Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

nissan almera n16 1,5 ei meinaa käynistyä

Aloittaja nissan almera n15, joulukuu 25, 2020, 13:00:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nissan almera n15

Mikähän mahtaa olla vikana kun aamulla yritin almeraa käyntiin ei meinannut millään lähteä!Tosi pitkän startin jälkeen lupaili ja lopulta käynistyi!Tulpat on uudet joten niissä ei ainakaan vikaa ole!Mitään vikavaloja ei pala!

Jakopää

#1
Oliko eka kerta kun näin kävi? Olitko ennen pitkää starttia käyttänyt moottoria vain hetken, että voisi olla liimaventtiili tms.?
Käytitkö esilämmitystä?

nissan almera n15

Oli ensimmäinen kerta kun näin kävi tosin edellisenä päivänä ryki ihmeellisesti eikä ottanut kierroksia!Esilämmitystä ei käytetty!

mies51

Tuon automerkin ominaisuus: Jos käynnistät ja se sammuu heti käynnistyttyään, se ilmeisesti kastelee tulpat. Sattunut minulle alle kerran vuodessa. Jos noin käy, painan kaasupolkimen hitaasti pohjaan ja pidän pohjassa. Sitten kytkin pohjassa starttailen pitkään. Lopulta 30-60 sekunnin päästä käynnistyy. Ensin alkaa vähitellen vähän lupailla, jolloin jatkan jatkuvaa starttaamista, sitten löysään starttaamasta, jolloin käynnistyy.

shamrock

Lainaus käyttäjältä: mies51 - joulukuu 26, 2020, 00:04:39
Tuon automerkin ominaisuus: Jos käynnistät ja se sammuu heti käynnistyttyään, se ilmeisesti kastelee tulpat. Sattunut minulle alle kerran vuodessa. Jos noin käy, painan kaasupolkimen hitaasti pohjaan ja pidän pohjassa. Sitten kytkin pohjassa starttailen pitkään. Lopulta 30-60 sekunnin päästä käynnistyy. Ensin alkaa vähitellen vähän lupailla, jolloin jatkan jatkuvaa starttaamista, sitten löysään starttaamasta, jolloin käynnistyy.

Ei ole tulppien kastelu, vaan juurikin se aiemmin mainittu liimaventtiili. Onneks silloin pyörii helvetin hyvin, niin akkukin kestää moisen :)

Jonttula

Joo liimaventtiiliongelmaan olen itsekkin törmännyt pariin otteeseen kyseisen moottorin kanssa kun siirsin talvella ruudusta toiseen auton. Ei kannata. :D Menee kohtuu pitkäks sahaukseks sen jälkeen seuraavana päivänä. Toki tätä vastaavaa on muissakin merkeissä ja malleissa.

Jukkalmera

Jep, törmäsin Allussani (N16 2005 Visia 1,5) tänään tähän liimaventtiilin. Olin lisännyt pari päivää sitten hieman öljyä kylmään koneeseen, ja käyttänyt moottoria vain hetkisen auton ollessa parkissa. Tänään Allua sai herätellä n. 30sec startatessa kaasu pohjassa, jotta lähti käyntiin. Onneksi on uusi akku, niin virtaa piisaa :)