähä niin pitäis vaihtaa männistä veiveihin, moottorinohjaus yms. Joten voipi olla että tilataan virtaavampi peltisatsi, kevyempi vauhtis ja vähä isompaa suutinta niin kyllä se vähän siitä piristyisi. Kyllä tuolla asemalla jätäteltiin vaikka ja minkänäköstä autoa, leuka loksahti pois paikaltaan kun riisikippo tuli ja katos horisonttii :D

Täällä on jotain juttua virittämisestä: http://www.dnsf.org/forum/autot-ja-tekniikka/nissan-gt-gti-mallit/nissan-almera-gti-n15/19091-lis%C3%A4%C3%A4-potkua

Tosin melko nopeasti tehdään selväksi ettei kannata.  ;D

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

datsunpower


Lainaus käyttäjältä: Nugetti - syyskuu 20, 2016, 20:11:12
Vakiosuuttimet riittävät kyllä pitkälle vapaastihengittävässä käytössä. Peltisatsi, tuurnataivutettu 2,25"-2,5" putkisto ja sytytyksen aikaistaminen tuovat jo joitain koneja pellin alle lisää. Sitten tietty mainitsemasi kevennetty vauhtipyörä ja lisäksi kevennetyt hihnapyörät tuovat kierrosherkkyyttä koneeseen. Nokkiakin on saatavilla monenmoisia SR20 koneeseen, niillä sitten kaivattua lisäpuhtia.
Suuttimet riittävät jonnekin 200hv paikkeille. Vakio nokilla ei ainakaan ole pelkoa sellaisista tehoista..
Lastulla ennakot ja seokset kohdalleen.






Helpon ja halvin viritys (jos vaparissa haluaa pysyä) on SR20VE.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Totenkopf

Ihan vaan mielenkiinnosta, paljonko GTI:n suutin oikein virtaa? 259cc on jäänyt kummittelemaan useammasta lähteestä, onko siinä sitten sama?
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

ILVES-Joe

"Helppo ja halpa" kategoriaan lisään vielä auton kevennys, irti kaikki mitä mahdollista poistaa, alkaen poppikoneista, päätyen äänieristeisiin ja massoihin.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Hämppy

Pieni piristys vain riittää alkuun, kunhan ensin sen saisi muutoskatsastettua sedaniin, ebaysta kattelin kytkinsetti kevyemmäl vauhtiksel ja 6-lapasella sintterillä niin muutamansatasen, peltisatsi ehkä 100€? Sillä pärjätään, alkuun.

Hämppy

Ja sitä vielä, käykö p11 korisen gt primeran peltipakosarja mitä ebayssä myydään niin tuohon almeran gti koneeseen ?  Sama kone siis, eli sr20de kyseessä.

Shamsa

Mihin tarvitset sintterikytkintä jos et kerran meinaa sitä oikeasti ahtaa? Et siitä vaparina saa niin paljoa irti että vakiokytkin alkaisi luistamaan ::)
Aiheutat sillä kytkimellä itsellesi vain tuskaa jos paljon kaupungissa ajat..
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

140ypower

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - syyskuu 21, 2016, 22:13:59
Mihin tarvitset sintterikytkintä jos et kerran meinaa sitä oikeasti ahtaa? Et siitä vaparina saa niin paljoa irti että vakiokytkin alkaisi luistamaan ::)
Aiheutat sillä kytkimellä itsellesi vain tuskaa jos paljon kaupungissa ajat..

Ja nää ebayn parin sadan sintteri, vauhtispaketit ei niitä kovin laadukkaita oo ollut...  että pelkkä voi auttaa jos saa edukkaammin kuin paketin  ::)
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - syyskuu 21, 2016, 06:24:29
Ihan vaan mielenkiinnosta, paljonko GTI:n suutin oikein virtaa? 259cc on jäänyt kummittelemaan useammasta lähteestä, onko siinä sitten sama?

Suuttimet ovat kaikissa SR20DE/e:ssä juurikin tuon 259cc.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Totenkopf

#19
Ilmesesti siis sivusyöttöiset virtaavat kaikki juuri tuon edellämainitun. Bosch tosin ilmoittaa 0280155798 topfeed suuttimelle (16600-3J00 P11 GT ,yms 10/97->) 292cc@3bar. Noin 286cc@3kg/cm2, mikä taisikin olla vakio paine. Pitänee mittailla käytännössä paljonko tuo virtaa.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

datsunpower

#20
Suuttimien/MAF kerroin on ainakin sama olipa ECU kummasta versiosta tahansa.

Millä paineella lienee nuo 259:t ilmoitettu..
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Shamsa

Tuohon kytkimeen vielä, että eikös SR20DET:in kytkin mene tuohon, ainakin melkein heittämällä?
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Totenkopf

#22
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - syyskuu 22, 2016, 14:41:49
Millä paineella lienee nuo 259:t ilmoitettu..

Melko varmasti sillä samaisella kolmella kilolla. Googlettelemalla osanumerolla (Jecs 1660010Y01) löysin maininnan 270cc@3bar. Osanumeron perusteella sama suutin siis Almera GTI:ssä ja HP11 Primerassa. Nyt kun itseasiassa muistelen tarkemmin, niin taitaa mullakin pyöriä juuri tuommoiset suuttimet kiskoineen joutilaana  :D
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

datsunpower

#23
Lainaus käyttäjältä: Shamsa - syyskuu 22, 2016, 15:19:36
Tuohon kytkimeen vielä, että eikös SR20DET:in kytkin mene tuohon, ainakin melkein heittämällä?

Ainakaan takavetoisen levy/paineasetelma ei sovi vauhtipyörälle (DET=240mm levy), eikä RWD-DETin vauhtipyörä muistaaksen mahdu FWD:n kytkinkoteloon. Startin kehäkin on väärällä reunalla vauhtipyörää ja startin joutuisi jokatapauksessa sijoittamaan uudelleen.

4WD-DETin palikat käyvät käsittääkseni FWD:n kanssa ristiin, mutta voivat olla melko tiukassa löytää.. siitä en kyllä tiedä, että mahtuvatko nekään FWD:n kytkinkoppaan.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Hämppy

Noniii, alkaa olee GTI:n purku hyvässä vauhdissa, Ilmastoinnin tyhjennyt ja vetarien irroitus niin saadaan irti moottori. Sit pitää vielä purkaa sisustaa sen verran että saadaan johtosarja ehjänä ja kokonaisena irti tuosta autosta, aika yksinkertaiselle vaikuttaa johtosarjat.

Mies

Lainaus käyttäjältä: Hämppy - syyskuu 21, 2016, 16:50:56
Pieni piristys vain riittää alkuun, kunhan ensin sen saisi muutoskatsastettua sedaniin, ebaysta kattelin kytkinsetti kevyemmäl vauhtiksel ja 6-lapasella sintterillä niin muutamansatasen, peltisatsi ehkä 100€? Sillä pärjätään, alkuun.

Eihän se mikään ongelma oo muutoskatsastaa kun on sedania tehokkaammallakin koneella ollut mitä almera gti:n sr20.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Mies

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - syyskuu 22, 2016, 17:21:42
Lainaus käyttäjältä: Shamsa - syyskuu 22, 2016, 15:19:36
Tuohon kytkimeen vielä, että eikös SR20DET:in kytkin mene tuohon, ainakin melkein heittämällä?

Ainakaan takavetoisen levy/paineasetelma ei sovi vauhtipyörälle (DET=240mm levy), eikä RWD-DETin vauhtipyörä muistaaksen mahdu FWD:n kytkinkoteloon. Startin kehäkin on väärällä reunalla vauhtipyörää ja startin joutuisi jokatapauksessa sijoittamaan uudelleen.

4WD-DETin palikat käyvät käsittääkseni FWD:n kanssa ristiin, mutta voivat olla melko tiukassa löytää.. siitä en kyllä tiedä, että mahtuvatko nekään FWD:n kytkinkoppaan.


Kyllähän noita gti-r kytkimiä luulis löytyvän.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Hämppy

hiphei. Juolahti mieleen tässä että mitenkäs tarviikohan vaihtaa virtalukkoa, kun vaihtaa tuon moottorin johtosarjan ? Että toimiiko omalla virtalukolla, kaiken järjen mukaan pitäis toimia. Tänään saadaan vihdoin johtosarja irti eculta. Hyväl tuuril ei tarvi kun ecu vaihtaa jos viakka tuossa 1.6:sessa onkin sama johtosarja!

Jylppy

#28
No luovuttaja-auton ECU ja NATSin boksi (NATS IMMU) on naitettu yhteen virta-avainten sirun kanssa, joten joko vaihdat myös virtalukon että saat oikeat avaimet käyttöön tai koodautat vanhat avaimet yhteen ECUn ja NATSin boksin kanssa merkkiliikkeessä.

-Tai jos saat luovuttaja-auton avaimen sirun siirrettyä sun auton avaimiin, niin menis helpoimmin.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Hämppy

Noniin, alkaa selkeentyä tääkin asia, pitää huomenna tutkia ja purkaa kojelaudan alla olevat sähköt ja muut härpäkkeet niin löydän kaiken tarvittavan. Kiitos pienestä vinkistä.