Kirjoittaja Aihe: 73kw GA16DE moottorin vaihto 75kw:een, vaatiiko myös ecun vaihdon?Koneiden Erot?  (Luettu 896 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sunny-94

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 6
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Eli -97 p11 konerikkonaisessa primerassa on 73kw malli, johon olisi joutavana -94 vm sunnyn kone joka on 75kw, onnistuukohan tuon sunnyn koneen vaihto primeraan heittämällä kun ovat eritehoisia keskenään vaikka molemmat ovatkin Ga16De koneita. Vai vaatisiko ecun vaihdon tuosta sunnysta myös toimiakseen primerassa. Tuo sunnyn ecu kun on tullut jo myytyä joten sitä ei enää jos se myös ecun vaatii tuosta sunnysta. Mitä erojahan noissa koneissa sitten on kun on tehoeroa merkattu tuo 2kw sunyn koneen hyväksi?

Poissa datsunpower

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 2 952
  • Nissan HYBRID - Polttaa bensaa ja kumia
Virranjakajan joudut todennäköisesti vaihtamaan Primeran koneesta Sunnyn koneeseen. Mahtava tehoero tulee käytännössä nokka-akseleista.
Moottorin kiinnikkeissä on myös eroja, mutta aikansa kun vaihtelee ristiin niin pitäisi olla bolt-on. Sunnyn kytkin on myös pienempi ja vauhtipyörän hammastus väärällä laidalla.
Ecua et tarvi vaihtaa.. etkä ilman moottorin johtosarjan vaihtoa tai Primeran johtosarjan muokkaamista pysty suoraan vaihtamaankaan.
Jos joku anturi/tms. ei tunnu sopivan konehuoneen johtosarjaan -> vaihda osa vanhasta koneesta. Kaikki käy ristiin.


Onko vaihdolle joku muu(kin) syy kuin tuo ultimaattinen 2kW?

EDIT: Niin tosiaan onhan siihen konerikko lisäsyynä...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 16, 2018, 08:55:17 kirjoittanut datsunpower »
JPL710 -73 / RS13 -90 / PNN13 4x4 -88 / P10 -91 / P10 -96 / P11 GT Sedan -99 / N14 GTi -91
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.
> ULTRAÄÄNIPESUT 1.3, 80 ja 800 litran koneilla <

Poissa mies51

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 626
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: 73kw GA16DE moottorin vaihto 75kw:een, vaatiiko myös ecun vaihdon?
« Vastaus #2 : Maaliskuu 16, 2018, 12:10:06 »
Mikähän siinä 73kW koneessa on rikki? Meinaan, että vois olla helpompi vaihtaa siihen se. Jos vaikka kannessa tai männissä vikaa, niin nehän on mahdollista vaihtaa moottorin ollessa paikallaan ja silloin ei tartte mihinkään johtosarjoihin, ecuihin puuttua.
mies51

Poissa datsunpower

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 2 952
  • Nissan HYBRID - Polttaa bensaa ja kumia
Niin kuin kirjoitin... ecuun ja johtosarjaan ei tarvitse tehdä muutoksia. Swappaa vain ne anturit jotka mahdollisesti eivät käy primeran liittimiin.
Ja kyllä sen tekniikan vaihtaa nopeammin ja halvemmalla kuin mitä jos konetta alkaa aukomaan ja parsimaan.
Tekemällä jos tekee niin ga:n vaihdossa ei loppupelissä montaa tuntia mene.
JPL710 -73 / RS13 -90 / PNN13 4x4 -88 / P10 -91 / P10 -96 / P11 GT Sedan -99 / N14 GTi -91
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.
> ULTRAÄÄNIPESUT 1.3, 80 ja 800 litran koneilla <

Poissa mies51

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 626
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: 73kw GA16DE moottorin vaihto 75kw:een, vaatiiko myös ecun vaihdon?
« Vastaus #4 : Maaliskuu 17, 2018, 00:21:40 »
datsunpower:"Tekemällä jos tekee niin ga:n vaihdossa ei loppupelissä montaa tuntia mene."
Ihmettelen, miten nopea oot, kun kerroit, että siihen Sunnysta vaihdettavaan moottoriin pitäis ottaa primerasta vauhtipyörä, kytkin, virranjakaja, moottorikiinnikkeitä... ja silti tekisit moottorinasennuksen muutamaan tuntiin.
mies51

Poissa datsunpower

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 2 952
  • Nissan HYBRID - Polttaa bensaa ja kumia
Vs: 73kw GA16DE moottorin vaihto 75kw:een, vaatiiko myös ecun vaihdon?
« Vastaus #5 : Maaliskuu 17, 2018, 08:52:36 »
datsunpower:"Tekemällä jos tekee niin ga:n vaihdossa ei loppupelissä montaa tuntia mene."
Ihmettelen, miten nopea oot, kun kerroit, että siihen Sunnysta vaihdettavaan moottoriin pitäis ottaa primerasta vauhtipyörä, kytkin, virranjakaja, moottorikiinnikkeitä... ja silti tekisit moottorinasennuksen muutamaan tuntiin.
Kyllä. Osien vaihtaminen irto moottorista toiseen on kyllä niin paljon helpompaa ja nopeampaa verrattuna paikallaan olevaan moottorin operoimiseen, ettei niistä tule kovinkaan paljoa lisäaikaa projektiin.
JPL710 -73 / RS13 -90 / PNN13 4x4 -88 / P10 -91 / P10 -96 / P11 GT Sedan -99 / N14 GTi -91
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.
> ULTRAÄÄNIPESUT 1.3, 80 ja 800 litran koneilla <

Poissa Datsuuna

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 2 124
  • Itäautoja Japaniasta
Tuota 2 kW:n tehoeroa ei varmasti huomaa mitenkään niin pieni se on. Rimeran ja Allun GT mallien 7 hv:n tehoerokaan ei käytännössä tunnu missään vaan Rimeran korin suurempi massa hukuttaa tehon sen korin siirtämiseen ja esim. kiihtyvyys 0 - 100 km/h on huonompi kuin Allussa ( Allu 8,2 s Rimera 8,7 s ).
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti