Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Almeran starttaus ongelma

Aloittaja Samppa93, lokakuu 17, 2017, 17:25:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Samppa93

Juu elikkäs tuli taas uutta vikaa 2003 vuosimallin almeraan. Kylmänä kun koittaa startata niin starttaa ihan normaalisti mutta joutuu sahaamaan ainakin noin 10sek että lähtee käyntiin. Ei tarvitse ajaa kun vaikka minuutti ja sammutta ja hetkenpäästä starttaa uusiksi niin lähtee ihan normaalisti. Töihin lähdössä ja sieltä tulossa pois (8h) niin sahata saa taas. Mistähän moinen johtuu. Startissako vika? Vanhassa oli startti paskana ja se oli sellaista vaivalloista käynnistymistä tai ei pyörinyt ollenkaan niinkuin yleensä tekeekin. Kertokaa ihmeessä jos on ollut samaa vikaa.

shamrock

Kun lähtee, niin lähteekö laakista kunnolla käyntiin, vai vielä vähän ontuen? Tekeekö samaa, oli tankki sitten tyhjä tai täynnä? Bensa-tai sytkäpuolen vika, ei startin. Bensapuolta epäilisin enemmän, koska sytkäpuolen viat yleensä oireileen muulloinkin. Tiensä päässä oleva polttoainepumppu, tai suodatin sopisi. Mulla P11:ssä vähän ennenkuin pumppu kuoli kokonaan, vajaalla tankilla starttaus kesti selvästi pidempään.

Samppa93

Kun lähtee käyntiin niin lähtee ihan laakista ja tekee samaa tyhjällä kuin myös täydellä tankilla. Eli kylmänä juuri saa startata kauan ja esim tuohon lähikauppaan kun olen ajanut noin kilometrin matkan ja sieltä  pois lähtiessä startannut aina normaalisti. Seissyt sen työpäivän verran niin jo saa taas sahata. Vähän olen kaasua käynnistäessä pumpannut ja tuntuis välillä lähtevän vähän paremmin ja välillä ei kyllä paljoakaan vaikuta.

paanape

#3
Kuulostaa ihan että ilmamassamittari kaput, pitäisi antaa vikakoodi. Ei muuta kuin koodeja lukemaan.

chery

Lämpötila anturi? Laurel teki muistaakseni aikoinaan vastaavaa ja lämpötila anturin vaihdolla alkoi toimimaan.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Samppa93


sbm

Lainaus käyttäjältä: Samppa93 - lokakuu 17, 2017, 17:25:09
Kertokaa ihmeessä jos on ollut samaa vikaa.
Oma samanikäinen Alluni teki vastaavanlaista jos auto oli seissyt vaikka viikonlopun yli. Startti pyöri mutta ei edes lupaillut. Käyntiin lähti kuitenkin lopulta mutta sai pyörittää kyllä melkein minuuttitolkulla. Kun kerran käyntiin sai toimi taas hyvin ja käynnisty joka kerta kylmänäkin. En ole tähän päivään mennessä saanut selville missä vika.
Nyt on toiminut ilman samaa vikaa pidemmän aikaan. Välissä on ehditty vaihtaa tulpat, yksi hajonnut puola ja rikki mennyt startti. Jos vikakoodeja saa pihalle niin niiden mukaan on hyvä suunnistaa.

Samppa93

Nyt se sitten teki sen ettei lähtenyt käyntiin enää ollenkaan. Olin yövuorosta lähdössä kotiin niin auto ei enää käynnistynyt. Starttasi hyvin, mutta ei lähtenyt vaan millään. Tuntuu, että pakkanen vaikuttaa heti vielä enemmän. Auton vikakoodeista löytyi sama mikä muutamia viikkoja aikaisemminkin. P0011  Camsaft Position Timing over-advan. Anturin vaihdoin silloin muutamia viikkoja sitten kyllä.

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: Samppa93 - lokakuu 22, 2017, 16:32:01
Nyt se sitten teki sen ettei lähtenyt käyntiin enää ollenkaan. Olin yövuorosta lähdössä kotiin niin auto ei enää käynnistynyt. Starttasi hyvin, mutta ei lähtenyt vaan millään. Tuntuu, että pakkanen vaikuttaa heti vielä enemmän. Auton vikakoodeista löytyi sama mikä muutamia viikkoja aikaisemminkin. P0011  Camsaft Position Timing over-advan. Anturin vaihdoin silloin muutamia viikkoja sitten kyllä.
Jakoketju mahdollisesti venynyt. Ei muuta kuin kiristimen ulkonemaa katsomaan siitä luukusta kannen päässä.

Samppa93

Kävin vielä eilen työpaikalla starttailemassa autoa ja kaveri tokaisi että teeppäs lyhyitä starttaus yrityksiä ja painele kaasua ja auto alkoi ensin vähän lupailemaan ja noin 10 yrityksen jälkeen hörähti käyntiin. Vikakoodien nollauksen jälkeen kotipihalla ei antanut enää camsaftin vikakoodia. No tänään starttailin normaalin tapaan ja sahasi vaan. No sitte taas lyhyitä startteja ja kaasua reippaammin samanaikaisesti ja noin 5kerralla taas käyntiin. Voisko tässä nyt kuitenkin olla kyse ennemmin bensapuolen ongelmasta kuin jakoketjun? Jotenki tuntus loogisemmalta et se ei vaan saa bensaa kylmänä ja pitää pumppailla kaasua ja lyhyttä starttausta tehdä.

Shamsa

Kaasun pumppailu startatessa ei EFI vehkeessä saa aikaan polttoaineen lisäystä koneeseen itsessään.
Annat sille vain lisää ilmaa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

mertsi1

Tsekkaa se jakoketjun kiristimen ulkonema nyt ihan ensimmäiseks. Mulla on sellainen mielikuva, että ketju alkaa olla vaihdon tarpeessa...

mies51

Paljonko ajettu?
Paljonko kiristimen mäntä on ulkona?
Laita vaikka kuva kiristimestä.

Riisikippomies

Selvä jakoketju.. ensi herjaa ykk antureita ja sitte joissain tapauksissa anturin vaihto vaikuttaa hetkellisesti mutta lopultaniinku itellä kävi että sammuu ajosta ja ketju venyny nii että kiristimen mäntä melkein pullahtaa ulos.. ja ehdottomasti kannattaa molemmat ykk anturit eli nokka ja kampiakselin anturit vaihtaa aina molemmat..

AnttiA

Taitaa se kiristimiin vika mennä.

Onhan tässä sähköinen bensapumppu, jos bensan paineet laskee seisoessa ja ei heti anna riittävästi bensaa, niin voisi kai tommostakin olla.
Tämän voi melkein autossa, kuin autossa voi testata sillä, että käynnistää kuin dieselin eli pitää virtoja päällä vaikka 5..30 sek. ja jos sitten lähtee hyvin seisonnan jälkeenkin, niin on bensapulaa normistarttauksessa.

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: AnttiA - marraskuu 22, 2017, 10:39:46
Tämän voi melkein autossa, kuin autossa voi testata sillä, että käynnistää kuin dieselin eli pitää virtoja päällä vaikka 5..30 sek.
Useimmissa autoissa polttoainepumppu käy muutaman sekunnin kun kääntää avaimesta sytytysvirrat päälle. Eli oikea tapa olisi siis käyttää virtoja edestakas muutaman kerran, jos polttoainepumpulla on vaikeuksia tuottaa järjestelmään tarpeeksi painetta normaalilla käynnistystavalla.

Omassakin kikottimessa polttoainepumppu tosiaan käy muutaman sekunnin kun avaa kuskin oven, ja sitten toiset muutaman sekunnin kun kääntää virrat päälle.

shamrock

Toisaalta on niitäkin joissa pumppu vaatii signaalin kampuran anturilta, toisin sanoen pakko pyörittää konetta ... saksalaiset on tuota ainakin harrastaneet. Primerassa ei varsinaisesti pumpun ääntä kuulu, olen koittanut tuotakin niksiä ongelmatilanteissa, eli käyttänyt useammankin kerran virtoja hetken aikaa päällä ja taas pois. Käynistyvyyteen ei ole vaikuttanut, enkä ainakaan ole kuullut että pumppu tuolloin kävisi.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Nugetti - marraskuu 22, 2017, 14:45:29
Lainaus käyttäjältä: AnttiA - marraskuu 22, 2017, 10:39:46
Tämän voi melkein autossa, kuin autossa voi testata sillä, että käynnistää kuin dieselin eli pitää virtoja päällä vaikka 5..30 sek.
Useimmissa autoissa polttoainepumppu käy muutaman sekunnin kun kääntää avaimesta sytytysvirrat päälle. Eli oikea tapa olisi siis käyttää virtoja edestakas muutaman kerran, jos polttoainepumpulla on vaikeuksia tuottaa järjestelmään tarpeeksi painetta normaalilla käynnistystavalla.

Omassakin kikottimessa polttoainepumppu tosiaan käy muutaman sekunnin kun avaa kuskin oven, ja sitten toiset muutaman sekunnin kun kääntää virrat päälle.

Missä mallissa tämmöinen ominaisuus on?






Nissaneissa pyöritetään polttoainepumppua 3-10 sekuntia vuosimallista riippuen. Vanhemmissa pidempään kuin uudemmissa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - marraskuu 22, 2017, 17:15:32Missä mallissa tämmöinen ominaisuus on?
Nykyinen käyttis ei (ikävä kyllä) ole Nissan, eli siis VW Borassa surahtaa pumppu päälle hetkeksi kun oven avaa. :)

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Nugetti - marraskuu 22, 2017, 17:57:08
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - marraskuu 22, 2017, 17:15:32Missä mallissa tämmöinen ominaisuus on?
Nykyinen käyttis ei (ikävä kyllä) ole Nissan, eli siis VW Borassa surahtaa pumppu päälle hetkeksi kun oven avaa. :)
Joo ja porukoiden Shitikassa aukeaa takaluukku kun laittaa kuljettajan oven kiinni, jos ei satu takasivulasi tipahtamaan alas, mutta en tiedä miten nekään liittyvät tähän keskusteluun.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - marraskuu 22, 2017, 19:27:17
Joo ja porukoiden Shitikassa aukeaa takaluukku kun laittaa kuljettajan oven kiinni, jos ei satu takasivulasi tipahtamaan alas, mutta en tiedä miten nekään liittyvät tähän keskusteluun.
Niin siis pointtihan oli oikaista vaan käyttäjän AnttiA viestistä tätä kohtaa:
Lainaus käyttäjältä: AnttiA - marraskuu 22, 2017, 10:39:46
Tämän voi melkein autossa, kuin autossa voi testata sillä, että käynnistää kuin dieselin eli pitää virtoja päällä vaikka 5..30 sek.
Että ei tarvitse turhaan odotella bensapaineiden nousua virrat päällä kun ei pumppukaan käy sitä muutamaa sekuntia kauempaa. Tuo oven avaus nyt oli ihan esimerkkinä, kun oli puhe yleisesti bensapumpuista ja niiden "esikäymisestä". ::)