Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Y30 Cedric automaatti ei kytkeydy.

Aloittaja Tuninglinja, elokuu 11, 2016, 09:57:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuninglinja

Hei kaikille.

Saimme nyt vaihdettua koneen cedricciin ja seuraava ongelma on vaihteisto. Ylivaihteen merkkivalo palaa koko ajan koneen käydessä ja mikään vaihde ei kytkeydy päälle. Mistähän moinen johtuu? Ollaan yritetty katsoa ettei jäänyt mitään johtoja tai letkuja kiinnittämättä koneen vaihdossa. Vaihteistossa on öljyä riittävästi.
Googlestakaan ei tunnu olevan apua.

Auto on siis Nissan Cedric 280Sgl

Tuninglinja

Tutkittiin asiaa ja näyttää siltä että laatikossa ei kierrä öljy, ainakaan lauhduttimen letkuista ei tullut öljyä vaikka kone kävi, mistähän voisi johtua. Tosiaan momentinmuuntimesta tuli öljyt ulos kun irroitettiin kone siitä, ei kaadettu sinne öljyä kasattaessa niin eikös se pumpun pitäisi täyttää se silti? Vai voiko kaikki ongelmat johtua siitä?

matti.l

Se momentinmuunnin aika arka. Kai irrotitte sen vetolevystä ennen, kun irrotitte laatikon moottorista.. Samaten kasaan laitto niin että turbiini on laatikossa ja vasta kun kone on kiinni niin laitetaan turbiini vetolevyyn kiinni.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Tuninglinja

Juu irrotettiin vetolevystä se momentinmuunnin ja momentinmuunnin vaihteistosta. Mitä kautta momentinmuuntimen öljykierto menee? Voiko olla että ei oo menny reijät kohalleen tms.? Vai johtuuko tää nyt jostain ihan yksinkertaisesta asiasta ettei öljy kierrä. Kaikki apu kelpaa ja kiitos vastauksista!

Tuninglinja

Eihän se ihan yksinkertainen asia ollut sillä lootan purettua huomasi että öljypumpun sisempi ratas on halki, myykös kukaan tuohon jatco 4n71b vaihteistoon öljypumppuun ratasta vai saisikohan sellaisen teetettyä jossain. Ois kivempi jos sen rattaan saa vaihettua kun vaihtaa koko vaihteisto sen takia.

Tuninglinja

Ratas löytyi netistä Amayama trading co.
33€ rahteineen, nyt vaan odotellaan.  :)

Tuninglinja

Ratas vaihettu ja ai että sehän toimii  :D Nyt vielä pitää kattoo öljyn taso ja alipaineletkut kun vaihteet vähä töksähtelee vai onko se ominaista noille. Jos joku osais sanoo miten ne letkut varmasti menee niin arvostaisin. Nyt tulee kuskin puolelta lootaa imusarjaa pitkin putki josta letku alipainepumpulle ja ilmanputsarin jälkeen putkesta lähtee letku syöttöpumpulle, josta hanttarin puolelle lootaa letku/putki. Isot kiitokset kaikille jotka ovat auttaneet tässä!